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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International journal of legal medicine 104 (1991), S. 251-254 
    ISSN: 1437-1596
    Keywords: Drug addicts ; Drug deaths ; Hepatitis B ; Hepatitis C ; HIV-infection ; Intravenös Drogenabhängige ; Drogentote ; Hepatitis B ; Hepatitis C ; HIV-Infektion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Law
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Nachdem mit gentechnologischen Methoden ein Testsystem zum Nachweis eines Antikörpers gegen das Hepatitis C Virus entwickelt wurde, sind intravenös Drogenabhängige als ein bedeutendes Reservoir für die Hepatitis C bekannt. Unsere Untersuchungen an 282 Rauschgifttoten zwischen 1988 und 1990 in Hamburg zeigten, daß 131 Drogentote (40.1%) Antikörper gegen das HCV aufwiesen. Die Antikörperprävalenz variierte in den einzelnen Altersgruppen und war bei den 30–34jährigen am höchsten. 57 (59.4%) von 96 Drogentoten mit Hepatitis B Antikörper (anti-HBc) wiesen auch das anti-HCV auf, während nur bei 8 (34.8%) von 23 HIV-infizierten Drogentoten Antikörper gegen die Hepatitis C nachgewiesen werden konnten.
    Notes: Summary Needle sharing among drug addicts leads to the transmission of infectious diseases such as hepatitis B and AIDS. After development of a test system based on gene technology against the hepatitis C virus (HCV), drug addicts have been regarded as an important reservoir for hepatitis C. In our study 113 (40.1%) out of 282 addicts who died from drug abuse in Hamburg between 1988 and 1990 had antibodies against HCV (anti-HCV). The prevalence of anti-HCV differed in various age groups; the highest prevalence was found in addicts aged 30–34 years. Co-infections with hepatitis B and hepatitis C virus were found in 57 drug addicts (59.4%) out of 96 deceased with antibodies to hepatitis B (anti-HBc), whereas only 8 out of 23 HIV-infected were anti-HCV positive (34.8%).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International journal of legal medicine 106 (1993), S. 11-13 
    ISSN: 1437-1596
    Keywords: HIV-infection ; Epidemiology ; HIV-prävalence ; Drug deaths ; HIV-Infektionen ; Epidemiologie ; HIV-Prävalenz ; Drogentodesfälle
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Law
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Rahmen eines HIV-Screening-Programmes wurde in den Jahren 1989 bis 1992 bei 3999 im Hamburger Institut für Rechtsmedizin untersuchten Verstorbenen der HIV-I-Status erfaßt. Der in der Mitte der achtziger Jahre prognostizierte steile Anstieg von HIV-Infektionen, insbesondere in der Risikogruppe der i. v. Drogenabhängigen, ist nicht eingetreten. Das beschriebene Projekt stellt eine instruktive Ergänzung anderer Methoden zur Erfassung der epidemiologischen Entwicklung bei der HIV-Infektion dar.
    Notes: Summary The HIV-status of 3999 fatalities (aged 1–60 years) examined at the Institute of Forensic Medicine in Hamburg from 1989–1992 was tested. Former predictions of an enormous increase of HIV-infections, especially in the risk group of IVDA (intravenous drug addicts), did not come true. HIV-screening of fatalities is an instructive additional method of gaining information about the epidemiological development of HIV-infections.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Infection 18 (1990), S. 325-325 
