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  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: HAA positive acute hepatitis ; Cellular immunity ; Hepatitis associated antigen ; Liver specific antigens ; Migration inhibition test ; Autoimmunity ; HAA-positive akute Hepatitis ; Celluläre Immunität ; Hepatitis assoziiertes Antigen ; Leberspezifische Antigene ; Migrations Inhibitions-Test ; Autoimmunität
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die cellulären Immunreaktionen gegenüber homologen leberspezifischen Proteinen (HLP) und dem Hepatitis-assoziierten Antigen (HAA) wurden bei Patienten mit akuter HAA-positiver Hepatitis unter Verwendung des Leukocytenmigrationstestes untersucht. Die Migration war bei 30% der Patienten inhibiert, wenn HLP als Antigen verwandt wurde. Mit HAA zeigten 64% der Patienten, die später im Serum HAA-negative wurden, einen Migrationsindex unter 0,7 und 15% eine Stimulation. Die Häufigkeit der Migrationsinhibition betrug nur 22% bei den Patienten, die persistierende HAA-Antigenträger waren. Nur bei 20% der Fälle war der Test gegenüber beiden Antigenen anormal. Aus den Ergebnissen kann geschlossen werden, daß 1. eine celluläre Immunität gegenüber HAA öfter bei Patienten auftritt, die das Antigen verlieren. 2. die verzögerte Immunität gegenüber den beiden getesteten Antigenen nicht miteinander in Beziehung steht. 3. die Toleranz gegenüber homologen leberspezifischen Antigenen bei der akuten HAA-positiven Hepatitis gebrochen werden kann. Dieser Befund weist eindeutig auf den Einfluß der Virusinfektion für die Entstehung einer Autoimmunität bei Lebererkrankungen hin.
    Notes: Summary The cell-mediated immune responses towards homologous, liver-specific antigens (HLP) and hepatitis-associated antigen (HAA) were studied in patients with acute HAA-positive hepatitis using the leukocyte migration test. The migration was inhibited in 30% of the patients when HLP was used. With HAA 64% of the patients—who later became negative for HAA in their serum-exhibited migration indices below 0.7 and 15% of them a stimulation. The incidence of migration inhibition was as low as 22% in patients who were persistently positive for HAA in their serum. In 20% of the cases only was the test abnormal for both antigens. It can be concluded from our results that 1. cellular immune reactions towards HAA occur more often in patients who clear the antigen. 2. the delayed type immunity against the two antigens tested seems not to be correlated. 3. the tolerance against homologous liver specific antigens can be broken in acute HAA-positive hepatitis. This finding clearly points out the influence of viral infection for the development of autoimmunity in liver diseases.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Chronic active hepatitis ; Cellular immunity ; Liver specific antigens ; Migration inhibition test ; leukocyte ; Chronisch aktive Hepatitis ; Celluläre Immunität ; Leberspezifische Antigene ; Migrations-Inhibitions-Test
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird eine Zweiphasentechnik des Leukocyten-Migrations-Inhibitionstestes beschrieben und zum Nachweis einer cellulären Immunreaktion gegenüber Leberantigenen bei chronisch-entzündlichen Lebererkrankungen eingesetzt. Mit dieser Technik wurde bei 85% der Patienten mit hypergammaglobulinämischer Verlaufsform einer chronisch-aktiven Hepatitis und 42% der Patienten mit aktiv fortschreitenden kryptogenen Lebercirrhosen eine Migrationshemmung nachgewiesen. Lebergesunde Kontrollen zeigten keine, Patienten mit dem Zustand nach Hepatitis und chronisch-persistierender Hepatitis selten eine Leukocytenmigrationsinhibition gegenüber leberspezifischen Antigenen. 17% der Patienten mit chronisch-aktiver Hepatitis, die länger als 6 Monate unter einer immunosuppressiven Therapie standen, ließen noch eine schwache Migrationsinhibition erkennen. Die Befunde legen nahe, daß celluläre Immunreaktionen gegenüber leberspezifischen Antigenen bei bestimmten Verlaufsformen einer chronisch-entzündlichen Lebererkrankung pathogenetisch von Bedeutung sind.
    Notes: Summary A two-phase technique of the leukocyte migration inhibition test is described. Cellular immunity to homologous liver specific proteins in patients with chronic inflammatory liver diseases has been assayed using this test system. Inhibition of migration was observed in 85% of the patients with chronic active hepatitis and in 42% of the patients with cryptogenic cirrhosis of the liver. Healthy subjects with no history of liver disease were used as controls and showed no inhibition of migration to the liver antigens. Patients with healed hepatitis and chronic persistent hepatitis rarely had abnormal migration indices. A statistically insignificant inhibition of migration was found only in patients with chronic active hepatitis treated with azathioprin and prednison. The results support the view of the importance of cell- mediated immune reactions towards liver antigens in the pathogenesis of chronic active hepatitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Intensive care medicine 20 (1994), S. 368-370 
    ISSN: 1432-1238
    Keywords: Cardiac surgery ; Low cardiac output ; Child ; Extracorporeal membrane oxygenation ; Hemofiltration ; Plasmapheresis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract A case report of a 2-year-old boy who developed severe post-operative low cardiac output, sudden cardiac arrest and consecutive multiple organ system failure after open heart surgery is described. Initially the hemodynamic situation was stabilized by extracorporeal membrane oxygenation (ECMO) combined with continuous hemofiltration (CHF) carried out for 7 days. Continuous veno-venous hemofiltration (CVVH) was necessary for further 17 days. One episode of plasmapheresis restored transiently a severe post-operative coagulopathy and enabled the removal of the pulmonary artery catheter and the chest tubes.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of orthopaedic surgery & traumatology 2 (1992), S. 171-175 
    ISSN: 1432-1068
    Keywords: Ankle sprain ; Child ; Spacticity
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary There are numerous pitfalls in the diagnosis of ankle sprains in childhood such as failing to appreciate repeated problems with a postural basis or taking another pathology to be a sprain. It is therefore advisable to be on guard, in traumatic cases of fibular epiphyseal separation and in conditions in the early stages of presentation of spasticity. Severe sprains are rare. Treatment is nearly always conservative and surgery is hardly ever used.
    Notes: Résumé Le diagnostic d'entorse de la tibio-tarsienne chez l'enfant comporte de nombreux pièges tels que la méconnaissance d'une pathologie itérative d'origine posturale, la mise sur le compte d'une entorse d'une pathologie différente. Ainsi il convient de se méfier, dans le cadre des traumatismes, du décollement épiphysaire du péroné ; dans le cadre des pathologies en début d'expression clinique, de la spasticité. L'entorse grave est rare. Le traitement en est pratiquement toujours orthopédique, le traitement chirurgical relevant de l'exception.
    Type of Medium: Electronic Resource
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