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  • 1
    ISSN: 1432-1084
    Keywords: Key words: Penile erection ; Impotence ; Sonography ; Doppler studies ; Veno-occlusive dysfunction (venous insufficiency)
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract. The purpose of this study was to assess the accuracy of multi-parameter measurements with color-coded duplex sonography (CCDS) for the diagnosis of venous leakage in patients with erectile dysfunction. Sixty patients with repeated unsatisfactory reactions after intracavernous injection of vasoactive substances underwent CCDS. Following intracavernous injection of prostaglandin E1, peak systolic velocity (PSV), enddiastolic velocity (EDV), time averaged velocity (TAV), resistance index (RI), and pulsatility index (PI) were measured in the cavernous arteries over 30 min (one measurement per minute). The results were compared with independent measurements based on dynamic pharmaco-cavernosometry/cavernosography (DPCC). Dynamic pharmaco-cavernosometry/cavernosography revealed venous leakage in 33 patients. Of 48 patients with normal PSV ( 〉 25 cm/s), 25 had veno-occlusive dysfunction and the remainder presented normal venous function. No statistically significant differences between these groups were found in EDV, RI, and PI measurements. In contrast, differences in TAV were significant between patients with (mean 9.4 ± 4.6 cm/s) and without venous leakage (mean 5.5 ± 2.2 cm/s; p = 0.001). Analysis of relative frequencies revealed a broad overlap of EDV, TAV, RI, and PI measurements between both groups. Sensitivities and specificities determined from receiver-operating-characteristic curves were 〉 80 % and 〉 50 % for a TAV threshold of 5 cm/s, and an RI threshold of 1.0. Measurements of EDV, TAV, RI, and PI in patients with repeated unsatisfactory reactions on intracavernous prostaglandin injection are poor predictors of venous leakage and should not replace DPCC in the investigation of vasculogenic impotence.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European radiology 9 (1999), S. 1426-1428 
    ISSN: 1432-1084
    Keywords: Key words: Diverticulitis ; Perforation ; Jejunum ; Acute abdomen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract. Jejunal diverticula is rare and in most cases without any symptoms. They become clinically relevant when complications, such as diverticulitis, malabsorption caused by bacterial overgrowth, intestinal hemorrhage, or obstruction, occur. In this case report a case of perforated jejunal diverticulitis is presented and the problems in finding the correct diagnosis are discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 71 (2000), S. 209-214 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Keywords: Acute aortic dissection – Vascular complication – Fenestration – Resection of the dissected membrane – Extraanatomic bypass. ; Schlüsselwörter: Akute Aortendissektion – Gefäßkomplikation – Fensterung – Membranresektion – extraanatomischer Bypass.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Fragestellung: Im Rahmen einer akuten Stanford A- oder B-Aortendissektion erleiden bis zu 30 % der Patienten eine Organ- oder Extremitätendurchblutungsstörung. Wir analysierten den Einfluß der Ischämielokalisation und der unterschiedlichen operativen Verfahren (extra-anatomische Bypassverfahren versus Fensterung und Membranresektion) auf die Morbidität und Letalität der Erkrankung. Patienten und Methoden: Vom 01.05.1987 bis 31.12.1998 wurden 21 Patienten mit 24 ischämischen Komplikationen einer akuten Aortendissektion, wie Nieren-oder Visceralischämie, akuter Extremitätenischämie oder Paraplegie versorgt. Die Datenerfassung erfolgte bei 16 Patienten retrospektiv und bei weiteren 5 Patienten prospektiv. Bei 5 Patienten (24 %) trat die ischämische Komplikation nach einer Stanford A-Dissketion und bei 16 Patienten (76 %) nach einer Stanford B-Dissektion auf. Während bei 10 Patienten (48 %) nur eine Gefäßregion (am häufigsten die Extremitäten) minderperfundiert waren, litten 11 (52 %) Patienten unter einer Ischämie in bis zu 3 verschiedenen Gefäßprovinzen. Die Revascularisation erfolgte in 9 (37 %) Fällen durch eine aortale Fensterung und Membranresektion und in 15 Fällen (63 %) durch einen extraanatomischen Bypass. Ergebnisse: Ein Drittel der Patienten verstarben während des stationären Aufenthaltes, 4 davon an einer Aortenpenetration oder -perforation, 2 an den Folgen einer Mesenterialischämie. Nur einer von 7 Patienten mit renalen Perfusionstörungen blieb dauerhaft dialysepflichtig. Während der Nachbeobachtungszeit von 32 (1–110) Monaten entwickelten 2 Patienten (14 %) aortale Komplikationen. Einer verstarb an den Folgen einer Aortenperforation, während ein anderer ein thorakoabdominelles Aortenaneurysma entwickelte, das durch ein Aorteninterponat ersetzt werden mußte. Schlußfolgerungen: Die Operationsmorbidität und -letalität der Patienten waren weniger von dem durchgeführten Operationsverfahren, als von dem Zeitpunkt der chirurgischen Therapie sowie dem Spontanverlauf der Aortendissektion selbst abhängig.
