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  • 1
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Colorectal anastomoses ; Low anterior resection ; EEA stapler ; Colorectale Anastomosen ; ≫Low anterior Resektion≪ ; EEA-Stapler
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 91 mit der EEA-Nahtpistole erstellten und prospektiv analysierten Colon- und Rectumanastomosen (darunter 71 Carcinomträger, $$\bar x = 71$$ Jahre alt, 16 Diverticulitiden, $$\bar x = 55$$ Jahre alt) ergaben sich folgende Resultate: 4% intraoperative Anastomosendehiscenzen wurden sofort übernäht. Eine Blutung konnte sofort operativ durch eine erneute EEA-Anastomose behoben werden. Wundheilungsstörungen (Abscesse, Serome) ergaben sich in 11%. Röntgenologisch nachweisbare Nahtdehiscenzen und Fisteln in 18 % hatten nur in 7% ein klinisches Korrelat. Patienten mit röntgenologisch nachweisbaren relativen Stenosen (11%) wiesen nur in 1% temporär klinische Symptome auf. Durch operativ technisch bedingte Komplikationen verloren wir keinen Patienten. Besonders geeignet ist die Nahtpistole für Resektionen mit einer Anastomosenhöhe von 3–5cm.
    Notes: Summary The following results were obtained in 91 colon and rectum anastomoses (71 cases of carcinoma, $$\bar x = 71$$ years, 16 cases of diverticulitis, $$\bar x = 55$$ years). During the operation 4% anastomotic dehiscences occurred, which were immediately oversewed. One case of anastomotic bleeding could be remedied immediately by renewed anastomosis. Healing was impaired (abscesses, seromas) in 11%. Suture dehsicences were demonstrable by X-ray on the 8th–12th day in 18%, but only in 7% was there a clinical correlation. Patients with relative stenoses that were demonstrable by X-ray (11%) showed temporary clinical symptoms in only 1%. We lost no patients as a result of operative complications. From the standpoint of manageability, the EEA stapler is particularly suitable for low resections with an anastomosis in the lowest part of the rectum.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Cefotaxime ; Antibiotic prophylaxis ; Elective colon surgery ; Randomized study ; Cefotaxime ; Antibioticumprophylaxe ; Elektive Colonchirurgie ; Randomisierte Studie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Nach systemischer Antibioticumprophylaxe mit Cefotaxime (Beginn: 3h vor Operation, Dauer: 4 Tage, 4 g/die) konnte bei elektiven Colonresektionen und AP Rückverlegungen eine signifikant geringere Rate an Wundabscessen registriert werden (P 〈 0,05). Beide Patientengruppen waren nach Randomisierung vergleichbar und erhielten präoperativ eine orthograde Darmspülung mit NaCI (ca. 101 mit Paromomycin 1 g/1). Die Wundinfektionsrate in der Kontrollgruppe (n = 29) war 28%, in der Testgruppe mit Cefotaxime (n = 31) 6,4%. Trends in einer geringeren Rate an Anastomosendehiszenzen und Harnwegsinfekten waren in der Testgruppe erkennbar, aber nicht signifikant.
    Notes: Summary Following antibiotic prophylaxis with Cefortaxime (Begin: 3h before operation, duration 4 days, 4 g/day) in elective colon resections and closure of loop colostomy, a significantly lower rate of wound abscesses could be registered (P 〈 0.05). Before the operation, both groups, which were comparable after randomization, received an orthograde intestinal lavage with NaCI (approx. 101 with paromomycin 1 g/l). The rate of wound infection in the control group (n = 29) was 28%, in the test group with Cefotaxime (n = 31), 6.4%. A trend toward a lower rate of anastomosic dehiscences and urinary tract infections was recognizable in the test group, but not significant.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 640-640 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Autoradiography ; Cross-transfusion ; Monocytes ; Endothelial cells ; Autoradiographie ; Kreuz-Transfusion ; Monocyten und Endothelzellen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 25 immunogenetisch identische Ratten wurden als Spender mit 150μCi3H-Thymidin vorbehandelt. 25 Empfänger erhielten eine Gefäßprothese zu verschiedenen Zeiten infrarenal. Eine arteriovenöse Austauschtransfusion zwischen beiden Tieren ermöglichte die mehrfache Blutumschichtung und den Übertritt markierter Monocyten vom Spender auf den Empfänger, die sich sowohl in der Prothesenwandung als auch an den Anastomosenenden nachweisen ließen. Außerdem waren sie als lining cells auf der Innenfläche markiert wiederzufinden. Hierdurch wird der Beweis der Monocytentransformation in Endothelzellen erbracht.
