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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Surgical and radiologic anatomy 20 (1999), S. 419-423 
    ISSN: 1279-8517
    Keywords: Lateral calcaneal artery ; Calcaneal fracture ; Flap ; Avascular necrosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract An anatomic study of the lateral extraosseous and intraosseous arterial supply of the calcaneus and the lateral soft tissue was carried out on 10 fresh lower adult cadaver legs using different anatomic and radiologic procedures (plastination, modified Spalteholz clearing technique, digital subtraction and rotational angiography and computed tomographic angiography). Consistent patterns of extraosseous and intraosseous lateral calcaneal vascular anatomy were demonstrated. The lateral calcaneal artery is a branch of the anterior tibial artery which crosses over the calcaneal tuberosity and forms a large lateral arch with the lateral tarsal artery which is a branch of the dorsalis pedis artery. The intraosseous circulation is supplied laterally by the lateral calcanear artery, medially via the short branches of the lateral plantar artery. Comparing magnet resonance images after fresh calcaneal fractures the lateral calcanear artery may be interrupted by the impacted lateral bulge, by the conventional lateral surgical approach, or by applying a lateral osteosynthesis plate. This may cause avascular bone necrosis. Furthermore the lateral calcanear artery can clinically serve as a vascular pedicle for a local rotational skin flap to cover soft tissue defects of the heel.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Unfallchirurg 102 (1999), S. 43-49 
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Key words Occult fracture • Conventional radiography • Scintigraphy • CT • MRI ; Schlüsselwörter Okkulte Fraktur • Konventionelle ; Radiographie • Szintigraphie • CT • MRT
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Begriff „okkulte Fraktur“ kennzeichnet das Fehlen sichtbarer Frakturzeichen in der zur Erstdiagnose durchgeführten konventionellen Radiographie bei dennoch vorhandener Fraktur. Die Diagnosestellung gelingt erst im Verlauf oder mittels weiterführender Diagnostik. Die hierzu durchgeführten Szintigraphie- und CT-(Computertomographie)Untersuchungen verfügen jedoch nur über eine mäßige Sensitivität und Spezifität. Mit der Magnetresonanztomographie (MRT) steht ein Verfahren zur Verfügung, das sowohl die Frühdiagnose der „okkulten Fraktur“ als auch die Diagnose etwaiger chondraler und ligamentärer Begleitverletzungen erlaubt. In der vorliegenden Studie berichten wir über 23 Patienten mit einer traumatischen Fraktur in 5 verschiedenen anatomischen Regionen, bei denen die Diagnose bei negativem Röntgenbefund mit der MRT gestellt werden konnte.
    Notes: Summary The term “occult fracture” defines the lack of visible fracture signs in conventional radiography although a fracture exists. The diagnosis is made in the sequel or through further diagnostic procedures. The use of scintigraphy and CT examinations is limited by their moderate sensitivity and specificity. In contrast, MRI is a diagnostic tool that allows early diagnosis of a fracture and of accompanying chondral or ligament damage. We report on 23 patients with traumatic fractures at 5 different anatomical sites, all of which were negative by x-ray, but the diagnosis could subsequently be made with MRI.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Key words Metacarpal fracture • Analysis of literature • Conservative treatment • Operation ; Schlüsselwörter Mittelhandbruch • Literaturrecherche • Konservative Therapie • Operation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Da auch heutzutage die Behandlung der Mittelhandbrüche kontrovers diskutiert wird, wurde eine Literaturanalyse durchgeführt, um die unterschiedlichen Therapien, Indikationen und deren Ergebnisse aufzuzeigen. Aus der Literatur vom 1. 1. 1984–31. 03. 1996 wurden Daten von 1602 nachuntersuchten Patienten verglichen; 522 operativ versorgte Patienten wurden mit Kirschner (K)-Drähten, Schrauben, Plättchen, Cerclage oder Minifixateur externe behandelt. Die konservativen Ansätze reichen von der Immobilisation bis hin zu unterschiedlichsten frühfunktionellen Methoden mit verschiedensten Hilfsmitteln oder gar ohne jede Fixation des Bruches. Die frühfunktionelle Therapie mit einem Brace kam bei 95 % zu sehr guten und guten Ergebnissen, hatte aber eine Therapieabbruchrate von bis zu 23 % aufgrund von lokalen Druckstellen und Hautnekrosen (3 %). Die teilweise Ruhigstellung mit unterstützendem Handcast, Tape etc. kam bei 94 % zu sehr guten und guten Ergebnissen. Hierbei traten keine Komplikationen auf. Jeweils 85 % sehr gute und gute Resultate erzielten die operativen Verfahren und die Immobilisationsbehandlung. Die Reposition von Mittelhandknochen (MHK)-V-Frakturen hatte nur bei 15 % der Patienten Erfolg. Metarkapalefrakturen mit Dislokationen unter 30 °, einer Verkürzung von weniger als 5 mm, einer Rotationsfehlstellung unter 10 °, keiner Gelenkstufe und ohne relevantes Weichteiltrauma benötigen nach unseren Ergebnissen keine Operation und sollten auch nach den Ergebnissen der Literaturrecherche frühfunktionell behandelt werden. Bei Überschreitung dieser Grenzen ist eine primäre operative Therapie gerechtfertigt. Die Immobilisation von Mittelhandfrakturen über mehr als 3–4 Wochen ist nicht sinnvoll.
