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  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    BJOG 94 (1987), S. 0 
    ISSN: 1471-0528
    Quelle: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Thema: Medizin
    Notizen: Summary. The efficacy of electronic fetal monitoring combined with fetal blood analysis during labour in identifying fetal distress was investigated in a retrospective study. Operative delivery for fetal distress diagnosed during labour was performed in 9% of 2659 deliveries. All had continuous fetal heart rate monitoring and 22% had a fetal scalp blood analysis. Operative delivery had been performed in 53% of the infants who were acidotic at birth (umbilical artery pH 〈7.20) and in 46% of those with a low modified Apgar score (〈7). These results show that the use of continuous fetal heart rate monitoring and fetal scalp blood sampling detects fetal distress without resulting in a high rate of operative delivery.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    BJOG 92 (1985), S. 0 
    ISSN: 1471-0528
    Quelle: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Thema: Medizin
    Notizen: Summary. Using a one-channel neuromagnetometer adjusted to a special site on the mother's abdomen, we succeeded in recording prenatally, for the first time, human fetal brain activity in late pregnancy. It was possible to record both the fetal auditory-evoked neuromagnetic field and to detect fetal brain activity by analysis of the frequency spectrum. Such measurements may soon prove valuable for the non-invasive investigation of human brain function.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 3
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    BJOG 90 (1983), S. 0 
    ISSN: 1471-0528
    Quelle: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Thema: Medizin
    Notizen: Summary. During the period from 1 October 1979 to 31 January 1981, 548 estimations of maturity were made on 523 infants at the Department of Medical Obstetrics of the Neukolln Hospital in Berlin, using the motor nerve conduction velocity (NCV) of the ulnar nerve combined with the Farr system. The mean value of the NCV increases from 13.0 m/s in the 33rd week of gestation to 30.4 m/s in the 44th week. Over the whole range the NCV showed a highly significant correlation (r=0.946, P〈0.00001) with the gestational age of the infant, whereas the Farr system deviated strongly in a false positive direction up to the 38th week of gestation. The measurement of the NCV of the ulnar nerve is a simple and very precise postpartum estimation of the gestational age.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 4
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 211 (1971), S. 365-368 
    ISSN: 1432-0711
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 5
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 219 (1975), S. 307-315 
    ISSN: 1432-0711
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 6
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 236 (1985), S. 145-151 
    ISSN: 1432-0711
    Schlagwort(e): Fetal monitoring ; Transcutaneous pO2x ; Transcutaneous pCO2x ; Fetal physiology
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Summary We used newly developed transcutaneous electrodes to measure continuously the partial pressure of oxygen (tcpO2) and carbon dioxide (tcpCO2) in 34 fetuses during labor, having simultaneous cardiotocography (CTG) and temperature measurements. We observed that tcpO2 and tcpCO2 varied with contractions during the first and second stages of labor. In some cases changes in the transcutaneous values corresponded well with changes in the CTG, we also detected changes in the fetal gas metabolism that were not noticeable on the cardiotocographic tracing. We defined the characteristic of the tcpO2 and tcpCO2 during the second stage of labor and found that the tcpO2 decreased and the tcpCO2 rose at this time.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 7
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 245 (1989), S. 95-96 
    ISSN: 1432-0711
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 8
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 198 (1963), S. 82-86 
    ISSN: 1432-0711
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 9
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 194 (1960), S. 287-306 
    ISSN: 1432-0711
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 10
    ISSN: 1432-0711
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Unter kontinuierlicher und gleichzeitiger Registrierung des arteriellen pH-Wertes und des Spirogramms werden die Wirkungen von Puffergaben (Natriumbicarbonat und THAM) auf den Säure-Basen-Haushalt (SBH) und die Ventilation von Kaninchen untersucht. Anhand der Literatur und der eigenen Ergebnisse wird die Verwendbarkeit der genannten Puffer für die Behandlung der Acidose des asphyktischen Neugeborenen diskutiert. Die Vor- und Nachteile der Puffer lassen — insbesondere in Hinsicht auf ihre Wirkungen auf die Atmung — bei der Behandlung der Neugeborenenacidose eine „Sequentialtherapie“ geraten erscheinen: Initial (notfalls auch vor der notwendigen pH-Messung) sollte THAM verwendet werden, und zwar bis zu einer Maximaldosis von etwa 7 mMol bei „blinder“ Therapie. Begründung: a) Die alkalisierende Wirkung von THAM ist sicherer als die des Natriumbicarbonats. Bei letzterem besteht demgegenüber wenigstens theoretisch die Gefahr einer intracellulären Acidifizierung. b) Die Hyperkapnie wird beseitigt oder gebessert. Demgegenüber ist beim Natriumbicarbonat die Gefahr einer weiteren pCO2-Erhöhung gegeben, da das zusätzlich gebildete CO2 bei der Apnoe des asphyktischen Neugeborenen nicht abgeraucht werden kann. c) Die atemdepressorische THAM-Wirkung — sie scheint beim acidotischen Kind geringer zu sein als beim nichtacidotischen — spricht an sich gegen seine Verwendung bei der Behandlung apnoischer Neugeborener. Die Beseitigung der peripheren und vor allem zentralen Kreislaufstörungen, die eine notwendige Voraussetzung für das Einsetzen der Spontanatmung zu sein scheint und deshalb im Vordergrund steht, gelingt jedoch zuverlässiger mit THAM als mit Natriumbicarbonat. 2. Nach Ingangkommen der Spontanatmung bzw. der künstlichen Beatmung würden wir Natriumbicarbonat zur Pufferbehandlung empfehlen. Begründung. a) Das zusätzlich gebildete CO2 kann abgeraucht werden. Die Elimination des Puffers ist damit leicht möglich. b) Es besteht nicht — wie beim THAM — die Gefahr der Kumulation, der Atemdepression, der Hypoglykämie, der Hyper- und später der Hypokaliämie. Mit diesem Vorgehen glauben wir, die Möglichkeiten, die uns die Pufferbehandlung heute in die Hand gibt, am besten ausschöpfen zu können.
    Notizen: Summary The influence of buffering substances (sodium bicarbonate and THAM) on acid-base status and respiration has been investigated in experimental tests on rabbits. Hereby, we used a small Krogh spirometer and a reconstructed pH-electrode system, assuring continuous measurement of the arterial pH-value. The animals were respiring spontaneously. During buffering with bicarbonate an increase of ventilation is revealed, which is due to the transitory hypercapnia. On the contrary, after the employment of THAM a restriction of ventilation or even apnoe appears, which might probably be the result of the initial and strong decrease of pCO2. This phase of hypocapnia is followed by a normocapnia or a hypercapnia due of the hypoventilation. The discussion concerning the advantages and disadvantages of these buffers proves a sequential therapy of the acidosis of the newborn infant as follows: 1. Initially (if necessary, also before the indispensible pH-measurement), THAM should be used, i.e., up to a maximum dosis of about 7 mMol at a “blind” therapy. Reason: a) The alcalizing effect of THAM is more reliable than the one of bicarbonate, for it is independent from an adequate ventilation. b) The application of bicarbonate during apnoea includes at least theoretically the danger of intracellular acidaemia. c) The hypercapnia of the apnoic newborn is improved. 2. When spontaneous respiration has started or in case of sufficient artificial respiration, respectively, we would recommend sodium bicarbonate. Reasonis The additionally formed CO2 may easily be exhaled, as there no danger of accumulation, depression of respiration, hypoglycaemia or displacement of potassium.
    Materialart: Digitale Medien
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