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir untersuchten bislang 4000 Seren auf das Vorliegen von Antikörpern gegen das Hepatitis-C-Virus (HCV). In unserer Studie hatten Patienten mit einer Non-A, Non-B Hepatitis nach Bluttransfusion (n=108) in 38,9% HCV-Antikörper. Patienten mit chronischen Lebererkrankungen (n=316) zeigten diese Antikörper in 30,4%, und Patienten mit vorübergehenden oder anhaltenden Transaminasenerhöhungen (n=2506) waren in 14,8% anti-HCV positiv. Unter den Risikogruppen mit parenteralem Blutkontakt waren Hämophiliepatienten (n=26) mit 65,4% am häufigsten HCV-Antikörper-positiv, gefolgt von Drogenabhängigen (n=46; 56,5%) und Drogentoten (n=216; 37,5%). HIV-infizierte Patienten (n=127) zeigten HCV-Antikörper in 26,0%, und Hämodialysepatienten (n=331) waren in 12,4% positiv. Die Gefährdung für medizinisches Personal ist offenbar relativ gering: nur 2,8% der untersuchten 217 Mitarbeiter mit parenteralem Infektionsrisiko hatten HCV-Antikörper. Bisher konnten wir noch in keinem Fall eine HCV- Übertragung durch Nadelstich-oder Skalpellverletzung belegen; auch familiäre Kontakte führten bei den von uns untersuchten 46 Angehörigen HCV-positiver Patienten bislang nicht zur Infektion. Die Infektiösität HCV-positiver Patienten ist möglicherweise geringer als die von HBV- oder HIV-infizierten Patienten. Wenn der Verdacht auf eine Hepatitis Non-A, Non-B vorliegt, so sollte ein negatives Testergebnis jedoch unbedingt in einer weiteren Serumprobe bestätigt werden, da es nach erfolgter Infektion drei bis sechs Monate dauern kann, bis die Serokonversion auftritt. Ein Teil der HCV- Infektionen kann mit dem derzeit zur Verfügung stehenden Test nicht erkannt werden, bei der chronischen HCV-Infektion sind dies ca. 10% der Fälle. Vielleicht wird deren Nachweis erst dann gelingen, wenn es weitere Teste gibt, die Antikörper gegen andere antigene Epitope des Hepatitis-C-Virus nachweisen können.
    Notes: Summary 4000 sera were tested for antibodies against hepatitis C virus (HCV) by means of an ELISA using the C100-3 antigen. 38.9% of patients with non-A, non-B hepatitis following blood transfusion (n=108) had HCV antibodies. Among patients with chronic liver damage of unknown origin (n=316) 30.4% were anti-HCV positive, and in 2,506 patients with transitional or chronic elevation of transaminases 14.8% showed HCV antibodies. Haemophiliacs (n=26) with 65.4% anti-HCV positives and drug addicts (n=46) with 56.5% anti-HCV positives had the highest prevalence among high risk groups. Addicts dying from drug abuse (n=216) and HIV 1 positives (n=127) were anti-HCV positive in 37.5% and 26.0%, respectively. Patients on haemodialysis (n=331) had antibodies against HCV in 12.4%. Health care workers (n=217) appear to be at a comparably low risk with only 2.8% anti-HCV positives. Up to now we could not find a single case of intrafamilial spread of HCV in 46 examined cases. We suggest that HCV infectivity of contaminated body fluids and blood is lower than that of hepatitis B virus or human immunodeficiency virus type 1 carriers. In suspected non-A, non-B hepatitis negative test results should be confirmed in a second sample because it may take three to six months after infection before HCV antibodies occur. However, about 10% of chronic HCV infections are not detectable with the presently available test. This may change when new tests become available using HCV specific antigens other than C100-3.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Chlamydia trachomatis wurde aus zehn von 188 Biopsaten (5,3%) isoliert, die aus verschiedenen Regionen des unteren Verdauungstraktes entnommen wurden. Die Diagnosen der Patienten (Durchschnittsalter 37,0 Jahre) waren: ulzerative Proktitis, Morbus Crohn, milde Colitis oder Colitis ulcerosa. Die Chlamydien-Isolierung war positiv bei sieben rektalen Biopsaten, zwei Biopsaten aus dem Sigma und einem Biopsat aus dem Zoekum, während alle Biopsate aus dem Colon ascendens, transversum oder descendens und dem terminalen Ileum negativ waren. Wir schließen daraus, daß die Isolierung vonC. trachomatis am effektivsten aus Rektum und Sigma ist und ein seltenes Ereignis aus anderen Regionen des unteren Verdauungstraktes darstellt.
