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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Analytical chemistry 48 (1976), S. 1505-1508 
    ISSN: 1520-6882
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Applied physics 11 (1976), S. 197-199 
    ISSN: 1432-0630
    Keywords: 78.70
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics , Physics
    Notes: Abstract A technique to prepare metal specimens containing sealed positron sources which permit Doppler broadening and lifetime measurements up to high temperatures (close to the melting point in the investigated metals Cd, Au, Cu) is presented.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-0630
    Keywords: 61.70 ; 81
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics , Physics
    Notes: Abstract By means of an integrated source-specimen technique the temperature dependence of positron lifetimes and annihilation lineshapes has been measured, on the same specimens of gold and cadmium from 4.2K to the melting points, and also in electronirradiated and quenched gold. The anomalous temperature dependence of positron annihilation at intermediate temperatures (200 to 350 K in Cd, 270 to 750 K in Au) discovered by Lichtenberger, Schulte, and MacKenzie is confirmed. The data are incompatible with the idea that the intermediate temperature dependence is due to thermal expansion. They are well explained by an extension of the trapping model which includes the formation of metastable self-trapped positrons. From lineshape measurements after electron irradiation at 180 K and after quenching it is deduced that the trapping rate of positrons at vacancy-type defects in Au is temperature independent below room temperature.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 57 (1979), S. 311-317 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Alcoholic liver disease ; Natural course ; Liver histology ; Laboratory data ; Alkoholische Lebererkrankungen ; Verlaufsbeobachtung ; Leberhistologie ; Labordaten
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 107 Patienten mit alkoholischen Hepatopathien (alkoholische Fetteber,n=24), alkoholische Hepatitis mit und ohne insulärem Umbau (n=17 bzw.n=49) und mit alkoholischer Lebercirrhose (n=17) wurden laborchemisch und histologisch über mehrere Jahre beobachtet. Patienten mit Fettleber tranken täglich 140 g Alkohol (60–260 g) über 13,5 Jahre (1–30 Jahre) bis eine alkoholische Fettleber erstmals bioptisch gesichert wurde. Alle Patienten setzten den Alkoholkonsum fort und 92% von ihnen entwickelten nach 4–9 Jahren eine bioptisch gesicherte alkoholische Hepatitis, teilweise sogar mit beginnendem insulärem Umbau. Durch Labor-Untersuchungen war es nicht möglich, den Übergang einer einfachen Fettleber in eine alkoholische Hepatitis im Einzelfall nachzuweisen. Patienten mit der bioptischen Erstdiagnose einer alkoholischen Hepatitis tranken 18,5 Jahre (3–38) Alkohol in einer durchschnittlichen Dosis von ca. 170 g (70–510 g täglich). Von denjenigen, die weiterhin Alkohol tranken, entwickelten 33% innerhalb von 3 Jahren eine Lebercirrhose, 43% wiesen trotz fortgesetztem Alkoholkonsum nach durchschnittlich 3,6 Jahren unverändert histologisch eine alkoholische Hepatitis auf. 8% der Patienten mit alkoholischer Hepatitis starben am Leberversagen, 10% der Patienten, abstinent geworden, zeigten eine nahezu vollständige Normalisierung der Leberhistologie nach einigen Jahren. Die alkoholische Hepatitis mit beginnendem insulärem Umbau bei der Erstbiopsie entwickelte sich bei fortgesetztem Alkoholkonsum in durchschnittlich 3,9 Jahren zur kompletten Lebercirrhose. 12% dieser Patienten starben an Leberversagen, während 23% trotz fortgesetztem Alkoholismus eine unveränderte Leberhistologie aufwiesen. Patienten mit alkoholischer Lebercirrhose tranken durchschnittlich 22 Jahre (6–27 Jahre) kontinuierlich Alkohol in einer tägl. Dosis von durchschnittlich 180 g (80–250 g). 53% der Patienten, die durchschnittlich 210 g Alkohol weiterhin einnahmen, starben innerhalb 1,5 Jahren nach der ersten Leberpunktion; 47% der Patienten, die in einer reduzierten Dosis (150 g) weiterhin Alkohol tranken wiesen, nach durchschnittlich 2,6 Jahren im Vergleich zur Erstbiopsie keine signifikanten Änderungen auf. Dasselbe gilt für 8% der Patienten mit Lebercirrhose, die abstinent wurden. Trotz beträchtlich niedriger Alkoholeinnahme bei Frauen, war die Cirrhosehäufigkeit im Vergleich zu Männern nahezu doppelt so hoch. Die Ergebnisse zeigen, daß im Einzelfall eine sicher „atoxische“ Alkoholdosis nicht bestimmt werden kann. Dies gilt besonders für Frauen, die ein im Vergleich zu Männern deutlich erhöhtes Risiko hinsichtlich der Entwicklung einer alkoholischen Lebererkrankung aufweisen. Die Klassifikation der zu Grunde liegenden Lebererkrankungen ist für die Prognose bedeutungsvoll. Aufgrund der erheblichen Schwankungsbreite der Laborwerte gelingt dies im Einzelfall ausschließlich durch wiederholte Leberbiopsien.
