Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Lower leg ; Osteitis ; Bone ; Soft tissue defect ; Muscle flaps ; Unterschenkel ; Osteitis ; Knochen-Weichteildefekt ; Lappenplastiken
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Weichteil- and Knochendefekte stellen den Unfallchirurgen am Unterschenkel vor große Probleme. Mit autochtonen Muskel- Bowie mikrovascularen Lappen läßt sich ein stabiler Weichteilmantel mit autologen Beckenknochen die Tibia wiederherstellen. 54 Weichteildefekte am Unterschenkel wurden 41mal mit Muskel- und 13mal mit mikrovascularen Lappen gedeckt. Zu Lappennekrosen bzw. Teilnekrosen kam es in l2 Fällen. Bei diesen waren Sekundärmaßnahmen zur Deckung and Heilung notwendig. Durch die Spongiosaplastik and kombinierte Weichteildeckung mit Muskulatur oder mikrovascularen Lappen IABt sich die Funktion eines beschädigten Unterschenkels wieder erlangen.
    Notes: Summary Many problems rise from soft tissue and bone defects in the lower leg. Soft tissue can be reconstructed by muscle or microvascular flaps, and bone defects can be restored with autogenous bone. Fifty-four soft tissue defects in the lower leg were treated in 41 cases with muscle flaps and 13 with a microvascular flap. In 12 cases, total or partial flap necrosis occurred. These cases required further treatment to obtain healing. Function of a damaged lower leg can be restored by combined therapy with local muscle or microvascular flaps and pelvic bone transplantation.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 648-648 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Osteitis ; Instability ; Metal implant ; Reosteosynthesis ; Osteitis ; Instabilität ; Vascularisation ; Reosteosynthese
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der postoperative Frühinfekt nach Osteosynthese gefährdet eine sichere, fristgerechte Ausheilung. Die sofortige chirurgische Revision des Infektherdes ist angezeigt. Implantate, die nicht sicher stabilisieren, werden entfernt. Implantate, die die Revascularisation des Infektfoyers behindern, werden ebenfalls entfernt. Die Restabilisierung erfolgt durch den Fixateur externe, so daß der gefährdete Knochenbezirk frei von Metallimplantaten bleibt. Der Fixateur externe sollte nicht länger als ca. 3 Monate belassen werden, bei Zeichen des knöchernen Durchbaus funktionelle Behandlung. Ansonsten ist eine Reosteosynthese mit Transplantation von Knochen notwendig.
    Notes: Summary Acute osteitis after osteosynthesis of closed or open fractures must be immediately surgically revised. Metal implants not stabilizing the fracture or interfering with the revascularization of the infected area must be removed. Restabilization should be done using external fixation, this is possible without using metal implants incorporated in the infected area. External fixation should be used for a period of at least 3 months. Thereafter, if possible, functional treatment should be used.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Clinical and experimental medicine 156 (1971), S. 157-170 
    ISSN: 1591-9528
    Keywords: Antigen-elimination ; Passive hemagglutination ; Ouchterlony's test ; Immunelectrophoresis ; Dog ; Antigenelimination ; Passive Hämagglutination ; Ouchterlony-Test ; Immunelektrophorese ; Hund
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Nach wiederholter i. v. Verabreichung von ultrazentrifugiertem P-IgG in einer Dosis von 8 mg/kg KG wurde bei erwachsenen Hunden in 65% eine Immuntoleranz mit Hilfe des Antigeneliminationstestes beobachtet. Die gleichzeitig durchgeführte passive Hämagglutination führt zu völlig gleichen Ergebnissen. Ein Vergleich der Antigenelimination mit dem Agargeldoppeldiffusionstest bzw. der Immunelektrophorese zeigt jedoch, daß nur in 15% einer beschleunigten Antigenelimination ein positiver Nachweis von präcipitierenden Antikörpern gelingt. Weiterhin wurden in keinem Fall einer Nichtimmunelimination Präcipitationslinien gegen P-IgG gefunden. Prüft man die Immunantwort mit der Antigeneliminationstechnik bei P-IgG-toleranten Hunden, denen passiv allogene gegen P-IgG gerichtete Antikörper zugeführt worden sind, so kann man nur in einem Drittel der Tiere eine beschleunigte Elimination des Testantigens feststellen, die sich nach 4 Wochen wieder in die ursprüngliche Form einer Nichtimmunelimination umwandelt. Einen Hinweis auf den Verbleib des radioaktiv markierten Testantigens während einer Immun- bzw. einer Nichtimmunantwort liefert die Bestimmung der Organaktivität während der Testperiode. Ein signifikanter Anstieg der Radioaktivität in Lymphknoten, Leber, Milz, Lunge und Niere ab dem 4. Tag ist charakteristisch für die Antigenelimination vom Immuntyp. Die Ergebnisse zeigen, daß die Antigenelimination mindestens ein ebenso empfindlicher Test ist wie die passive Hämagglutination und daß die Spezifität mit der des Ouchterlony bzw. der Immunelektrophorese vergleichbar ist. Da in diesem Test einmal hohe Spezifität mit hoher Empfindlichkeit vereint ist und darüber hinaus die Aussagekraft dieses in vivo-Testes immer der Aussage eines in vitro Testes überlegen ist, sollte man die Immunantwort eines Organismus mit der Antigenelimination prüfen.
    Notes: Summary After repeated i. v. applications of 8 mg/kg b. w. ultracentrifuged horse-IgG a specific immunological tolerance was observed in 65% of the treated dogs by means of the antigen-elimination technique. Corresponding results were obtained with the simultaneously performed passive hemagglutination test. A comparison of the antigen-elimination with Ouchterlony's test and the immunelectrophoresis, however, shows that precipitating antibodies can be found only in 15% of an accelerated immune-elimination. Lines of precipitated antibodies (H-IgG) could not be detected during a non-immune elimination. Examining the immune-response in H-IgG-tolerant dogs after the i. v. infusion of allogenous antibodies against H-IgG with the antigen-elimination technique only one third of the animals showed on accelerated elimination of the testantigen, which changed to the original type of a non-immune elimination within 4 weeks. The determination of the radioactivity in various organs of the animals during the testperiod gives a hint to the fate of the radioactive testantigen. A significant increase of the radioactivity in the lymphnode, liver, spleen, lung and kidney from day 4 of the antigen-elimination is characteristic of an accelerated immune-elimination. The results give the evidence that the elimination of an antigen is just as a sensitive test as the passive hemagglutination. The specificity is comparable with that of Ouchterlony's test or the immunelectrophoresis. Since the technique combines high sensitivity with high specificity the result of thisin vivo test is more reliable than that of anin vitro testmethod. The antigen elimination should always be performed to investigate the immune-response of organisms.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...