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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 71 (2000), S. 182-188 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Keywords: Bile ducts, injuries – Bile ducts, interventional procedure – Bile ducts, stenosis and obstruction – Bile ducts, stents and prostheses. ; Schlüsselwörter: Gallenwegverletzungen – Gallenwege, interventionelle Prozeduren – Gallenwege, Stenosen und Obstruktionen – Gallenwege, Stents und Prothesen.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Einleitung: Hohe benigne biliäre Stenosen, die durch einen komplizierten Krankheitsverlauf bedingt sind oder als Folge einer Operation auftreten, können Bedingungen vorgeben, die eine operative Revision erschweren oder ein hohes Operationsrisiko bedingen. Alternativen zur operativen Revision stellen die percutane Implantation von flexiblen Metallgitterstents oder das Einbringen von Silikonprothesen in das stenosierte Areal dar. Methoden: Seit März 1992 wurden in unserer Klinik 12 Patienten mit benignen Gallenwegstenosen behandelt, von denen 6 einen Palmazstent erhielten und 6 mittels einer Silikonprothese therapiert wurden. Der Erfolg dieser 2 Behandlungskonzepte wurde retrospektiv untersucht. Ergebnisse: Die Nachbeobachtungszeit nach Abschluß der Behandlung beträgt bei der Stentimplantation über 7 Jahre und bei der Behandlung mit einer Silikonprothese über 3 Jahre. 50 % der behandelten Patienten mit einem Stent hatten einen völlig unauffälligen Verlauf. Unter Berücksichtigung einer notwendigen interventionellen Revision lag die Offenheitsrate bei 66 %. Bei den mit einer Silikonprothese behandelten Patienten war während der Nachbeobachtungszeit bei keinem eine Revision erforderlich. Schlußfolgerung: Unter Berücksichtigung der Vor- und Nachteile der interventionellen Alternativen zur Operation stellt die prolongierte, großkalibrige Schienung benigner biliärer Stenosen mit Silikonprothesen (Yamakava) eine vielversprechende Therapieform dar.
    Notes: Abstract. Introduction: High benign biliary stenoses, which can occur as a complication of disease or surgery, may be difficult to correct by open surgery and may also carry a high risk. An alternative to surgery is the percutaneous implantation of a flexible metallic stent or silicon prosthesis at the affected site. Methods: Twelve patients with benign biliary stenoses have been operated on in our department since March 1992, and the therapeutic success was reviewed in this study. Results: Six received a Palmaz stent and six a silicon prosthesis, with a follow-up after completion of treatment of more than 7 years and more than 3 years, respectively. Fifty percent of the patients with a stent experienced no problems and 66 % of the stents remained patent (including one requiring operative intervention to restore patency). No further surgery was necessary in any of the patients with a silicon prosthesis. Conclusion: When the advantages and disadvantages of the various procedures are considered, long-term splinting with a wide-lumened silicon prosthesis (Yamakava) appears to be a promising alternative to surgery for the treatment of benign biliary stenosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Radiation and environmental biophysics 24 (1985), S. 219-226 
    ISSN: 1432-2099
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Physics
    Notes: Summary The toxicity of 5-iodo-2′-deoxyuridine (I-UdR) was assayed in male C57 BL/6J mice bearing the syngeneic mammary adenocarcinoma EO 771 by injecting different doses of ‘cold’ I-UdR or 125-iodine labelled I-UdR. Host survival, tumour growth, DNA-precursor incorporation, whole-body retention and tumour activity loss rates were chosen as biological end points. There was no measurable effect on host survival up to doses of 5 µg I-UdR or 50 µCi125I-UdR per mouse during a mean life-span of 25 days. Adjusted to a constant amount of 0.55 µg I-UdR/mouse, radiotoxicity of125I-UdR on tumour growth (up to 17 days after implantation), tracer incorporation, whole-body and tumour retention (up to 12 days after125I-UdR injection) could be excluded up to a dosage of 50 µCi125I-UdR/mouse. It is concluded that in situ evaluation of tumour activity loss rates in carcinoma EO 771 is not disturbed by toxic effects of I-UdR or125I-UdR within the dose limits mentioned.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    HNO 46 (1998), S. 179-179 
    ISSN: 1433-0458
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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