    Notes: Summary As the treatment of metacarpal fractures is today still a controversial subject, we conducted an analysis of the literature in order to present the different therapy guidelines, indications, and their results. The data from the follow-up of 1602 patients was taken from literature which dated from 1 January 1984 to 31 March 1996. A total of 522 patients who underwent surgery received K-wires, screws or external minifixateur. The conservative approaches ranged from immobilization to various methods of mobilization with different aids or without fixation of the fracture. The mobilization in a brace provided good to excellent results in 95 % of the cases; however, the failure rate of therapy was 23 % because of local bruises and skin necrosis (3 %). The mobilization with handcast, tape etc. attained good to excellent results in 94 % of the cases. Here, no complications occurred. Both the immobilization treatment and the surgery provided good to excellent results in 85 % of the cases. The reposition of fractures of the fifth metacarpal was successful in only 15 % of the cases. Fractures with dislocations below 30 °, a shortening of less than 5 mm, no rotational displacement or that below 10 °, no articular incongruency, and no relevant soft tissue trauma do not need surgery according to our results and should be treated with early mobilization as suggested by the survey. Beyond these limits a primary surgical therapy is justified. The immobilization of metacarpal fractures over a period of more than 3–4 weeks is not necessary.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 852-853 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Ligament replacement ; Ankle joint ; Operating methods ; Bandplastik oberes Sprunggelenk ; Tenodeseeffekt ; Operationsmethoden
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von den zahlreichen Methoden des Ersatzes der subfibularen Bänder wurden 4 Verfahren in einer vergleichenden biomechanischen Studie unter einheitlichen Versuchsbedingungen an 36 Präparaten überprüft. Dabei wurden eine eigene, anatomiegerechte Technik den Verfahren von Paar, Watson Jones und B. G. Weber gegenübergestellt. Wie an den Plexiglasmodellen dargestellt wurde, können bei den meisten Methoden Dehnungen und Gleitbewegungen beobachtet werden, wenn sie nicht die anatomischen Insertionspunkte berücksichtigen. Der stabilisierende Effekt ist bei allen Verfahren ausreichend. Bei den Tenodeseverfahren, besonders bei Watson Jones ist aber die Beweglichkeit, besonders in Supination-Inversion erheblich eingeschränkt.
    Notes: Summary Four methods for the replacement of subfibular ligaments were compared in a biomechanical study with 36 cadaver joints. The anatomical procedure originally described was compared to the methods of Paar, Watson Jones and B. G. Weber. As has been shown with acrylic models, most methods produced elongation and sliding movements when the anatomical insertion points were not taken into consideration. The stabilizing effect is satisfactory in all techniques, but motion, especially supination, is restricted by tenodesis methods like the Watson Jones technique. Only anatomical replacement of the ligaments enables joint clearance, stability and range of motion to be restored.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 852-852 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: PDS ligament knee ; Shoulder ; Pelvis ; Injuries ; PDS-Bandersatz ; Knie ; Schulter ; Becken
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Tierexperimentelle Untersuchungen (seit 1981) konnten zeigen, daß langsam resorbierbare Kordeln aus PDS (Polydioxanon) sich als passagerer Kraftträger mit dem Vorteil des kollagenbindegewebigen Umbaus eignen. Die PDS-Kordel wurde klinisch bisher mit gutem Erfolg bei ligamentären Verletzungen des Schultergürtels (n = 15) und des Beckens (n = 13) eingesetzt. In Kombination mit Fascia lata oder Patellarsehne wird sie als Augmentationsplastik zum Ersatz des vorderen Kreuzbandes (n = 15) benutzt.
