Library

Your search history is empty.
feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Clinica Chimica Acta 177 (1988), S. 197-207 
    ISSN: 0009-8981
    Keywords: Cholesterol dehydrogenase ; Enzymic staining ; Lipoprotein cholesterol ; Lipoprotein electrophoresis
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Clinica Chimica Acta 33 (1971), S. 13-19 
    ISSN: 0009-8981
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Biochemical and Biophysical Research Communications 7 (1962), S. 167-172 
    ISSN: 0006-291X
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Biochemical and Biophysical Research Communications 9 (1962), S. 477-481 
    ISSN: 0006-291X
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Clinical Biochemistry 25 (1992), S. 325-330 
    ISSN: 0009-9120
    Keywords: arteriosclerosis ; cholesterol ; cholesterol esters ; cholesterol/blood ; dietary fats ; fatty acids ; omega-3 fatty acids ; tissue culture ; unsaturated fatty acids
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Biochimica et Biophysica Acta (BBA)/General Subjects 115 (1966), S. 1-14 
    ISSN: 0304-4165
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    ISSN: 1436-6215
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Agriculture, Forestry, Horticulture, Fishery, Domestic Science, Nutrition , Medicine
    Description / Table of Contents: Summary We investigated the postoperative metabolism of patients undergoing gastric resection by beginning total parenteral nutrition pre-(group 1) and postoperatively (group 2). A third group remained fasting until 3 h after the surgical intervention. Because of the high serum glucose concentrations and the high glucose losses in the 24-h urine on the operation day in group 1 and 2 only the base glucose requirement (150–250 g/24 h) should be given in the early postoperative period. The low blood glucose concentration in group 3 and the elevated lactate values in group 2 underline this recommandation. Compared with group 2 und 3, group 1 had low free fatty acid concentrations of 250 μVal/l because of the continuous pre-, intra-, and postoperative infusion. Compared with normal metabolic conditions, the free fatty acids do not seam to have the same insulin-antagonizing effect in the posttraumatic state. The fall of cholesterol after the surgical trauma reached its maximum after 12–15 h and amounted to about 40 mg% in the first two groups. Albumin and total protein fell continuously in group 1 and 2. The electrophoresis in group 1 showed a rise of α1- and α2-globulin to more than double the initial value, the β-globulin showed only slight changes, the γ-globulin dropped only slightly up to the 4th postoperative day. As a sign of an augmented catabolism the serum urea concentration rose during the postoperative state. Group 1 and 2 had a favourable nitrogen balance. The postoperative bilirubin rise could be held lower in group 1 compared to group 2.
    Notes: Zusammenfassung Anhand zweier Patientenkollektive — Patienten mit einer Magenoperation -, bei denen prä- (Kollektiv 1) bzw. postoperativ (Kollektiv 2) mit der totalen parenteralen Ernährung begonnen wurde, sollte der postoperative Stoffwechsel unter verschiedenen Bedingungen untersucht werden. Ein drittes vergleichbares Kollektiv erhielt bis etwa 3 Stunden nach der Operation weder Kohlenhydrate noch Aminosäuren. Die hohen Blutglukosespiegel und die hohen Glukoseverluste im 24-h-Urin am Operationstag bei den ersten beiden Kollektiven weisen darauf hin, daß in der frühen postoperativen Phase nur der Basisbedarf an Glukose (150–250 g/24 h) gedeckt werden sollte. Die vergleichsweise niedrigen Blutzuckerwerte bei K 3 und die hohen Laktatwerte bei K 2 unterstreichen die obige Aussage. Bei K 1 konnte im Vergleich zu K 2 durch die kontinuierliche prä-, intra- und postoperative Ernährung der freie Fettsäurespiegel niedrig, auf etwa 250 μval/1, gehalten werden. Während