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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 289 (1958), S. 661-668 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Eingangs wird die Sonderstellung des Adamantinoms in klinischer Hinsicht umrissen. Auf Grund seiner Semimalignität ist das radikalchirurgische Vorgehen gerechtfertigt. Dabei ergeben sich die Probleme der Defektdeckung. Es werden 3 Methoden der Knochenplastik an Hand von klinischen Fällen aufgezeigt: 1. Die Knochenvorpflanzung;
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 298 (1961), S. 694-699 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 309 (1965), S. 101-105 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 347 (1978), S. 353-357 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Maxillofacial region injuries of ; Seat belts ; Kiefer- und Gesichtsverletzungen ; Sicherheitsgurten
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Quintessenz der Basler Innerortsstudie (Hell, 1977) ist, daß der Anstieg der Gurtträgerquote rund 60% weniger Kopfverletzte zur Folge hatte. Ein ähnliches Ergebnis weist die Heidelberger Studie auf. Die Häufigkeit der Weichteilverletzungen der Gesichts- und Halsregion beträgt bei den 114 Gurtträgern 27 %, bei den 1250 Nichtgurtträgern 71 %. Verletzungsmuster bei Aufschlag gegen die Windschutzscheibe werden besprochen. Bei einer Kollisionsgeschwindigkeit von 70 km/h hat der festangeschnallte Fahrer eine reale Chance des Überlebens und der geringeren Verletzung.
    Notes: Summary The essence of the Basle study on city traffic accidents is a 60 % decrease of head injuries following the increase of car occupants wearing seat belts. The Heidelberg study shows similar results. The frequency of facial and cervical soft tissue injuries is 27 % with 114 belt wearers and 71 % with 1250 car occupants not wearing seat belts. The pattern of lacerations caused by the windshield is discussed. Duly fixed seat belts offer a real chance of survival and only minor injuries at a collision speed of 70 km/h.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of cancer research and clinical oncology 78 (1972), S. 31-41 
    ISSN: 1432-1335
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Grundprinzip des TNM-Systems ist Deskription statt Interpretation. Begriffe wie „Früh-“ und „Spätstadium“ sind radikal zu streichen. Bezugsbasis für die interdisziplinäre Vergleichsplanung therapeutischer Ergebnisse ist der prätherapeutisch erhobene Befund. Ausnahmen bestätigen diese Regel, nämlich dort, wo es sich um nicht zugängliche Tumoren handelt. Hier hat die chirurgisch-pathologische Befunderhebung bzw. Klassifizierung grundlegende und nicht mehr wie ursprünglich ergänzende Bedeutung, wie am Beispiel „Magenkarzinom” ersichtlich. Was die Symbole TNM im einzelnen bedeuten, wird beschrieben. Ebenso wird kurz auf die Bedeutung des Grading (G) und Staging eingegangen.
    Notes: Summary The basic principle of the TNM system is to describe and not to interpret. Terms such as “early case” and “late case” should be avoided. The basis for the interdisciplinary comparison of therapeutic results are the pretherapeutic findings. Exceptions to that rule are those cases in which the origin of tumours remains unknown. Then the surgico-pathological diagnoses and classifications are decisive and lose their original ancillary character, as in carcinoma of the stomach. The significance of the symbols TNM is described. The importance of Grading (G) and Staging is mentioned.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1432-1335
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die vorliegende Studie befaßt sich mit der Wertbestimmung der TNM-Klassifikation des Mundhöhlencarcinoms nach den Definitionen der UICC. Sie basiert auf dem kollektiven Vergleich, wonach das Krankengut sowohl nach den UICC-Vorschlägen wie nach eigenen Vorschlägen (Spiessl/Fries) klassifiziert worden ist. Als Parameter für die Beurteilung, welche Definitionen in der Praxis am brauchbarsten sind, diente die Absterbekurve, errechnet nach der Minimal Survival Rate. Das gereinigte Krankengut (975 Fälle) wurde nach den beiden T-Kategorien (UICC und Spiessl/Fries) aufgegliedert. Hier zeigte sich, daß die Klassifizierung der Tumoren nach der Spiessl/Fries-Variante den praktischen Beobachtungen eher entspricht als die Klassifizierung nach dem UICC-System. Bei der Auswertung der T-Definitionen stellte sich heraus, daß die Angabe der Infiltrationsgrade für die Prognosebestimmung von geringem Wert ist. Allein die Größe des Tumors in cm ist ausschlaggebend für die Einzelabstufung der T-Kategorien. Unter Berücksichtigung dieser Beobachtungen werden künftig nur noch 3 T-Kategorien statt 4 empfohlen. Hingegen wird vorgeschlagen, die N-Definitionen beizubehalten.
    Notes: Summary The present study deals with the value determination of the TNM-classification of the carcinoma of the buccal cavity according to the UICC definitions. It is based on a joint comparison whereby the total number of cases were classified according to both the UICC-propositions and those by Spiessl /Fries. The lethal curve calculated according to the minimum survival rate was used as a parameter to assess which definitions would prove to be most useful in practice. The screened number of cases (975 all told) was divided according to both T-categories (UICC and Spiessl/Fries). The result showed that tumour classifications in accordance with the Spiessl/Fries variant corresponded much more to practical observations than the classifications according to the UICC-system. On evaluation of the T-definitions it was found that information about infiltration degrees was of minor importance for prognostic purposes. It is the size of the tumour given in cms which is determining the individual graduation of T-categories. Considering these results only three T-categories instead of four will be recommended in future. It is suggested, however, that the N-definitions should be adhered to.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    World journal of surgery 7 (1983), S. 96-100 
    ISSN: 1432-2323
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé La chirurgie maxillo-faciale peut représenter une contribution importante chez le polytraumatisé dès lors qu'elle entre dans le cadre d'un traitement multidisciplinaire coordonné. En ce qui concerne le moment òu elle doit prendre place elle est prioritaire seulement dans 10% des cas: lorsqu'il est necessaire de contrôler d'urgence l'hémorragie provenant de l'artère maxillaire. Les méthodes d'investigation cliniques et radiologiques peuvent être différées car le traitement des lésions osseuses maxillo-faciales est indiquée à la fin de la phase de stabilisation (3eme ordre de priorité se situant après la phase de réanimation et la phase chirurgicale initiale). En principe le traitement doit être définitif d'emblée et permettre une mobilisation précoce de la mandibule grâce à l'emploi d'une fixation intérieure rigide.
