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  • 1980-1984  (2)
  • 1965-1969  (20)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 47 (1969), S. 613-619 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 200 (1965), S. 299-310 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary There is no proof that the congenital pseudoerosion (Fischel) should develop into the pseudoerosion of the grown up. The physiological diminution of the portio on one side and the change of the cylindric epithelium into squamous epithelium by indirect metaplasia on the other side are of importance in the regression of the congenital pseudoerosion.
    Notes: Zusammenfassung Es besteht kein beweisender Anhaltspunkt dafür, daß die kongenitale Pseudoerosion (Fischel) in die Pseudoerosion des Erwachsenenalters übergeht. Bei der Rückbildung der kongenitalen Pseudoerosion spielt einerseits die physiologische Verkleinerung der Portio, andererseits eine Umwandlung des Zylinderepithels in Plattenepithel durch indirekte Metaplasie eine Rolle.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Virchows Archiv 340 (1966), S. 185-205 
    ISSN: 1432-2307
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary I. The invasive growth may occur in two forms: 1. The local fibrillar structures are pushed aside and incorporated into the basement membrane surrounding the epithelial pegs (compressing-invasive growth); 2. the epithelial cells grow, without forming a distinct basement membrane, amidst the collagenous and reticulin fibers which finally are included between the epithelial cells (interstitial invasive growth); both forms of invasive growth may change into one another. The preservation of fibrous structures between the epithelial cells, also easily demonstrated in keratoacanthomas, is strong evidence against an enzymatic (lytic) activity of the epithelial cells on fibers and basement membranes. The increased internal pressure within the tumor caused by the frequent cell multiplication seems to be the essential force behind the invasive advance of the tumor cells. II. The same forms of invasive growth can be observed in the so-called carcinoma in situ of the uterine cervix during the “early stromal invasion”, as in the established carcinoma. The carcinoma in situ in part invades with compression but with preservation of the basement membrane, and in part by interstitial invasive growth with loss of the basement membrane. The disappearance of the basement membrane occurs at the site of lymphocytic infiltrations.
    Notes: Zusammenfassung I. Das infiltrierende (invasive) Wachstum kann beimCarcinom in zwei Formen vor sich gehen: Einmal werden die ortsstÄndigen Faserstrukturen zur Seite gedrÄngt und mit in die das Epithelfeld umgebende Basalmembran einbezogen (komprimierend-infiltrierendes Wachstum); das andere Mal wachsen die Epithelzellen ohne Bildung einer deutlichen Basalmembran zwischen die kollagenen und Reticulinfasern vor und schlie\en sie zwischen sich ein (interstitiell-infiltrierendes Wachstum); beide Formen des infiltrierenden Wachstums können ineinander übergehen. Das Erhaltenbleiben von Faserstrukturen zwischen Epithelzellen, das sich übrigens auch in Keratoakanthomen nachweisen lÄ\t, spricht gegen eine enzymatisch-lytische Wirksamkeit der Epithelzellen. Als wesentlich für das Vordringen des Krebses wird für beide Wachstumsarten der durch die hÄufigere Zellteilung hervorgerufene innere Druck im Zellverband angesehen. II. Im sog.Carcinoma in situ der Portio finden sich im Stadium der Frühinvasion des Stromas dieselben Wachstumsformen wie beim ausgebildeten Carcinom (I): Es wÄchst teils komprimierend unter Erhaltung der Basalmembran, teils interstitiell unter Verlust der Basalmembran. Ihre Zerstörung dürfte hier wie dort auf entzündlich-lymphocytÄre Infiltrate zurückgehen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 43 (1965), S. 637-644 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 43 (1965), S. 907-908 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 45 (1967), S. 1063-1064 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 46 (1968), S. 1181-1185 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The TNM-System is based on a method by which in a given case the extent of the primary tumor (T), the state of the regionary lymphnodes (N) and distant metastases (M) is determined according to characteristics established for every site. Individual cases may then be arranged into several stages (see Fig. 1). The International Union against Cancer (UICC) which sponsored the developing of the TNM-System, hopes, that by its wide acceptance surgeons, radiologists and doctors in general may be enabled to speak a common language when comparing their clinical findings and evaluating the results of different methods of treatment.
    Notes: Zusammenfassung Das TNM-System beruht auf einer Methode, die Grade der klinischen Ausdehnung des Primärtumors (T), die klinische Beschaffenheit der regionären Lymphknoten (N) und der Fernmetastasen (M) mittels bestimmten, für jede Lokalisation festgelegten Charakteristika zu bestimmen. Nach diesen Bestimmungsstücken können die Einzelfälle zu verschiedenen Stadien zusammengefaßt werden. Die Internationale Union gegen den Krebs (UICC), welche dieses System entwickelt hat, hofft, daß es eine weite Annahme findet, damit Chirurgen, Radiologen und alle übrigen Ärzte imstande sind, eine gemeinsame Sprache beim Vergleich ihres klinischen Krankengutes und der Bewertung der Ergebnisse der verschiedenen Behandlungsmethoden zu sprechen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 43 (1965), S. 280-285 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 43 (1965), S. 337-342 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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