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  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    350 Main Street , Malden , MA 02148-5018 , USA and 9600 Garsington Road , Oxford OX4 2DQ , UK . : Blackwell Science Inc
    Pacing and clinical electrophysiology 28 (2005), S. 0 
    ISSN: 1540-8159
    Quelle: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Thema: Medizin
    Notizen: When in 1930, Wolff, Parkinson, and White published what is today known as the WPW, or preexcitation syndrome, they, and subsequently others, found few comparable cases in the preceding literature. Among these the report of Cohn and Fraser, published in 1913, was the earliest. However, another even earlier documentation in a 1909 article by Hoffmann escaped notice till now. The ECG of a patient with paroxysmal tachycardia reveals a short PR interval and a delta-wave-induced widening of the QRS complex, even though the reproduced tachycardia was not preexcitation related. The interpretation of this poorly reproduced ECG can be confirmed by another and more detailed description of the patient in an electrocardiography textbook published in 1914 by the same author. Thus, the earliest publication of an ECG showing ventricular preexcitation now can be dated back to 1909. Moreover, the Hoffmann monograph contains two additional examples of the WPW syndrome not noticed until now. All three cases published by Hoffmann had their first ECG recordings in 1912 or earlier.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Pacing and clinical electrophysiology 21 (1998), S. 0 
    ISSN: 1540-8159
    Quelle: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Thema: Medizin
    Notizen: DDD pacemakers differ considerably in device specific extents of AV delay (AVD) programmability. To demonstrate the requirements of a mean DDD pacemaker patient population optimal AVDs in 200 DDD pacemaker patients (age 8 to 91 years) were estimated by left atrial electrography. The results should help to define an AVD programmability standard. Left atrial electrograms were recorded via a bipolar filtered esophageal lead. The method aims on adjusting the left atrial electrogram to 70 ms prior to the ventricular spike, both during VDD and DDD operation of the pacemaker. In atrial sensed stimulation the optimal AVD varied from 40 to 205 ms (100.5 ± 24.5 ms) and in atrial paced stimulation from 85 to 245 ms (169.1 ±24.5 ms). The difference of the mean values is statistically significant (p 〈 0.001). The difference between both values in the individual patient, the individual AVD correction time, varied from 0 to 170 ms (68.7 ± 26.6 ms). Thus, from our findings requirements on AV delay programmability standard can be derived: AVDs (1) should have a range from 40 to 250 ms, (2) should be independently programmable during atrial sensed and atrial paced operation, ami (3) should provide as nominal settings 100 ms for atrial sensed and 170 ms for atrial paced stimulation.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 3
    ISSN: 1365-2958
    Quelle: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Thema: Biologie , Medizin
    Notizen: We have analysed the capacity of the 11 phase-variable, opacity-associated (Opa) proteins encoded by Neisseria gonorrhoeae MS11 to mediate traversal across polarized monolayers of the human colonic carcinoma T84 cell line. Gonococci expressing either the heparan sulphate proteoglycan (HSPG) binding Opa protein (Opa50) or no Opa protein (Opa−) did not interact with the apical pole of T84 monolayers, whereas the 10 variant Opa proteins previously shown to bind CD66 receptors were found to mediate efficient gonococcal adherence and transepithelial traversal. Consistent with this, T84 cells were shown by reverse transcriptase–polymerase chain reaction (RT–PCR) and immunoblotting to co-express CD66a (BGP), CD66c (NCA) and CD66e (CEA). The recruitment of CD66 receptors by Opa-expressing gonococci indicates their involvement in mediating adherence to the surface of T84 cells, and these bacterial interactions could be inhibited completely using polyclonal antibodies cross-reacting with all of the CD66 proteins co-expressed on T84 cells. Consistent results were obtained when Opa proteins were expressed in Escherichia coli, suggesting that the Opa–CD66 interaction is sufficient to mediate bacterial traversal. Transcytosis of Opa-expressing N. gonorrhoeae or E. coli did not disrupt the barrier function of infected monolayers, as indicated by a sustained transepithelial electrical resistance (TEER) throughout the course of infection, and confocal laser scanning and electron microscopy both suggest a transcellular rather than a paracellular route of traversal across the monolayers. Parallels between the results seen here and previous work done with organ cultures confirm that T84 monolayers provide a valid model for studying neisserial interactions with the mucosal surface, and suggest that CD66 receptors contribute to this process in vivo.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 4