des posttraumatisch katabolen Stoffwechsels scheinen die FFS jedoch nicht die insulinantagonistische Bedeutung zu haben wie unter Normalbedingungen. Der Cholesterinabfall nach dem operativen Eingriff erreichte sein Maximum nach etwa 12–15 h und betrug bei K 1 und 2 etwa 40 mg%. Bei K 1 und 2 fiel die Albumin- und Gesamteiweißkonzentration während der Beobachtungszeit ab. Die elektrophoretische Auftrennung bei K 1 ergab ein Anstieg von α1- und α2-Globulinen auf teilweise das Doppelte des Ausgangswertes, das β-Globulin veränderte sich nur geringfügig, die γ-Globuline fielen bis zum 4. postoperativen Tag nur leicht ab. Als Zeichen einer gesteigerten Katabolie stieg postoperativ die Serumharnstoffkonzentration an. Bei K 1 und 2 werden günstige Stickstoffbilanzen erreicht. Durch den präoperativen Infusionsbeginn bei K 1 kann der postoperative Bilirubinspiegelanstieg im Vergleich zu K 2 niedrig gehalten werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Prognosis ; Multiple trauma ; Acutephase response ; APACHE II scores
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract This prospective study of 35 multitraumatized intensive care unit patients requiring mechanical ventilation examined the relative utility of four biochemical parameters with a physiological scoring system for predicting lethal outcome. Levels of serum phospholipase A2 (PLA2), serum amyloid A (SAA), polymorphonuclear granulocyte elastase (PMN elastase), and C-reactive protein (CRP) were determined at short intervals during the patient's hospitalization. The first specimen was obtained at the time of admission, and subsequent specimens were drawn at 8 h intervals for the first 48 h and then twice daily until death or convalescence. Calculations of the APACHE II score used the most deranged variables during the first 24 h of admission to assess patient outcome. Additional calculations of the APACHE II score at the time of each blood draw served as an indicator of patient status. The results indicate that during the first 24 h after admission none of the four examined biochemical parameters gives reliable information about the outcome. The APACHE II score provided the earliest indicator of patient outcome (83% sensitivity, 65% specificity). PMN elastase provided useful information first at 32 h (83% sensitivity, 45% specificity) and better at 132 h (86% sensitivity, 86% specificity). CRP was of intermediate use in predicting outcome initially at 72 h (83% sensitivity, 50% specificity) and later at 132 h (86% sensitivity, 93% specificity). PLA2 and SAA were not useful as early indicators of lethal outcome.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    ISSN: 1436-6215
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Agriculture, Forestry, Horticulture, Fishery, Domestic Science, Nutrition , Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In this study we intented to investigate the influence of a 24-h-preoperative total parenteral nutrition (TPN) therapy — 10 surgical patients, group 1 — compared with the postoperative beginning of TPN — 9 surgical patients, group 2 — on the postoperative metabolism. Most probably due to preoperatively depleted glycogen storages in G 2, the urinary carbohydrate losses declined more rapidly postoperatively compared with G 1. 45 mMol/l of sodium did not cover the postoperative requirements of G 1. Although we administered 90 mMol/l of potassium/24 h, several patients of G 1 needed an additional substitution. No additional phosphate substitution was necessary in either group. Except for a slight positive balance on the operation day, fluid balance was well balanced on all the other days in G 1. From postoperative day 2 on, G 2 developed a deficit of free water. It could be demonstrated very clear in this study that the postoperative fluid and electrolyte requirements are strongly influenced even by a short-term preoperative fasting period.
