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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Macromolecules 10 (1977), S. 864-866 
    ISSN: 1520-5835
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Industrial and engineering chemistry 17 (1978), S. 27-30 
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 338 (1975), S. 159-167 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Esophagojejunostomy ; Total Gastrectomy ; Gastric Replacement
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei der Anastomose zwischen Ösophagus und Dünndarm kommt der Gefahr einer Nahtinsuffizienz nach wie vor eine prognostisch maßgebliche Bedeutung zu. Um dieser Komplikation vorzubeugen, haben wir eine Methode entwickelt, bei der wir eine terminolaterale Ösophagojejunostomie mit einem überstehenden Darmsegment einmanschettieren. Wir haben unser Vorgehen bisher bei fünf Patienten störungsfrei, d. h. ohne Insuffizienz und auch ohne Stenose, erproben können. Wir interponieren ein langes oberes Jejunalsegment orthograd und isoperistaltisch zwischen Ösophagus und Duodenum. Dieses Vorgehen kommt unseres Erachtens der Erhaltung der operativ faßbaren Partial-funktionen des normalen Magens unter allen anderen vergleichbaren Methoden am nächsten.
    Notes: Summary To overcome the specific problems of esophagojejunostomy, leakage and reflux, a method of end-to-side anastomosis completely surrounded by the proximal jejunal stump was developed. A proximal jejunal loop is isolated and used for isoperistaltic interposition between esophagus and duodenum. About 15 cm of the jejunal segment are left orally to the proximal anastomosis which is performed end-to-side using a single layer of interrupted sutures. The blind loop is then wrapped completely and symmetrically around the anastomosis and sutured to itself and the esophagus to keep it in place. Complete envelopment of the leakage-prone anastomosis is thus achieved. The distal end of the jejunal segment is anastomosed to the duodenum end-to-end. The technique in addition provides protection against reflux into the esophagus by gaseous distension of the proximal jejunal segment surrounding the anastomosis without impeding the passage due to a valve-like action which allows unidirectional flow. Clinical results so far are promising and show absence of leakage and/or stenosis in all cases of esophagojejunostomy operated according to the method described.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 344 (1977), S. 141-155 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Stress ulcer ; Acute gastric mucosal lesion (AGML) ; Gastric mucosal barrier-shock
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das Stressulcus ist die akute Schleimhautläsion des oberen Intestinaltraktes, die im Rahmen einer Erkrankung oder deren Behandlung innerhalb von wenigen Tagen bei vorher magengesunden Patienten auftreten kann. Gefährdet sind Patienten mit großen Operationen, Verbrennungen und verschiedenen Formen des Schocks. Begünstigend wirken Komplikationen, wie respiratorische Insuffizienz, paralytischer Ileus und Infektionen. Das Durchschnittsalter beträgt 53 Jahre, Männer sind häufiger betroffen. Häufigster Manifestationsort ist der proximale Magen; seltener sind Duodenum und terminaler Oesophagus beteiligt. Makroskopisch finden sich meist multiple Erosionen und flächenhafte Ulcerationen, im Duodenum überwiegen die solitären Ulcera. Pathogenetisch sind im wesentlichen drei Faktoren beteiligt, die Salzsäure, eine schockbedingte Störung der Schleimhautmikrozirkulation und ein duodeno-gastraler Reflux von Gallensäuren und Lysolecithin. Häufigstes Symptom ist die Blutung, doch über 50% der Stressulcera verlaufen inapparent. 60–70% der Stressulcera kommen unter konservativen Maßnahmen zur Ausheilung. Unter den operativen Verfahren dominiert die Vagotomie in Kombination mit Umstechung oder Resektion. Zur Prophylaxe dienen eine Vermeidung von Schockzuständen und respiratorischer Insuffizienz, Magensaftdauerableitung, frühe orale Ernährung und intragastrale Applikation von Antacida und Cholestyramin.
