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  • Articles: DFG German National Licenses  (5)
  • Intoxication  (3)
  • Key words: Colorectal carcinoma  (2)
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  • Articles: DFG German National Licenses  (5)
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Years
  • 1
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Colorectal carcinoma ; Outcome ; Quality management ; Ranking ; Surrogate endpoint. ; Schlüsselwörter: Ergebnisqualität ; Colorectales Carcinom ; Qualitätsmanagement ; Ranking ; Surregatendpunkt.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Anhand der Daten der prospektiven deutschen Multizenterstudie der Studiengruppe Kolorektales Karzinom (SGKRK) wurden die Klinikunterschiede im 5-Jahres-Überleben mit speziellen für ein sog. Ranking geeigneten biometrischen Methoden unter Wahrung der Anonymität analysiert. Weiterhin wurde nach sog. Surrogatendpunkten gesucht, die bereits früher als 5 Jahre nach Ersttherapie eine Aussage über die Ergebnisqualität der chirurgischen Therapie ermöglichen. Hierzu ist eine gesonderte Analyse für Rectum- und Coloncarcinompatienten erforderlich. Für das Rectumcarcinom ist die Kombination von Häufigkeit örtlicher Tumorzelldissemination bei Tumorresektion (intraoperativer Einriß im Tumor und/oder Schnitt in oder durch Tumorgewebe) und Rate locoregionärer Rezidive (innerhalb von 2 Jahren) nach Operation als verläßlicher Surrogatendpunkt anzusehen. Beim Coloncarcinom konnte ein solcher nicht gefunden werden. Die postoperative Morbidität ist als Indikator für die definitive Ergebnisqualität ungeeignet. Eine sehr niedrige Rate postoperativer Todesfälle bietet keine Gewähr auf zufriedenstellende Langzeitergebnisse in der colorectalen Carcinomchirurgie.
    Notes: Summary. The data of the German Prospective Multicenter Study of the Study Group Colorectal Carcinoma (SGCRC) were analyzed with regard to interinstitutional differences in 5-year survival by statistical methods adequate for ranking and observing anonymity. Furthermore, possible so-called surrogate endpoints that allow an assessment of definite outcome after surgical treatment earlier than after 5 years were also analyzed. This requires a separate analysis for rectal and colon carcinoma patients. For rectal carcinoma, the combination of the frequency of local tumor cell spillage during tumor resection (iatrogenous tumor perforation and/or incision into or through tumor tissue) and the rate of locoregional recurrences (within 2 years after surgery) could be demonstrated as realiable surrogate endpoint. For colon carcinoma, no reliable surrogate endpoint could be found. Surgical morbidity is not an indicator of definite outcome. A very low rate of surgical mortality does not ensure satisfactory long-term results in colorectal cancer surgery.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Colorectal carcinoma ; Operative technique ; Recurrence rate ; Five-year survival rate. ; Schlüsselwörter: Colorectale Carcinome ; Operationsmethodik ; Rezidivrate ; 5-Jahres-Überlebensrate.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Einleitung: Um zu prüfen, ob die Operationsmethodik die 5-Jahres-Rezidivrate und -Überlebensrate bestimmt, haben wir die Ergebnisse von 2 chirurgischen Kliniken mit unterschiedlicher Operationsmethodik (Klinik A: Entfernung des Tumors und der tumornahen Lymphknoten, Klinik B: En bloc-Resektion nach den Regeln der standardisierten Tumorchirurgie) analysiert. Patienten und Methoden: Analyse der Operationsergebnisse aller zwischen 1984–1988 operierten Patienten mit colorectalem Carcinom (Klinik A: 152 Colon- und 53 Rectumcarcinome; Klinik B: 124 Colon- bzw. 177 Rectumcarcinome). Ergebnisse: Die Lokalrezidivraten bei Klinik A signifikant höher (Coloncarcinome Klinik A 25 %, Klinik B 10 %; Rectumcarcinome Klinik A 54 %, Klinik B 16 %. Die 5-Jahres-Überlebensrate betrug bei den Coloncarcinomen in Klinik A 65 %, in Klinik B 66 %, bei den Rectumcarcinomen in Klinik A 49 %, in Klinik B 72 %. Schlußfolgerungen: Aus dieser Analyse läßt sich ableiten, daß ein colorectales Carcinom nur dort operiert werden sollte, wo die Standards der colorectalen Carcinomchirurgie eingehalten werden.