    Notes: Abstract. Aim of the study: About 30 % of the patients with acute aortic dissection suffer from organ or limb ischemia. We analyzed the influence of ischemic localization and method of operative treatment (aortic fenestration or extraanatomic bypass revascularization) on morbidity and mortality. Patients and methods: From 1 May 1987 to 31 December 1998 21 patients with 24 vascular complications such as renal or intestinal ischemia, lower extremity ischemia and paraplegia following acute aortic dissection were treated at our institution. Recruitment was retrospective in 16 and prospective in 5 patients. In 5 patients (24 %) the complication was associated with Stanford A, in 16 ( 76 %) with Stanford B dissection. Ten patients (48 %) complained of malperfusion of only one region, whereas 11 patients (52 %) suffered from ischemia of two or three different regions. Aortic fenestration and resection of the dissected membrane was performed in nine cases (37 %). Fifteen patients (63 %) were treated with extraanatomic bypass techniques. Results: One third of the patients died, four of them due to aortic penetration or perforation and two due to visceral ischemia. During follow-up of 32 (1–110) months two patients developed aortic complications. One died of aortic perforation, while the other developed a thoracoabdominal aneurysm and had to be treated by a tube graft replacement. Conclusions: Outcome depended more on the spontaneous course of aortic dissection and on prompt diagnosis and therapy of the complications than on the different operative techniques.
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of nuclear medicine 10 (1985), S. 467-468 
    ISSN: 1619-7089
    Keywords: 99mTc-DPD uptake ; metastases
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Accumulation of 99mTc-diphosphonate was observed in 2 of 12 patients with liver metastases who had primary adenocarcinoma of the large bowel. The area of excessive radionuclide concentration corresponded well to the location of the hepatic metastases. The literature on this subject is reviewed and a possible mechanism of radionuclide accumulation is discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1433-0563
    Keywords: Key words Positron emission tomography • Fluorodeoxyglucose • Testicular cancer • Lymph node metastases ; Schlüsselwörter Positronenemissionstomographie • Fluordeoxyglukose • Hodentumoren • Lymphknotenmetastasen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das Ziel dieser 1991 begonnenen prospektiven Studie war, die Bedeutung der Positronenemissionstomographie mit 18FDG bei der Diagnostik der Lymphknotenmetastasen von Hodentumoren zu untersuchen, da zu diesem Zeitpunkt keine Daten bezüglich dieser Fragestellung zur Verfügung standen. Es wird über 54 Patienten berichtet (27 Patienten mit reinem Seminom, 27 Patienten mit nichtseminomatösen Tumoren), bei denen die 18FDG-PET-Resultate mit den Befunden der abdominellen Computertomographie, den Werten für die Tumormarker (AFP, β -HCG) sowie den histopathologischen Befunden nach primärer oder post-chemotherapeutischer retroperitonealer Lymphknotendissektion verglichen wurden. Bei reinen Seminomen im klinischen Stadium I nach der Lugano-Klassifikation (N = 21) waren die 18FDG-PET-Ergebnisse identisch mit denen der Computertomographie, so daß das Verfahren bei dieser Patientengruppe keine zusätzlichen Informationen bringt. Bei Patienten mit nichtseminomatösen Tumoren im Stadium I (N = 7) wurden bei 4 Patienten die vorliegenden Mikrometastasen durch die PET nicht detektiert, bei 1/7 Patienten hat die PET-Messung einen suspekten Herd ergeben, es fanden sich 2 Mikrometastasen in einem zusätzlich entzündlich veränderten Lymphknoten. In 1/7 Fall hat die 18FDG-PET eindeutig Metastasen detektiert (Tumormarker und Computertomogramm waren unauffällig). Bei den reinen Seminomen der Stadien II B und II C (N = 6) hat 18FDG-PET nach Chemotherapie das tumorfreie Lymphknotendissektat (pN0) von den 4 operierten Patienten 3 mal richtig präoperativ erkannt und im vierten Fall einer persistierenden großen Raumforderung die benigne Eigenschaft der Läsion (Ganglioneurom) identifiziert. Computertomographisch wurde dieser Befund als maligne (falsch-positiv) eingestuft, und bei 2/4 Patienten konnten computertomographisch residuale Lymphknoten nach Chemotherapie nicht eindeutig klassifiziert werden. Bei 20 Patienten mit nicht-seminomatösen Tumoren (Stadien II und III) konnte mit 18FDG-PET der Einfluß der Chemotherapie durch