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Archives of toxicology 16 (1957), S. 230-232 
    ISSN: 1432-0738
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Zusammenfassung Es wird der klinische Verlauf einer akuten Diphenylhydantoinvergiftung bei einem 2jährigen Kinde geschildert. Es trat vollständige Wiederherstellung ein.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 5
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 257 (1995), S. 602-606 
    ISSN: 1432-0711
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Materialart: Digitale Medien
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  • 6
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Journal of cancer research and clinical oncology 60 (1955), S. 408-418 
    ISSN: 1432-1335
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Zusammenfassung 4989 Carcinomfälle unter 25147 Sektionen der Jahre 1920–1953 werden hinsichtlich ihrer Verteilung auf Luiker und Nichtluiker nach Häufigkeit, Organlokalisation, Alter und Geschlecht eingehend statistisch bearbeitet. 1. Unter den Luikern findet sich eine signifikant geringere Häufigkeit des Carcinoms (12,7%) als bei den Nichtluikern (20,2%). 2. Organverteilung und Alterszusammensetzung der Carcinome bei Lues unterscheiden sich nicht grundsätzlich von der der Nichtluiker und der Carcinome insgesamt. Das Geschlechtsverhältnis dagegen weicht mit einer stärkeren Beteiligung der Männer (1,5∶1) von dem der Nichtluikercarcinome ab (1∶1,1) und entspricht genau dem der Gesamtluesfälle. 3. Nur eine einzige, dem Umfang nach kleine Sektionsstatistik zur Untersuchung der Frage des Zusammentreffens von Lues und Carcinom liegt in der Literatur vor; sie kommt zu einem ähnlichen Ergebnis wie wir. Die Fälle der zahlreichen, einschlägigen, ganz vorwiegend klinischen und kasuistischen Veröffentlichungen, die meist für einen krebsbegünstigenden Einfluß der Lues eintreten, sind einseitig ausgewählt und bei kritischer Durchsicht nach statistischen Gesichtspunkten in ihren Relationen nicht auf die personelle Gesamtheit übertragbar. 4. Bisher bestehen weder für eine kanzerogene noch für eine krebsverhütende Wirkung der Lues eindeutige theoretische oder experimentelle Grundlagen. 5. Die statistischen Ergebnisse geben zunächst keinen genügenden Anhalt für einen direkten Zusammenhang zwischen Lues und Carcinom. Ob tatsächlich das Carcinom bei Luikern etwas seltener vorkommt als bei Nichtluikern, bedarf erst noch der Bestätigung durch weitere vielfältige entsprechende Erhebungen an großem Material. Sicher aber könnte dafür nicht die geringere Lebensdauer der Luiker verantwortlich gemacht werden, die sie das durchschnittliche Krebsalter nicht erreichen ließe; denn Luiker ohne und mit Carcinom zeigen die gleiche Altersverteilung.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 7
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Herzschrittmachertherapie & Elektrophysiologie 10 (1999), S. S034 
    ISSN: 1435-1544
    Schlagwort(e): Key words Antiarrhythmic therapy – cardiothoracic surgery – atrial fibrillation ; Schlüsselwörter Antiarrhythmische Therapie ; Kardiochirurgie ; Vorhofflimmern
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Hintergrund: Häufigste Arrhythmie im Zusammenhang mit kardiochirurgischen Eingriffen ist das postoperative Vorhofflimmern einschließlich verwandter atrialer Rhythmusstörungen. Da zunehmend ältere Patienten kardiochirurgisch behandelt werden, hat das Interesse an dieser Arrhythmieform mit noch einigen ungeklärten Fragen wieder zugenommen. Ziel und Methode: Darstellung des derzeitigen Kenntnisstandes zum postoperativen Vorhofflimmern unter Berücksichtigung neuerer Literaturmitteilungen. Ergebnisse: In der Regel ist postoperatives Vorhofflimmern vorübergehend, selbstendend und gutartig. Im Falle seines Auftretens sind aber Morbidität, Mortalität und Behandlungskosten höher. Andererseits nimmt das postoperative Vorhofflimmern seinerseits einen ungünstigen Einfluß auf Morbidität und Mortalität. Seine Pathogenese ist multifaktoriell. Eine generelle Prävention kann derzeit nicht empfohlen werden, ist aber in Zukunft denkbar. Die in der Regel nur temporär erforderlichen therapeutischen Überlegungen zu Frequenzkontrolle, Thromboembolieprophylaxe und Rhythmuskontrolle richten sich nach der klinischen Verlaufsform. Schlußfolgerungen: Im Interesse einer Reduktion der Gesamtkomplikationsrate in der Kardiochirurgie bedarf auch das postoperative Vorhofflimmern einer besonderen Aufmerksamkeit.
