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  • Blei-Exposition  (1)
  • Enthalpy of mixing  (1)
  • Key words Shoulder instability • Arthroscopic repair • Implants bioabsorbable • Surgical technique  (1)
  • 1
    ISSN: 1432-2021
    Keywords: Key words Interchange parameters ; Thermodynamic properties ; Enthalpy of mixing ; barite/celestite solid solution
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Geosciences , Physics
    Notes: Abstract  Thermodynamic properties of the barite–celestite solid solution were calculated using molecular principles. Cation–cation (Ba–Ba, Sr–Sr, and Ba–Sr) interaction energies were derived from a number of random and ordered cation distributions which were energy-optimized using force potentials as incorporated in the program package GULP. With these interaction energies, diagrams for the enthalpy and free energy of mixing could be computed for the entire range of the solid solution between the barite and celestite end members and for a number of annealing temperatures. These thermodynamic data show that the solid solution is nonideal. The system has a tendency for Ba2+ and Sr2+ cations to order onto alternating layers ||(100). However, this ordering scheme is thermodynamically only relevant for annealing temperatures below approximately 500 K and systems that are kinetically inhibited during crystal growth. For sufficiently long annealing times at room temperature, the solid solution tends to exsolve with barite–celestite interfaces ||(100). The cell parameters a and c were calculated to have almost linear behavior for the whole solid solution, suggesting close to ideal behavior according to Vegard's law. In contrast, b tends to deviate positively from linearity, in agreement with experimental values.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Unfallchirurg 101 (1998), S. 537-542 
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Key words Shoulder instability • Arthroscopic repair • Implants bioabsorbable • Surgical technique ; Schlüsselwörter Schulterinstabilität • Arthroskopie • Resorbierbares Implantat • Operationstechnik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Nach arthroskopisch, mit resorbierbaren Dübeln, versorgter vorderer Schulterluxation wurden 38 Patienten prospektiv durchschnittlich nach 22 (12–33) Monaten nachuntersucht. Das Durchschnittsalter zum Zeitpunkt der Operation betrug 28,4 (15–57) Jahre, das Intervall zwischen Erstluxation und Operation im Mittel 50 (3–244) Monate; 33 Patienten erreichten im Rowe-Score ein ausgezeichnetes Ergebnis, 3 ein gutes und je einer ein mäßiges oder schlechtes Ergebnis. Eine freie Beweglichkeit zeigten 26 Patienten, bei 11 war die Außenrotation 〈 10 ° und bei 1 〈 20 ° eingeschränkt. Die Gesamtreluxationsrate betrug 8 % (je 1 Patient mit 2 maliger Voroperation, habitueller und multidirektionaler Instabilität). Die arthroskopische Versorgung der vorderen Schulterluxation mit resorbierbaren Dübeln führt bei richtiger Indikation und Beachtung operationstechnischer Details zu sehr guten, den offenen Verfahren gleichwertigen Resultaten. Insbesondere Patienten mit unidirektionaler, rezidivierender Schulterinstabilität mit in der Regel gut erhaltenem Kapsel-Band-Gewebe eignen sich für die beschriebene Technik.
