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  • 2005-2009  (1)
  • 2000-2004  (7)
  • 1980-1984  (2)
  • 1905-1909  (2)
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  • 1
    ISSN: 1365-2559
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: A bronchial P cell carcinoid, which was negative for all hormones immunocytochemically tested, showed a globular intracytoplasmic inclusion in almost every cell. The inclusions were not clearly distinguishable using the haematoxylin-eosinsafran procedure; they were best demonstrated with the Masson trichrome stain and the Grimelius technique and were easily detected in 1 μm thick Epon sections as target-like structures. On electron microscopy, they were found to be composed of filamentous aggregates entrapping a few endosecretory granules, which showed degenerative changes. The filaments, 8–10 nm in diameter, lacked any periodicity; they were randomly dispersed in the central area and arranged in broken concentric swirls at the periphery of the inclusions. The globules lacked the tinctorial properties of amyloid, but showed a strong immunostaining for keratin-like proteins. A systematic investigation of 12 APUDomas of bronchial or duodenopancreatic origin, using both light and electron microscopy, identified a few filamentous bodies in one case, a somatostatin cell tumour of ampulla of Vater. In both cases, the structures appeared similar to those previously reported in growth hormone cell pituitary adenomas as well as in a few bronchial or gut carcinoids. Whatever their nature, morphological data suggest that they are related to abnormalities in the secretory function, involving the Golgi apparatus, the endosecretory granules and the microtubular microfilamentous system.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Science Ltd
    British journal of dermatology 153 (2005), S. 0 
    ISSN: 1365-2133
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
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    Baltimore, Md. : Periodicals Archive Online (PAO)
    Behavioral science. 25:4 (1980:July) 315 
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of dermatological research 80 (1906), S. 23-36 
    ISSN: 1432-069X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of dermatological research 88 (1907), S. 179-222 
    ISSN: 1432-069X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Zeitschrift für Herz-, Thorax- und Gefässchirurgie 14 (2000), S. 2-3 
    ISSN: 0930-9225
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 0930-9225
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary A 6-month-old infant was investigated for the first time at the German Heart Institute because of right ventricular insufficiency. The echocardiogram revealed right ventricular dilatation, severe tricuspid valve regurgitation, pulmonary hypertension and abnormal origin of the right pulmonary artery from the ascending aorta. The subsequent catheterization confirmed the diagnosis and the increased pulmonary vascular resistance in the right and left lung. The infant underwent immediate cardiac surgery and re-implantation of the right pulmonary artery in a newly created bifurcation using pericardial patch material. The postoperative course was complicated by persistent pulmonary hypertension, which was successfully treated with inhaled nitric oxide (NO).    The infant was discharged in good cardiorespiratory conditions on the 15th postoperative day.    Conclusion: Right ventricular failure and pulmonary hypertension in infancy can be associated with the rare malformation of abnormal origin of the pulmonary artery from the ascending aorta.
    Notes: Zusammenfassung Wir berichten über ein nunmehr 6 Monate altes Kind, welches im Alter von 2 Monaten durch eine Rechtsherzinsuffizienz unklarer Ursache auffiel. In der transthorakalen Echokardiographie und in der sich unmittelbar anschließenden Herzkatheteruntersuchung wurde eine fehlentspringende rechte Pulmonalarterie (RPA) aus der Aorta ascendens diagnostiziert. Die operative Korrektur erfolgte am Folgetag durch Re-implantation der RPA in den Pulmonalarterienstamm unter Erweiterung der Neo-Bifurkation mit Perikardflicken. Der postoperative Verlauf war komplikationslos.    Schlussfolgerung: Eine unklare RV-Dekompensation geht in einigen seltenen Fällen auf eine abnormal entspringende RPA zurück, die initialen Symptome hängen dabei entscheidend vom Ausmaß der sekundären pulmonalen Hypertension ab.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neuro-oncology 47 (2000), S. 175-179 
    ISSN: 1573-7373
