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  • 1
    ISSN: 1365-2958
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Biology , Medicine
    Notes: We have analysed the capacity of the 11 phase-variable, opacity-associated (Opa) proteins encoded by Neisseria gonorrhoeae MS11 to mediate traversal across polarized monolayers of the human colonic carcinoma T84 cell line. Gonococci expressing either the heparan sulphate proteoglycan (HSPG) binding Opa protein (Opa50) or no Opa protein (Opa−) did not interact with the apical pole of T84 monolayers, whereas the 10 variant Opa proteins previously shown to bind CD66 receptors were found to mediate efficient gonococcal adherence and transepithelial traversal. Consistent with this, T84 cells were shown by reverse transcriptase–polymerase chain reaction (RT–PCR) and immunoblotting to co-express CD66a (BGP), CD66c (NCA) and CD66e (CEA). The recruitment of CD66 receptors by Opa-expressing gonococci indicates their involvement in mediating adherence to the surface of T84 cells, and these bacterial interactions could be inhibited completely using polyclonal antibodies cross-reacting with all of the CD66 proteins co-expressed on T84 cells. Consistent results were obtained when Opa proteins were expressed in Escherichia coli, suggesting that the Opa–CD66 interaction is sufficient to mediate bacterial traversal. Transcytosis of Opa-expressing N. gonorrhoeae or E. coli did not disrupt the barrier function of infected monolayers, as indicated by a sustained transepithelial electrical resistance (TEER) throughout the course of infection, and confocal laser scanning and electron microscopy both suggest a transcellular rather than a paracellular route of traversal across the monolayers. Parallels between the results seen here and previous work done with organ cultures confirm that T84 monolayers provide a valid model for studying neisserial interactions with the mucosal surface, and suggest that CD66 receptors contribute to this process in vivo.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Pacing and clinical electrophysiology 21 (1998), S. 0 
    ISSN: 1540-8159
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: DDD pacemakers differ considerably in device specific extents of AV delay (AVD) programmability. To demonstrate the requirements of a mean DDD pacemaker patient population optimal AVDs in 200 DDD pacemaker patients (age 8 to 91 years) were estimated by left atrial electrography. The results should help to define an AVD programmability standard. Left atrial electrograms were recorded via a bipolar filtered esophageal lead. The method aims on adjusting the left atrial electrogram to 70 ms prior to the ventricular spike, both during VDD and DDD operation of the pacemaker. In atrial sensed stimulation the optimal AVD varied from 40 to 205 ms (100.5 ± 24.5 ms) and in atrial paced stimulation from 85 to 245 ms (169.1 ±24.5 ms). The difference of the mean values is statistically significant (p 〈 0.001). The difference between both values in the individual patient, the individual AVD correction time, varied from 0 to 170 ms (68.7 ± 26.6 ms). Thus, from our findings requirements on AV delay programmability standard can be derived: AVDs (1) should have a range from 40 to 250 ms, (2) should be independently programmable during atrial sensed and atrial paced operation, ami (3) should provide as nominal settings 100 ms for atrial sensed and 170 ms for atrial paced stimulation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of toxicology 16 (1957), S. 230-232 
    ISSN: 1432-0738
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Es wird der klinische Verlauf einer akuten Diphenylhydantoinvergiftung bei einem 2jährigen Kinde geschildert. Es trat vollständige Wiederherstellung ein.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of cancer research and clinical oncology 60 (1955), S. 408-418 
    ISSN: 1432-1335
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung 4989 Carcinomfälle unter 25147 Sektionen der Jahre 1920–1953 werden hinsichtlich ihrer Verteilung auf Luiker und Nichtluiker nach Häufigkeit, Organlokalisation, Alter und Geschlecht eingehend statistisch bearbeitet. 1. Unter den Luikern findet sich eine signifikant geringere Häufigkeit des Carcinoms (12,7%) als bei den Nichtluikern (20,2%). 2. Organverteilung und Alterszusammensetzung der Carcinome bei Lues unterscheiden sich nicht grundsätzlich von der der Nichtluiker und der Carcinome insgesamt. Das Geschlechtsverhältnis dagegen weicht mit einer stärkeren Beteiligung der Männer (1,5∶1) von dem der Nichtluikercarcinome ab (1∶1,1) und entspricht genau dem der Gesamtluesfälle. 3. Nur eine einzige, dem Umfang nach kleine Sektionsstatistik zur Untersuchung der Frage des Zusammentreffens von Lues und Carcinom liegt in der Literatur vor; sie kommt zu einem ähnlichen Ergebnis wie wir. Die Fälle der zahlreichen, einschlägigen, ganz vorwiegend klinischen und kasuistischen Veröffentlichungen, die meist für einen krebsbegünstigenden Einfluß der Lues eintreten, sind einseitig ausgewählt und bei kritischer Durchsicht nach statistischen Gesichtspunkten in ihren Relationen nicht auf die personelle Gesamtheit übertragbar. 4. Bisher bestehen weder für eine kanzerogene noch für eine krebsverhütende Wirkung der Lues eindeutige theoretische oder experimentelle Grundlagen. 5. Die statistischen Ergebnisse geben zunächst keinen genügenden Anhalt für einen direkten Zusammenhang zwischen Lues und Carcinom. Ob tatsächlich das Carcinom bei Luikern etwas seltener vorkommt als bei Nichtluikern, bedarf erst noch der Bestätigung durch weitere vielfältige entsprechende Erhebungen an großem Material. Sicher aber könnte dafür nicht die geringere Lebensdauer der Luiker verantwortlich gemacht werden, die sie das durchschnittliche Krebsalter nicht erreichen ließe; denn Luiker ohne und mit Carcinom zeigen die gleiche Altersverteilung.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 257 (1995), S. 602-606 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Internist 39 (1998), S. 38-45 
