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  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Human corticotropin-releasing hormone ; Flush-blood flow-Doppler sonography ; Medial cerebral artery ; External carotid artery ; Extracerebral blood flow ; Intracerebral blood flow
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract To study facial flush after systemic administration of human corticotropin-releasing hormone (hCRH) we injected 100 μg hCRH intravenously to ten healthy young men. The increase in facial temperature was measured by infrared camera. A significant increase in facial temperature of 1.39°C ± 0.3 was found within 7 min in all patients, which lasted up to 60 min, although facial flushing was visible in only 50% (5/10) of the probands. In a second experiment 100 μg hCRH was then administered to seven other healthy young men. Intra- and extracerebral blood flow velocity changes in the medial cerebral artery (MCA) and external carotid artery (ECA) were measured after hCRH administration by use of Doppler sonography. We found a decrease of intracerebral blood flow which was caused by hyperventilation and was reversible following 6% CO2 hyperventilation during a second injection of 100 μg hCRH. Blood flow velocity in the ECA increased by 111.5 ± 32.9% (compared to baseline level), lasted up to 60 min after hCRH injection, and was not reversible by 6% end-tidal CO2 ventilation. We thus demonstrated that the direct vasodilatory effect of hCRH involves the ECA-supplied vascular territory only. The intracerebral vasoconstrictory effect represents the result of hyperventilation following hCRH injection. The data thus clearly suggest an interaction of hCRH and the vascular endothelium of the ECA, causing a marked blood flow velocity increase and facial flushing.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    facet.materialart.
    Unknown
    Berlin : Periodicals Archive Online (PAO)
    Deutsche Zeitschrift für Philosophie. 18:11 (1970) 1425 
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. ; Stafa-Zurich, Switzerland
    Materials science forum Vol. 246 (Jan. 1997), p. 29-60 
    ISSN: 1662-9752
    Source: Scientific.Net: Materials Science & Technology / Trans Tech Publications Archiv 1984-2008
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Antiepileptika ; Serumkonzentration ; Therapeutischer Bereich ; Therapiesteuerung ; Key words Antiepileptic drugs ; Serum concentration ; Optimum serum drug concentration ; Therapeutic monitoring
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The clinical relevance of being informed on the serum concentration of antiepileptic drugs has been judged very differently during the last decades. Therefore the Commission on the treatment of epilepsy (German section of the International League against Epilepsy) had the task to outline the importance of therapeutic monitoring of anticonvulsant serum concentrations. The possibility of determining the serum concentration of anticonvulsants induced the elaboration of ”therapeutic drug level ranges”. The usefulness of determining serum concentrations of antiepileptic drugs in clinical management of patients with epilepsy depends decisively on the following questions: Can the efficacy of antiepileptic drug treatment be increased by serum concentration monitoring? Can the rate of adverse effects of antiepileptic drugs be reduced by serum concentration monitoring? Clinical experience suggests numerous indications of therapeutic drug monitoring, scientific studies however, supporting these empirical guidelines are not available. Therefore, therapeutic drug monitoring may be restricted for some special situations which have to be justified in every single case. Tailored determinations with specific purposes are e.g.: resistance to therapy, including suspected irregular intake; suspected intoxication, particularly during combined therapy; the possibility of significant changes in the dosage-serum concentration relationship (interactions with other drugs, unusual pharmacokinetics in childhood, in pregnancy etc.).
    Notes: Zusammenfassung Die klinische Relevanz der Kenntnis der Serumkonzentration von Antiepileptika wurde in den letzten Jahrzehnten sehr unterschiedlich eingeschätzt. Daher war es die Aufgabe der Therapiekommission, den derzeitigen Stellenwert der Bestimmung der Antiepileptika-Serumkonzentrationen zu skizzieren. Die Möglichkeit der Bestimmung der Serumkonzentration der Antiepileptika führte zur Herausarbeitung von „therapeutischen Bereichen”.Die für die klinische Relevanz der Serumkonzentration von Antiepileptika entscheidende Frage besteht darin, ob es bei ihrer Anwendung nachweisbar zu einer verbesserten Behandlung kommt, sowohl was die Wirksamkeit als auch die Nebenwirkungen der Medikamente betrifft. Nach der klinischen Erfahrung gibt es eine ganze Reihe von Situationen, in denen die Bestimmung der Serumkonzentration von Antiepileptika sinnvoll ist, wissenschaftlich ist die Notwendigkeit der Messung der Serumkonzentration jedoch nicht gesichert und muß daher im Einzelfall begründet werden. Im Einzelfall sinnvoll ist die Bestimmung der Serumkonzentration von Antiepileptika beispielsweise bei Therapieresistenz und Verdacht auf unregelmäßige Einnahme, bei Intoxikationsverdacht, v.a. bei Kombinationstherapie, bei Interaktionsverdacht und bei unüblicher Pharmakokinetik wie im Kleinkindesalter oder in der Schwangerschaft.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Epilepsiechirurgie ; Medikamentöse Behandlung ; Pharmakoresistenz ; Postoperative Behandlung ; Key words Epilepsy surgery ; Drug treatment ; Pharmacoresistance ; Postoperative treatment
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary As a result of a critical review of the literature and a survey at German epilepsy centers of usual pre- and postoperative drug treatment, the following strategy is recommended: 1. Patients under consideration for surgery should be referred to specialists. Experience has shown that surgery is reasonable for only about a third of all patients with refractory epilepsies. The patient should first have been treated for at least 3 years with at least two first-line drugs in monotherapy and subsequent combined therapy. This applies only to medial temporal lobe epilepsies with very good postoperative prognoses. All other surgically removable epilepsy syndromes with less positive prognosis should be treated with additional antiepileptic drugs before any surgery. 2. There is no exception to the continuation of drug treatment after epilepsy surgery. If the patient remains free of seizures for at least 2 years, discontinuing the drug treatment can be discussed, just as with patients who are free of seizures due to drug treatment alone. In general, the less successful the operative therapy, the longer and more intensive the drug treatment.
