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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of plastic surgery 17 (1994), S. 287-291 
    ISSN: 1435-0130
    Keywords: Bovine collagen ; Porcine collagen ; Immunological reaction ; Cellular reaction
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Despite the increasing use of materials containing bovine collagen in plastic surgery, there is a lack of systemic studies on their immunogenic potential, especially when they are used repeatedly. In this paper, it is shown in rats that the second implantation leads to histologically recognizable cellular reaction, the third to clinical symptoms, and after the fourth, there is a much increased reaction. Oral administration of bovine collagen accelerated and increased the reaction. This also holds true for porcine collagen. Antibodies against collagen could be detected in all groups. These results demonstrate that even lyophilized collagen induced strong immunological reactions, which may also occur in the clinical situation, especially since presensitization by the enteral route cannot be ruled out in most cases. This implies that prior to the repeated use of collagen, studies on the specific reactivity pattern of the patient should be performed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 337 (1974), S. 867-868 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Unilateral Amastia ; Complex Deformity ; Amastie ; Extremitätenknospe ; Mißbildung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die einseitige Agenesie der weiblichen Brust wurde nach Analyse von 26 eigenen Patienten als Leitsymptom einer komplexen Hemmungsbildung einer oberen Extremitätenknospe erkannt. Ausprägungsformen und Schweregrade werden systematisiert und therapeutische Schlußfolgerungen gezogen.
    Notes: Summary Unilateral agensis of the female breast, analyzed with reference to 26 cases seen in our own clinic, is recognized as a key symptom of a complex deformity of the upper “Extremitätenknospe“ (extremity bud). Degrees of severity are specified and the therapeutic consequences are outlined.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 342 (1976), S. 622-623 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Breast: Agenesis ; Symbrachydactyly ; Surgery, plastic ; Brustagenesie ; Symbrachydaktylie ; plastische Korrektur
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Als Amazonensyndrom wird nach Analyse von 36 eigenen Fällen eine umfassende Hemmungsmißbildung einer oberen Extremitätenknospe erkannt, deren Leitsymptom die einseitige Agenesie der weiblichen Brust in Verbindung mit gleichseitiger Brachysindaktylie und unterschiedlich ausgeprägter Gewebedysplasie der dazugehörigen Schultergürtel und Thoraxseite darstellt. Klinische Klassifizierung und Therapie werden aufgezeigt.
    Notes: Summary The Amazon Syndrom describes a complex malformation comprising unilateral agenesis of the female breast, ipsilateral symbrachydactyly with various soft-tissue, muscular, and skeletal defects. Analysis of 36 of the authors own cases, revealed agenesis of one breast as the main symptom of this deformity, which is the result of arrested development of an upper extremity bud during early gestation. Clinical grading of the malformation and appropriate surgical treatment are described.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Mund-, Kiefer- und Gesichtschirurgie 4 (2000), S. S226 
    ISSN: 1434-3940
    Keywords: Schlüsselwörter ; Distraktion ; Distraktionsplanung ; Enorale Distraktoren ; Floating ¶bone concept ; Latenzzeit ; Konsolidierungszeit ; Key words ; Distraction ; Planning of distraction ; Intraoral devices ; Latency period ; Consolidation ; Distraction in clefts ; Mandibular distraction ; Maxillary distraction ; Floating bone concept
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Distraction osteogenesis is established worldwide as a new surgical technique. The former rule, not to osteotomise before the end of bone growth, is no longer valid. Today, distraction starts as early as infancy as well as in childhood and adolescence. This new method allows the gain of bone in the distraction gap so that bone grafting can be avoided. Distraction is indicated in hemifacial microsomias, multiple syndromes with mandibular malformations, mandibular retrognathia, posttraumatic jaw deficiencies, craniofacial malformations, alveolar ridge resorptions, and alveolar ridge resections. Distraction surgery started in the mandible and was continued in the maxilla and the craniofacial region. Alveolar ridge distraction followed. After using extraoral devices, the development of internal applicable distractors followed. Today, bi- or tridirectional internal devices are already available. The whole treatment concept includes the orthodontist. Distraction planning before surgery is of great importance. The literature presently includes methods, indications, and case reports but only few results, which we compare with our experiences.
