Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Cyclosporin A ; Renal transplantation ; Azathioprine ; Steroids ; Immunosuppression ; Cyclosporin A ; Nierentransplantation ; Azathioprin ; Steroide ; Immunsuppression
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer multizentrischen Studie mit acht beteiligten Zentren wurden 232 Empfänger von Leichennieren-Transplantaten nach dem Zufallsprinzip einer Behandlung mit Cyclosporin A (CyA-Gruppe: 117 Patienten) bzw. mit Azathioprin und Steroiden (Kontrollgruppe: 115 Patienten) zugewiesen. Nach einer Beobachtungsperiode zwischen 2 Wochen und 11 Monaten betrug die geschätzte Überlebenswahrscheinlichkeit der Transplantate 73% in der CyA- und 53% in der Kontrollgruppe. Während der Therapie gab es zwei Todesfälle in der CyA- gegenüber sieben in der Kontrollgruppe. 82% der CyA-Patienten mit funktionsfähigen Transplantaten erhielten CyA allein, 17% wurden auf die herkömmliche Therapie umgestellt, und ein Patient erhielt Prednisolon zusätzlich zu CyA. Steroide haben nie 27% erhalten. Die Nierenfunktion 6 Monate nach der Transplantation war in der CyA-Gruppe ähnlich wie in der Azathioprin- und Steroid-Gruppe. Nach diesen vorläufigen Ergebnissen scheint CyA wirkungsvoller als die konventionelle Immunsuppression zu sein, wobei Langzeit-Steroid-Therapie vermieden werden kann.
    Notes: Summary In a multicentre trial conducted in eight European centres, 232 recipients of cadaveric renal allografts were randomly allocated to receive either cyclosporin A (CyA, 117 patients) or azathioprine and steroids (control, 115 patients) for immunosuppression. After a follow-up period of up to eleven months, graft survival probability estimates are 73% in the CyA group and 53% in the control group. Two deaths have occurred in the CyA group and seven in the control group. 82% of the CyA group with functioning grafts are receiving CyA alone, 17% have been changed to azathioprine and steroids and one patient is receiving prednisolone in addition to CyA; 27% have never received steroids. At six months post-transplant renal function is similar in patients receiving CyA and in those receiving azathioprine and steroids. On the basis of these preliminary results CyA appears to be more effective than conventional immunosuppression and avoids the necessity of longterm steroid therapy.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 627-627 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Pancreas transplantation ; Duct occlusion ; Intraperitoneal position ; Pankreastransplantation ; Gangocclusion ; Intraperitoneale Lage
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wegen der doch noch aufgetretenen lokalen Komplikationen und der häufigen Thrombosen haben wir die von Dubernard angegebene Methode der Pankreassegmenttransplantation in einigen Punkten abgeändert: Bei der Entnahme wird das Transplantat orthograd perfundiert und der Pankreasgang mit einer alkoholischen Prolaminlásung ausgegossen. Der Zugang für die Implantation auch einer Niere erfolgt über eine mediane Unterbauchlaparotomie, der Truncus coeliacus wird terminolateral an die A. iliaca interna angeschlossen und das Pankreastransplantat in den Douglas plaziert.
    Notes: Summary Because of the still occurring tryptic complications and the frequently observed thrombosis of the splenic vessels we have modified the technique of segmental pancreas grafting firstly described by Dubernard. At the end of donor operation the graft was perfused orthograde and the pancreatic duct was occluded with an alcoholic prolamin solution. The pancreas and kidney were both transplanted via a median hypogastric incision, the celiac trunk was anastomosed terminolaterally with the internal iliac artery, and the pancreas graft was placed intraperitoneally into the Douglas' pouch.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of nuclear medicine 11 (1985), S. 171-178 
    ISSN: 1619-7089
    Keywords: Kidney transplant ; Nephrography ; Radioactive hippuran ; Rejection ; Prognosis of transplant function
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract A total of 485 nephrographies (NGs) performed on 95 patients in 1982 were analyzed statistically. The different modes of orthoiodine-hippuran (OIH) handling by the transplanted kidneys are summarized by six different basic curve patterns. The formation of these patterns is an effect of the prolongation of the time to the curve maximum, the time to 75% of the maximum, and the time until the intersection of the bladder and kidney curves. Also, intraparenchymal retention of activity leads to changes in the OIH curves. The basic curve patterns were correlated with the increase of serum creatinine levels, and thus, OIH-NG has to be interpreted as a differentiated marker of renal function. Renal-transplant rejection does not produce a specific pattern of OIH curve, as seen from comparison of the curve-type distribution in rejection and non rejection periods (x 2=0.0866). The diagnostic values of the OIH is limited to purely functional statements, allowing only an indirect diagnosis of renal-transplant rejections without permitting the differential diagnosis of other causes of renal disturbance. OIH-NG is useful for monitoring renal function because it resolves different function levels very sensitively even at identical creatinine values. Furthermore, it makes it possible to estimate the prognosis of renal functional improvement when creatinine levels are elevated.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 364 (1984), S. 523-523 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Heterotopic heart transplantation ; Indication ; Results ; Heterotope Herztransplantation ; Indikation ; Ergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Obwohl die orthotope Form der Herztransplantation nur bei Patienten mit normalem oder nur geringgradig erhöhtem Lungengefäßwiderstand (bis maximal 8 Wood-Einheiten) durchgeführt werden kann, fand die von Barnard entwickelte Methode der heterotopen Transplantation außerhalb Kapstadts kaum Anwendung. Ein Zustand nach Klappenersatz und eine Angina pectoris sind Kontraindikationen gegen diesen Eingriff, der im Vergleich mit der orthotopen Form sicherlich mit einem erhöhten Thromboembolierisiko verbunden und technisch etwas anspruchsvoller ist. Während zwei sonst inoperable Patienten aus dem eigenen Krankengut nach heterotoper Herztransplantation voll rehabilitiert sind, haben wir einen Patienten an einer Aspergillus-Sepsis verloren.