    Notes: Zusammenfassung Als Ergebnis einer kritischen Literaturübersicht und einer Umfrage an deutschen Epilepsiezentren über die übliche prä-und postoperative medikamentöse Behandlung wird folgendes Vorgehen empfohlen. 1. Der Patient sollte mit der Frage, ob ein Eingriff sinnvoll ist, zu einem Spezialisten überwiesen werden. Allerdings kommt erfahrungsgemäß eine Operation nur bei etwa einem Drittel aller Patienten mit refraktärer Epilepsie in Frage. In der Regel sollten die Patienten vorher mindestens 3 Jahre einer erfolglosen medikamentösen Behandlung mit mindestens 2 Medikamenten der ersten Wahl in Monotherapie und nachfolgender Kombination hinter sich gebracht haben. Dies gilt aber nur, wenn es sich um eine mediale Temporallappenepilepsie handelt, die besonders gute postoperative Verläufe aufweist. Bei anderen operativ angehbaren Epilepsiesyndromen, die etwas weniger gute Ergebnisse zeigen, wird man weitere Antiepileptika vor einer etwaigen Operation erproben. 2. Ohne Ausnahme wird postoperativ die medikamentöse Behandlung fortgesetzt. Kommt es zur mindestens 2-jährigen Anfallsfreiheit, kann über das Absetzen der Medikamente diskutiert werden, ähnlich wie bei einem Patienten der aufgrund der medikamentösen Behandlung anfallsfrei geworden ist. Generell gilt, je weniger erfolgreich die operative Therapie voraussichtlich sein wird, um so länger und intensiver wird man die medikamentöse Therapie durchführen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Valproat ; Leberversagen ; Laborparameter ; Karnitintherapie ; Kontraindikationen ; Key words Valproate ; Hepatic failure ; Laboratory tests ; Carnitin therapy ; Contraindications
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Valproate is a frequently used antiepileptic drug. It is associated with rare but serious adverse effects like liver failure. The first symptom is impairment of the patient’s well being. Isolated changes of standard laboratory liver parameters are not reliable early indicators. Thus, according to the knowledge of today, prophylactic blood screening cannot predict complications. On the contrary, clinical symptoms are the most relevant indicators of impending complications, eventually supported by laboratory findings. Therapy: An abrupt withdrawal of valproate and administering carnitin in parallel can interrupt the otherwise fatal course of the complication and induce a subsequent recovery. At a Consensus Conference the current knowledge about early detection and therapy of the valproate-induced serious hepatotoxicity was discussed. The results regarding recommended laboratory screening, as well as diagnostic and therapeutic strategies are reported.
    Notes: Zusammenfassung Valproat ist ein weitverbreitetes Antiepileptikum mit einem breiten Indikationsspektrum, bei dessen Anwendung seltene, aber schwere Nebenwirkungen wie das Valproat-assoziierte Leberversagen auftreten können. Erstes Symptom ist dabei eine Befindlichkeitsstörung des Patienten. Isolierte Veränderungen von Standardlaborparametern der Leber sind kein Frühindikator. Eine frühzeitige Diagnostik der Komplikation ist daher nach heutigem Wissensstand durch prophylaktische Laborkontrollen nicht möglich. Entscheidend ist die rechtzeitige Erkennung der beginnenden Komplikation auf der Basis klinischer Kriterien, u.U. bei gleichzeitig veränderten Laborparametern. Therapie: Ein sofortiges Absetzen der Valproinsäure und die gleichzeitige Gabe von Karnitin kann zu einer Unterbrechung des sonst fatalen Ablaufs der Komplikation mit anschließender Erholung führen. Im Rahmen einer Konsensuskonferenz wurden der aktuelle Wissensstand über die Früherkennung und die Therapie der VPA-induzierten Hepatotoxizität diskutiert. Die Ergebnisse des Konsensus wurden mit dem Ziel einer Verbesserung der Arzneimittelsicherheit in einer Empfehlung über Laborkontrollen, Frühdiagnostik und Therapie zusammengefaßt.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Valproat ; Leberversagen ; Laborparameter ; Carnitintherapie ; Kontraindikationen ; Key words Valproate ; Hepatic failure ; Laboratory tests ; Carnitin therapy ; Contraindications
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Valproate is a frequently used antiepileptic drug. It is associated with rare but serious adverse effects like liver failure. The first symptom is impairment of the patient’s well being. Isolated changes of standard laboratory liver parameters are not reliable early indicators. Thus, according to the knowledge of today, prophylactic blood screening cannot predict complications. On the contrary, clinical symptoms are the most relevant indicators of impending complications, eventually supported by laboratory findings. An abrupt withdrawl of valproate and administering carnitin in parallel can interrupt the otherwise fatal course of the complication and induce a subsequent recovery. At a Consensus Conference the current knowledge about early detection and therapy of the valproate-induced serious hepatotoxicity was discussed. The results regarding recommended laboratory screening, as well as diagnostic and therapeutic strategies are reported.
