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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Annals of the New York Academy of Sciences 108 (1963), S. 0 
    ISSN: 1749-6632
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Biochimica et Biophysica Acta (BBA)/Biomembranes 900 (1987), S. 1-9 
    ISSN: 0005-2736
    Keywords: Biocompatible surface ; Blood protein ; Fibrin coagulation cascade ; Phospholipid bilayer membrane ; Platelet aggregation ; Polymerizable lipid
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Science Ltd
    Alimentary pharmacology & therapeutics 21 (2005), S. 0 
    ISSN: 1365-2036
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Background : Both oral bisphosphonates and non-steroidal anti-inflammatory drugs have the potential to irritate the upper gastrointestinal mucosa, and are frequently used by the same patient population.Aim : To determine the rate of upper gastrointestinal adverse events with once weekly alendronate 70 mg and concomitant non-steroidal anti-inflammatory drug use.Methods : A post hoc analysis was performed on 222 patients who received both medications concomitantly during a 3-month placebo-controlled study. A total of 450 (224 alendronate; 226 placebo) postmenopausal women and men with osteoporosis were randomized. Concomitant non-steroidal anti-inflammatory drug users were defined as patients who received ≥7 continuous days of any dose of a dual cyclo-oxygenase-1 and cyclo-oxygenase-2 inhibiting non-steroidal anti-inflammatory drug, a selective cyclo-oxygenase-2 inhibitor, or aspirin. A survival analysis was performed, and significance assessed. Logistic regression was used to assess consistency of treatment effect on rate of upper gastrointestinal adverse events across non-steroidal anti-inflammatory drug subgroups.Results : Similar percentages of alendronate (52.7%) and placebo (46.0%) patients used non-steroidal anti-inflammatory drugs regularly. Among concomitant non-steroidal anti-inflammatory drug users, 11 alendronate and 11 placebo patients experienced upper gastrointestinal adverse events (9.3% and 10.8%, respectively, P = 0.744). Logistic regression revealed no significant interaction (P = 0.722) between alendronate and concomitant non-steroidal anti-inflammatory drug use.Conclusion : Based on this subgroup analysis, once weekly alendronate 70 mg used concomitantly with non-steroidal anti-inflammatory drugs, did not increase upper gastrointestinal adverse events relative to placebo over 3-months.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Mineralogy and petrology 5 (1955), S. 260-272 
    ISSN: 1438-1168
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Geosciences
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Mineralogy and petrology 9 (1965), S. 345-349 
    ISSN: 1438-1168
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Geosciences
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Journal of Magnetism and Magnetic Materials 2 (1975), S. 287-291 
    ISSN: 0304-8853
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Lung 119 (1958), S. 218-227 
    ISSN: 1432-1750
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Um den Wert des Pneumoperitoneums (Pnp.) in der Therapie der Lungentuberkulose zu bestimmen, wurden aus dem — in der Zeitdauer vom 1. 11. 52 bis 31. 3. 55 — entlassenen Krankengut zwei Gruppen ausgewählt; 154 mit Pnp. + Antituberkulotika behandelte Fälle und 102 Koch-positive Fälle mit Kavernen, die ausschließlich mit Antituberkulotika behandelt wurden. Sämtliche Fälle betreffend kann festgestellt werden, daß das bessere Heilresultat bei den auch mit Pnp. behandelten Kranken erreicht wurde. Das Ergebnis wurde jedoch einerseits dadurch beeinflußt, daß in der auch mit Pnp. behandelten Gruppe — in jenen Fällen, wo Pnp. als vorbereitendes Verfahren figurierte (49 Fälle) — operative Eingriffe durchgeführt wurden, andererseits beeinträchtigten die chronischen Fälle die Heilresultate der ausschließlich medikamentierten Gruppe. Deshalb haben die Autoren die akuten und subakuten Krankheitsformen getrennt und fanden, daß bei diesen Gruppen das Ausheilen der Kaverne (77,2; 72,5%) und Koch-Negativwerden (81,0; 77,4%) fast im gleichen Prozentsatz erfolgte. Bei diesen Krankheitsformen konnte mit Hilfe des Pnp. —obwohl die mit Pnp. Behandelten die schwereren Fälle waren — doch das gleiche Resultat erreicht werden wie mit ausschließlich antituberkulöser Medikation bei den für die tuberkulostatische Behandlung idealen Fällen. Von den ausschließlich mit Pnp. behandelten 97 kavernösen Fällen, bei denen also keine Operation durchgeführt wurde, war in einem höheren Prozentsatz (69%) Kavernenschließung zu erreichen, als beim Durchschnitt der in heimischen Heilanstaltenliegenden Kranken. Ungefähr bei einem Drittel der mit Pnp. Behandelten hat man — nachdem sie operationsfähig wurden — Ptx. oder Resektion durchgeführt. Auf Grund der mit dem Pnp. erworbenen Erfahrungen werden die Indikationen und die Durchführung der Behandlung besprochen. Es ergibt sich die Schlußfolgerung, daß das Pnp. bei entsprechender Indikation die tuberkulostatische Behandlung vorteilhaft unterstützt, wobei dies auch im Heilresultat zum Ausdruck kommt.
    Type of Medium: Electronic Resource
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