Aktivitätsminderung in prätherapeutisch hypermetabolen Herden (Normalisierung bis auf Hintergrundniveau) dargestellt werden. Es gibt eine einzige maligne Ausprägung der Hodentumoren, das reife Teratom, welche keine vermehrte 18FDG-Aufnahme zeigt. Bei computertomographisch erkennbaren, in der PET aber unauffällig dargestellten Läsionen sind differentialdiagnostisch reifes Teratom, Narbengewebe und/oder Nekrose bzw. seltene andere Tumorarten ohne gesteigerten Glukosestoffwechsel in Erwägung zu ziehen, aber eindeutige Unterschiede der Traceraufnahme zur weiteren Differenzierung wurden nicht beobachtet. In 1/20 Fall lag in der PET postchemotherapeutisch ein hypermetaboler Herd, fälschlich als maligne eingestuft, vor, der entsprechende Lymphknoten zeigte histopathologisch entzündliche Veränderungen. 18FDG-PET ist nicht als Routine-Untersuchungsverfahren bei Hodentumoren anzusehen. Die sinnvollste Anwendung ist bei der Bewertung von post-chemotherapeutischen Residualtumoren gegeben, um eine Entscheidungshilfe bei der Indikationsstellung zur RLA/weiteren Chemotherapie zu sein, jedoch ist die RLA zum Staging der Lymphknoten durch den Einsatz der 18FDG-PET nicht zu ersetzen.
    Notes: Summary In 1991, this prospectively designed study was started to assess the potentials of positron emission tomography with 18FDG in the diagnostic workup for the detection of lymph node metastases in testicular cancer, since there were no data available concerning this subject at this time. In 54 patients (27 patients with pure seminoma, 27 patients with non-seminomatous tumors) 18FDG-PET results were compared with the findings obtained with abdominal computed tomography, serum level of tumor markers (AFP, β -HCG), and the histopathological findings after primary or post-chemotherapy retroperitoneal lymph node dissection. In 21 patients with pure seminoma (clinical stage I according to the Lugano classification) 18FDG-PET results were identical with those of the abdominal computed tomography, so PET does not add relevant informations in this group of patients. In 7 patients presenting with non-seminomatous testicular cancer (stage I), PET was not able to detect the existing micrometastases in 4 patients. In 1/7 case PET examination showed a suspicious focal lesion, this lymph node had 2 micrometastases within inflammatory changes. In 1/7 patient 18FDG-PET definitely revealed metastatic lesions, while the CT scans where judged to be unobtrusive and tumor marker levels were within the normal range. In the 4 patients with pure seminomas stage II B and II C (N = 6), that have undergone retroperitoneal lymph node dissection following chemotherapy, 18FDG-PET correctly predicted absence of tumor in 3 out of these 4, and in 1/4 patient the benign nature of a persistent large tumor after two cycles of polychemotherapy was correctly identified wich eventually turned out to be a ganglioneuroma. This lesion falsely was classified as malignant tumor with abdominal computed tomography, and in 2/4 patients post-chemotherapy residual retroperitoneal lesions in the CT scans could not be assessed exactly whether or not malignant tumor was present. In 20 patients presenting with non-seminomatous testicular cancer (stage II and III) 18FDG-PET was able to demonstrate therapeutic effects of chemotherapy by showing decreasing tracer activity in those regions, that had hypermetabolic foci prior to chemotherapy. It became evident in testicular cancer that there is a single entity which is not characterized by increased glucose metabolism, the mature teratoma. In lesions detected by abdominal computed tomography which do not present increased 18FDG uptake, mature teratoma as well as scar/necrosis or rare other tumors with normal glucose metabolism can be supposed, but additional characteristics based on different 18FDG uptake were not observed. In 1/20 case post-chemotherapy PET scan detected a hypermetabolic lesion, which was suspicious for metastatic spread, but in the histopathological examination this lesion was identified as inflammatory tissue reaction. Based on the data reported here in 18FDG-PET cannot be considered a standard diagnostic tool in the staging examinations in testicular cancer. It is of clinical relevance in patients who present residual tumor after chemotherapy. In this situation 18FDG-PET is helpful in deciding whether or not a residual mass post-chemotherapy contains active tumor. 18FDG-PET can not replace retroperitoneal lymph node dissection for staging purposes.