    Notes: Zusammenfassung Valproat ist ein weitverbreitetes Antiepileptikum mit einem breiten Indikationsspektrum, bei dessen Anwendung seltene, aber schwere Nebenwirkungen wie das Valproat-assoziierte Leberversagen auftreten können. Erstes Symptom ist dabei eine Befindlichkeitsstörung des Patienten. Isolierte Veränderungen von Standardlaborparametern der Leber sind kein Frühindikator. Eine frühzeitige Diagnostik der Komplikation ist daher nach heutigem Wissensstand durch prophylaktische Laborkontrollen nicht möglich. Entscheidend ist die rechtzeitige Erkennung der beginnenden Komplikation auf der Basis klinischer Kriterien, u.U. bei gleichzeitig veränderten Laborparametern. Ein sofortiges Absetzen der Valproinsäure und die gleichzeitige Gabe von Carnitin kann zu einer Unterbrechung des sonst fatalen Ablaufs der Komplikation mit anschließender Erholung führen. Im Rahmen einer Konsensuskonferenz wurden der aktuelle Wissensstand über Früherkennung und Therapie der VPA-induzierten Hepatotoxizität diskutiert. Die Ergebnisse des Konsensus wurden mit dem Ziel einer Verbessung der Arzneimittelsicherheit in einer Empfehlung über Laborkontrollen, Frühdiagnostik und Therapie zusammengefaßt.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1436-6215
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Agriculture, Forestry, Horticulture, Fishery, Domestic Science, Nutrition , Medicine
    Description / Table of Contents: Summary A twenty-four percent solution of carbohydrates 0.2 g/kg/h consisting of fructose, xylit and glucose in a 2/3n1/3n1 ratio and an aminoacid solution 0.03 g/kg/h were given to 13 patients of the internal medicine intensive care unit. There was an unimportant loss of carbohydrates, only, with but few exceptions, i.e. a loss of 11% in 3 patients. The results demonstrate that the carbohydrates of the combined solution become utilized independent of each other. The balance of water, sodium, potassium and magnesium were not only negative but also positive. The elimination of calcium was between 1–19 mval/24 h, of phosphate between 0.6–8.7 mval/24 h.
    Notes: Zusammenfassung Nach intravenöser Dauerinfusion einer Kohlenhydratkombinationslösung, bestehend aus Fruktose, Glukose und Xylit (2/3n1/3n1) mit einer Zufuhrrate von 0,2 g/kg/h und gleichzeitiger Zufuhr von Aminosäuren mit einer Dosierung von 0,03 g/kg/h, fanden sich nur geringe Verluste von Fruktose, Glukose und Xylit. Nur bei 3 Patienten lag der Endverlust über 11%. Die Ergebnisse zeigen, daß unter Anwendung einer Kohlenhydratkombinationslösung die einzelnen Substrate unabhängig voneinander verwertet werden. Die Bilanzen für Wasser, Natrium, Kalium und Magnesium waren teils negativ, teils positiv. Die Ausscheidung von Kalzium bewegte sich zwischen 1 und 19 mval, die von Phosphat zwischen 0,6 und 8,7 mval/24 h.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1432-2072
    Keywords: Tardive dyskinesia ; Chlorpromazine ; Animal models ; Rhesus monkeys ; Social behavior
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The daily administration of chlorpromazine (CPZ) in doses of 8–40 mg/kg over 113 weeks to four rhesus monkeys produced dyskinesias and alterations in social behavior. General activity and social interactions were reduced by CPZ treatment but social aggression was elevated during initial drug administration. These behaviors returned to normal when treatment was discontinued. Dyskinesias appeared during CPZ treatment, and two striking ones, gravel mouth and hand gesture, persisted for 12 weeks after drug withdrawal. These results indicate that dyskinesias which share major features of human tardive dyskinesia can be produced in nonhuman primates by long-term CPZ treatment.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Neuroradiology 28 (1986), S. 87-91 
    ISSN: 1432-1920
    Keywords: Bilateral putaminous necroses ; Marbled state ; Deep watershed infarction ; Neurological dysfunction
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary 13 cases of bilateral necrosis of the putamina in children and adults are reported. CT shows similar parenchymal defects, though clinical data reveal different histories, causes and circumstances of the damage. The relationship between CT findings and clinical symptoms is investigated, and the neurological dysfunctions resulting from symmetrical areas of necrosis in each putamen are discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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