    ISSN: 1432-1289
    Keywords: Schlüsselwörter Azetylsalizylsäure ; Antikoagulation ; Embolie ; arterielle ; Tachyarrhythmien ; supraventrikuläre ; Vorhofflimmern
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zum Thema Als begleitende Präventionsmaßnahme im Hinblick auf das Thromboembolie-Risiko hat sich die Antikoagulation neben der medikamentösen antiarrhythmischen Behandlung supraventrikulärer Tachyarrhythmien bewährt. Grundlage dafür sind mehrere seit 1989 publizierte Studien zur Primär- bzw. Sekundärprävention arterieller Embolien bei Vorhofflimmern. Über die Ergebnisse und die daraus abgeleiteten differenzierten Therapieempfehlungen in Abhängigkeit von den klinischen Verlaufsformen supraventrikulärer Tachyarrhythmien wird hier eingehend referiert. Unbestritten ist die prinzipielle Überlegenheit einer oralen Antikoagulation bei supraventrikulären Tachyarrhythmien, besonders beim Vorhofflimmern. Das gilt auch im Vergleich mit der Embolieprophylaxe durch ASS. Nicht außer Betracht bleiben darf aber das mit der Cumaringabe verbundene Blutungsrisiko. Darauf sei ausdrücklich hingewiesen, da dieses in der ambulanten Praxis, also außerhalb von Studienbedingungen, sicher einen anderen Stellenwert hat. Gründe dafür dürften höhere Komorbitität, höheres Lebensalter der Patienten und möglicherweise auch eine weniger exakte Überwachung der Antikoagulation sein.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Russian chemical bulletin 7 (1958), S. 1372-1377 
    ISSN: 1573-9171
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Notes: Summary 1. In admixture with tert-butylmethoxyphenol, ascorbyl palmitate effectively retards air-oxidation processes in rendered animal fats. 2. Replacement of palmitic acid by a mixture of synthetic fatty acids (C14-C16 fraction) in the preparation of ascorbic esters does not affect their antioxidant properties deleteriously. 3. The effectiveness of a mixture of 0.01% of tert-butylmethoxyphenol and 0.02%) ascorbyl palmitate as an antioxidant for rendered animal fats does not depend on the temperature of oxidation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Key words Pancreatic cancer ; p53 ; Antisense oligodeoxynucleotides ; Cell culture
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Introduction: Pancreatic adenocarcinomas are largely resistant to apoptosis. More than 50% of pancreatic tumors reveal mutations in the p53 tumor suppressor gene. Methods: We investigated the growth of pancreatic tumor cells after downregulation of p53 protein expression by antisense oligodeoxynucleotides. Results: Proliferation and p53 expression of PancTu-I cells overexpressing mutant p53 protein were inhibited by antisense oligodeoxynucleotide treatment. When analyzed, two of three other pancreatic tumor cell lines with mutated p53 were also inhibited in their growth. Two of two wild-type (wt) p53 pancreatic tumor cells were not significantly influenced by p53 expression and were, only to a lesser extent, affected in their proliferation. K562 cells (lacking p53 mRNA) and normal human skin fibroblasts used as a target mismatch control showed no changes in proliferation rates with treatment. The different biological effects in the various cells were not caused by differences in the uptake of the oligodeoxynucleotides as monitored by confocal laser-scanning microscopy. Conclusions: Truncation and 5′- and 3′-lipophilic modifications of the oligodeoxynucleotides drastically enhanced the growth inhibition of PancTu-I cells, which were resistant to apoptosis-inducing agents. Furthermore, a higher sequence-specificity of the observed effects was achieved with these compounds.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Herzschrittmachertherapie & Elektrophysiologie 10 (1999), S. S034 
    ISSN: 1435-1544
    Keywords: Key words Antiarrhythmic therapy – cardiothoracic surgery – atrial fibrillation ; Schlüsselwörter Antiarrhythmische Therapie ; Kardiochirurgie ; Vorhofflimmern
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Hintergrund: Häufigste Arrhythmie im Zusammenhang mit kardiochirurgischen Eingriffen ist das postoperative Vorhofflimmern einschließlich verwandter atrialer Rhythmusstörungen. Da zunehmend ältere Patienten kardiochirurgisch behandelt werden, hat das Interesse an dieser Arrhythmieform mit noch einigen ungeklärten Fragen wieder zugenommen. Ziel und Methode: Darstellung des derzeitigen Kenntnisstandes zum postoperativen Vorhofflimmern unter Berücksichtigung neuerer Literaturmitteilungen. Ergebnisse: In der Regel ist postoperatives Vorhofflimmern vorübergehend, selbstendend und gutartig. Im Falle seines Auftretens sind aber Morbidität, Mortalität und Behandlungskosten höher. Andererseits nimmt das postoperative Vorhofflimmern seinerseits einen ungünstigen Einfluß auf Morbidität und Mortalität. Seine Pathogenese ist multifaktoriell. Eine generelle Prävention kann derzeit nicht empfohlen werden, ist aber in Zukunft denkbar. Die in der Regel nur temporär erforderlichen therapeutischen Überlegungen zu Frequenzkontrolle, Thromboembolieprophylaxe und Rhythmuskontrolle richten sich nach der klinischen Verlaufsform. Schlußfolgerungen: Im Interesse einer Reduktion der Gesamtkomplikationsrate in der Kardiochirurgie bedarf auch das postoperative Vorhofflimmern einer besonderen Aufmerksamkeit.
