Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
Filter
  • Electronic Resource  (4)
  • Celluläre Immunität  (2)
  • B-Lymphocytennachweis  (1)
  • Charakterisierung  (1)
  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: HAA positive acute hepatitis ; Cellular immunity ; Hepatitis associated antigen ; Liver specific antigens ; Migration inhibition test ; Autoimmunity ; HAA-positive akute Hepatitis ; Celluläre Immunität ; Hepatitis assoziiertes Antigen ; Leberspezifische Antigene ; Migrations Inhibitions-Test ; Autoimmunität
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die cellulären Immunreaktionen gegenüber homologen leberspezifischen Proteinen (HLP) und dem Hepatitis-assoziierten Antigen (HAA) wurden bei Patienten mit akuter HAA-positiver Hepatitis unter Verwendung des Leukocytenmigrationstestes untersucht. Die Migration war bei 30% der Patienten inhibiert, wenn HLP als Antigen verwandt wurde. Mit HAA zeigten 64% der Patienten, die später im Serum HAA-negative wurden, einen Migrationsindex unter 0,7 und 15% eine Stimulation. Die Häufigkeit der Migrationsinhibition betrug nur 22% bei den Patienten, die persistierende HAA-Antigenträger waren. Nur bei 20% der Fälle war der Test gegenüber beiden Antigenen anormal. Aus den Ergebnissen kann geschlossen werden, daß 1. eine celluläre Immunität gegenüber HAA öfter bei Patienten auftritt, die das Antigen verlieren. 2. die verzögerte Immunität gegenüber den beiden getesteten Antigenen nicht miteinander in Beziehung steht. 3. die Toleranz gegenüber homologen leberspezifischen Antigenen bei der akuten HAA-positiven Hepatitis gebrochen werden kann. Dieser Befund weist eindeutig auf den Einfluß der Virusinfektion für die Entstehung einer Autoimmunität bei Lebererkrankungen hin.
    Notes: Summary The cell-mediated immune responses towards homologous, liver-specific antigens (HLP) and hepatitis-associated antigen (HAA) were studied in patients with acute HAA-positive hepatitis using the leukocyte migration test. The migration was inhibited in 30% of the patients when HLP was used. With HAA 64% of the patients—who later became negative for HAA in their serum-exhibited migration indices below 0.7 and 15% of them a stimulation. The incidence of migration inhibition was as low as 22% in patients who were persistently positive for HAA in their serum. In 20% of the cases only was the test abnormal for both antigens. It can be concluded from our results that 1. cellular immune reactions towards HAA occur more often in patients who clear the antigen. 2. the delayed type immunity against the two antigens tested seems not to be correlated. 3. the tolerance against homologous liver specific antigens can be broken in acute HAA-positive hepatitis. This finding clearly points out the influence of viral infection for the development of autoimmunity in liver diseases.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Asymptomatic HBsAg-Carrier ; Characterization ; HBsAg-subtypes ; Immunserology and -histology ; Lebergesunder HBsAg-Träger ; Charakterisierung ; HBsAg-Subtypen ; Immunserologie und -histologie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir haben 129 Blutspender, bei denen bei Routineuntersuchungen HBsAg im Serum festgestellt wurde, zur diagnostischen Klärung einer möglichen Lebererkrankung untersucht. Zwölf hatten, als sie zur klinischen und leberbioptischen Untersuchung aufgenommen wurden, schon kein HBsAg mehr im Serum. Keiner von diesen hatte klinisch oder histologisch Anhalt für eine entzündliche Lebererkrankung. Zwei der 129 Patienten hatten eine milde, ikterische Hepatitis, verloren das Antigen während des Verlaufes und wurden anti-HBs-positiv. Die übrigen 115 Patienten, die klinisch gesund erschienen und keine frühere ikterische Leberkrankheit hatten, blieben HBsAg-positiv während des bisherigen Verlaufes von im Mittel 17,3±3,0 Beobachtungsmonaten. 40 dieser Patienten hatten histologisch eine normale Leber und 37 geringe bis deutliche Verfettungen des Parenchyms ohne Entzündungszeichen. 