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  • Hepatitis B virus  (2)
  • Anti-HBs  (1)
  • Asymptomatic HBsAg-Carrier  (1)
  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Asymptomatic HBsAg-Carrier ; Characterization ; HBsAg-subtypes ; Immunserology and -histology ; Lebergesunder HBsAg-Träger ; Charakterisierung ; HBsAg-Subtypen ; Immunserologie und -histologie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir haben 129 Blutspender, bei denen bei Routineuntersuchungen HBsAg im Serum festgestellt wurde, zur diagnostischen Klärung einer möglichen Lebererkrankung untersucht. Zwölf hatten, als sie zur klinischen und leberbioptischen Untersuchung aufgenommen wurden, schon kein HBsAg mehr im Serum. Keiner von diesen hatte klinisch oder histologisch Anhalt für eine entzündliche Lebererkrankung. Zwei der 129 Patienten hatten eine milde, ikterische Hepatitis, verloren das Antigen während des Verlaufes und wurden anti-HBs-positiv. Die übrigen 115 Patienten, die klinisch gesund erschienen und keine frühere ikterische Leberkrankheit hatten, blieben HBsAg-positiv während des bisherigen Verlaufes von im Mittel 17,3±3,0 Beobachtungsmonaten. 40 dieser Patienten hatten histologisch eine normale Leber und 37 geringe bis deutliche Verfettungen des Parenchyms ohne Entzündungszeichen. 11 Patienten hatten eine leichte unspezifische Mesenchymaktivierung ohne fokale Nekrosen, 16 Patienten hatten neben Einzelzellnekrosen mit mesenchymaler Reaktion milde portale Infiltrationen, 6 hatten eine chronisch persistierende Hepatitis, 4 eine chronisch aggressive Hepatitis und 1 Patient eine posthepatitische Cirrhose. Eine Anzahl biochemischer und immunologischer Werte dieser Patientengruppen wurden mit denen einer Gruppe von 88 HBsAg-negativen Blutspendern verglichen. Signifikant höhere SGOT-Werte wurden nur in der Gruppe der Patienten mit Verfettungen, der Gruppe mit Nekrosen und Reaktionen und der Gruppe mit chronisch aggressiver Hepatitis gefunden. Die SGPT-Werte waren nur in den beiden letzteren Gruppen signifikant höher. Der Mittelwert der gamma-GT war nur in der Patientengruppe mit Verfettungen signifikant höher als in der HBsAg-Trägergruppe mit normaler Histologie, nicht aber verglichen mit dem HBsAg-negativen Kontrollkollektiv. Signifikant erhöht waren auch die Bilirubinwerte in allen Gruppen außer der Gruppe mit chronisch aggressiver Hepatitis, jedoch blieben die Mittelwerte immer im Normbereich. Die relativen Häufigkeiten der HBsAg-Subtypen verteilten sich gleichmäßig auf die verschiedenen Gruppen. Bei 7 Trägern fanden wir auch Anti-HBs im Serum. Autoimmunphänomene wurden nur selten beobachtet. Mit der direkten fluorescierenden Antikörpertechnik wurde in 77% der Leberbiopsien intrazytoplasmatisches HBsAg mit einer gleichmäßigen Häufigkeitsverteilung in den Gruppen festgestellt. Intranucleäres HBcAg konnte aber nur bei Patienten gefunden werden, die entweder eine chronisch entzündliche Lebererkrankung hatten oder entwickelten, während sie im Verlauf zur Kontrolle biopsiert wurden. Die Ergebnisse beweisen schlüssig, daß es vollkommen gesunde HBsAg-Träger mit normaler Leberhistologie gibt, die sich in bezug auf ihre Leberfunktion und Häufigkeit von positiven Autoimmunphänomenen nicht von normalen Kontrollpersonen unterscheiden. Diese Träger haben häufig intrazytoplasmatisches HBsAg aber nie HBcAg oder IgG in Kernen von Hepatocyten.