    Notes: Background: Atrial fibrillation and related arrhythmias are common after cardiac surgery. As more and more elderly patients are operated on for cardiac diseases, the interest in this arrhythmia is growing again. There are some unresolved problems of this complication. Aims and methods: Reevaluation of atrial fibrillation after cardiac surgery by review of recent literature. Results: Usually postsurgical atrial fibrillation is transient, self-limiting, and benign. Nevertheless, among patients affected by this arrhythmia, morbidity, mortality and costs by hospital stay are higher than without this complication. In addition, postsurgical atrial fibrillation can increase morbidity and mortality by itself. Pathogenesis is multifactorial. Today, general recommendations for prevention of atrial fibrillation following surgery do not exist but may be developed in the future. According to the clinical course, therapy has to consider ventricular rate control, prevention of thromboembolic events, and rhythm control. Usually therapy is restricted to the postoperative time. Conclusions: Atrial fibrillation after cardiothoracic surgery has to be respected in order to minimize overall complication rate.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Herzschrittmachertherapie & Elektrophysiologie 9 (1998), S. S52 
    ISSN: 1435-1544
    Keywords: Key words Amiodarone ; beta-blockers ; sudden cardiac death ; Schlüsselwörter Amiodarone ; Betablocker ; plötzlicher Herztod
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Hintergrund: Der plötzliche Herztod ist ein Tod überwiegend durch ventrikuläre Tachyarrhythmien. Dennoch deutete sich eine daraus ableitbare Senkung der Gesamtmortalität kardialer Risikofälle durch prophylaktisch verabfolgte Antiarrhythmika, abgesehen vom bekannten Effekt der Betablocker, nur für Amiodarone an. Ziel und Methode: Betrachtung der primären Prophylaxe des plötzlichen Herztodes durch Amiodarone mit und ohne zusätzliche Betablockade unter Berücksichtigung neuerer Literaturmitteilungen. Ergebnisse: Der Beweis einer signifikanten Senkung nicht nur des plötzlichen Herztodes, sondern auch der Gesamtmortalität durch Amiodarone gelang erst in Meta-Analysen kontrolliert durchgeführter Studien. Dessen ungeachtet ist aber die Zahl dadurch verhinderter plötzlicher Tode bezogen auf die Gesamtzahl der zu behandelnden Fälle gering. Dieses und das spezifische Nebenwirkungsprofil stehen einer generellen primären Prophylaxe mit Amiodarone entgegen. Eine Kombination mit einem Betablocker könnte Vorteile bringen, was aber durch weitere Studien noch abgeklärt werden muß. Schlußfolgerungen: Derzeit bleibt die Amiodaronegabe zur Primärprophylaxe des plötzlichen Herztodes mit oder ohne Betablocker eine Einzelfallentscheidung bei besonderer Risikokonstellation, bei der nicht in jedem Fall ein ärztlicher Konsens erwartet werden darf.
    Notes: Background: Most sudden cardiac deaths are arrhythmic. Besides the known effects of beta-blockers, among true antiarrhythmic drugs only amiodarone seemed to reduce total cardiac mortality in patients at risk. Aim and method: Reevaluation of amiodarone with or without a beta-blocker in primary prophylaxis of sudden cardiac death after review of recent publications. Results: Only augmentation of case numbers by meta-analyses of controlled trials could demonstrate that amiodarone not only reduces sudden cardiac death but also diminishes total cardiac mortality. However, the number of avoided sudden deaths is small in comparison to the number of treated cases. This and specific side effects of amiodarone contradict a general primary prophylaxis with this drug. An additional benefit by combining amiodarone with beta-blockers seems to exist but has to be proven by further studies. Conclusions: At present, primary prophylaxis of sudden cardiac death with amiodarone with or without a beta-blocker is an individual decision in all cases with special risk considerations.
    Type of Medium: Electronic Resource
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