11 Patienten hatten eine leichte unspezifische Mesenchymaktivierung ohne fokale Nekrosen, 16 Patienten hatten neben Einzelzellnekrosen mit mesenchymaler Reaktion milde portale Infiltrationen, 6 hatten eine chronisch persistierende Hepatitis, 4 eine chronisch aggressive Hepatitis und 1 Patient eine posthepatitische Cirrhose. Eine Anzahl biochemischer und immunologischer Werte dieser Patientengruppen wurden mit denen einer Gruppe von 88 HBsAg-negativen Blutspendern verglichen. Signifikant höhere SGOT-Werte wurden nur in der Gruppe der Patienten mit Verfettungen, der Gruppe mit Nekrosen und Reaktionen und der Gruppe mit chronisch aggressiver Hepatitis gefunden. Die SGPT-Werte waren nur in den beiden letzteren Gruppen signifikant höher. Der Mittelwert der gamma-GT war nur in der Patientengruppe mit Verfettungen signifikant höher als in der HBsAg-Trägergruppe mit normaler Histologie, nicht aber verglichen mit dem HBsAg-negativen Kontrollkollektiv. Signifikant erhöht waren auch die Bilirubinwerte in allen Gruppen außer der Gruppe mit chronisch aggressiver Hepatitis, jedoch blieben die Mittelwerte immer im Normbereich. Die relativen Häufigkeiten der HBsAg-Subtypen verteilten sich gleichmäßig auf die verschiedenen Gruppen. Bei 7 Trägern fanden wir auch Anti-HBs im Serum. Autoimmunphänomene wurden nur selten beobachtet. Mit der direkten fluorescierenden Antikörpertechnik wurde in 77% der Leberbiopsien intrazytoplasmatisches HBsAg mit einer gleichmäßigen Häufigkeitsverteilung in den Gruppen festgestellt. Intranucleäres HBcAg konnte aber nur bei Patienten gefunden werden, die entweder eine chronisch entzündliche Lebererkrankung hatten oder entwickelten, während sie im Verlauf zur Kontrolle biopsiert wurden. Die Ergebnisse beweisen schlüssig, daß es vollkommen gesunde HBsAg-Träger mit normaler Leberhistologie gibt, die sich in bezug auf ihre Leberfunktion und Häufigkeit von positiven Autoimmunphänomenen nicht von normalen Kontrollpersonen unterscheiden. Diese Träger haben häufig intrazytoplasmatisches HBsAg aber nie HBcAg oder IgG in Kernen von Hepatocyten.
    Notes: Summary 129 blood donors found to be HBsAg-positive on routine testing were studied for evidence of hepatic disease. Twelve had already lost the antigen from the serum when histologically examined. None of these has had clinical or histological evidence of inflammatory liver disease. Two of the 129 patients showed mild icteric hepatitis, cleared the antigen during the follow up and became anti-HBs positive. The remaining 115 patients who appeared clinically healthy and who had no history of previous icteric liver disease remained HBsAg positive during a mean follow up period of 17.3±3.0 months. Forty patients from these had a normal liver histology and 37 mild to distinct steatosis but no signs of inflammatory liver disease. 11 patients a mild nonspecific mesenchymal activity but no focal necrosis, 16 patients had mild infiltration in portal tracts and a few necrotic parenchymal cells with mesenchymal reaction, 6 patients had chronic persistent hepatitis, 4 chronic aggressive hepatitis, and 1 definite posthepatitic cirrhosis. A number of biochemical and immunological variables of these patients were compared to those of a group of 88 HBsAg-negative blood donors. Significant higher SGOT values were found only in the groups of patients with steatosis, necrosis of parenchymal cells, and chronic aggressive hepatitis. SGPT values were significantly higher only in the two latter groups. The mean value for the gamma GT was significantly higher only in the group with steatosis, compared to the HBsAg carrier group with normal liver histology. A significant difference could not be established when compared to HBsAg-negative controls. Significantly higher, but still within normal range, were bilirubin values in all groups except for the 4 patients with chronic aggressive hepatitis. The relative frequencies of HBsAg subtypes were evenly distributed among the different groups. 7 carriers also had anti-HBs detectable in their serum. Autoimmune phenomena were rarely found. With the direct fluorescent antibody technique intracytoplasmic HBsAg was found in 77% of the liver biopsy specimens with an even distribution of the frequencies among the groups. Intranuclear HBcAg however could only be found in patients who either had or developed a chronic inflammatory liver disease when rebiopsied during the follow up. The results definitely establish that there are completely healthy HBsAg carriers with normal liver histology who do not differ from normal controls in their liver function and frequencies of positive autoimmune phenomena. They frequently have intracycloplasmic HBsAg but never HBcAg or IgG in the nuclei of their hepatocytes.