    Notes: Abstract Maxillofacial surgery can make a substantial contribution to the optimal care of the multiple trauma patient when it is integrated into a coordinated, interdisciplinary overall treatment scheme. With regard to the priority of indication (i.e., reanimation, first surgical phase, stabilization phase), we seldom (1% of cases) have to perform emergency surgery (priority 1) to stop bleeding from the maxillary artery. Clinical and radiographic diagnostic measures can be kept to a minimum, since treatment of the facial skeleton is generally indicated at the end of the stabilization phase (priority 3). As a basic rule, the treatment should be definitive and should be aimed at early mobilization. This requires the uncompromising application of rigid internal fixation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 371 (1987), S. 1-2 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 235-238 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Maxillofacial fractures ; Diagnostic standard palpations ; Hemostasis of A. maxillaris ; Gesichtsschädelfrakturen ; Diagnostische Handgriffe ; Blutstillung A. maxillaris
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei der begleitenden Gesichtsschädelverletzung gibt es eine einzige unaufschiebbare Versorgung: die tamponade-resistente Blutung aus Mund und Nase. Die Blutungsquelle liegt im pterygopalatinalen Verlaufsabschnitt der A. maxillaris. Sofortmaßnahme: Tamponade durch die Kieferhöhle, notfalls Unterbindung der A. maxillaris oberhalb des M. digastricus. An dringlicher Diagnostik beschränkt man sich auf 2 Handgriffe und eine halbaxiale Schädelaufnahme. Die definitive Frühversorgung (2. Op.-Phase) kann bei aggressiver Intensivmedizin meist in der 1. Woche erfolgen (s. Statistik).
    Notes: Summary In accompanying maxillofacial injury, the one condition requiring immediate treatment is bleeding from the mouth and nose which cannot be stopped by tamponade. The source lies in the pterygopalatine section of the maxillary artery. Emergency treatment involves tamponade through the maxillary sinus and, if necessary, ligation of the maxillary artery above the digastric muscle. Emergency diagnosis is confined to two standard palpations and a semiaxial skull radiograph. With good intensive care, definitive early treatment can usually be carried out within week 1 (see statistics).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of orofacial orthopedics 36 (1975), S. 465-473 
    ISSN: 1615-6714
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary 4 to 6 years ago, 7 patients with pronounced maxillary protrusion were treated by a combination of surgery and orthodontics. On 5 of them it was possible to do a late followup study. For the broadening of the apical base, autogenous bone (either rib or cancellous bone) had been used. By means of radiographic studies the incorporation of the bone has been shown to occur. During the retrusion of the upper anterior teeth the apices grew either into the transplanted bone or they were covered by transplanted bone. Autogenous rib and cancellous bone from the iliac crest are usable for transplantation into the maxillary base, but cancellous bone is preferable. No adverse changes were found in the periodontium or the vitality of the teeth. Nor was there any recurrence of maxillary protrusion.
    Abstract: Résumé 7 patients présentant une très forte protrusion du maxillaire supérieur subirent il y a 4 à 6 ans un traitement combiné chirurgical et orthopédique. 5 patients furent être contrôlés ultérieurement. L'élargissement de la base apicale du maxillaire fut obtenue par des autogreffes de côtes ou de spongieuse. Chez tous les patients contrôlés, des tomographies prouvèrent le succès des greffes. Dans le traitement conservateur par rétraction du bloc incisif, les extrèmités radiculaires migrent vers l'os transplanté ou s'y incorporent même. Des transplants autologues de côtes ou de spongieuse sont particulièrement indiqués. Nous donnons notre préférence aux greffes d'os spongieux. Des complications au niveau de l'appareil fixateur des dents ou de leur vitalité n'ont pas été observées. On ne déplore pas non plus de récidive.
    Notes: Zusammenfassung 7 Patienten mit extremer Oberkieferprotrusion wurden vor 4 bis 6 Jahren kombiniert chirurgisch-orthopädisch behandelt, wobei 5 Patienten nachuntersucht werden konnten. Zur Verbreiterung der apikalen Basis wurden autologe Rippen- bzw. Spongiosatransplantate verwendet. Bei allen untersuchten Patienten konnte die Inkorporierung des Knochens anhand von Tomogrammen nachgewiesen werden. Bei der konservativen Retrusion der Oberkieferfront wandern die Wurzelspitzen entweder in den transplantierten Knochen ein oder werden von diesem bedeckt. Autologe Rippenspäne sind für die Vorpflanzung gut geeignet, wobei wir die Verwendung von bone chips vorziehen. Nachteilige Folgen für den Zahnhalteapparat oder die Vitalität der Zähne sind nicht beobachtet worden. Ebenfalls fanden sich keine Rezidive.
    Type of Medium: Electronic Resource
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