    Notes: Summary 107 patients with alcoholic liver disease (alcoholic fatty liver,n=24), alcoholic hepatitis with and without pseudolobular formation (n=17 andn=49 respectively) and with alcoholic cirrhosis (n=17) were followed up for several years both histologically and biochemically. Patients with fatty liver ingested daily 140 g of alcohol (60–260 g) for 13.5 years (1–30 years) until alcoholic fatty liver was proved for the first time by liver biopsy. All patients continued to drink. 92% of them developed after 4–9 years biopsy-proved alcoholic hepatitis, partially with pseudolobular formation. Laboratory data failed to demonstrate the transition of uncomplicated fatty liver to alcoholic hepatitis in the individual case. Patients with alcoholic hepatitis in the first liver specimen ingested alcohol for 18.5 years (3–38 years) in an average dose of about 170 g (70–510 g) daily. Off the patients who continued drinking, 33% developed liver cirrhosis within 3 years. 43% of the patients who continued drinking despite of alcoholic hepatitis had an unchanged liver histology after 3.6 years in the mean. 8% of the patients with alcoholic hepatitis died due to liver failure. Alcohol abstinence in 10% was associated with the nearly complete normalization of liver histology. Alcoholic hepatitis with pseudolobular formation was followed by the development of a complete cirrhosis within 3.9 years of continuous alcohol-ingestion. 12% of this patients died due to hepatic failure, 23% showed an unchanged liver histology despite of continuous alcoholism. Patients with alcoholic cirrhosis had a history of 22 years (6–27 years) of continuous alcohol-ingestion of 180 g (80–250 g) daily. 53% of the patients who ingested 210 g alcohol daily after first liver puncture died within 1.5 years. 47% of the patients who continued drinking in a reduced dose (150 g daily) demonstrated no marked changes of liver histology after 2.6 years and were still alive, as were 8% of the cirrhotic patients who became abstinent. In spite of a markedly lower rate of alcohol consumption in females, the incidence of cirrhosis was nearly twice as high in women as compared to men. It can be concluded that an “atoxic dose” of alcohol can not be predicated in the individual case. This is especially true in women who have a markedly higher risk to develop alcoholic liver disease than men. The classification of the underlying alcoholic liver disease is important for the prognosis. Due to the great variability of the results of laboratory tests, an exact classification of the underlying disease is only possible by means of repeated liver biopsies.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 56 (1978), S. 291-295 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Leber ; Harnstoffzyklus-Enzyme ; Steroide ; Liver ; Urea-cycle enzymes ; Steroids
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Activities of Krebs-Henseleit enzymes were determined in liver biopsies of normal persons and in patients suffering from alcoholic hepatitis and chronic active hepatitis. Prednisone was administered for five days in falling dosis (1.5 mg–0.5 mg/kg/body weight) to patients with alcoholic hepatitis and to controls. Patients with chronic active hepatitis received 15–20 mg prednisone daily for more than three months. In healthy persons prednisone did not influence the activities of Krebs-Henseleit enzymes. In patients with alcoholic hepatitis most of the urea-cycle enzymes are significantly decreased (p〈0.05) when compared to controls. After glucocorticoid administration enzyme activities remained unchanged. Activities of most of the urea-cycle enzymes are significantly (p〈0.05) decreased in untreated patients with chronic active hepatitis. In some of these patients, glucocorticoid administration was associated with a remission as proved by clinical, biochemical and histological data. Activities of the rate-limiting enzymes of the ureacycle (ASAS, CPS) increased significantly in these patients. By contrast, alterations of enzyme activities could not be observed in patients who failed to respond favourably to steroid treatment.
