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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 56 (1978), S. 17-30 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Eine neue Glyko-Lipidose, die meerblaue Hystiocytose ; Genotypische Formen ; Erworbene Zustände ; Klinische Symptomatologie ; Zytologische Forschungen ; Nosographische Bemerkungen ; Identität der meerblauen Histiozytose ; A new glyco-lipidosis: the Sea-Blue Histiocytosis ; Genotypical forms ; Acquired Conditions ; Clinical features ; Cytological studies ; Nosographic discussion ; Identity of S-B Histiocytosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The authors examine the main clinical, cytologic and nosographic aspects of conditions and syndromes associated with SBH on the basis of the literature data (about 40 cases) and 23 personal ones. It is necessary to distinguish between three nosological conditions of SBH: hereditary disease, hereditary asymptomatic, acquired per se asymptomatic. From the clinical viewpoint less a half of all SBH cases are hereditary and present a syndrome based on splenomegaly, periodic hemorrhagic diathesis (due to variable thrombocytopenia), not rarely associated with hepatomegaly and lung or nervous system changes (often eyes are involved). There is also a second SBH hereditary form, vary rare and clinically different from the former, determined by deficiency of plasma-lecitin-cholesterol acyltransferase. The peculiar features of SBH are discussed by means of optical, cytochemical, electron microscopical investigations which point out the polymorphous aspect of these “famished” macrophages. The material stored by SBH is heterogeneous and the enzymatic defect of the most frequent form still remains obscure. The presence of SBH in different haemopathies has an analogous significance as Gaucher's cells found outside Gaucher's disease. It is impossible today to deny the existence of two well-identified SBHS.
    Notes: Zusammenfassung An 23 Fällen sowie Daten der Literatur (etwa 40 Fälle) untersuchen die Autoren die hauptsächlichen klinischen, zytologischen und nosographischen Aspekte von Krankheitszuständen und Syndromen, die mit Sea-Blue Histiozytosis (SBH) einhergehen. Es müssen 3 Krankheitsformen von SBH unterschieden werden: hereditäre Erkrankungen; hereditär asymptomatische Form; erworbene und asymptomatische Form. Vom klinischen Standpunkt ist um die Hälfte weniger aller Fälle von SBH als hereditär einzustufen. Sie bieten ein Syndrom, welches auf Splenomegalie und periodischer haemorrhagischer Diathese (infolge wechselnder Thrompozytopenie) basiert und nicht selten mit Hepatomegalie und Veränderungen der Lungen oder des Nervensystems (häufig mit Beteiligung der Augen) einhergeht. Es gibt außerdem eine zweite hereditäre Form von SBH, welche sehr selten ist und sich klinisch von der ersten Form unterscheidet. Sie ist charakterisiert durch einen Mangel von Plasma-Lecithin-Cholesterin-Acetyltransferase. Die speziellen Eigenschaften des SBH-Syndroms werden besprochen aufgrund licht- und elektronenmikroskopischer sowie zytochemischer Untersuchungen, welche das polymorphe Aussehen dieser „verhungerten“ Makrophagen betonen. Das in SBH-Zellen gespeicherte Material ist heterogen, und der enzymatische Defekt der häufigsten Form von SBH ist noch unbekannt. Der Befund von SBH-Zellen bei verschiedenen Bluterkrankungen hat eine analoge Bedeutung wie der Nachweis von Gaucher-Zellen, die außerhalb der Gaucher'schen Krankheit gefunden werden. Die Existenz von 2 definierten Formen von SBH kann heute nicht mehr bestritten werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Annals of the New York Academy of Sciences 344 (1980), S. 0 
    ISSN: 1749-6632
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 30 (1975), S. 325-330 
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Seeblau-Histiozytose (SBH) und β-Thalassämie (Thal.) wurden von den Verff. in einer 10köpfigen Familie, die alle neapolitanischer Herkunft, entdeckt. Mutter und 2 Kinder wurden erkannt als Träger von SBH + β-Thal., während bei 3 weiteren Kindern nur SBH festzustellen war. Keiner der erwähnten 6 Patienten zeigte das klassische klinische Bild, das oft bei genotypischer SBH beobachtet wird. Verff. folgern, daß zwischen SBH- und β-Thal.-Genen höchstwahrscheinlich Unabhängigkeit, sicherlich aber keine Bindung besteht. Die Tatsache, daß Verff. gleich 3 Fälle mit Kombination beider Symptome fanden, kann nur erklärt werden aus dem gehäuften Thalassämievorkommen im neapolitanischen Bezirk und dem relativen Vorkommen von Seeblau-Histiozytose ebendort.
    Notes: Summary Among 5 families with SBH of Neapolitan origin, hereditary glyco-lipidosis was accompanied in one by β-thalassemia. All 10 members of this family, namely parents and 8 siblings, were investigated. The mother and two children were found to be carriers of both SBH and β-thalassemia, while three other siblings were carriers of SBH alone. None of the six patients conformed the classic clinical picture often observed in genotypical SBH. The present state of genotypic transmission of the stigma is discussed on the basis of the author's experience as well as of the data in the literature. As for the combination SBH-β-thalassemia in the same individual, it may be concluded that the two genes are most likely independent and certainly not linked.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1420-908X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The electrophysiological changes induced by sequential infusion of histamine (H) (0.4 and 1.0 mcg/kg/min for 10 min each) were investigated by conventional ECG and High Resolution ECG (H.R.ECG). The latter permits external non-invasive recording of the potentials generated in the cardiac conduction system. H was infused i.v. in 5 normal volunteers with a mean age of 30 years. H infusions were begun with 0.4 mcg/kg/min and continued for 10 min. After a 60 min recovery period a second 10 min infusion (1 mcg/kg/min) was administered. In man H produced a dose-dependent increase in heart rate, a significant depression of the ST-T complex, and a depression in STJ point. The QRS complex duration was unmodified. H.R.ECG showed significant changes in the morphology and voltage of the atrial activity. The electrophysiological effects disappeared within a few minutes after discontinuing the infusions of H.
    Type of Medium: Electronic Resource
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