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Agammaglobulinemia ; demonstration of B-lymphocytes ; function of lymphocytes in-vitro ; family study ; Agammaglobulinämie ; B-Lymphocytennachweis ; Lymphocytenfunktion in-vitro ; Familienstudie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei einem 36jährigen Patienten mit einer kompletten Agammaglobulinämie und seinen Verwandten wurden humorale und celluläre Immunität untersucht. Im Knochenmark des Patienten fehlten die Plasmazellen. Sowohl die positiven Hautreaktionen gegenüber PPD und Tetanustoxoid als auch die Stimulation der peripheren Lymphocyten mit PHA deuten auf ein intaktes T-Zellsystem hin. Der Anteil der B-Lymphocyten im peripheren Blut war normal. Dieser Befund korreliert mit einer normalen Stimulationsrate mit Anti-IgG-Serum. Die Befunde sprechen für eine Reifungsstörung der B-Lymphocyten zu Plasmazellen.
    Notes: Summary Humoral and cell-mediated immune reactions of a 36-year old patient with a late onset of an agammaglobulinaemia and of his immediate relatives have been investigated. The immunoglobulins gamma-G, gamma-A, gamma-M, gamma-E and gamma-D, and plasma cells in the bone marrow could not be detected in the patient's serum. Immune reactions with PPD and tetanus toxoid as well as the stimulation of the lymphocytes with PHA indicate that the T-cell system was intact. The examination of the peripheral blood lymphocytes by immunofluorescence techniques gave a normal number of B-lymphocytes. These findings could be corroborated by the results of lymphocyte stimulations with anti-IgG. The data suggest that the maturation of the B-lymphocytes to plasma cells may be disturbed.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Chronic active hepatitis ; Cellular immunity ; Liver specific antigens ; Migration inhibition test ; leukocyte ; Chronisch aktive Hepatitis ; Celluläre Immunität ; Leberspezifische Antigene ; Migrations-Inhibitions-Test
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird eine Zweiphasentechnik des Leukocyten-Migrations-Inhibitionstestes beschrieben und zum Nachweis einer cellulären Immunreaktion gegenüber Leberantigenen bei chronisch-entzündlichen Lebererkrankungen eingesetzt. Mit dieser Technik wurde bei 85% der Patienten mit hypergammaglobulinämischer Verlaufsform einer chronisch-aktiven Hepatitis und 42% der Patienten mit aktiv fortschreitenden kryptogenen Lebercirrhosen eine Migrationshemmung nachgewiesen. Lebergesunde Kontrollen zeigten keine, Patienten mit dem Zustand nach Hepatitis und chronisch-persistierender Hepatitis selten eine Leukocytenmigrationsinhibition gegenüber leberspezifischen Antigenen. 17% der Patienten mit chronisch-aktiver Hepatitis, die länger als 6 Monate unter einer immunosuppressiven Therapie standen, ließen noch eine schwache Migrationsinhibition erkennen. Die Befunde legen nahe, daß celluläre Immunreaktionen gegenüber leberspezifischen Antigenen bei bestimmten Verlaufsformen einer chronisch-entzündlichen Lebererkrankung pathogenetisch von Bedeutung sind.
    Notes: Summary A two-phase technique of the leukocyte migration inhibition test is described. Cellular immunity to homologous liver specific proteins in patients with chronic inflammatory liver diseases has been assayed using this test system. Inhibition of migration was observed in 85% of the patients with chronic active hepatitis and in 42% of the patients with cryptogenic cirrhosis of the liver. Healthy subjects with no history of liver disease were used as controls and showed no inhibition of migration to the liver antigens. Patients with healed hepatitis and chronic persistent hepatitis rarely had abnormal migration indices. A statistically insignificant inhibition of migration was found only in patients with chronic active hepatitis treated with azathioprin and prednison. The results support the view of the importance of cell- mediated immune reactions towards liver antigens in the pathogenesis of chronic active hepatitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...