    Notes: Summary Although orthotopic heart transplantation is possible only in patients with normal or slightly increased pulmonary vascular resistance, the technique of heterotopic cardiac transplantation devised by Barnard has hardly been applied outside Cape Town. Prosthetic valves and continuing angina are contraindications to this procedure, which is a little more difficult in comparison to orthotopic graftic as far as surgical technique and postoperative follow-up is concerned. Furthermore, this technique is associated with a certain risk of systemic emboli from clots in the poorly contracting recipient left ventricle. Two of our 3 patients are fully rehabilitated after heterotopic heart transplantation; one was lost because ofAspergillus septicemia.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Liver metastases ; Liver transplantation ; Total body irradiation ; Bone marrow transplantation ; Lebermetastasen ; Lebertransplantation ; Ganzkörperbestrahlung ; Knochenmarkstransplantation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Lebertransplantation allein hat sich wegen der raschen Progression systemischer Mikrometastasen zur Therapie von Lebermetastasen nicht bewährt. Zur Behandlung von Chemotherapie-resistenten und nicht resezierbaren Lebermetastasen haben wir ein neues Konzept entwickelt: Nach orthotoper Lebertransplantation werden die Patienten zur Vernichtung von Mikrometastasen in anderen Organen Ganzkörper-letal-bestrahlt und erhalten ultrahohe Dosen Cyclophosphamid gefolgt von autologer Knochenmarkstransplantation. Zwei Patienten wurden bisher so behandelt: eine Frau mit Brustkrebs ist nach 20 Monaten ohne Anhalt für ein Rezidiv am Leben, ein zweiter Patient (Coloncarcinom) ist jedoch nach 7 Monaten seinen Lungenmetastasen erlegen.
    Notes: Summary Liver transplantation for the treatment of metastatic disease due to the progression of systemic metastasis has proven to be unsuccessful. We have designed a new protocol for the treatment of chemotherapy-resistant nonresectable metastases confined to the liver. After orthotopic liver transplantation patients are treated for residual micrometastases with total body irradiation and high-dosage cyclophosphamide, followed by autologous bone marrow transplantation. This modality was applied in two patients without major morbidity: one woman suffering from breast cancer is alive and well without evidence of recurrent disease after 20 months, whereas the other patient (colon cancer) died of pulmonary metastasis 7 months after transplantation.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Renal transplantation ; Rejection ; Fine-needle biopsy ; Scanning electron microscopy ; Nierentransplantation ; Abstoßung ; Feinnadelbiopsie ; Rasterelektronenmikroskopie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Feinnadelbiopsie (FNB) von transplantierten Nieren stellt eine wesentliche Bereicherung der Abstoßungsdiagnostik dar. Durch die rasterelektronenmikroskopischen Untersuchungen wurde besonders an den Tubuluszellen (TZ) zusätzliche Information gegenüber der lichtmikroskopischen Untersuchung gewonnen: Während normale TZ eine leicht gewellte Oberfläche aufweisen, findet man bei rein ischämischer Schädigung eine rauhe Zelloberfläche mit grobem Muster. Bei gleichzeitig bestehender Abstoßungsreaktion zeigen ischämisch geschädigte TZ ebenfalls eine rauhe Oberfläche, jedoch mit feiner Struktur. Somit scheint durch die rasterelektronenoptische Untersuchung von TNB-Material eine Abstoßungsdiagnose an den geschädigten TZ möglich.
    Notes: Summary Fine-needle biopsy (FNB) has become an important tool in the diagnosis of renal allograft rejection. When the specimen was examined by scanning electron microscopy, additional information was provided, especially on tubular cells (TC) : while normal TC have a slightly wavy surface, purely ischemic TC have a rough surface with a coarse pattern. In cases of concomitant rejection, ischemic TC also showed a rough surface, but with a much less coarse structure. Thus, it seems possible to diagnose rejection by using scanning electron microscopy even in ischemically damaged FNB specimens of TC.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...