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  • 1
    ISSN: 1279-8517
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Conclusion On peut conclure de cette approche topographique que: La gastro-duodénale présente rarement des rapports ≪ dangereux ≫ avec le cholédoque (6 %). Deux conditions sont nécessaires dans ce cas, le croisement artère-cholédoque et l'absence d'interpositon pancréatique. La pancréatico-duodénale supérieure droite est par contre en rapport étroit avec le cholédoque et D1 fixe dans 12,5 % des cas. Trois conditions sont alors remplies; la naissance rétro-duodénale de l'artère, l'absence d'interposition pancréatique entre artère et voie biliaire, le croisement artère-voie biliaire rétro-duodénal et non sus-duodénal. Le plus souvent les conditions anatomiques locales sont déterminantes dans le choix d'une technique chirurgicale; l'idéal serait de connaître avant toute intervention la disposition de chacun des éléments; à l'heure actuelle, une étude de repérage systématique a été entreprise par scannographie. Les premiers résultats prouvent qu'un repérage et une approche des rapports de cette région sont satisfaisants et encourageants.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1279-8517
    Keywords: Duodenum ; Common bile duct ; Gastroduodenal artery
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Les auteurs font une mise au point des bases anatomiques des rapports biliaires et artériels de la face postérieure du premier duodénum, à partir des données de la littérature classique et d'une étude portant sur 36 blocs duodéno-pancréatiques injectés. Ce travail essaie de mettre en évidence les variations topographiques et leur éventuel intérêt chirurgical.
    Notes: Summary The authors provide a summary of the anatomical relations between the bile duct and arteries in the region of the posterior surface of the first part of the duodenum, based on reports from the literature and from a study of 36 injected pancreaticoduodenal block specimens. An attempt is made to detail the topographical variations in these structures and to establish the surgical implications.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 472-472 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Biliodigestive fistulas ; Bilio-digestive Fisteln ; Die Behandlung der Komplikation steht im Vordergrund
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Grund der Klinikaufnahme bei 35 von 50 Patienten mit bilio-digestiven Fisteln war eine Komplikation. Diese bestanden in Gallensteinileus, Duodenalstenose durch einen Gallenstein, Cholangitis und oberer gastro-intestinaler Blutung. Das Vorgehen ist chirurgisch, wobei die Behandlung der Komplikation im Vordergrund steht. Da Ursache der meisten Fisteln Gallensteine sind, empfehlen wir die frühe Sanierung des Steinleidens.
    Notes: Summary The reason for admission of 35 of 50 patients with biliodigestive fistulas were complications, the most frequent being gallstone-ileus, duodenal stenosis caused by gallstones, cholangitis and upper gastrointestinal hemorrhage. The treatment of choice is surgical, attention being directed toward complications. As gallstones are the cause of most fistulas. we recommend early treatment and removal of the gallstones.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 804-804 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Traumatic hemobilia ; Trauma of the liver ; Upper gastrointestinal bleeding ; Traumatische Hämobilie ; Leberverletzung ; Obere G.I.—Blutung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Symptome einer Hämobilie sind in der Trias von Sandblom zusammengefaßt: Blutung aus dem G.I.-Trakt, Ikterus, abdominelle Schmerzen. Die Blutung nach Trauma wird durch ein Arteriogramm, evtl. durch ein CT nachgewiesen. Die Hämobilie nach Leberpunktion ist schwach und zeigt sich durch einen cholestatischen Ikterus. Die Diagnostik erfolgt über eine Cholangiografie (retrograd transpapillär oder percutan transhepatisch). Die Behandlung der Blutung erfolgt durch arterielle Embolisation oder arterielle Ligatur (interparenchymatös, Lobärarterie, A. hepatica propria). Bei Verschluß-Ikterus wird endoskopisch canaliculär desobliteriert. Die Hämobilie nach Drainage schwindet meist nach Entfernung des T-Drains.
    Notes: Summary Hemobilia presents with the triad of biliary colic, obstructive jaundice and occult or gross intestinal bleeding. Bleeding after trauma is diagnosed by arteriography. Hemobilia following liver biopsy is manifested by obstructive jaundice and is diagnosed by transhepatic or retrograde endoscopic cholangiography. The bleeding should be treated by transarterial embolization, direct ligation of the bleeding point in the liver, or proximal ligation of an upstream branch of the hepatic artery. Obstructive jaundice is treated by retrograde removal of the canalicular obstruction. Hemobilia following T tube implantation vanishes in most cases after removal of the tube. Liver resection is required only in rare cases. Of our nine patients seven were saved by this regimen. Two died postoperatively, due to the extent of the liver trauma and associated injury to other organs.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 764-765 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Long-term results ; Total gastrectomy ; Gastrektomie ; Langzeitergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1676 Patienten, bei denen nach verschiedenen OP-Verfahren der Magenersatz nach totaler Gastrektomie durchgeführt wurde, wurden auf folgende Parameter untersucht: Reflux, Dumping-Syndrom, Diarrhoe, Gewichtsverlust über 5 kg. Unabhängig von der OP-Art waren Letalität (10–12 %) und Insuffizienzrate (8–12 %) vergleichbar. Folgerungen: 1. Unter den 7 verglichenen OP-Verfahren scheint die Roux-Anastomose unter Berücksichtigung des Risikos eines Refluxes (18%) und des Dumping-Syndroms (18 %) am günstigsten. 2. Die Jejunuminterposition (70 cm Länge) ergibt die besten funktionellen Ergebnisse. 3. Die Wiederherstellung der Reservoirfunktion des Magens ist durch jedes der beschriebenen Verfahren möglich.
    Notes: Summary A total of 1676 patients who had total gastrectomies by different surgical procedures were checked up for the following parameters: reflux, dumping syndrome, diarrhoea, weight loss over 5 kg. We compared the results of seven different procedures. Independent of the surgical technique, operative mortality (10 %–12 %) and rate of leakage (8 %–12 Y.) were comparable. Conclusions: (1) The Roux procedure seems to be the most advantageous as regards reflux (18 %) and dumping syndrome (18 %). (2) Jejunum interposition gives the best functional results. (3) Reconstruction of the reservoir function is possible with the seven procedures described.
    Type of Medium: Electronic Resource
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