    Notes: Summary Animal experiments were performed in order to examine the applicability of the slowly resorbable material, Polydioxanon (PDS), in the transposition of ligaments in general and the transposition of cruciate ligaments in particular. The experiments on rabbits and sheep suggest that PDS can be used to fasten ligament sutures and to reinforce ligament grafts. Under extremely favorable soft tissue conditions, the substance can even be used as a ligament substitute. For example, we used PDS as a substitute in ligament injuries of the shoulder (n=15) and the pelvis (n = 13); good clinical results can also be achieved in the difficult plastic surgery of the anterior cruciate ligament, if reinforcement of the autologous transplant is performed using PDS of an augmentation graft.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 633-634 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Flail chest ; Operative stabilization ; Polytrauma ; Artificial respiration ; Instabiler Thorax ; Operative Thoraxwandstabilisierung ; Polytrauma ; Beatmungsdauer
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Aus 103 Polytraumatisierten mit Thoraxverletzung aus den Jahren 1980–1982 wurden 2 Gruppen mit je 15 konservativ and operativ behandelten Thoraxwandinstabilitaten ausgewertet. Die konservative Gruppe zeigte bei geringerem Verletzungsgrad schlechtere Ergebnisse: Mittelwerte konservativ operativ Anzahl Rippenfrakturen je Patient 6,6 9,1 Polytraumaschlüssel Thorax 14,8 22,7 Polytraymaschlüssel Gesamtverletzung 32,17 36,4 Verstorben, Überlebenszeit (Tage) 13/15, 8, 1 10/15, 21, 0 Beatmung (Tage) Überlebender 7,3 4,6
    Notes: Summary In 1980–1982, 103 patients with polytrauma and flail chest were treated. Fifteen patients who had undergone surgical stabilization were compared to 15 with conservative treatment. Although the conservative group had less severe traumata the clinical results were worse:
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 638-638 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Ligament rupture ; Augmentation replacement ; PDS ; Kreuzbandruptur ; Augmentationsplastik ; PDS
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer Pilotstudie werden nach vorausgegangenen tierexperimentellen Untersuchungen eine resorbierbare Kordel aus PDS mit Fascia-lata (n= 13) bzw. Patellarsehnen bei 15 Patienten mit frischer isolierter vorderer Kreuzbandruptur (n=2), frischer anteromedialer Komplexinstabilität (n=2), veralteter isolierter vorderer Kreuzbandruptur (n =10) sowie veralteter anteromedialer Komplexinstabilitat (n= 1) i. S. einer Augmentationsplastik eingesetzt. Die Nachuntersuchungen der Patienten zwischen 7 and 33 Monate nach der Operation ergab nach den Kriterien von Böhler and Trojan, in denen subjektive and objektive Befunde gewertet werden, 5mal ein ausgezeichnetes, 4mal ein gutes and 1mal ein mäßiges Ergebnis. Diese Nachuntersuchungsergebnisse berechtigen zum weiteren Einsatz von PDS als Augmentation von körpereigenen Materialien bei Verletzungen von Bandstrukturen, wobei nicht nur Bänder des Kniegelenks ersetzt werden können.
    Notes: Summary After preliminary animal experiments, we conducted a pilot study on a resorbable replacement combined with fascia lata (n = 13) or ligament of the patella, which was used as augmentation replacement in 15 patients with acute isolated rupture of the anterior cruciate ligament (AC 2), acute instability of the anterior medial complex (n=2), isolated rupture of the ACL (n= 10), as well as an old instability of the anterior medial complex (n= 1). Follow-up of the patients 7 to 33 months after the operation showed, according to the criteria of Bohler and Trojan, excellent results in 5 patients, good results in 4, and fair results in 1. These results indicate that PDS should be used further to augment human materials in ligament injuries, as not only the ligaments of the knee could be replaced by its use.
    Type of Medium: Electronic Resource
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