ISSN:
1435-2451
Keywords:
Wound drainage
;
Wound secretion
;
Wound infection
;
Vacuum suction
;
Postoperative care
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung Vier Niedrigvakuumsysteme (maximaler Unterdruck 380 mbar) und 8 Hochvakuumflaschen (ca. 900 mbar Unterdruck) wurden hinsichtlich ihrer Unterdruck-Volumen-Relation untersucht. Das Volumen, welches noch einen Wundsekrettransport ermöglicht, wurde für jeden Typ bestimmt. Die Verwendung einer Wundsekretimitation als Volumenmedium ergab tendenziell ein geringeres Sogverm6gen als bei der Wasseraspiration. Die Sogleistung verschiedener Drainageschlauchdurchmesser wurde bestimmt. Herkömmliche Drainageschläuche wurden mil der “Ulmer Drainage” und weichen Silikonschläuchen verglichen. Die Ulmer Drainage erreichte eine größere Sogkapazität im distalen Schlauchbereich, was auf die stele Größenzunahme der Perforationen im distalen Bereich zurückzuführen ist. Herkömmliche und Silikondrainagen zeigten ein Sogvermögen, das auf die flaschennahen Perforationen beschränkt blieb.
Notes:
Abstract Four low-vacuum systems and eight high-vacuum systems were examined with special reference to the pressure-volume relations. The maximum filling volume for adequate transport of wound secretion was determined for each type. The use of a synthetic wound fluid instead of water resulted in a smaller aspiration volume. Enlargement of the tube diameter resulted in a reduced initial vacuum for the low-vacuum systems, whereas the high-vacuum systems were not affected. Normal drain tubes were compared with “Ulm drains” and silicon tubes for suction capacity. The suction maximum of normal tubes and silicon tubes was located at the proximal holes of the perforated tubes. The “Ulm drain,” with perforation diameter increasing continuously to the distal end of the tube, was found to exert suction even at the more distal part of the tube. It is estimated that this tube allows locally more balanced vacuum in the wound.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF00186394
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