    Notes: Zusammenfassung Die Aktivitäten der Enzyme des Harnstoffzyklus wurden in Leberbiopsien von Normalpersonen, von Patienten mit alkoholischer Fettleber-Hepatitis und chronisch-aggressiver Hepatitis bestimmt. Prednison wurde 5 Tage vor der Biopsie in fallender Dosierung (1,5 mg-0,5 mg/kg/Körpergewicht) verabreicht an Patienten mit alkoholischer Fettleber-Hepatitis und an Lebergesunde. Patienten mit chronisch-aggressiver Hepatitis standen unter einer Steroidtherapie (15–20 mg Prednison/tgl.) für mehrere Monate. Die Aktivitäten der Harnstoffzyklus-Enzyme wurden bei lebergesunden Personen durch Steroide in der genannten Dosis nicht verändert. Bei Patienten mit alkoholischer Hepatitis waren die meisten Harnstoffzyklus-Enzyme signifikant erniedrigt (P〈0,05) im Vergleich zu lebergesunden Kontrollpersonen. Die Gabe von Glucocorticoiden veränderte die Enzymaktivitäten nicht. Die Aktivitäten der meisten Harnstoffzyklus-Enzyme sind signifikant (p〈0,05) erniedrigt bei (unbehandelten) Patienten mit chronisch-aggressiver Hepatitis. Bei einigen dieser Patienten konnte nach Glucocorticoidgabe eine Remission der Erkrankung aufgrund klinischer, biochemischer und histologischer Parameter nachgewiesen werden. Bei diesen Patienten kam es zu einem signifikanten Anstieg der geschwindigkeitslimitierenden Enzyme des Harnstoffzyklus (ASAS und CPS). Dagegen blieb der Anstieg der Enzymaktivitäten aus bei solchen Patienten, welche trotz Steroidgaben nicht in eine — auch histologisch nachweisbare — Remission kamen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Lysosomal ; mitochondrial ; cytoplasmatic enzymes ; liver ; Cytoplasmatische ; lysosomale ; mitochondriale Enzyme ; Leber
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Am Modell der Rattenleber wurde die fraktionierte Zellextraktion zur Differenzierung von Enzymen extramitochondrialen, mitochondrialen und lysosomalen Ursprungs angewandt. Mit dieser Methode ist eine Trennung löslicher Enzyme des extramitochondrialen Zellabschnittes (Glycerinaldehydphosphatdehydrogenase, Argininosuccinatlyase) von solchen der mitochondrialen Matrix (Glutamatdehydrogenase, Ornithin-Ketosäure-Transaminase) möglich. Darüber hinaus machen die Ergebnisse deutlich, daß auch die Marker-Enzyme des lysosomalen Zellabschnittes differenziert extrahiert und gemessen werden können. Die gleichzeitige Bestimmung von strukturgebundenen Enzymen des submitochondrialen Zellabschnittes (Monaminooxidase, Adenylatkinase, Succinatdehydrogenase) und von strukturgebundenen lysosomalen Enzymen (Kathepsin D und N-Acetyl-D-Glucosaminidase) ergab, daß derartige Enzyme mit dem Verfahren der fraktionierten Zellextraktion nicht unterschieden werden können.
    Notes: Summary Enzymes of extramitochondrial, mitochondrial and lysosomal origin were differentiated by the method of fractional tissue extraction from rat liver. It could be confirmed that soluble enzymes of the extramitochondrial (cytoplasmatic) compartment (glycerine aldehydphosphate-dehydrogenase, argininosuccinate lyase) and soluble enzymes of the mitochondrial matrix can be differentiated easily according to their different intracellular localisation. Additionally, our results emphasize that soluble enzymes of both compartements and marker-enzymes of the lysosomal cell space which are known to be structurally-bound, can be differentiated too. However, the method failed to establish significant differences between enzymes located in the submitochondrial compartment (adenylatekinase, monaminooxidase and succinic-dehydrogenase) and lysosomal enzymes (cathepsin-D and N-acetyl-D-glucosaminidase).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Urea cycle ; Enzymes ; Intracellular localisation ; Liver ; Harnstoffcyclusenzyme ; Intrazelluläre Lokalisation ; Leber
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Enzyme des Krebs-Henseleit-Harnstoffcyclus wurden durch Differentialzentrifugation und fraktionierte Extraktion in Rattenleber und in menschlicher Leber lokalisiert. Argininosuccinatlyase (ASAL) und Argininosuccinatsynthetase (ASAS) sind Enzyme der löslichen Cytoplasmafraktion. Ornithin-Ketosäure-Transaminase (OKT), Carbamyl-Phosphat-Synthetase (CPS) und Ornithin-Carbamyl-Transferase (OKT) sind in der Kern- und Mitochondrienfraktion der Leberzelle lokalisiert. Der größte Teil der Arginase-Aktivität ist an subcelluläre Strukturen (möglicherweise an Kerne) gebunden. Ein kleiner Teil der Arginase-Aktivität wurde in der löslichen Cytoplasmafraktion gefunden. Die Enzyme des Krebs-Henseleit-Harnstoffcyclus sind in der Rattenleber und in der menschlichen Leber identisch verteilt. Unterschiedliche Resultate hinsichtlich der subzellulären Lokalisation mitochondrialer Enzyme des Krebs-Henseleit-Cyclus in der menschlichen Leber beruhen auf der Schädigung von Mitochondrienmembranen während der Gewebspräparation und nicht auf unterschiedlichen in-vivo Bedingungen.