    Notes: Summary 129 blood donors found to be HBsAg-positive on routine testing were studied for evidence of hepatic disease. Twelve had already lost the antigen from the serum when histologically examined. None of these has had clinical or histological evidence of inflammatory liver disease. Two of the 129 patients showed mild icteric hepatitis, cleared the antigen during the follow up and became anti-HBs positive. The remaining 115 patients who appeared clinically healthy and who had no history of previous icteric liver disease remained HBsAg positive during a mean follow up period of 17.3±3.0 months. Forty patients from these had a normal liver histology and 37 mild to distinct steatosis but no signs of inflammatory liver disease. 11 patients a mild nonspecific mesenchymal activity but no focal necrosis, 16 patients had mild infiltration in portal tracts and a few necrotic parenchymal cells with mesenchymal reaction, 6 patients had chronic persistent hepatitis, 4 chronic aggressive hepatitis, and 1 definite posthepatitic cirrhosis. A number of biochemical and immunological variables of these patients were compared to those of a group of 88 HBsAg-negative blood donors. Significant higher SGOT values were found only in the groups of patients with steatosis, necrosis of parenchymal cells, and chronic aggressive hepatitis. SGPT values were significantly higher only in the two latter groups. The mean value for the gamma GT was significantly higher only in the group with steatosis, compared to the HBsAg carrier group with normal liver histology. A significant difference could not be established when compared to HBsAg-negative controls. Significantly higher, but still within normal range, were bilirubin values in all groups except for the 4 patients with chronic aggressive hepatitis. The relative frequencies of HBsAg subtypes were evenly distributed among the different groups. 7 carriers also had anti-HBs detectable in their serum. Autoimmune phenomena were rarely found. With the direct fluorescent antibody technique intracytoplasmic HBsAg was found in 77% of the liver biopsy specimens with an even distribution of the frequencies among the groups. Intranuclear HBcAg however could only be found in patients who either had or developed a chronic inflammatory liver disease when rebiopsied during the follow up. The results definitely establish that there are completely healthy HBsAg carriers with normal liver histology who do not differ from normal controls in their liver function and frequencies of positive autoimmune phenomena. They frequently have intracycloplasmic HBsAg but never HBcAg or IgG in the nuclei of their hepatocytes.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: HLA ; Chronic active hepatitis ; Autoimmunity ; HBsAg ; Anti-HBs ; HLA ; Chronisch-aktive Hepatitis ; Autoimmunität ; HBsAg ; Anti-HBs
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine Analyse der Literatur und eigene Befunde über die Häufigkeit von 23 HLA-Antigenen bei Patienten mit Hepatitis-Oberflächen-Antigen (HBsAg)-positiver und -negativer chronisch aktiver Hepatitis (CAH) und gesunden Trägern von HBsAg und Antikörpern gegen HBsAg (Anti-HBs) erlauben die folgenden Schlußfolgerungen: 1. Bei Patienten mit CAH und HBsAg-Persistenz findet sich eine normale Häufigkeit von HLA-B8 (und -A1). 2. Auch bei Patienten mit HBsAg-negativen Formen einer CAH ohne Autoimmunphänomene (AutoAk) ist die HLA-B8-Häufigkeit normal. 3. Nur Patienten mit HBsAg-negativer CAH mit AutoAk haben eine statistisch signifikant größere Häufigkeit von HLA-B8 (und -A1) (p 〈 0,01 nach Korrektion für die Zahl der getesteten HLA-Antigene und Patientengruppen). 4. Es bestehen keine signifikanten Unterschiede in der Häufigkeit der getesteten HLA-Antigene bei CAH-Patienten mit HBsAg-Persistenz und gesunden Trägern von HBsAg und Anti-HBs. Somit konnten keine Hinweise für HLA-assoziierte Faktoren für das unterschiedliche Verhalten gegen das Hepatitis-B-Virus gefunden werden.
    Notes: Summary New own data and a survey of published data concerning the frequencies of 23 HLA antigens in patients with HBsAg positive and negative chronic active hepatitis (CAH) and healthy carriers of Hepatitis-surface antigen (HBsAg) and high titers of antibodies to HBsAg (Anti-HBs) allow to conclude as follows: 1. Patients with CAH and persistence of HBsAg show a normal frequency of HLA-B8 2. There is no increased frequency of HLA-B8 in HBsAg negative CAH without autoimmune antibodies. 3. Only in patients with HBsAg negative CAH with autoimmune antibodies is the frequency of HLA-B8 is statistically significantly increased (p 〈 0.01 after correction for the number of antigens and different groups of patients compared). These are patients with the autoimmune form of CAH. 4. There exist no significant differences in the frequencies of the HLA antigens tested in patients with HBsAg positive CAH and healthy carriers of HBsAg and Anti-HBs. Thus no indications could be found for HLA-associated factors in the different behaviour to the hepatitis-B virus.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1437-160X
    Keywords: Hepatitis B virus ; Human immunodeficiency virus ; Interferon alpha ; Chronic hepatitis ; Hepatitis B ; Vaccination
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Hepatitis B virus and the human immunodeficiency virus are similarly transmitted. Individuals with preexisting HIV infection have a higher chance to become HBsAg carriers than do anti-HIV negative persons. Cytotoxic T cells with specificity for HBcAg, that are under the control of HBcAg-specific helper T cells, are responsible for liver injury. There is good evidence that HIV infection lowers inflammatory activity, is associated with milder liver histology, high levels of viral replication and low seroconversion rates. In addition interferon alpha therapy is less effective in anti-HIV positive subjects. The immune response against HBsAg is helper T-cell dependent and vaccination against hepatitis B is of low effectiveness. In addition, vaccination against hepatitis B may activate the HIV disease and is, therefore, presently not to be recommended.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Human immunodeficiency virus ; Hepatitis B virus ; Interferon-α ; Corticosteroid
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract A 48-year-old male patient was admitted with acquired immunodeficiency syndrome (stage III, Centers for Disease Control 1993) and viremic hepatitis B. Blood CD4 count was 15/μl. Discontinuation of prednisolone, previously prescribed by the patient's family practitioner because of elevated liver enzymes, resulted in severe hepatitis (alanine aminotransferase 〉 300U/1). Administration of interferon-α, (9 × 106U s.c. 3 × weekly) was initiated. Serum markers of viral replication disappeared, and aminotransferase levels returned to normal within a few weeks. The patient's serum was found negative for HBsAg after 3 months. Immunohistochemical analysis of liver biopsies before and during interferon therapy showed disappearance of all hepatitis B virus antigens and a marked reduction in inflammatory activity. Hepatitis B virus seroconversion remained stable until the patient died from the syndrome 2 years later. This case shows that in spite of severe HIV-associated immune deficiency with CD4 counts constantly below 100/μl, interferon-α can lead to sustained serological and histological improvement of viremic hepatitis B. Previous administration and discontinuation of cortisone may have helped to reach this effect.
    Type of Medium: Electronic Resource
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