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  • Asymptomatische Bakteriurie  (1)
  • Classification of reflux  (1)
  • Ileal interposition  (1)
  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Journal of molecular medicine 63 (1985), S. 912-919 
    ISSN: 1432-1440
    Schlagwort(e): Vesico-renal reflux ; Classification of reflux ; Diagnostic procedures ; Surgical techniques ; Vesiko-renaler Reflux ; Refluxklassifizierung ; Diagnostische Verfahren ; Operationstechniken
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Für die Abklärung und Klassifizierung des vesiko-renalen Refluxes stehen eine Reihe diagnostischer Maßnahmen zur Verfügung, deren Aussagekraft nicht unumstritten ist. Aus diesen Gründen müssen therapeutische Entscheidungen bei der Refluxerkrankung häufig vom klinischen Verlauf abhängig gemacht werden. Durch die operative Refluxkorrektur kann mit hoher Zuverlässigkeit und geringer Komplikationsrate der vesiko-renale Reflux unabhängig vom präoperativ nachgewiesenen Refluxgrad beseitigt werden.
    Notizen: Summary Detection and accurate grading of vesico-renal reflux is rendered difficult by the limited realiability of the different diagnostic procedures. Therapeutic decisions are therefore to a large extent influenced by the clinical situation. Properly performed antireflux surgery combines a high cure rate with a low complication rate.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Schlagwort(e): Vesico-renal reflux ; Renal parenchymal scar ; Urinary tract infection ; Asymptomatic bacteriuria ; Uroepithelial cell ; Vesico-renaler Reflux ; Nierenparenchymnarbe ; Harnwegsinfektion ; Asymptomatische Bakteriurie ; Uroepithelzelle
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung 62 Patienten (14 Knaben, 48 Mädchen), bei denen an insgesamt 85 Niereneinheiten ein vesico-renaler Reflux (Grad 2–4) erfolgreich operiert worden war, wurden im Durchschnitt 9,3 Jahre postoperativ auf das Auftreten von Harnwegsinfektionen (HWI) und von neuen Nierenparenchymnarben (NN) verfolgt. Bei den männlichen Patienten traten postoperativ bis auf einen Knaben keine HWI bzw. NN auf. Ähnliches galt auch für etwa 45% der Mädchen. Beide Gruppen von Patienten wiesen vor Operation hohe Refluxgrade auf. Bei den übrigen Mädchen, deren präoperative Reflux-Grade im Durchschnitt relativ niedrig lagen, traten jedoch postoperativ über Jahre noch HWI auf. NN entwickelten sich vorwiegend in dieser Zeit. Untersuchungen der Fähigkeit von Uroepithelzellen (UEZ), das Bakterienwachstum zu hemmen, zeigten, daß die UEZ dieser Patienten das Bakterienwachstum nicht supprimieren konnten. Somit entsprachen diese Mädchen bezüglich ihrer UEZ-Funktion Patientinnen mit asymptomatischer Bakteriurie. HWI und NN bei Reflux scheinen somit durch unterschiedliche Ursachen ausgelöst zu werden.
    Notizen: Summary 62 patients (14 boys, 48 girls) representing 85 refluxive renal units (Grade 2–4) were investigated after successful operation for the development of further urinary tract infections (UTI) and renal scars (RS). The mean follow-up was 9.3 years. With the exception of one boy, none of the male patients developed any UTI or new RS. A similar result was obtained for about 45% of the girls. These two groups of patients presented with high-grade reflux before surgery. The remaining female patients (about 55%), however, presenting with lower-grade reflux before surgical treatment, developed further UTI as well as new RS despite surgical correction of their reflux. Investigations on the capacity of uroepithelial cells (UEC) to suppress bacterial growth revealed a deficient antibacterial effect of UEC in these patients. Such an UEC defect has also been shown in patients with asymptomatic bacteriuria. In conclusion, different reasons seem to be responsible for recurrent UTI and the development of RS in patients with reflux.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 3
    ISSN: 1434-0879
    Schlagwort(e): Urinary diversion ; Carcinoma induction ; Carcinoma prophylaxis ; Ileal interposition ; Urointestinal anastomosis
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Abstract Eighty Wistar rats were randomized into two groups. In group 1 vesicosigmoidostomy with proximal colostomy was performed, in group 2, vesicosigmoidostomy. The total tumor incidence did not differ significantly (group 1 10/40, 25%; group 2 13/40, 32.5%). The tumor spectrum differed, with more adenocarcinomas in group 2 (11/40, 27.5% vs 4/40, 10%;P=0.047) and urothelial carcinomas only in group 1 (5/40, 2.5%). One hundred and ten other Wistar rats were randomized into three groups. Animals in group A received vesicoileosigmoidostomy, group B, two-step vesicosigmoidostomy with initial separation of urine and the urocolonic anastomosis, group C, vesicosigmoidostomy. Significantly fewer adenocarcinomas were observed in group A (2/40, 5%) than in group B (16/40, 40%,P〈0.002) and group C (9/30, 30%;P〈0.007). These results indicate a similar cancer risk in all continent forms of urinary diversion, at least via colon. Ileal interposition seems to be an effective carcinoma prophylaxis following ureterosigmoidostomy. The proliferative instability at the urointestinal anastomosis is crucial for the pathogenesis and prophylaxis of this form of carcinogenesis, whereas urine seems to play only a minor role.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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