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  • 6
    ISSN: 1432-2102
    Keywords: Schlüsselwörter Sonographie ; Doppler-Untersuchung ; Diagnostik ; Schilddrüsenerkrankungen ; Nebenschilddrüsenerkrankungen ; Key words Ultrasonography ; Doppler studies ; Diagnosis ; Thyroid disease ; Parathyroid disease
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Color-coded duplex sonography is the main innovation in diagnostic ultrasound in recent years. It allows quantification of tissue vascularity and appreciation of vascular morphology. Due to the unique thyroid hypervascularity in Graves’ disease this diagnosis can be made with color Doppler sonography alone. The decrease of vascularity during the course of disease is a relevant parameter throughout the follow-up. Hypervascularity is also observed within areas of inflammatory infiltration in thyroiditis, but the level is lower than in Graves’ disease. Sonographic differentiation of benign from malignant thyroid nodules is not possible yet. Color-coded duplex sonography is not useful in the initial detection of parathyroid masses, but may be helpful in distinguishing parathyroid lesions from other cervical masses.
    Notes: Zusammenfassung Die wesentliche Innovation im Bereich der Ultraschalldiagnostik in den letzten Jahren ist die farbkodierte Duplexsonographie (FKDS). Sie ermöglicht eine Quantifizierung der Gewebevaskularisation sowie eine qualitative Beurteilung der Angioarchitektonik. Hierdurch ist der floride M. Basedow aufgrund seiner einzigartigen Hypervaskularisation zur farbduplexsonographischen Anhiebsdiagnose geworden. Die Abnahme der Mehrdurchblutung im Verlauf der Erkrankung kann als Verlaufsparameter eingesetzt werden. Entzünldich infiltrierte Areale bei Thyreoiditis sind ebenfalls hypervaskularisiert, jedoch weniger ausgeprägt als beim M. Basedow. Eine für klinische Zwecke ausreichende Differenzierung von Schilddrüsenknoten in benigne und maligne ist sonographisch bislang nicht möglich. Während die FKDS zur Detektion vergrößerter Nebenschilddrüsen ungeeignet ist, kann sie möglicherweise bei der Unterscheidung von anderen zervikalen Raumforderungen beitragen.