    Notizen: Background: Atrial fibrillation and related arrhythmias are common after cardiac surgery. As more and more elderly patients are operated on for cardiac diseases, the interest in this arrhythmia is growing again. There are some unresolved problems of this complication. Aims and methods: Reevaluation of atrial fibrillation after cardiac surgery by review of recent literature. Results: Usually postsurgical atrial fibrillation is transient, self-limiting, and benign. Nevertheless, among patients affected by this arrhythmia, morbidity, mortality and costs by hospital stay are higher than without this complication. In addition, postsurgical atrial fibrillation can increase morbidity and mortality by itself. Pathogenesis is multifactorial. Today, general recommendations for prevention of atrial fibrillation following surgery do not exist but may be developed in the future. According to the clinical course, therapy has to consider ventricular rate control, prevention of thromboembolic events, and rhythm control. Usually therapy is restricted to the postoperative time. Conclusions: Atrial fibrillation after cardiothoracic surgery has to be respected in order to minimize overall complication rate.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 8
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Der Internist 39 (1998), S. 38-45 
    ISSN: 1432-1289
    Schlagwort(e): Schlüsselwörter Azetylsalizylsäure ; Antikoagulation ; Embolie ; arterielle ; Tachyarrhythmien ; supraventrikuläre ; Vorhofflimmern
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Zum Thema Als begleitende Präventionsmaßnahme im Hinblick auf das Thromboembolie-Risiko hat sich die Antikoagulation neben der medikamentösen antiarrhythmischen Behandlung supraventrikulärer Tachyarrhythmien bewährt. Grundlage dafür sind mehrere seit 1989 publizierte Studien zur Primär- bzw. Sekundärprävention arterieller Embolien bei Vorhofflimmern. Über die Ergebnisse und die daraus abgeleiteten differenzierten Therapieempfehlungen in Abhängigkeit von den klinischen Verlaufsformen supraventrikulärer Tachyarrhythmien wird hier eingehend referiert. Unbestritten ist die prinzipielle Überlegenheit einer oralen Antikoagulation bei supraventrikulären Tachyarrhythmien, besonders beim Vorhofflimmern. Das gilt auch im Vergleich mit der Embolieprophylaxe durch ASS. Nicht außer Betracht bleiben darf aber das mit der Cumaringabe verbundene Blutungsrisiko. Darauf sei ausdrücklich hingewiesen, da dieses in der ambulanten Praxis, also außerhalb von Studienbedingungen, sicher einen anderen Stellenwert hat. Gründe dafür dürften höhere Komorbitität, höheres Lebensalter der Patienten und möglicherweise auch eine weniger exakte Überwachung der Antikoagulation sein.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 9
    ISSN: 0178-515X
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Werkstoffwissenschaften, Fertigungsverfahren, Fertigung
    Notizen: Abstract The recovery of recombinant proteins includes a purification process that has to be compressed to a minimum of steps in order to get high yields with a low cost expenditure. A selective liberation of recombinant proteins by cell permeabilization leads to both a high product purity just in the beginning of the recovery process and to a simplification of the cell residue separation compared to the mechanical cell disruption. In case of the purification of the bacterial plasminogen activator Staphylokinase from E. coli cells, yields of 82% with a purity of 46% were attained by utilization of permeabilization by biomass freezing, resuspension in a Tris/EDTA-buffer and following micro-diafiltration. A recovery process without interruption (freezing) is possible due to the addition of guanidine-HCl and Triton X100 to the buffer. These methods were developed on a laboratory-scale.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 10
    ISSN: 1435-1544
    Schlagwort(e): Key words DDD pacing ; AV delay optimization ; Interatrial conduction time ; telemetry ; sense-event marker ; Schlüsselwörter DDD-Stimulation ; AV-Delay-Optimierung ; Interatriale Leitungszeit ; Telemetrie ; Sensing-Marker
