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  • 1
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    Springer
    Der Unfallchirurg 103 (2000), S. 191-196 
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Schlüsselwörter Bewegungsfixateur ; Ellbogengelenk ; Fixateur externe ; Gelenkkinematik ; Key words Articulated fixation ; Elbow joint ; External fixation ; Joint kinematics
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Biomechanical investigations in eight specimen elbow joints to test articulated external fixation showed correct extension-flexion joint position between 0 and 120°. The central axis through the radial and ulnar condyles varies less than 3° in total. X-ray kinematography showed correct articulation in all cases without subluxation. In six patients with persistent subluxation and complex fracture of the proximal ulna external fixation with an additional articulation was placed. All patients began with physiotherapy on the 3rd day after operation, the range of joint motion was 0–30–95° in all cases, after 6 weeks 0–30–110°. Additional articulated external fixation at the elbow joint can be an alternative treatment to long-term transfixation of the elbow in cases of complex injury.
    Notes: Zusammenfassung Zur Entwicklung eines Bewegungsgelenks für Transfixationen des Ellbogengelenks mit Fixateur externe wurden biomechanische Untersuchungen an 8 Leichenellbogen vorgenommen. Es konnte festgestellt werden, daß eine Scharniergelenkführung als Näherungslösung an die nur gering wandernde Bewegungsachse durch die ulnare und radiale Kondyle ausreicht. Die Achsenabweichung betrug in allen Fällen unter 3°. Alle 8 Gelenke zeigten unter Scharniergelenkführung nach vollständiger Banddurchtrennung einen korrekten Gelenkverlauf zwischen 0 und 120° ohne Subluxation. In 6 ersten klinischen Fällen konnte die Funktionsfähigkeit des Zusatzgelenks für das AO-Fixateur-externe-Rohrsystem belegt werden, alle 6 Patienten mit komplexen veralteten Verletzungen und längerfristig bestehender Subluxationsstellung konnten ab dem 3. postoperativen Tag im Bewegungsspielraum 0–30–95° bewegen. Nach Abschluß der 6-wöchigen Transfixation betrug das Bewegungsausmaß im Mittel 0–30–110°. Der Bewegungsfixateur für das Ellbogengelenk kann bei komplexen Verletzungen eine sinnvolle Alternative zur Transfixation darstellen.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
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    Springer
    Trauma und Berufskrankheit 1 (1998), S. 24-32 
    ISSN: 1436-6274
    Keywords: Schlüsselwörter Distale Radiusfraktur ; Operationsverfahren ; Fixateur externe ; Spongiosaplastik ; Key words Distal radial fractures ; Operative treatment ; External fixation ; Bone-grafting
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Because non-operative treatment of distal radial fractures usually has a poor outcome there has been a trend towards operative treatment, targeting the anatomical reconstuction of the distal radius and the joint. Analysis of the fracture based on the AO classification allows rational treatment and makes the results comparable. A detailed indication list for more diffentiated therapy of these radial fractures and a detailed description of the operative technique are given. From 1993 to 1997, 174 patients were treated with external fixation of the AO in the Berufsgenossenschaftlichen Unfallklinik Ludwigshafen (trauma center level one). Type C fractures were found in 90%. Two-thirds of the patients were women. Three different types of treatment have been compared: (1) external fixation; (2) external fixation and change to internal fixation with bone-grafting; (3) external fixation and bone-grafting. Similar functional results were achieved in all groups. The loss of repositioning in the follow-up was smallest in group 3. The following complications were found: local pin-tract infections in 15 patients, operations because of hematoma in the pelvic region of bone harvesting in 5 patients and 10 severe dislocations in the group with internal fixation. External fixation including bone-grafting showed the best results in severe type C fractures of the distal radius.