    Notes: Summary We examined 38 patients with an arthroscopic bioabsorbable tack repair for anterior shoulder instability in a prospective evaluation. The mean follow-up was 22 months (range 12 to 33). The average age was 28.4 years (range 15 to 57), the operation was performed at average of 50 months (3 to 244 months) after injury. Assessment using the Rowe score revealed excellent results in 33 and good results in 3 patients. 1 patient had a fair result and 1 had a poor result. 26 shoulders obtained full range of motion, 11 had minor (〈 10 °) loss of external rotation, 1 experienced greater (〈 20 °) loss of external rotation. 3 of the 38 patients (8 %) had recurrent instability, 1 patient with 2 preceding operations and atraumatic and voluntary dislocation, respectively. The recurrence rate of arthroscopic Bankart repair with bioabsorbable tacks are comparable to open Bankart procedures. Success of the procedure depends on appropriate surgical technique and suitable selection of patients with unidirectional, posttraumatic, anterior instability who are found to have well-developed ligamentous tissue.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Hereditary porphobilinogen synthase defect ; Three generations ; Lead exposure ; Protoporphyrinemia ; Subclinical lead intoxication ; Hereditärer Porphobilinogen-Synthase-Defekt ; drei Generationen ; Blei-Exposition ; Protoporphyrinämie ; subklinische Blei-Intoxikation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei zwei Blei-exponierten Männern im Alter von 34 und 39 Jahren persistierte eine erhöhte Konzentration des Erythrozyten-Protoporphyrins um das Vier- bis Zwölffache der oberen Normgrenze über mehrere Jahre. Es handelt sich um eine Zink-Protoporphyrinämie, ohne daß eine Bleiintoxikation oder Anämie vorlag. Der 34jährige hatte sich über zehn Jahre regelmäßig als Blutspender zur Verfügung gestellt und war mehrfach schon wegen Eisenmangel behandelt worden. Hämoglobin, Erythrozytenzahl, Hämatokrit und Eisen lagen an der unteren Normgrenze; die Aktivitäten der Porphobilinogen-Synthase (PBG-S), Uroporphyrinogen-Synthase und -Decarboxylase in Erythrozyten sowie die Porphyrinvorläufer- und Porphyrinausscheidung im Urin war normal. Die Protoporphyrinämie wurde auf einen prälatenten/latenten Eisenmangel zurückgeführt. Bei dem 39jährigen hingegen war die Aktivität der PBG-S auf 388 µmol/l·h gegenüber dem Mittelwert der Kontrollen (1 190±210,x±SD,n=50) herabgesetzt, begleitet von einer geringgradig erhöhten Ausscheidung von δ-Aminolävulinsäure und Koproporphyrin im Urin und einer hochnormalen Bleikonzentration im Blut. Bei seinen Familienangehörigen fand sich weder eine Protoporphyrinämie noch eine hämatologische Störung. Sechs von acht Familienmitgliedern in drei Generationen wiesen eine erniedrigte Aktivität der PBG-S auf: 600±160;p〈0,001 verglichen zu Kontrollen. Diese Familienmitglieder sind heterozygot in bezug auf den PBG-S-Mangel; sie sind klinisch unauffällig im Vergleich zu Homozygoten mit einem akuten Porphyrie-Syndrom. Die Zink-Aktivierung des Enzyms und seine Reaktivierung durch Dithiothreitol waren normal im Gegensatz zur PBG-S von Patienten mit Bleivergiftung. Die Ursache der biochemischen Symptome einer subklinischen Bleiintoxikation bei dem Propositus wird in dem hereditären PBG-S-Defekt gesehen, der ihn für eine niedrige Bleiexposition sensibilisiert. Die Bestimmung der PBG-S wird zur Entdeckung Heterozygoter empfohlen. Als neue molekulare Basis für die Pathogenese der Bleiintoxikation wird der hereditäre PBG-S-Mangel erkannt.
    Notes: Summary For several years, a 4–12-fold increase of the upper normal limit in erythrocyte protoporphyrin concentrations persisted in two men 34 and 39 years of age who were chronically exposed to lead. We are dealing with a zinc protoporphyrinemia in both cases, without lead intoxication or anemia. The 34-year-old had been a regular blood donor for 10 years and had already been treated for iron deficiency several times. Hemoglobin, red cell counts, hematocrit, and iron were at the lower normal limit. The activity of porphobilinogen synthase (PBG-S), uroporphyrinogen-synthase and -decarboxylase as well as urinary porphyrin precursors and porphyrin excretion were normal. Protoporphyrinemia was said to be due to a prelatent/latent iron deficiency. In the 39-year-old, the activity of PBG-S was lowered to 388 µmol/l·h, as compared to the mean of controls (1,190±210,x±SD,n=50), in connection with a slightly elevated excretion of δ-aminolevulinic acid and coproporphyrin in the urine and a high-normal blood lead level. In his family there was no history of either a protoporphyrinemia or a hematological disturbance. Six of eight family members in three generations showed a diminished activity of PBG-S: 600±160,P〈0.001 compared to controls. These family members are heterozygous with regard to the PBG-S deficiency; they are clinically unobtrusive in comparison to homozygotes with an acute prophyria syndrome. Activation by zinc and reactivation by dithiothreitol were normal in contrast to PBG-S from patients with lead intoxication. The cause of biochemical symptoms of subclinical lead intoxication developed by the propositus is probably due to the hereditary PBG-S deficiency which sensitizes him to low-level lead exposure. The determination of red cell PBG-S activity can be recommended as a test detecting heterozygotes. The hereditary PBG-S deficiency is recognized as a new molecular basis for the pathogenesis of lead intoxication.
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