Library

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 57 (1979), S. 225-235 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Angina pectoris ; Diagnostic criteria ; Myocardial infarction ; Serum myoglobin ; Radioimmunoassay ; Angina pectoris ; Diagnostik ; Myokardinfarkt ; Radioimmunoassay ; Serum-Myoglobin
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Ein Radioimmunoassay zur Bestimmung von Serum-Myoglobin (SMb) wird vorgestellt. Bei 50 gesunden Probanden beträgt der Meßwertbereich 0–90 ng/ml. Serielle Bestimmungen an 10 Patienten mit akutem Myokardinfarkt beziehungsweise Angina pectoris (AP) zeigen, daß SMb bei Myokardinfarkt vor CK und CK-MB pathologische Werte erreicht (im Mittel 250±95 ng/ml bei stationärer Aufnahme 3,3±1,4 h nach AP-Beginn). Die gleichzeitig bestimmte NAC-aktivierte CK liegt zu diesem Zeitpunkt noch im Normbereich und erreicht pathologische Werte erst 6,2±1,9 h nach Schmerzbeginn. Der Peak des Serum-Myoglobins liegt mit 506±194 ng/ml 8,8±2,8 h, der der CK mit 905±475 mU/ml 20,0±7,8 h nach Anginabeginn. CK-MB und CK unterscheiden sich im zeitlichen Verlauf nur unwesentlich. Ein Patient mit ausgeprägter AP hat bei sonst unauffälligem Enzymmuster pathologisch erhöhte SMb-Werte. Methodische und klinische Ergebnisse werden diskutiert.
    Notes: Summary A radioimmunoassay was developed to determine serum myoglobin (SMb). 50 healthy persons showed values between 0 and 90 ng/ml. Serial tests of 10 patients following acute myocardial infarction or during angina pectoris (AP) indicated that SMb reached pathological values before CK and CK-MB (average 250±95 ng/ml at the time of hospitalisation which corresponds to 3.3±1.4 h after beginning of angina pectoris). At hospitalisation the simultaneously determined CK was within normal limits and reached pathological values only 6.2±1.9 h after the onset of angina. Maximum of SMb was 506±194 ng/ml occurring 8.8±2.8 h after the beginning of AP, maximum of CK was 905±475 mU/ml occurring 20.0±7.8 h after AP. CK-MB and CK differed only slightly in their time course. One patient with severe AP had pathologically increased SMb values whilst all other enzymes were completely normal. Methodical and clinical results are discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...