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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Abdominal imaging 23 (1998), S. 568-572 
    ISSN: 1432-0509
    Keywords: Key words: MR—colonography—Virtual colonoscopy—Polyp colonoscopy.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract. Background: To evaluate the potential of magnetic resonance colonography (MRC) in detecting colorectal mass lesions. Methods: Twenty patients underwent MR imaging (MRI) before colonoscopy. The colon was filled with a gadolinium (0.5 mol):water mixture (1:100) under MRI control, and patients were imaged while breath-holding imaged with a three-dimensional spoiled gradient echo sequence in the prone and supine positions. Images were interactively analyzed based on the combination of multiplanar reconstruction and virtual colonoscopy by a radiologist blinded to colonoscopic findings and the patient's history. MRC interpretations were correlated with colonoscopic results. Results: Polyps smaller than 5 mm could not be identified with MRC. The sensitivity for detecting polyps of 5–10 mm was 70%, whereas mass lesions larger than 10 mm were all detected (sensitivity = 100). The sensitivity, specificity, and accuracy for identifying polyp-positive patients including the three patients with small (〈5 mm) polyps were 64%, 89%, and 75%, respectively. Conclusion: Virtual colonoscopy based on MRI data is feasible and should be evaluated in a larger sample of patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Chronic granulocytic leukaemia ; Bone marrow transplantation ; Graft-versus-host disease
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Twenty-one patients with chronic granulocytic leukaemia underwent marrow transplantation. The donors were human-lymphocyte antigen-identical siblings in 19 cases. In the remaining 2 cases the donor was a parent in one and an identical twin in the other. The preparatory regimen included cyclophosphamide and 8.6 Gy total body irradiation given at either a dose of 0.1 Gy/min or 0.04 Gy/min. Five patients were in the accelerated phase of the disease, one was in remission following blast crisis, and the rest were all in the chronic phase. After chemotherapy and irradiation, all patients received bone marrow transplants. To date, nine patients are still alive, with a median survival of 64 days (range 28–683 days). One patient continued to have leukaemic cells and in another, the leukaemia recurred 18 months following transplantation. Interstitial pneumonitis was the cause of death of eight patients (38%). Graft-versus-host disease occurred in ten patients (47%).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European radiology 10 (2000), S. 786-801 
    ISSN: 1432-1084
    Keywords: Key words: CT ; MRI ; Colon ; Colonography ; Virtual colonoscopy ; Colorectal polyp ; Screening
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract. With the introduction of multidetector technology in CT and the moveable table with integrated coil modules in MRI, the concept of multiorgan screening has become realistic. CT colonography and MR colonography are new radiologic techniques that promise to be highly sensitive colorectal screening examinations. This article reviews the current status and research directions in CT colonography and MR colonography, and compares these methods.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of pediatrics 100 (1967), S. 35-44 
    ISSN: 1432-1076
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The abdominal form of neurofibromatosis (von Recklinghausen's disease) is relatively rare even in adults, but its onset may occur already in infancy. Multiple skin changes like pedunculated or sessile polyps and café-au-lait spots are important for the diagnosis of hitherto unexplainable so-called vegetative disturbances. Growing abdominal tumors cause in the first instance merely symptoms of displacement. For histologic examination of these tumors to confirm the diagnosis exploratory laparatomy is essential. Extension and localisation of the abdominal tumors very often prevent their total excision. To avoid any additional risk for the patient, such extensive operations are indicated only in emergency situations. Careful medical supervision of all children with suspicious symptoms of an abortive form of neurofibromatosis is necessary, especially in case of familial disposition, since the present status might be a stage of development to further manifestations of this disease. As yet a beneficial treatment does not exist for this dysontogenetic process. Malignant degenerations as well as spontaneous regression of the tumors are discussed.