    Notes: Summary Chlamydia trachomatis was isolated from ten of 188 biopsies (5.3%) obtained from different parts of the lower digestive tract. Patients (mean age 37.0 years) presented with ulcerative proctitis, Crohn's disease, mild colitis or ulcerative colitis. Seven rectal biopsies, two biopsies from the sigmoid flexure and one caecal biopsy were positive for chlamydial isolation whereas all biopsies taken from the colon ascendens, transversum or descendens and from the terminal ileum were negative. We conclude that isolation ofC. trachomatis is most effective from rectal and sigmoidal biopsies and is a rare event from other sites of the lower digestive tract.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir untersuchten, ob in Seren, die persistierend Antikörper gegen rekombinante Antigene des Hepatitis-C-Virus aufwiesen, gleichzeitig Hepatitis C RNA nachweisbar ist. Der Schwerpunkt der Untersuchungen lag bei Patienten mit chronischer Hepatitis. Die Polymerase-Kettenreaktion ermöglicht den direkten Nachweis viraler Sequenzen. Dadurch läßt sich eine Aussage über die potentielle Infektiösität des Patienten treffen. Von 85 anti-HCV-positiven Patienten waren 83 gleichzeitig in der HCV-PCR positiv, nur zwei waren negativ. In den von uns untersuchten sieben Leberbiopsaten konnten wir in jedem Fall HCV-spezifische RNA nachweisen. Seren von drei Patienten mit klinischem Verdacht auf Hepatitis Non-A, Non-B waren sowohl in der HCV-Serologie als auch in der PCR negativ. In unserer Studie betrug die Korrelation zwischen positivem HCV-Antikörpernachweis und dem HCV-RNA Nachweis 97,6%.
    Notes: Summary To determine whether the persistent presence of antibodies to recombinant antigens of the hepatitis C virus (HCV) corresponds to the presence of hepatitis C virus RNA in the same serum, 85 anti-HCV positive patients were studied by the polymerase chain reaction (PCR). The focus of the research was on patients with chronic hepatitis. Eighty- three patients were found to be positive by PCR; only two were negative. In addition, liver biopsies taken from seven patients positive for anti-HCV were shown to contain HCV-specific RNA. Sera collected from three patients suspected to have NANB hepatitis on the basis of clinical symptoms were negative both for HCV antibodies and HCV RNA. The correlation between HCV antibody positivity and detection of HCV RNA was 97.6%.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of clinical microbiology & infectious diseases 12 (1993), S. 479-481 
    ISSN: 1435-4373
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of clinical microbiology & infectious diseases 12 (1993), S. 618-621 
    ISSN: 1435-4373
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Twenty-eight patients with different stages of HIV infection who had not undergone antiretroviral pretreatment were treated with an escalating dose regimen of zidovudine (4 weeks 2 × 50 mg, 4 weeks 2×100 mg, 4 weeks 2×250 mg). CD4+ cell counts and p24 antigen levels were monitored every four weeks. Twenty-one patients were evaluable. p24 antigen levels showed a significant decrease after four weeks (p〈0.01, Sign test, Wilcoxon matched pairs test) that was sustained until week 12 without a further significant decrease. CD4+ cell counts increased significantly within the first four weeks (p〈0.01, Sign test, Wilcoxon matched pairs test). This increase was sustained until week 12 but no further significant increase was noted. Mean corpuscular erythrocyte volume values increased significantly after week 4 and continued to rise until week 12. These results demonstrate antiretroviral activity of a very low zidovudine dose, however low doses should not be used for treatment unless the clinical efficacy is shown to be equivalent to that of standard doses.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    International journal of legal medicine 104 (1991), S. 109-110 
    ISSN: 1437-1596
    Keywords: HIV-1-infection ; HIV-1-cultivation ; Viability of HIV ; HIV, occupational risk ; HIV in postmortem specimens ; HIV-Infektion ; HIV-1-Anzüchtung ; Überlebenszeit des HIV ; HIV, postmortale Infektionsgefahr ; Autopsie, HIV
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Law
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Jahre 1989 wurden Blutproben von 2581 in das Institut für Rechtsmedizin der Universität Hamburg eingelieferten Leichen auf HIV-1-Antikörper untersucht. 13 Fälle (Prävalenz 0.5 %) waren HIV-positiv. — Die Virusisolierung aus Vollblut war bei 4 Verstorbenen bis zu maximal 36 Stunden postmortaler Leichenliegezeit ohne Kühlmaßnahmen erfolgreich.
    Notes: Summary In 1989 blood samples from 2581 fatalities investigated at the Institute of Forensic Medicine in Hamburg were screened for HIV-1-antibodies. Sera from 13 corpses were confirmed positive for HIV-1 (prevalence rate approx 0.5 %).-Viable HIV was found in blood cultures of 4 cadavers stored under non-refrigerated conditions up to 36 hours after death.
    Type of Medium: Electronic Resource
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