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  • Peripheral lung cancer  (2)
  • Konventionelle und maschinelle Anastomosentechnik  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 564-564 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Peripheral lung cancer ; Primary scar carcinoma ; Survival rate ; Peripheres Lungencarcinom ; Narbencarcinom ; Tumorhistologie ; Überlebensrate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Ergebnisse von 295 resezierten peripheren Lungencarcinomen wurden nach Tumorstadien und Tumorhistologie analysiert. 89 Fälle mit Narbencarcinomen der Lunge wurden mit den 206 übrigen peripheren Lungencarcinomen verglichen. Die durchschnittliche 5-Jahre-Überlebensrate der zuletzt genannten Gruppe war deutlich schlechter (24%) als in der Gruppe der Narbencarcinome (36%.). Die beste Prognose hatten Patienten mit Tumoren ohne Lymphknotenmetastasen oder Patienten mit Adenocarcinomen in einer Narbe (39–45%). Diese Tumoren scheinen langsamer zu wachsen, später zu metastasieren und sind somit röntgenologisch frühzeitig zu erfassen.
    Notes: Summary. The results of surgical treatment of 295 resected peripheral carcinomas of the lung were analysed by tumor staging and histology. 89 cases of scar cancer of the lung have been compared to 206 peripheral cancers. The overall 5-year survival rate was far less in the peripheral lung cancer group (24%) than in the scar cancer group (36%). Best prognosis had patients with tumors without lymph node metastasis or adenocarcinoma in the scar (39–45%). These tumors tend to be slowly progressive and metastasize late. When early characteristic signs can be seen on x-ray examination, lung scars should be followed carefully.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 597-597 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Carcinoma of large bowel ; Diagnosis ; Technique of operation ; Dickdarmcarcinom ; Diagnostik ; Konventionelle und maschinelle Anastomosentechnik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Prognose der in ökonomisch hoch entwickelten Ländern evident zunehmenden colorectalen Carcinome hängt entscheidend von frühzeitiger Diagnosestellung und Therapie ab. Die diagnostischen Möglichkeiten zur Früherkennung des Dickdarmcarcinoms werden aufgezeigt. Zur Therapie wird anhand von zwei anterioren Rectumresektionen unsere Operationstechnik mit konventioneller 3reihiger Naht und mit maschineller Anastomosierung gezeigt. Der Verzicht auf ein protektives Colostoma wird durch die niedrige Rate der Anastomoseninsuffizienzen (3,6% unter 1012 Colon- und Rectumresektionen) gerechtfertigt.
    Notes: Summary The prognosis of colorectal carcinoma in economically developed countries depends on early diagnosis and treatment. The different diagnostic procedures for early detection of carcinoma are shown. Our technic of resection of the large bowel without colostomy with the “3-rows suture technique” and with using a machine to form the anastomosis is demonstrated in two cases with anterior rectum resection. We do not use protective colostomy because of our low rate of anastomosis breakdown (3.6% among 1,012 resections of the large bowel).
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 350 (1979), S. 65-70 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Peripheral lung cancer ; Primary scar carcinoma ; Survival rate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Ergebnisse von 295 resezierten peripheren Lungencarcinomen wurden nach Tumorstadien und Tumorhistologie analysiert. 89 Fälle mit Narbencarcinomen der Lunge wurden mit den 206 übrigen peripheren Lungencarcinomen verglichen. Die durchschnittliche 5-Jahre-Überlebensrate der zuletzt genannten Gruppe war deutlich schlechter (24 %) als in der Gruppe der Narbencarcinome (36 %). Die beste Prognose hatten Patienten mit Tumoren ohne Lymphknotenmetastasen oder Patienten mit Adenocarcinomen in einer Narbe (39 – 45 %). Diese Tumoren scheinen langsamer zu wachsen, später zu flietastasieren und sind somit röntgenologisch frühzeitig zu erfassen.
    Notes: Summary The results of surgical treatment of 295 resected peripheral carcinomas of the lung were analysed by tumor staging and histology. 89 cases of scar cancer of the lung have been compared to 206 peripheral cancers. The overall 5-year survival rate was far less in the peripheral lung cancer group (24 %). Best prognosis had patients with tumors without lymph node metastasis or adenocarcinoma in the scar (39 - 45 %). These tumors tend to be slowly progressive and metastasize late. When early characteristic signs can be seen on x-ray examination, lung scars should be followed carefully.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
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