    Notes: Zusammenfassung Die auch bei Erwachsenen verhältnismäßig seltene abdominale Form der Neurofibromatose v. Recklinghausen kann schon im Kindesalter auftreten. multiple cutane Anomalien wie Café-au-lait-Flecken und gestielte oder der Haut aufsitzende Tumoren sind diagnostisch von Bedeutung, auch zur Klärung sog. vegetativer Beschwerden. Größere Bauchtumoren bei Nf. rufen zunächst lediglich Verdrängungssymptome hervor. Zur histologischen Sicherung der Diagnose ist die Probelaparatomie unbedingt erforderlich. Die totale Excision der Tumoren scheitert oft an deren Ausdehnung und Lokalisation. Um den Patienten nicht zusätzlich zu gefährden, sind größere operative Eingriffe nur bei Notfallsitationen angezeigt. Sorgfältige ärztliche Überwachung aller Kinder mit Verdacht auf sog. Schwachform der Nf. ist besonders bei familiärer Belastung anzuraten, weil es sich oft um Entwicklungsstadien zu Organmanifestationen des Leidens handelt. Das dysontogenetische Geschehen kann bis jetzt therapeutisch nicht entscheidend beeinflußt werden. Maligne Entartung der Tumoren, aber auch spontane Regression werden diskutiert.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    International journal of immunogenetics 10 (1983), S. 0 
    ISSN: 1744-313X
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Biology , Medicine
    Notes: IgG and IgA heavy chain allotypes were determined in the sera of 483 Caucasian Type 1 diabetes patients and 503 Caucasian healthy controls. There was no significant difference between patients and controls neither on the level of Gm phenotype frequencies nor on the level of Gm three-locus and two-locus haplotype frequencies. A selective IgA deficiency was found in 14 patients (2.9%) but in none of the control individuals (P〈10-4).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 193 (1959), S. 247-252 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Schlußfolgerungen 1. Anamnestische Reaktionen wie spontane Titerschwankungen bei schwangeren Rh-Antikörperträgerinnen gestatten kaum Rückschlüsse auf Ausbildung und Schweregrad eines Morbus haemolyticus neonatorum. Eine anamnestische Reaktion ist während der Schwangerschaft von einer dynamischen oft nicht zu unterscheiden. 2. Die AR ist durch den Nachweis auch länger zurückliegender Immunisierung lediglich anamnestisch wertvoll. 3. Wir registrieren deshalb die Rh-Antikörpertiter bei Schwangeren, um weitere Erfahrungen zu sammeln, stellen jedoch nach dem Titerverlauf allein keine Indikation für ein aktives therapeutisches Vorgehen. Wichtiger noch als laufende Titerkontrollen bei der Überwachung schwangerer Rh-Antikörperträgerinnen sind genaue Anamnese (Transfusionen, Geburten, Fehlgeburten) und rechtzeitige Untersuchung der Ehemänner bzw. Kindesväter. Die Sorge für die intakte Schwangerschaft bis zur Geburt per vias naturales bleibt im allgemeinen oberstes Gesetz. Eine vorzeitige operative Entbindung mit dem zusätzlichen Risiko des Eingriffs verbessert die Lebensaussichten für das Kind nicht mit Sicherheit. Nur bei dringendem Kinderwunsch, Rh-Faktorendifferenz zwischen den Eltern sowie schwersten Fällen von Morbus haemolyticus neonatorum bei vorausgegangenen Geburten ist die abdominale Schnittentbindung 14 Tage vor dem errechneten Termin in Erwägung zu ziehen, wieHempel undSchmidt u. a. vorschlagen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1432-2102
    Keywords: Schlüsselwörter Spiralcomputertomographie ; CT-Angiographie (CTA) ; CT-Subtraktionsangiographie ; Key words Spiral computed tomography ; CT-angiography (CTA) ; CT-subtraction-angiography (CTSA)
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Purpose: To develop and implement a method to obtain digital subtraction (DS) spiral computed tomography angiograms (SCTA) in order to avoid superimposition of bony structures and vascular calcifications on SCTA maximum intensity projections (MIPs) and shaded surface display (SSD). Method: Two SCTA data sets, one before and one during the injection of a contrast agent bolus, were obtained with identical scan parameters. Since ordinary subtraction of the two data sets fails to reliably separate bones and calcifications from the vascular lumen because of motion, a so-called elastic subtraction procedure was designed to correct 3D misregistration between the two data sets. It automatically accommodates for local position changes between baseline and contrast images, including regionally inconsistent non-linear displacements and arbitrary rotations. This method was tested in seven patients and evaluated against ordinary DS in terms of image quality and artifacts. Results: In all patients “elastic” CTSA proved superior to ordinary DS. It provides automated and reliable separation of vessels from bones and calcifications. This improves the delineation of vessels in the neck and the skull base and of intracranial vessels. DS-SCTA facilitates MIPs and SSD without artifacts introduced by thresholding. Conclusion: Elastic DS-SCTA is a robust method for automated unmasking of vessels from bones and warrants clinical trials and comparison with MR- and conventional angiography.