    Notes: Bei der Versorgung der körperfernen Radiusfraktur ist aufgrund unbefriedigender Ergebnisse nach konservativer Behandlung ein Wechsel zur operativen Therapie mit dem Ziel der anatomischen Gelenkrekonstruktion zu beobachten. Eine Frakturanalyse basierend auf der AO-Klassifikation ermöglicht eine bedarfsgerechte Therapieplanung und den Vergleich der Ergebnisse. Nach einer Darstellung der Indikationen zur differenzierten Therapie der distalen Radiusfraktur werden die Ergebnisse der in den Jahren von 1993–1997 in der BG Unfallklinik Ludwigshafen mit Fixateur externe (FE) behandelten Patienten (n = 174) unter besonderer Berücksichtigung der Operationstechnik analysiert. C-Frakturen lagen nach der Klassifikation der AO zu 90% vor, Frauen waren zu ⅔ betroffen. Drei Behandlungsgruppen wurden unterschieden: 1. FE, 2. FE und Wechsel auf ein internes Verfahren mit Spongiosaplastik sowie 3. FE und Spongiosaplastik. Bei vergleichbarer Funktion beobachteten wir den geringsten Korrekturverlust in Gruppe 3. An Komplikationen traten auf: lokale Pininfekte bei 15 Patienten, 5 Hämatomrevisionen an der Spongiosaentnahmestelle am Beckenkamm und 10 Dislokationen nach Verfahrenswechsel auf eine Plattenosteosynthese. Die Stabilisierung im Fixateur externe mit begleitender (ein- oder zweizeitiger) Spongiosaplastik scheint die besten Ergebnisse bei der Versorgung der komplexen C-Frakturen des distalen Radius zu erbringen.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 590-590 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Complete acromioclavicular Separation ; Results of suturing the ligaments combined with tension wire bending ; Komplette AC-Sprengung ; Ergebnisse einer operativen Behandlung durch Bandnaht und Zuggurtungsosteosynthese
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Diagnose einer kompletten acromio-claviculären Luxation (Typ III) stellt eine Operationsindikation dar, wobei in der Literatur verschiedene Operationsmethoden angegeben werden. In der Zeit vom 1.1.1970 bis 31.12.1978 sind in der Berufsgenossenschaftlichen Unfallklinik Tübingen 33 Patienten mit frischen AC-Sprengungen Typ Tossy III durch Zuggurtungsosteosynthesen und Bandnaht versorgt worden. Die Ergebnisse dieser Operationsmethode werden mitgeteilt und auf intra- und postoperative Komplikationen wird eingegangen. Die Vorzüge einer Freilegung des AC-Gelenkes durch einen bogenförmigen Hautschnitt schildert man, nicht zuletzt aus kosmetischen Erwägungen.
    Notes: Summary The diagnosis of a complete acromio-clavicular separation (Tossy III) is a indication for a surgical repair. Many and different methods are reported in the literature. 33 patients with a fresh, complete acromioclavicular separation were treated at the BG-Unfallklinik Tübingen from 1. 1. 1970 to 31.12.1978 by suturing the ligaments, inserting pins across the joint and tension wire bending. With this method good results have been achieved, possible intra- and postoperative complications are reported. The incision along the clavicle quite often gives scar problems. Therefore we now use an arched incision across the AC-joint.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 4
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Complete acromioclavicular separation ; Results of suturing the ligaments combined with tension wire bending
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Diagnose einer kompletten acromioclaviculären Luxation (Typ Tossy 111) stellt eine Operationsindikation dar, wobei in der Literatur verschiedene Operationsmethoden angegeben werden. In der Zeit vom 1. 1. 1970–31. 12. 1978 sind in der Berufsgenossenschaftlichen Unfallklinik 33 Patienten mit frischen AC-Sprengungen (Typ Tossy III) durch Zuggurtungsosteosynthese und Bandnaht versorgt worden. Die Ergebnisse dieser Operationsmethode werden mitgeteilt und auf intra- und postoperative Komplikationen wird eingegangen. Die Vorzüge einer Freilegung des AC-Gelenkes durch einen bogenförmigen Hautschnitt schildert man, nicht zuletzt aus kosmetischen Erwägungen.
    Notes: Summary The diagnosis of a complete acromioclavicular separation (Tossy III) is a indication for a surgical repair. Many and different methods are reported in history. 33 patients with a fresh, complete acromioclavicular separation are treated at the BG-Unfallklinik Tübingen from 1. 1. 1970–31. 12. 1978 by suturing the ligaments, inserting pins across the joint and tension-bending. With this method good results have been achieved, possible intra- and postoperative complications are reported. The incision along the clavicula gives quite often scar problems. Therefore we now use an arched incision across the AC-joint.
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