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  • 11
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 345 (1977), S. 321-322 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Thrombosis ; Thromboembolism, prophylaxis and therapy ; Thrombose ; Thromboembolie ; Prophylaxe und Therapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: ZusammenfaBung 1/3 aller chirurgischen Patienten erkrankt an einer tiefen Venenthrombose. Nach Traumen der unteren Extremitäten wird die Häufigkeit von Thrombosen auf 65 % geschätzt. Die meisten Thrombosen werden klinisch gar nicht manifest. 92% der tödlichen Lungenembolien entstammen einer klinisch stummen Thrombose. Die ideale Prophylaxe soll die unerwünschten Auswirkungen einer Operation oder Verletzung auf die Gerinnung ausgleichen, ohne den Patienten durch erhöhte Blutungsneigung zu gefährden. Die Behandlung des Themas soll Klarheit über die derzeitigen Erfolge und Risiken der Thromboembolie-Prophylaxe und -therapie bringen.
    Notes: Summary One-third of all surgical patients develop a deep phlebothrombosis. This frequency of thrombosis after injuries of the lower extremities is estimated at 65 %. Most of the thromboses do not become clinically manifest. Ninety-two percent of all fatal pulmonary embolisms originate from a clinically inapparent thrombosis. The ideal prophylaxis should compensate for the undesired effects of an operation or injury on the coagulation system, without subjecting the patient to the danger of elevated tendency to bleed. The discuBion of this subject should help to clarify the present succeBes and risks of thromboembolism prophylaxis and therapy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 12
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 205-206 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 13
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 586-586 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Recurrent ileus of small intestine ; Decompression by enterotomy ; Peritonitis ; Enterostomy ; Dünndarm-Ileus-Rezidiv ; Decompression durch Enterotomie ; Peritonitis ; Enterostoma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Ist beim Rezidiv eines Dünndarmileus eine Operation erforderlich, wird deren Vorgehen entscheidend davon abhängen, ob es sich um einen mechanischen, paralytischen oder gemischt mechanisch paralytischen Ileus handelt. Beim mechanischen Ileus sind neben der Beseitigung der Obstruktion die Darmabsaugung über eine Enterotomie und zur Rezidivprophylaxe die Darmschienung durch eine Sonde probate Operationsverfahren. Beim peritonitisbedingten, paralytischen Dünndarmileusrezidiv jedoch sollte die Indikation zur Stomaanlage großzügig gestellt werden.
    Notes: Summary In case of an operation in recurrent ileus of the small intestine its operative proceeding is dependent on the cause of ileus being mechanical, paralytic or mixed mechanoparalytic. In mechanical ileus, beside removal of the obstruction, decompression by an enterotomy or using a splint with a Miller-Abbot-tube is mostly sufficient. The recurrent paralytic ileus caused by peritonitis however warrants in most cases the construction of a stoma, as this method is able to relieve advanced intestinal paralysis safest and fastest.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 14
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 282 (1955), S. 113-116 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 15
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 287 (1957), S. 784-784 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 16
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 292 (1959), S. 142-147 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 17
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 295 (1960), S. 446-450 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 18
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 313 (1965), S. 1032-1035 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 19
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 323-323 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 20
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 523-523 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Partial gastrectomy ; Marginal ulcer ; Thoracic vagotomy ; Billroth I-Magenresektion ; Anastomosenulcus ; Thorakale Vagotomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An der Chirurgischen Universitätsklinik Tübingen wird seit 1974 beim B I-Anastomosenulcus ausschließlich die thorakale Vagotomie angewandt (22 Patienten). Gegenüber den abdominellen Korrektureingriffen besticht die kurze Operationszeit ( $$\bar x = 70$$ min), die kurze Hospitalisierungszeit ( $$\bar x = 15$$ Tage), die geringe Komplikationsrate (3 Pneumonien) und die fehlende Letalität. Sämtliche Uceea heilten binnen maximal 6 Wochen, es trat nur 1 Rezidivulcus bei bestehender Lebercirrhose auf. Wir halten deshalb die thorakale Vagotomie für ein risikoarmes und erfolgssicheres Operationsverfahren, das als Routinemethode empfohlen werden kann.
    Notes: Summary Since 1974 thoracic vagotomy has been used at the Chirurgische Universitätsklinik in Tübingen for all cases of marginal ulcers following partial gastrectomy, type Billroth I (22 patients). Compared with abdominal operations, the short operating time (av. = 70 min) stands out, as well as the short hospitalization time (av. = 15 days), low complication rate, and nonexistant mortality. All ulcers healed within 6 weeks p.o., with only one recurrence in a patient with cirrhosis of the liver. Therefore, we consider thoracic vagotomy a safe and successful operative method, which can be recommended as a routine procedure.
    Type of Medium: Electronic Resource
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