    Notes: Zusammenfassung In dieser Studie wollten wir den Einfluß einer24stündigen präoperativen totalen parenteralen Ernährung (TPN) —10 chirurgische Patienten, Kollektiv 1 — im Vergleich zum unmittelbaren postoperativen Beginn der TPN — 9 chirurgische Patienten, Kollektiv 2 — auf den postoperativen Stoffwechsel untersuchen. Wahrscheinlich auf Grund präoperativ aufgebrauchter Glykogenreserven bei K 2 nahmen die postoperativen Kohlenhydratverluste im 24-Stunden-Urin wesentlich rascher ab als bei K 1. 45 mMol/l Natrium deckten nicht den postoperativen Bedarf bei K 1. Trotz einer Zufuhr von 90 mMol/l Kalium/24 Stunden war bei einigen Patienten des K 1 eine zusätzliche Substitution notwendig. Bei keinem der Kollektive war eine zusätzliche Phosphatsubstitution erforderlich. Die Flüssigkeitsbilanz war bei K 1 mit Ausnahme einer leicht positiven Bilanz am Operationstag an allen anderen Tagen ausgeglichen. Vom 2. postoperativen Tag an trat bei K 2 ein Defizit von freiem Wasser auf. Es konnte in dieser Studie deutlich aufgezeigt werden, daß der postoperative Flüssigkeits- und Elektrolytbedarf durch eine kurze präoperative Flüssigkeits- und Nahrungskarenz stark beeinflußt wird.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Maturity-onset diabetes ; diet ; tolbutamide ; buformin ; body weight ; glucose tolerance ; fasting IRI ; lactate ; pyruvate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Après une période de contrôle de 5 semaines, on a étudié, pendant 8 semaines, chez 103 diabétiques d'âge mûr l'effet thérapeutique du tolbutamide et de la buformine, ainsi que de leur association, sur la tolérance au glucose, l'IRI à jeun, le taux de lactate et de pyruvate. Dans les groupes traités avec la buformine, on a observé une chute de poids significative. Lors du traitement par le tolbutamide, il ne se produisait pas de réduction du poids. Dans tous les groupes étudiés, les valeurs du glucose diminuaient. Lors de la monothérapie avec la buformine les valeurs de l'IRI à jeun avaient tendance à baisser à la fin de la période de traitement. Lors de l'introduction d'une thérapeutique par le tolbutamide, les valeurs de l'IRI à jeun avaient temporairement tendance à monter. — Lors du traitement par la buformine, on n'a pas observé d'augmentation significative des concentrations de lactate et des quotients lactate/pyruvate. De même, lors du traitement par le tolbutamide, les taux de lactate n'étaient pas modifiés. Après introduction d'un traitement par le tolbutamide, les concentrations de pyruvate étaient significativement plus basses à la fin de la période de traitement.
    Abstract: Zusammenfassung An 103 Altersdiabetikern wurde nach einer 5 wöchigen Kontrollperiode 8 Wochen lang der therapeutische Effekt von Tolbutamid und Buformin, sowie deren Kombination hinsichtlich Glucosetoleranz, Nüchtern-IRI, Lactat- und Pyruvatspiegel untersucht. In den mit Buformin behandelten Gruppen trat ein signifikanter Gewichtsabfall ein. Unter Tolbutamidbehandlung trat keine Gewichtsreduktion, ein. In allen untersuchten Kollektiven sanken die Glucosewerte ab. Bei einer Monotherapie mit Buformin zeigten die Nüchtern-IRI-Werte am Ende der Behandlungsperiode eine abfallende Tendenz. Bei Einleitung einer Tolbutamid-behandlung hatten die Nüchtern-IRI-Werte vorüber-gehend eine ansteigende Tendenz. — Ein signifikanter Anstieg der Lactatkonzentrationen und der Lactat/Pyruvat-Quotienten wurde unter Buforminbehandlung nicht beobachtet. Auch unter Tolbutamidbehandlung änderten sich die Lactatspiegel nicht. Nach Einleitung einer Tolbutamidbehandlung lagen die Pyruvatkonzentrationen am Ende der Behandlungsperiode signifikant niedriger.
    Notes: Summary The effects of the administration of tolbutamide, buformin or their combination for 8 weeks on glucose tolerance, fasting IRI and lactate and pyruvate levels in 103 maturity-onset diabetics have been compared with corresponding values during a preceding control period of 5 weeks. The group on buformin showed a significant weight loss. There was no weight loss during tolbutamide treatment. Glucose levels decreased in all groups investigated. Fasting IRI levels showed a tendency to decrease at the end of the buformin monotherapy period. There was a transient tendency for fasting IRI levels to increase at the beginning of tolbutamide therapy. — A significant increase of lactate concentrations and of the lactate/pyruvate quotient was not observed during buformin treatment, nor did tolbutamide induce a change in lactate levels. Pyruvate levels were significantly lowered towards the end of the tolbutamide period.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...