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  • 7
    ISSN: 1435-702X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Morphologische und funktionelle (ERG) Veränderungen nach einmaliger Einwirkung von γ-Strahlen (60Co) und hochenergetischen Elektronen (Betatron) auf das Kaninchenauge werden beschrieben und die Befunde von beiden Strahlenqualitäten miteinander verglichen. 1. Nach einer Dosis ab 5000 R werden im ERG und bei der histologischen Untersuchung die ersten radiogenen Schäden nachgewiesen. 2. Die strahlenempfindlichsten Teile der Retina sind die Außen- und Innenglieder der Stäbchen. Es folgen die äußeren Körnerzellen. Erst ab 6000–8000 R finden sich Pyknosen der bipolaren Ganglienzellen der inneren Körnerschicht. Die großen Ganglienzellen zeigen auch nach 10000 R im histologischen Präparat keine Zeichen der Schädigung. 3. Der Abtransport der nekrotischen Receptorzellen muß durch Autolyse erfolgen, da niemals ein Hinweis auf Phagozytose gefunden wurde. 4. Ein signifikanter Unterschied im Reaktionsablauf der Strahlenschädigung zwischen 8,5 MeV Elektronen und einer 60-Co-Strahlung konnte nicht festgestellt werden. Auffallend ist lediglich, daß bei der Elektronenstrahlung bereits nach 8000 R das ERG bei 100% der Meßwerte völlig ausgelöscht wird, während dies bei 60Co erst nach 10000 R eintritt. 5. Die Angabe der relativen biologischen Wirkung zweier verschiedener Strahlenqualitäten durch einen Faktor erscheint nicht ausreichend.
    Notes: Summary Morphological and functional changes found in the rabbit eye after irradiation with γ rays (60Co) and highly energic electrons are described and the effects of both radiation qualities are compared. 1. First radiogenic damages were found by ERG and by histological examinations after a dosage of 5,000 R. 2. The most radiosensitive parts of the retina are the outer and inner segments of the rods. Next comes the outer nuclear layer. Pyknoses of the bipolar ganglious cells of the inner nuclear layer were found after 6,000–8,000 R. The big ganglious cells did not show any morphological injuries after 10,000 R. 3. We assumed that dead receptorcells disappear by autolysis, since we never found any signs of phagocytosis. 4. We could not find any significant difference between the effectivity of 8,5 MeV electrons and 60Co γ rays. It was striking that after electron irradiation with 8,000 R the ERG was abolished in all tested cases, while 10,000 R of γ rays were required to produce the same effect. 5. One factor only does not seem sufficient to characterize the relative biological effect.
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Diseases of the colon & rectum 37 (1994), S. 777-781 
    ISSN: 1530-0358
    Keywords: Anal ultrasound ; Magnetic resonance imaging ; Internal anal sphincter ; External anal sphincter
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract PURPOSE: A recent application of endosonography in the evaluation of anal sphincter morphology has led to controversy about the possibility of precisely assessing the diameter of external and internal anal sphincter muscles. On the other hand, magnetic resonance imaging (MRI) has been proposed to allow a more detailed view of the anatomy of the pelvic floor. However, both techniques have not yet been compared directly. METHODS: Eight healthy volunteers (age range, 25–40 years; 5∶3, male∶female) participated. Anal ultrasound was performed using a 7.5-MHz rectal transducer which produced a transversal panorama display of 360, allowing an image perpendicular to the anal canal. Imaging of the diameter of the internal and external anal sphincter muscles was performed with the transducer placed in the midanal canal, and measurement was always performed by the same investigator in dorsal projection. MRI was performed using a 1.5 Tesla Magnetom (Siemens, Erlangen, Germany) to obtain sagittal and angled axial (perpendicular to the anal canal) planes for consecutive 3-mm slices which were evaluated by four independent raters. RESULTS: Muscle thickness of the sphincter muscles in dorsal projection was 1.96±0.61 mm for the internal sphincter and 6.35±1.07 mm for the external sphincter using ultrasound. It was 1.72±0.13 mm and 3.99±0.99 mm, respectively, using MRI. When both measures were compared, only the internal sphincter data correlated significantly (r=0.818,P=0.0023) between both measures. Sagittal resonance imaging of the anal canal did not allow for differentiation of both muscles at all. Differentiation among mucosa, submucosa, and internal anal sphincter is not possible with MRI but may well be performed with high-resolution ultrasound. CONCLUSION: Anal ultrasound carries the potential of becoming a routine clinical procedure for evaluation of the anal anatomy and morphology in defecation disorders, but current MRI assessment of the anal anatomy is elaborate, costly, and does not provide any further insights.
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Zeitschrift für die chemische Industrie 79 (1967), S. 235-236 
    ISSN: 0044-8249
    Keywords: Chemistry ; General Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Angewandte Chemie International Edition in English 6 (1967), S. 250-251 
    ISSN: 0570-0833
    Keywords: Chemistry ; General Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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