    Notes: Zusammenfassung Es wurde eine Methode zur überlagerungsfreien Darstellung von Gefäßen mittels der CT-Angiographie (CTA) entwickelt und erprobt. Dazu wurde ein automatisierter, sog. „elastischer“ digitaler Subtraktionsalgorithmus entwickelt, der es ermöglicht, einen Spiral-CT-Datensatz ohne Kontrastmittel von einem solchen mit Kontrastmittel artefaktfrei zu subtrahieren. Der „elastische“ Subtraktionsalgorithmus korrigiert stochastische, transmissionsbedingte und durch Bewegung verursachte Inkongruenzen zwischen den beiden zu subtrahierenden Datensätzen und ist somit der einfachen digitalen Subtraktion überlegen. Bisher wurde die CT-Subtraktionsangiographie (CTSA) an 7 Patienten im Bereich der Hals- und intrakraniellen Gefäße erprobt. Der „elastische“ Subtraktionsalgorithmus war bei der Beurteilung von Bildqualität und -artefakten in allen Fällen und statistisch signifikant besser als die einfache digitale Subtraktion. Die „elastische“ CTSA ermöglicht eine automatisierte Trennung von ossären Strukturen und Gefäßen und erleichtert somit die überlagerungsfreie, räumliche und selektive Darstellung der Hals- und intrakraniellen Gefäße.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Bone marrow transplantation ; Laminar air flow ; Barrier nursing ; Graft versus host disease
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Forty-eight patients with acute leukaemia in relapse (n=14), acute leukaemia in complete remission (n=19), chronic myeloid leukaemia (n=8) or severe aplastic anaemia (n=7) received a marrow transplant. The first 26 patients were nursed in laminar-air-flow plastic isolators while the next 22 patients were treated in barrier nursing rooms. Gnotobiotic parameters and morbidity in the 2 groups are compared. Good decontamination of the gastro-intestinal tract was obtained using either of the 2 isolation techniques. The incidence of bacterial and mycotic infections, as well as the supportive care required by the patients was almost equal in both groups. Our results also suggest that the incidence of graft versus host disease may decrease with efficient decontamination of the patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 9 (1963), S. 357-362 
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The hypotonic sodium chloride test introduced byProkop and his co-workers is a transient phenomenon with numerous possibilities of error. Brisish comparison of the procedure with the Coombs test showed that there were about 32% of false results. The hypotonic sodium chloride test is therefore not suitable for the routine diagnosis of Morbus haemolyticus neonatorum due to Rh factors.
    Notes: Zusammenfassung Der vonProkop und Mitarbeitern bekanntgegebene hypotonische Kochsalztest ist ein flüchtiges Phänomen und weist zu vicle Fehlermöglichkeiten auf. Bei kritischer Prüfung dieses Verfahrens mit dem Coombs-Test muß man beim Kochsalz-Test mit etwa 32% falschen Resultaten rechnen. Für die Routinediagnostik des Rh-faktorenbedingten Morbus hämolyticus neonatorum eignet sich daher dieser hypotonische Kochsalz-Test nicht.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 9 (1963), S. 357-362 
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The hypotonic sodium chloride test introduced byProkop and his co-workers is a transient phenomenon with numerous possibilities of error. Brisish comparison of the procedure with the Coombs test showed that there were about 32% of false results. The hypotonic sodium chloride test is therefore not suitable for the routine diagnosis of Morbus haemolyticus neonatorum due to Rh factors.
    Notes: Zusammenfassung Der vonProkop und Mitarbeitern bekanntgegebene hypotonische Kochsalztest ist ein flüchtiges Phänomen und weist zu vicle Fehlermöglichkeiten auf. Bei kritischer Prüfung dieses Verfahrens mit dem Coombs-Test muß man beim Kochsalz-Test mit etwa 32% falschen Resultaten rechnen. Für die Routinediagnostik des Rh-faktorenbedingten Morbus hämolyticus neonatorum eignet sich daher dieser hypotonische Kochsalz-Test nicht.
    Type of Medium: Electronic Resource
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