    Notes: Summary Stress ulcer means an acute mucosal lesion of the upper gastrointestinal tract in sick patients, who have not had gastroduodenal ulcer before. Most often stress ulcers follow big operations, burns and different types of shock. Complications as respiratory insufficiency, paralytic ileus or infections favor the ulcer formation. The average age is 53 years, males are more often affected. The main localisation is the proximal stomach, less frequently the lesions are located in the duodenum and terminal oesophagus. The macroscopic type is an erosion or a superficial ulceration, a solitary ulcer is typically situated in the duodenum. From the view of pathogenesis three factors are mainly involved: hydrochlorid acid, a disturbance of microcirculation due to shock and a duodenogastric reflux of bile acids and lysolecithin. Most frequent symptom is upper gastrointestinal bleeding, but more than 50% are symptomless. Medical treatment is successful in 60–70%. The surgical treatment of choise is vagotomy in combination with circular sature or resection. Prevention of shock or respiratory insufficiency, permanent gastric suction, early food administration and intragastral application of antacids and cholestyramin are the essentials of stress ulcer prophylaxis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 347 (1978), S. 61-69 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Carcinoma gastric ; Therapeutic results ; Treatment of choice ; Perspectives ; Magenkrebs ; Behandlungsergebnisse ; Verfahrenswahl ; Perspektiven
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Beim Makrocarcinom sind die Behandlungsergebnisse sei über 10 Jahren weitgehend konstant. Die absoluten 5-Jahres-Heilungsergebnisse bewegen sich zwischen 10 und 15 %. Anders die Ergebnisse beim Frühcarcinom. Hier gibt es 5-Jahres-Heilungsquoten bis 90 % und mehr. Daraus resultiert die systematische Suche nach dem Frühcarcinom. Praktisch geschieht dies durch regelmäßige Kontrolle der gefährdeten Gruppen. Das Behandlungsverfahren der Wahl ist für Makro- und Frühcarcinom die subtotale Resektion. Die Kardiaresektion sollte durch die Gastrektomie ersetzt werden und die Gastrektomie definierten Befunden vorbehalten bleiben.
    Notes: Summary For over a decade, therapeutic results in cases of macrocarcinoma have remained almost constant. The absolute 5-year survival rate is 10-15 %. However, in cases of early detection, the 5-year survival rate is over 90 %. Systematic screening to detect the cancers early has resulted. The practical results is the systematic observation of high-risk groups. The therapy of choice for macrocarcinoma and cancer that is detected early is subtotal resection. Resection of the cardia should be replaced by gastrectomy, which should also be performed only when defined diagnostic criteria are met.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 342 (1976), S. 195-198 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 347 (1978), S. 449-456 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Prospective trial ; Surgery, results of ; Prospektive Studie ; Ergebnisse in der Chirurgie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Seit der Erstbeschreibung einer prospektiven klinischen Untersuchung durch J. Lind (1753) ist die kontrollierte Studie zum wichtigen Gegenstand klinischer Forschung geworden. Gegenstände von prospektiven Studien können sein : prophylaktische Maßnahmen zur Verhütung von Komplikationen (z. B. Thrombose, Streßulcus, Hepatitis, Wundinfektion), Operationsindikation, Operationsvorbehandlung, Operationstaktik und -technik sowie die Nachbehandlung. Für jede Fragestellung werden Beispiele angeführt.
    Notes: Summary Since the first clinical prospective trial of J. Lind in 1753, the controlled study has proved to be an essential instrument in clinical research. Possible topics include: pharmacologic prophylaxis of complications such as stress ulcer, thrombosis, etc., indications for operation, preoperative preparation, choice of surgical procedure, and techniques or postoperative treatment. Examples for each topic are given.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 117-118 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 65-67 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Cancer ; Interdisciplinary task ; Krebskrankheit ; Interdisziplinäre Aufgabe
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der fortgeschrittene Organkrebs ist eine systemische Krankheit. Die chirurgische Therapie muβ durch interdisziplinäre Kooperation ergänzt werden. Jetzt gilt es, entsprechende Arbeitsgemeinschaften zu bilden, um die heute und morgen gegebenen Möglichkeiten standardisierter Chirurgie, Chemotherapie, Radiotherapie, immunologischer Therapie und Rehabilitation optimal nutzen zu können. Eine einheitliche Dokumentation nach dem TNM-System ist dabei eine notwendige Voraussetzung.
    Notes: Summary The advanced organic cancer is a systemic disease. Surgical therapy should be supplemented by interdisciplinary studygroups in order to use optimally the present and future possibilities of standardized surgery, chemotherapy, radiotherapy, immunotherapy and rehabilitation. The uniformity of documentation according to the TNM classification is a prerequisite.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1434-6052
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Physics
    Notes: Abstract Antilambda production is studied inK − p interactions at 32 GeV/c. Both total and differential cross sections are presented. The inclusive $$\bar \Lambda $$ production cross section amounts to 109±7 μb. A remarkable energy dependence is observed, σ( $$\bar \Lambda $$ ) increasing by a factor of four between 14.3 and 32 GeV/c. Thep ⊥ 2 distribution exhibits an exponential fall-off with a slope of 3.3±0.2 (GeV/c)−2. Most of the $$\bar \Lambda $$ 's are emitted in the forward hemisphere. The invariantx distribution increases between 14.3 and 32 GeV/c. Data are presented for $$\bar \Lambda $$ production inK - p→Λ $$\bar \Lambda $$ +X K - p→ $$\bar \Lambda $$ K n +X, andK - p→ $$\bar \Lambda $$ p+X.
    Type of Medium: Electronic Resource
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