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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Journal of the American Chemical Society 105 (1983), S. 2898-2900 
    ISSN: 1520-5126
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Journal of the American Chemical Society 87 (1965), S. 158-160 
    ISSN: 1520-5126
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Journal of the American Chemical Society 84 (1962), S. 4215-4230 
    ISSN: 1520-5126
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Journal of the American Chemical Society 85 (1963), S. 2365-2370 
    ISSN: 1520-5126
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1520-6904
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1520-6904
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Electrical engineering 62 (1980), S. 181-186 
    ISSN: 1432-0487
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Electrical Engineering, Measurement and Control Technology
    Description / Table of Contents: Contents The induction process induced in a toroidal vacuum vessel by sudden disruption of the plasma current is analyzed in the case of the ASDEX tokamak experiment by an approximation method. For this purpose the rotation symmetric vessel is regarded as parallel connected, circular, lossy conductors magnetically coupled with one another and with the plasma. The transient currents and voltages occurring in the network are numerically calculated. The current distribution in the vessel walls can then be given directly from these currents. In addition, the currents induced in the vessel walls are measured in a 1:10 model taking the necessary scaling factors into account. The experimental and calculated results are compared.
    Notes: Übersicht Der durch einen plötzlichen Abriß des Plasmastromes in einem ringförmigen Vakuumgefäß hervorgerufene Induktionsvorgang wird am Beispiel des Tokamak-Experimentes ASDEX mit Hilfe einer Approximations-Methode ana-lysiert. Dazu wird das rotationssymmetrische Gefäß als Parallelschaltung kreisfömiger, verlustbehafteter Leiter aufgefaßt, die miteinander und mit dem Plasma magnetisch gekoppelt sind. Die in diesem Netzwerk auftretenden transienten Ströme und Spannungen werden numerisch berechnet. Aus den Strömen kann unmittelbar die Stromverteilung in den Gefäßwänden angegeben werden. Außerdem wurden die Ströme in den Gefäßwänden gemessen. Hierzu diente ein Modell im Maßstab 1:10. Auf die Skalierungsfaktoren wird eingegangen. Die Ergebnisse aus Messung und Rechnung werden gegenübergestellt
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1432-055X
    Keywords: Schlüsselwörter Durchgangssyndrom ; Risikofaktoren ; Gefäßchirurgie ; Key words Postoperative delirium ; Risk factors ; Vascular surgery
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Introduction: Postoperative delirium is a common psychic disturbance occurring acutely after various surgical procedures and typically presenting with a fluctuating course. These patients' recovery takes longer. In this study we analyze the incidence of postoperative delirium in patients undergoing vascular surgery and try to identify risk factors for its development. Methods: Patients undergoing elective arterial operations were included. Their medical history, the specific vascular diagnosis and operation performed, the medication and laboratory data were monitored. Additionally the patients were preoperatively interviewed by a psychiatrist. Intraoperatively the drugs, infusions, possible transfusions, blood gases and pressures were monitored, as were the times of surgery and anesthesia. Postoperatively patients were seen daily by the psychiatrist and the surgeon for at least 7 days. Postoperative delirium was diagnosed according to DSM IV criteria, and mild, moderate and severe delirium were distinguished. Results: Fifty-four patients entered the study. Twenty-one (38.9%) developed postoperative delirium (11 mild, 2 moderate, 8 severe). Patients with aortic operations developed delirium more frequently than those with non-aortic procedures(55.5 vs 22.2%, n=27 each). Some preexisting diseases (hearing disturbance) increased the probability of postoperative delirium, while age was not identified as a risk factor. General psychopathological and depressive disturbances increased the likelihood of postoperative delirium. Patients who had a severe intraoperative course developed postoperative delirium more frequently. This was not seen in the absolute time of surgery or anesthesia nor in the intraoperative development of blood pressure or intraarterial gases, which did not differ between patients with and without postoperative delirium. More reliable parameters were an increased intraoperative need for crystalloid volume, intra – or postoperatively decreased hemoglobin values (Hb 〈10 g/dl) and the development of acidosis that had to be treated. Patients with delirium had serious complications more often (8/21=38.1% vs 6/33=18.2%) and needed Intensive Care treatment longer (2.7 vs 2.1 days, only aortic surgery 3.2 vs 2.4 days). Conclusions: Postoperative delirium after vascular surgery is frequent. Patients undergoing aortic surgery, with specific concomittant medical disease, psychopathological disturbances and a severe intraoperative course, are at risk of developing postoperative delirium.