    Notes: Zusammenfassung Die Distraktionsosteogenese hat sich weltweit als neue Behandlungsmethode etabliert. Das bisherige Gesetz, Kieferosteotomien erst nach Ende des skelettalen Wachstums vorzunehmen, gilt nicht mehr uneingeschränkt. Heute wird bereits im Kleinkindes-, Kindes- und Jugendlichenalter distrahiert. Mit der Distraktion wird Knochen gewonnen, sodass auf ein Knochentransplantat verzichtet werden kann. Fehlgebildeter Knochen kann auch nach der Distraktion weiter wachsen. Diese Methode ist indiziert bei hemifazialen Mikrosomien, multiplen Syndromen mit Kieferfehlbildungen, mandibulären Retrognathien, posttraumatischen Kieferveränderungen, kraniofazialen Fehlbildungen, Alveolarkammatrophien und -resektionen. Nach anfänglicher Distraktion des Unterkiefers sind weitere Indikationen im Bereich des Oberkiefers und der Kraniofazialregion hinzugekommen. In den letzten ¶2 Jahren wurde noch die Distraktion des Alveolarfortsatzes entwickelt. Nachdem zuerst extraorale Distraktoren Verwendung fanden, hat eine schnelle Entwicklung enoral applizierbarer Geräte eingesetzt, von denen einige auch bi- und tridirektionale Distraktionsrichtungen erlauben. Das gesamte Behandlungskonzept ist an die enge Zusammenarbeit mit dem Kieferorthopäden gebunden, von dem funktionskieferorthopädische Erfahrung erwartet wird. Die inzwischen umfangreiche Literatur besteht überwiegend aus der Darstellung von Methoden, Indikationen, Fallbeschreibungen und wenigen Ergebnissen, die mit den ¶eigenen Erfahrungen verglichen werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Jaw fractures ; Operative therapy ; Primary ; Secondary ; Kieferfrakturen ; Op.-Therapie ; Primär, sekundär
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Seit der operativen Frakturversorgung mit Osteosynthesen und seit Verlassen des extraoralen zugunsten des enoralen Op.-Zuganges hat bei der Versorgung von Kieferfrakturen ein Wandel der Zeitwahl zur Operation stattgefunden. Die Stabilisierung der Unterkieferspange erfolgt primär. Bei operativer Frakturversorgung wird auf eine intermaxilläre Immobilisation verzichtet. Bei Kombination einer Unterkieferkörperfraktur mit Collumfrakturen wird eine zweiwöchige, bei Kombination mit Oberkieferfrakturen eine dreiwöchige intermaxilläre Immobilisation durchgeführt. Bei Kombination mit Mittelgesichtsfrakturen können Drahtaufhängung mit oder ohne Immobilisation oder aber operative Osteosyntheseverfahren angewandt werden.
    Notes: Summary Since the advent of operative fracture treatment by means of osteosynthesis and the intraoral operative approach, there has been a change in the timing of operations for mandibular fractures. Stabilizing the mandibular fractures is always primary and intermaxillary fixation is not necessary. Mandibular fractures combined with collum fractures have been immobilized for 2 weeks; combinations with maxilla fractures have been immobilized for 3 weeks; a combination with midfacial fractures necessitate a late primary operation. Among 1211 patients with mandibular fractures from 1977 to 1985, 999 patients had isolated mandibular fractures and 221 patients combination fractures together with maxilla fractures or midfacial fractures.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 881-881 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Timing of surgery ; Primary surgery ; Secondary surgery ; Orbital injuries ; Primärversorgung ; Sekundärversorgung ; Zeitwahl ; Orbitafrakturen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung DiePrimärversorgung von Jochbein-, Orbitaring- und frontobasalen Schädelfrakturen ist bei offenen Frakturen, Parästhesien, Mundöffnungseinschränkung, Augenmuskeleinklemmung oder Rhinoliquorrhoe angezeigt. Eineverzögerte Primärversorgung bis 2 Wochen nach Trauma wird vorgenommen, wenn durch Schwellung die Diagnostik erschwert wird oder eine Infektion vorliegt. Wenn wegen vitaler Gefährdung anästhesiologische oder neurochirurgische Gründe vorrangig sind, werdenSekundärversorgungen durchgeführt. Sie bestehen in der Osteotomie dislozierter Fragmente, Defektrekonstruktion, Orbitabodenherstellung oder -unterfütterung, strabologischen Korrekturen oder Liquorfistelverschluss.
    Notes: Summary The indications for primary surgery on these fractures are open injuries, paresthesia, mouth-opening limitations, constriction of the eye muscles, and rhinoliquorrhea. A treatment delay of 1 or 2 weeks is necessary if acute facial swelling prevents bone reduction or an acute infection must be treated first with antibiotics. Neurosurgical or anesthesiological reasons are often causes for secondary operative treatment of these injuries after months or years. Secondary measures include osteotomy of dislocated fragments, defect reconstruction of the floor of the orbit, strabological correction and closure of a liquor fistula.
    Type of Medium: Electronic Resource
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