    Notes: Summary Enzymes of the Krebs-Henseleit urea-cycle were localized by means of differential centrifugation and fractional tissue extraction in rat liver and in human liver. Argininosuccinatlyase (ASAL) and Argininosuccinatsynthetase (ASAS) represent enzymes of the soluble cytoplasmic fraction. Ornithine-ketoacid-transaminase(OKT), carbamyl-phosphate-synthetase (CPS) and ornithine-carbamyl-transferase (OCT) are localized in the mitochondrial and nuclei fractions of the liver cell. Most of the arginase activity is bound to subcellular structures (probably to nuclei). A small portion of arginase-activity was found in the soluble cytoplasmatic fraction. The enzymes of the Krebs-Henseleit urea-cycle are equally distributed in rat liver and in human liver. Differences in the subcellular localisation of (mitochondrial) enzymes in human liver could be attributed to mitochondrial breakage during tissue preparation and do not represent in-vivo conditions.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 57 (1979), S. 661-665 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Harnstoffzyklusenzyme ; chronische Lebererkrankungen ; Urea-cycle enzymes ; Chronic liver disease
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The activities of urea-cycle enzymes were measured in liver biopsies of patients suffering from chronic-persistent hepatitis (CPH), chronic-active hepatitis (CAH) and liver cirrhosis. Most of the activities of urea-cycle enzymes did not differ in the case of CPH as compared to controls. Chronic-active hepatitis and liver cirrhosis are associated with a significant (p〈0.05) decrease of enzyme activity as compared to normal persons. Most of the urea-cycle enzymes are significantly decreased in patients with CAH in comparison with CPH. No significant differences can be demonstrated in the case of CAH as compared to patients with complete cirrhosis. In conclusion, progression of chronic liver disease is associated with increasing alterations of enzyme activities catalyzing a liver specific metabolic pathway. The decrease of the activities of the key enzymes of the urea cycle (Carbamylphosphate-Synthetase and Arginino-succinate-Synthetase) is nearly identical both in CAH and liver cirrhosis, although CAH may be a reversible disease. Therefore, marked alterations in the metabolic pathway of ammonia detoxification seem to preceed the histological manifestation of irreversible liver damage.
    Notes: Zusammenfassung Die Aktivitäten der Harnstoffzyklusenzyme wurden in Leberbiopsieproben von Patienten mit chronisch-persistierender Hepatitis (CPH), chronisch-aggressiver Hepatitis (CAH) und mit Lebercirrhose gemessen. Die meisten Aktivitäten der Harnstoffzyklusenzyme unterschieden sich nicht bei Patienten mit CPH im Vergleich zu Lebergesunden. Bei Patienten mit CAH und mit Lebercirrhose konnte ein significanter Abfall (p〈0,05) der Enzymaktivitäten im Vergleich mit Kontrollpersonen nachgewiesen werden. Ebenfalls ergaben sich signifikant erniedrigte Aktivitäten der meisten Harnstoffzyklusenzyme bei Patienten mit CAH im Vergleich zu Patienten mit CPH. Keine statistisch signifikanten Differenzen der Enzymaktivitäten ließen sich beim Vergleich von Patienten mit CAH und mit kompletter Lebercirrhose nachweisen. Zusammenfassend konnte gezeigt werden, daß fortschreitende chronische Lebererkrankungen zu zunehmenden Veränderungen von Enzymaktivitäten eines leberspezifischen Stoffwechselabschnittes führen. Die Abnahme der Aktivitäten der Schrittmacherenzyme des Harnstoffzyklus (Carbamylphosphat-Synthetase und Argininosuccinat-Synthetase) ist bereits im Stadium einer CAH nahezu identisch wie bei kompletter Lebercirrhose. Hieraus ergibt sich, daß die ausgeprägten enzymatischen Veränderungen im Stoffwechselweg der sekundären Ammoniakentgiftung den histologischen Veränderungen einer irreversiblen Leberparenchymschädigung vorausgehen.
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