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Hintergrund: Bei DDD-Schrittmacherträgern wird das optimale AV-Delay wesentlich durch die interindividuell unterschiedliche interatriale Leitungszeit bestimmt. Wird diese gemessen, kann durch Addition eines bekannten, mittleren, optimalen Intervalles von 70ms zwischen linksatrialer Depolarisation und ventrikulärem Stimulus ein individuell optimales AV-Delay für VDD- und DDD-Betrieb approximiert werden. Da moderne Schrittmacher über eine Telemetrie verfügen, ist es naheliegend, durch Kombination von rechtsatrialer Telemetrie und linksatrialer Elektrographie (via Ösophagusableitung) vorhandene Programmeroptionen zur individuellen AV-Delay-Programmierung zu nutzen. Studienziele: 1. Prüfung der Eignung rechtsatrialer telemetrischer Elektrogramme oder Sensingmarker als rechtsatriale Referenz. 2. Prüfung der Realisierbarkeit einer Implementierung der linksatrialen Elektrographie in handelsübliche Programmer. Methoden: 1. Mittels eines computerisierten Herzsimulators wurde die Verzögerung telemetrischer atrialer Elektrogramme und Sensingmarker bei 12 Schrittmachern 9 unterschiedlicher Hersteller untersucht. 2. Zur Messung interatrialer Leitungszeiten mit Programmiergeräten wurde die Simultandarstellung des rechtsatrialen Elektrogramms bzw. Markerkanals und der linksatrialen Ableitung mittels externer Hardware- bzw. programmerinterner Softwarefilterung der Ösophagusableitung realisiert. Ergebnisse: Abhängig von der Größe des telemetrischen Delays lassen sich Schrittmachersysteme mit Echtzeittelemetrie (Delay 0-12ms) und Orientierungstelemetrie (Delay 12ms) unterscheiden. Es ließ sich zeigen, daß mit der vorgeschlagenen Implementierung linksatrialer Elektrogramme interatriale zeitliche Relationen sowohl unter Vorhofstimulation als auch bei Vorhofführung an Systemen mit Echtzeittelemetrie bequem erfaßt werden können. Die Voraussetzungen für eine individuelle Programmierung des AV-Delay am Programmiergerät und die automatische Bereitstellung von Programmiervorschlägen sowohl für das Basis- als auch des frequenzmodulierten AV-Delay sind damit erfüllt. Schlußfolgerung: Durch Implementierung einer linksatrialen Ableitung in Schrittmacherprogrammer können interatriale Leitungszeiten leicht erfaßt und die physiologische AV-Delay-Programmierung in der Routine vereinfacht werden.
    Notizen: Background: In patients with DDD pacing systems, optimal AV delay is mainly determined by interindividually differing interatrial conduction time. If the latter is measured, individual optimal AV delay in VDD and DDD operation can be approximated by adding a representative, optimal interval of 70ms between left atrial depolarization and ventricular stimulus. In modern pacemakers providing telemetry, combination of right atrial telemetry and left atrial electrography via an esophageal lead could be used to measure interatrial conduction times for individual AV delay programming. Aims of the study: 1. To test the usefulness of telemetric right atrial electrograms and markers as a right atrial measuring reference. 2. To prove the possibility of implementing left atrial electrography into commercial programers. Methods: 1. Using computerized heart simulator, delays of the telemetric electrogram and markers were investigated in 12 DDD systems of 9 different companies. 2. To measure interatrial conduction times with programers, simultaneous recordings of right atrial electrogram and marker channel, resp., and the left atrial electrogram were performed using external hardware or internal software filtering of the esophageal lead. Results: Depending on the range of marker delay, pacing systems with real-time telemetry (delay 0–12ms) and orienting telemetry (delay 12ms) were found. Facilitating left atrial electrogram recording into programers, interatrial time intervals can be measured in DDD and VDD operation in pacing systems with real-time telemetry. These results are prerequisits for individual AV delay programming with the programer. Then both can automatically be proposed, basic AV delay and the frequency modulated AV delay. Conclusion: Facilitating left atrial electrogram recording into pacemaker programers, interatrial conduction times can easily be measured for simplified physiologic AV delay programming during routine check-up.
    Materialart: Digitale Medien
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