    Notes: Zusamenfassung Postoperative Durchgangssyndrome sind pyschische Störungen, die nach Operationen akut auftreten können und einen flukturierenden Verlauf haben. Der postoperative Verlauf ist oft deutlich protrahiert. Ziel dieser Untersuchung war es, zu analysieren, wie häufig Durchgangssyndrome bei gefäßchirurgischen Patienten auftreten, und ob sich Risikofaktoren für deren Entwicklung identifizieren lassen. Methoden: Die somatischen Befunde von Patienten, die elektiv arteriel operiert wurden, wurden erfaßt. Darüber hinaus wurden die Patienten präoperativ psychiatrisch untersucht. Intraoperativ wurden der Infusions- und Transfusionsbedarf, Blutgase und Blutdruckverhalten sowie Narkose- und Operationszeiten dokumentiert. Postoperativ wurden die Patienten täglich von Tag 1–7 psychiatrisch und chirurgisch untersucht. Ein Durchgangssyndrom wurde nach dem Diagnostischen und Statistischen Manual Psychischer Störungen DSM IV diagnostiziert und in leichte, mittlere und schwere Formen unterteilt. Ergebnisse: 54 Patienten gingen in die Studie ein. Davon entwickelten 21 (38,9%) ein Durchgangssyndrom (11 leicht, 2 mittelschwer, 8 schwer). Deutliche Unterschiede zeigten sich zwischen Patienten mit aortalen Operationen(n=27, 55,5% Durchgangssyndrom) und solchen mit nichtaortalen Eingriffen (n=27, 22,2% Durchgangssyndromen). Bestimmte Begleiterkrankungen (Hörstörung), nicht jedoch ein höheres Lebensalter erhöhten die Wahrscheinlichkeit eines postoperativen Durchgangssyndromes. Sowohl allgemein psychopathologisch auffällige Patienten als auch solche mit einer depressiveren Grundstimmung entwickelten häufiger Durchgangssyndrome als psychiatrisch unauffällige. Patienten, deren intraoperativer Verlauf kompliziert war, entwickelten häufiger ein Durchgangssyndrom. Dabei war die Schwere des Verlaufes nicht an der absoluten Operationszeit, dem Blutdruck oder den Blutgasen abzulesen. Aussagekräftiger waren ein intra- oder postoperativ erniedrigter Hämoglobinwert (Hb 〈10 g %), ein erhöhter intraoperativer Infusionsbedarf und eine intraoperative Acidose. Patienten mit Durchgangssyndromen entwicklten häufiger postoperative Komplikationen (8/21=38,1% vs 6/33=18,2%) und mußten länger intensivmedizinisch behandelt werden (2,7 vs 2, 1 Tage, nur aortale Eingriffe 3,2 vs 2,4 Tage). Schlußfolgerungen: Postoperative Durchgangssyndrome sind nach gefäßchirurgischen Operationen häufig. Vor allem Patienten mit aortalen Operationen, mit bestimmten Begleiterkrankungen, psychopathologischen Auffälligkeiten und solche mit einem komplizierten intraoperativen Verlauf sind gefährdet, eine derartige Komplikation zu entwickeln.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1432-0738
    Keywords: Key words Organochlorine pesticides ; Cultured oviductal and uterine cells ; DNA synthesis ; Estrogen receptor ; Bovine
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract  The pesticides DDT, MXC and γHCH at concentrations between 41 and 200 μM inhibited DNA synthesis (measured by [3H]thymidine incorporation) of cultured bovine oviductal endosalpingeal and uterine cells in the order DDT〉MXC〉γHCH, in comparison to nonexposed controls. Sensitivity to the toxicants was greater in uterine epithelial and stromal cells than in uterine smooth muscle or oviductal endosalpingeal cells. Besides the inhibitory effect, there was a stimulatory effect on DNA synthesis in epithelial cells in the range of 28 nM to 2.8 μM DDT and in stromal cells at 2.8 and 28 nM for MXC. An explanation for this reaction could be that both toxicants have an estrogen-like effect. In the present study, it is shown that the o,p’ isomer of DDT can bind to the cytoplasmatic estrogen receptor and DDT or MXC were able to inhibit the binding of radiolabelled estradiol to the uterine endometrial explants in bovine, whereas γHCH did not change the binding. These findings represent an estrogenic effect of DDT and MXC in two complete in vitro systems.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European biophysics journal 7 (1981), S. 255-255 
    ISSN: 1432-1017
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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