    Notes: Summary. Introduction: In order to investigate whether operative technique determines the 5-year recurrence and survival rates, we analysed the results obtained by two surgical departments using two different operative techniques. Department A: Removal of the tumour and a number of lymph nodes; department B: En-bloc resection in accordance with the requirements of standardised tumour surgery. Patients and methods: The surgical results obtained with all patients with colorectal carcinoma operated on between 1984 and 1988 (department A: 152 colon and 53 rectal carcinomas; department B: 124 colon and 177 rectal carcinomas). Results: The local recurrence rate achieved by department A was signicantly higher (colon carcinoma: department A 25 %; department B 10 %; rectal carcinoma: department A 54 %; department B 16 %). The 5-year survival rate for colon carcinoma was 65 % in department A, and 66 % in department B, the corresponding figures for rectal carcinoma being 49 % and 72 %, respectively. Conclusion: The results indicate that carcinoma of the colorectum should be operated on only at an institution that complies with the standards required for surgery of colorectal carcinoma.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of toxicology 36 (1976), S. 43-51 
    ISSN: 1432-0738
    Keywords: Intoxication ; Paraquat ; Diquat ; Gut lavage ; Hemodialysis ; Hemoperfusion ; Schlüsselwörter ; Intoxikation ; Paraquat ; Deiquat ; Darmspülung ; Hämodialyse ; Hämoperfusion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Klinische Untersuchungen und Laboratoriumsversuche wurden durchgeführt, um die Wirksamkeit von Darmspülung, Hämodialyse und Hämoperfusion bei Paraquat- und Deiquat-Vergiftungen zu prüfen. Bei einem Patienten wurde 30 Std nach Deiquat-Aufnahme durch Darmspülung 130mal mehr Deiquat entfernt als durch vollständige Aspiration des Mageninhaltes. In vitro-Versuche ergaben, daß bei Blutserumkonzentrationen von 1–2 ppm, die bei Vergiftungen oft gemessen werden, durch Hämodialyse keine toxikologisch relevanten Paraquat- oder Deiquat-Mengen entfernt werden können. Dagegen erwies sich die Hämodialyse bei 20 ppm und einer Blutumlaufgeschwindigkeit von 100 ml/min mit einer Clearance von 70 ml/min als wirksam. Die Hämoperfusion mit beschicheter Aktivkohle war in diesen Versuchen aber eindeutig überlegen, denn insbesondere bei Konzentrationen um 1–2 ppm waren die Clearance-Werte 5–7mal höher als bei der Hämodialyse. Die in vitro-Ergebnisse wurden bei einem Patienten mit einer Paraquat-Vergiftung bestätigt: Bei Konzentrationen unter 1 ppm war die Hämodialyse wirkungslos, während durch Hämoperfusion relativ hohe Clearance-Werte erreicht wurden, so daß der Serumspiegel rasch unter die Nachweisgrenze abfiel.
    Notes: Abstract Clinical and in vitro investigations were carried out to test the efficacy of gut lavage, hemodialysis, and hemoperfusion in the treatment of poisoning with paraquat or diquat. In a patient suffering from diquat intoxication 130 times more diquat was removed by gut lavage 30 h after ingestion than was removed by complete aspiration of the gastric contents. Determination of in vitro clearances for paraquat and diquat by hemodialysis showed that, at serum concentrations of 1–2 ppm, such as are frequently encountered in poisoning in man, toxicologically relevant quantities of herbicide cannot be removed from the body. At a concentration of 20 ppm, on the other hand, hemodialysis proved to be effective, the clearance being 70 ml/min at a blood flow rate of 100 ml/min. The efficacy of hemoperfusion with coated activated charcoal was on the whole better. Especially at concentrations around 1–2 ppm, the clearance values for hemoperfusion were some 5–7 times higher than those for hemodialysis. In a patient suffering from paraquat poisoning, both hemodialysis as well as hemoperfusion were carried out. The in vitro results could be confirmed: At serum concentrations of paraquat less than 1 ppm no clearance could be obtained by hemodialysis while by hemoperfusion with activated charcoal quite high clearance values were measured and the serum level dropped down to zero.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of toxicology 33 (1975), S. 251-257 
    ISSN: 1432-0738
    Keywords: Herbicides ; Intoxication ; Diquat ; Paraquat ; Hemodialysis ; Herbizide ; Intoxikation ; Diquat ; Paraquat ; Hämodialyse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei einer Patientin mit schwerer Diquat-Intoxikation wurden extrakorporale Hämodialysen durchgeführt. Die Diquat-Clearance betrug im Mittel 3,17 ml/min. Durch 11,5stündige Dialyse konnten nur 0,84 mg Diquat aus dem Blutserum eliminiert werden. Die Hämodialyse ist daher kein geeignetes Verfahren, um einen Tag nach der Ingestion toxikologisch relevante Mengen Diquat aus dem Organismus zu entfernen.
    Notes: Abstract Extracorporeal hemodialyses were carried out in a female patient with severe diquat intoxication. Diquat clearance was on average 3.17 ml/min. Only 0.84 mg diquat could be eliminated from the blood serum by 11.5 hrs of dialysis. Hemodialysis is therefore not an efficient technique for removing amounts of diquat from the organism that are toxicologically relevant one day after ingestion.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Herbizide ; Paraquat ; Vergiftung ; Hämoperfusion ; Herbicides ; Paraquat ; Intoxication ; Hemoperfusion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary “Continuous hemoperfusion” (8 h/day for 2–3 weeks) was performed in two patients suffering from severe paraquat intoxication. On account of paraquat plasma concentrations a fatal outcome due to pulmonary fibrosis would have been expected in both cases. However, both patients survived following “continuous hemoperfusion” therapy. Coated activated charcoal seems to have a higher affinity for paraquat than lung tissue.
    Notes: Zusammenfassung „Kontinuierliche Hämoperfusion“ (ca. 8 h täglich während 2–3 Wochen) wurde wegen Paraquatvergiftung an zwei Patienten durchgeführt, bei denen aufgrund der Höhe der Paraquat-Plasma-Spiegel mit der Entwicklung einer letalen Lungenfibrose gerechnet werden mußte. Beide Patienten konnten durch diese Maßnahme der „Kontinuierlichen Hämoperfusion“ gerettet werden. Beschichtete Aktivkohle scheint eine größere Affinität für Paraquat zu haben als die Lungen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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