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  • 1
    Electronic Resource
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 586-587 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Differentiated thyroid carcinoma ; Risk factors ; Simultaneous analysis ; Differenzierte Schilddrüsencarcinome ; Risikofaktoren ; Simultane Analyse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 239 Patienten mit papillären und folliculären Schilddrüsencarcinomen wurde eine retrospektive Analyse der prognostischen Parameter, Geschlecht, Alter, Tumorstadium, Lymphknotenmetastasen hinsichtlich der Dauer des Überlebens und der Länge des rezidivfreien Intervalls durchgeführt. Da mit einer wechselseitigen Beeinflussung zu rechnen war, erfolgte die Auswertung der Parameter simultan. Bei papillären Carcinomen erwiesen sich für die Länge des rezidivfreien Intervalls das Tumorstadium, für die Dauer des Überlebens das Tumorstadium und das Patientenalter von signifikanter Bedeutung. Ohne prognostischen Einfluß blieben regionäre Lymphknotenmetastasen. Bei folliculären Carcinomen korrelierte die Länge des rezidivfreien Intervalls mit dem Nachweis von Lymphknotenmetastasen, die Dauer des Überlebens mit Lymphknotenmetastasen, dem Tumorstadium und unter Einschränkung auch dem Patientenalter.
    Notes: Summary In 239 patients suffering from papillary or follicular thyroid carcinoma, a retrospective study regarding prognostic parameters was done. The influence of sex, age, tumour stage and lymph node metastases on survival and on length of the recurrency-free interval was investigated. Because confounding of the prognostic parameters was likely, simultaneous analysis was performed. For papillary carcinoma, a significant influence on prognosis was found regarding the recurrency-free interval for tumour stage and regarding survival for tumour stage and age. Lymph node metastases had no influence on prognosis. In follicular carcinoma, lymph node metastases shortened the length of the recurrency-free interval. Survival time correlated with lymph node metastases, with tumour stage and, with certain reservations, with age.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 590-590 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: C-cell (medullary) carcinoma ; Tumor recurrence ; Surgical therapy ; C-Zell-Carcinom ; Tumorrezidiv ; Chirurgische Therapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zwischen 1972 und 1984 wurden 25 kurativ operierte Patienten mit C-Zell-Carcinom der Schilddrüse beobachtet. 19 Patienten entwickelten ein Tumorrezidiv. Insgesamt wurden deshalb 40 Rezidivoperationen durchgeführt. Bei fehlenden therapeutischen Alternativen und häufig inadäquater Primärtherapie ist beim Rezidiv ein erneutes chirurgisches Vorgehen erforderlich. Eine Kuration wird durch den Rezidiveingrifisehr selten beobachtet, indiziert ist aber auch eine palliative Tumor- und Metastasenexstirpation. Eine Heilung wird vor allem erreicht durch die frühe Diagnose und einen adäquaten Ersteingriff.
    Notes: Summary Between 1972 and 1984, 25 curatively treated patients with medullary carcinoma of the thyroid gland were observed: 19 of them developed tumor recurrence. Altogether, there were 40 reoperations performed. Because there are no therapeutic alternatives and primary treatment is often unsatisfactory, further surgical procedures are required. Very rarely is a cure observed by secondary operation, but palliative tumor and metastasis extirpation is also indicated. A cure is mostly obtained by early diagnosis and adequate primary operation.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
    Electronic Resource
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 374 (1989), S. 72-76 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Tracheostomy ; Local invasive thyroid cancer ; Anaplastic carcinoma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Unter 515 Patienten, die von 1955–1985 wegen eines Schilddrüsencarcinoms operiert wurden, fand sich in 170 Fallen ein organüberschreitendes Tumorwachstum. In 69 Fällen wurde ein Tracheostoma angelegt, davon in 55% wegen bilateraler Recurrensparese oder einer intra trachealen Blutung (absolute Indikation), in 45% als prophylaktische Maßnahme, um einer postoperativen letalen Asphyxie vorzubeugen (relative Indikation). In einer retrospektiven Studie wurden die klinischen Ergebnisse analysiert. Insbesondere interessierte dabei die Frage, ob die Patienten von dieser operativen Maßnahme profitierten. Die Resultate zeigten, daß die Tracheotomie bei Patienten mit einem differenzierten Carcinom keinen Einfluß auf die Überlebenszeitverteilung nahm. Dahingegen fand sich ein bemerkenswerter Unterschied in der Gruppe mit einem anaplastischen Carcinom, wo das tracheotomierte Kollektiv deutlich schlechtere Ergebnisse aufwies. Bei diesen Patienten konnte die postoperative externe Strahlenbehandlung häufig nicht oder nur verspatet durchgeführt werden.
    Notes: Summary Between 1955–1985 515 patients with carcinoma of the thyroid have been operated. Among 170 cases with a local infiltration 69 tracheostomies were performed in 55% for lesions of both laryngeal nerves or intratracheal bleeding (absolute indication), in 45% as a prophylactic intraoperative procedure to avoid later death from asphyxiation (relative indication). In a retrospective study clinical results were analysed with special reference to the question whether patients profit by the tracheostomy. Follow-up examinations showed that tracheostomy did not influence the outcome of patients with a differentiated thyroid carcinoma while there was a remarkable difference in survival of patients with anaplastic tumors where those with a tracheostomy had a worse survival. In this group postoperative external radiotherapy often could not be administered or was delayed due to local complications of the tracheostoma.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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