    Notes: Summary A pretreatment of 150 μCi3H-thymidine was used on 25 immunological identical rats (donors). In 25 recipients the infrarenal aorta had been replaced by a vascular prosthesis at different intervals beforehand. Arteriovenous cross-transfusion was installed in pairs of donor and recipient animals mixing the blood volumes of both. Labelled monocytes were found in the prosthetic wall as well as in the anastomotic area and as lining cells at the inner surface of the graft. These data indicate the hematogenic origin of new endothelial cells by transformation of blood monocytes.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 213-220 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Colon injuries ; Primary closure ; Exteriorisation ; Hartmanns' procedure ; Colonverletzung ; primäre Naht ; Vorverlagerung ; Hartmannsche Operation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Kombination von Beckenfraktur und Darmverletzung tritt in 0,05 des stationären Gesamtkrankengutes auf. Bei Beckenfrakturen sind die Hohlorgane Blase/Urethra in 14 %, Dünndarm in 6 %, Dickdarm in 5 % und Gefäße in 3 % mit verletzt. Männer stellen zu 75 % dieses Krankengut. Die Komplikations- und Letalitätsrate hängt ganz überwiegend vom Verteilungsmuster des Polytraumatisierten ab, aus ihnen stammen überwiegend die Darmverletzten. Verkehrsunfälle als Verletzungsursache überwiegen (ca. 70 %). In der Diagnostik der intraabdominellen Blutung hat die Lavage die größte Bedeutung. Dickdarmperforationen können gezielt durch trijodierte Kontrastmittel nachgewiesen werden. Innerhalb der 6 h-Grenze wird zur Versorgung der Dickdarmverletzung die primäre Naht bevorzugt, jenseits der 6 h-Grenze die Hartmannsche Operation bei intraperitonealer bzw. die Colostomie und Ausschaltung bei retroperitonealer Lage.
    Notes: Summary The combination of pelvic fractures and intestinal injuries occured in 0.05 % in all the patients of our hospital. Apart from pelvic fractures we found injuries of the urine bladder and urethra in 14 %, of the small intestine in 6 %, of the large intestine in 5 % and 3 % vascular lesions. 75 % of the injured patients are males. Morbidity and mortality rates depend on the combination of the injuries in polytraumatised patients among whom we found the patients with intestinal injuries. 70 % of the injured patients had blunt abdominal trauma after road accidents. The peritoneal lavage is most important for the diagnosis of intraabdominal bleeding. Colon perforations are effectively demonstrated by trijodized contrast mediums. Within a six hour time limit we prefer the primary closure. Later we perform Hartmanns' procedure in intraperitoneal lesions and colostomy in retroperitoneal lesions.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 479-484 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Absorbable sutures ; Second generation of polyglycolic acid sutures ; Gastrointestinal all-layer suture ; Absorbierbare Fäden ; 2. Generation der PGS-Fäden ; gastrointestinale einreihige Allschichtennaht
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Polyglycolsäurefäden weisen gegenüber anderen resorbierbaren und nicht resorbierbaren Nahtmaterialien folgende Vorteile auf: hohe Fadenzug- und Knotenbruchsicherheit, definierte fast lineare Zugfestigkeitsabnahme, keine immunologische Reaktionen, geringe Capillarität, minimale Gewebereaktion, fast keine fadenbedingte Narbenbildung, Ausheilung von Fadeninfektionen ohne chirurgische Fadenentfernung und Geweberegeneration bei fast ausbleibender Narbenbildung. Diese Vorteile besitzen auch PGS-Fäden der 2. Generation, die wesentlich bessere Handhabungseigenschaften aufweisen, so daß auch der Einsatz bei ungünstigen Lokalisationen handhabungstechnisch möglich wird. In der Chirurgie des Gastrointestinaltraktes und der Trachea und Bronchien wird durch PGS-Nahtmaterialien vor allem der Trend zur einreihigen Allschichtennaht gefördert.
