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  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Journal of molecular medicine 57 (1979), S. 225-235 
    ISSN: 1432-1440
    Schlagwort(e): Angina pectoris ; Diagnostic criteria ; Myocardial infarction ; Serum myoglobin ; Radioimmunoassay ; Angina pectoris ; Diagnostik ; Myokardinfarkt ; Radioimmunoassay ; Serum-Myoglobin
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Ein Radioimmunoassay zur Bestimmung von Serum-Myoglobin (SMb) wird vorgestellt. Bei 50 gesunden Probanden beträgt der Meßwertbereich 0–90 ng/ml. Serielle Bestimmungen an 10 Patienten mit akutem Myokardinfarkt beziehungsweise Angina pectoris (AP) zeigen, daß SMb bei Myokardinfarkt vor CK und CK-MB pathologische Werte erreicht (im Mittel 250±95 ng/ml bei stationärer Aufnahme 3,3±1,4 h nach AP-Beginn). Die gleichzeitig bestimmte NAC-aktivierte CK liegt zu diesem Zeitpunkt noch im Normbereich und erreicht pathologische Werte erst 6,2±1,9 h nach Schmerzbeginn. Der Peak des Serum-Myoglobins liegt mit 506±194 ng/ml 8,8±2,8 h, der der CK mit 905±475 mU/ml 20,0±7,8 h nach Anginabeginn. CK-MB und CK unterscheiden sich im zeitlichen Verlauf nur unwesentlich. Ein Patient mit ausgeprägter AP hat bei sonst unauffälligem Enzymmuster pathologisch erhöhte SMb-Werte. Methodische und klinische Ergebnisse werden diskutiert.
    Notizen: Summary A radioimmunoassay was developed to determine serum myoglobin (SMb). 50 healthy persons showed values between 0 and 90 ng/ml. Serial tests of 10 patients following acute myocardial infarction or during angina pectoris (AP) indicated that SMb reached pathological values before CK and CK-MB (average 250±95 ng/ml at the time of hospitalisation which corresponds to 3.3±1.4 h after beginning of angina pectoris). At hospitalisation the simultaneously determined CK was within normal limits and reached pathological values only 6.2±1.9 h after the onset of angina. Maximum of SMb was 506±194 ng/ml occurring 8.8±2.8 h after the beginning of AP, maximum of CK was 905±475 mU/ml occurring 20.0±7.8 h after AP. CK-MB and CK differed only slightly in their time course. One patient with severe AP had pathologically increased SMb values whilst all other enzymes were completely normal. Methodical and clinical results are discussed.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Journal of molecular medicine 59 (1981), S. 247-248 
    ISSN: 1432-1440
    Schlagwort(e): Myoglobin ; Renal failure ; Myocardial infarction ; Myoglobin ; Niereninsuffizienz ; Myokardinfarkt
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Bei 44 Patienten mit chronischer Niereninsuffizienz unterschiedlicher Äthiologie wurde das immunreaktive Serum-Myoglobin bestimmt und mit den Werten von Probanden mit normaler Nierenfunktion verglichen. Es fand sich — unabhängig von der Grunderkrankung — eine hoch signifikante lineare Korrelation zwischen dem Serum-Myoglobin und der Serum-Kreatinin-Konzentration. Bei Patienten mit Serum-Kreatinin-Werten über 550 µMol/1 (6,2 mg-%) lagen die Serum-Myoglobin Konzentrationen fast regelmäßig im pathologischen Bereich. Dies gilt auch für chronische Dialysepatienten. Die Befunde zeigen, daß bei Patienten mit höhergradiger, chronischer Niereninsuffizienz das Serum-Myoglobin nur mit Einschränkung zur Infarktdiagnostik geeignet ist.
    Notizen: Summary In 44 patients with chronic renal failure of varied etiology serum immunoreactive myoglobin was measured and compared to values obtained in patients with normal renal function. Irrespective of the underlying disease a highly significant linear correlation was found between serum immunoreactive myoglobin and serum creatinine concentration. In patients with serum creatinine concentrations above 550 µmol/1 (6.2 mg%) serum myoglobin was as a rule elevated above the range found in the controls with normal renal function. This was also true in dialysis patients. These result demonstrate that serum myoglobin may only be used with restrictions in the diagnosis of myocardial infarction in patients suffering from advanced chronic renal failure.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 3
    ISSN: 1435-0130
    Schlagwort(e): Burns ; Keratinocyte culture ; Fibrin glue ; Allograft skin grafts
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Abstract In a patient with burns of 88% TBSA autologous cultured keratinocyte fibrin glue suspension (KFGS) overgrafted with fresh split thickness allogenic skin was used as definitive wound coverage after epifascial debridement and temporary allogenic closure. A total of 22% TBSA were closed in this way including a complete leg except the foot. For comparison, the contralateral leg was covered with conventional autologous sheet grafts (CEA). Histology revealed a layered squamous epithelium, and evidence of at least partial integration of allogenic dermis including the formation of a well-organized rete structure even after deep necretomy. Besides the rapid stable closure and good skin quality, the new technique has the advantages of early availability, simple handling, easy repetition, and the transfer of actively proliferating epidermal cells. This is the first case proving that KFGS with allogenic overgrafts leads to permanent epithelialization of large epifascial wounds. The technique compared favorably with CEA with regard to availability, handling, and stability.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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