    Notes: Summary Polyglycolic acid (PGA) sutures have proved to be superior than other, nonabsorbable suture materials: a higher traction capacity and knot-tearing security, a defined and nearly linear decrease of traction capacity, no immunological reactions, very little capillarity, minimal tissue reaction, nearly no scar formation, and a bactericidal effect. PGA sutures of the second generation have the same advantages, but surgical handling is so much improved that they may be technically employed in unfavorable locations. In the surgery of gastrointestinal tract and respiratory organs there is a trend to connect all layers with one suture.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Microsurgery ; Organ transplantation ; Mikrochirurgie ; Organtransplantation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Aufbauend auf Grundnahttechniken lassen sich mit optischen Hilfsmitteln und mikrochirurgischen Methoden größere Operationen an Ratten durchführen. Mit den mikrochirurgischen Modellen Gefäß-, Herz-, Dünndarm-, Niere-, Pankreas- und Lebertransplantation können mit Inzuchtstämmen grundsätzliche Phänomene wie Transplantatabstoßung (HVGR) bzw. Transplantat gegen Wirt Reaktion (GVHR) analysiert werden. Die Stärke dieser Reaktionen ist abhängig 1. vom Histoinkompatibilitätsgrad, 2. von der Menge des allogenen Gewebes, 3. von der Transplantatlokalistation und 4. von der Manipulation des Immunsystems von Spender und Empfänger. Die voll physiologischen orthotopen Modelle haben dabei die größte präklinische Relevanz.
    Notes: Summary Using simple suture technqiues as a basis, it is possible to carry out major operations in rats using microsurgical methods and magnifying glasses. The microsurgical models of vessels, heart, small intestine, kidney, pancreas and liver transplantation enable us to analyse graft rejection (HVGR) and graft versus host reaction (GVHR), expecially in inbred rat strains. The strength of these reactions is dependent upon 1. the degree of histo-incompatibility, 2. the quantity of allogeneic material, 3. the graft localization and 4. the immunological manipulation of donor and recipient. The physiological orthotopic models are of greatest preclinical relevance.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 364 (1984), S. 461-461 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Anal fistula ; Pathogenesis ; Recurrence rate ; Anal continence ; Analfistel ; Pathogenese ; Rezidivrate ; Kontinenzfunktion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer prospektiven konsekutiven Studie bei 80 Patienten mit analer Fistelerkrankung war feststellbar, daß das morphologische Bild dieser Erkrankung dem Bau- und Verteilungsmuster der Proktoanaldrüsen entspricht. In 22,5 % war die chronische Analfissur die auslösende Ursache eines Fistelleidens. Bei einer primären Heilungsrate von 95% nach kompletter Gangspaltung zeigte sich eine Kontinenzschwäche, wenn der innere Sphincter mehr als 2,5 cm und der äußere Sphincter mehr als 1.5 cm Tiefe durchtrennt werden mußte.
    Notes: Summary In a prospective consecutive study in 80 patients with anal fistula disease it was established that the morphological picture corresponded to the structure and distribution of anal glands. In 22.5% chronic anal fissure was the leading cause of the anal fistula. By completely dividing up the fistulous tracts we were able to achieve a primary healing rate of 95%. Anal continence was reduced if the internal sphincter was cut more than 2.5 cm and the external sphincter more than 1.5 cm.
    Type of Medium: Electronic Resource
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