    Keywords: intracranial pseudolymphoma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Intracranial pseudolymphoma is a rare tumor of the central nervous system. A 35-year-old woman presented with a frontal subcutaneous tumor. Magnetic resonance imaging revealed a left frontal meningeal tumor involving subcutaneous tissue without bone involvement. The mass was completely removed and the histological aspect of all tumor sections was that of a lymphoid hyperplasia with polyclonal proliferation. These findings were characteristic of pseudolymphoma defined as a hyperplasia of follicular and diffuse lymphoid type with assessment of its polyclonality by immunophenotyping on frozen sections, completed by molecular biology techniques.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words Mechanical heart support – children – ventricular assist device – congestive heart failure – dilated cardiomyopathy ; Schlüsselwörter Kunstherz – Kinder – ventikuläres Assist Device – terminales Herzversagen – dilatative Kardiomyopathie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Kinder mit progredienter dilatativer Kardiomyopathie können auf der Warteliste zur Herztransplantation versterben, da bei ihnen das Krankheitsbild besonders rasch mit Kreislauf- und Multiorganversagen fortschreitet und ein passendes kindliches Spenderangebot nicht schnell genug verfügbar ist. Bei 15 Kindern im Alter von vier Monaten bis 15 Jahren führten wir im Stadium des nicht mehr medikamentös therapierbaren Herzversagens und beginnendem Multiorganversagen eine Kreislaufunterstützung mittels Kunstherz (Ventrikuläres Assist Device, „Berlin Heart”) durch. Alle Kinder befanden sich in progredientem Schock und waren mindestens einmal reanimiert worden, bevor wir uns zur Implantation entschlossen. Das Kunstherz besteht aus zwei pneumatisch angetriebenen extrakorporalen Blutpumpen, vier Silikonkanülen zur venösen und arteriellen Verbindung zwischen Patient und Pumpe und einem elektropneumatischen pulsatilen Antrieb. Zwölf der 15 Kinder konnten wir mit dem System während 1 bis 98 Tagen (Mittel: 24 Tage) am Leben erhalten und die Wartezeit bis zur Herztransplantation überbrücken. Neun Kinder waren während der Unterstützungszeit extubiert und mobilisiert. Drei Kinder verstarben vor Erreichen einer Transplantation an Blutung, Sepsis und Lungenversagen, bei einem überlebenden Kind trat ein Infarkt der arteria cerebri media auf. Sieben transplantierte Langzeitüberlebende sind beschwerdefrei und sozial vollintegriert. Durch modifizierte Technik ist das Kunstherz auch im Säuglings- und Kleinkindalter einsetzbar. Dadurch können wir Kinder mit terminaler Herzinsuffizienz bei dilatativer Kardiomyopathie für Wochen und Monate am Leben erhalten und die Zeit bis zur Transplantation überbrücken.
    Notes: Summary In children with dilated cardiomyopathy the disease may progress so rapidly that they die during the waiting period before a suitable donor organ is found. Fifteen children of 4 months to 15 years of age had been in congestive heart failure with multiorgan failure due to dilated cardiomyopathy, where intensive medical treatment had failed. After resuscitation, a miniaturized pulsatile ventricular assist device for the mechanical replacement of heart function was implanted. The biventricular assist device (“Berlin Heart”) consists of two extracorporeal pneumatically driven polyurethane blood pumps, with a multi-layer flexible membrane that separates a blood and an air chamber. Four silicon cannulae connect the blood pumps to the patient. A three-leaflet valve prevents blood reflux. The pumps are driven by a pulsatile electropneumatic system. In 12 of the 15 children the bridging to transplantation was successful with a support time of 1 to 98days (mean 24 days). Nine of them were extubated and mobilized while assisted. Three children died during the support time due to hemorrhage, sepsis, and pulmonary failure. In addition, there was one infarction of the arteria cerebri media. To date seven of the transplanted children are in good condition on follow-up. The beneficial effects of ventricular assist device use are well known in adult patients and with special devices it can be transfered to infants and children in whom longer need for support is anticipated. Even in small infants it is an effective method for bridging to cardiac transplantation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words Primary pulmonary hypertension – inhaled iloprost – intravenous therapy with iloprost – complications of therapy – follow-up investigation ; Schlüsselwörter Primäre Pulmonale Hypertonie – Iloprost-Inhalation – intravenöse Therapie – Komplikationen der Behandlung – Verlaufsbeobachtung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir berichten über 81 Patienten mit Primärer Pulmonaler Hypertonie bzw. Pulmonaler Hypertonie assoziiert mit einer Kollagenose oder Leberzirrhose, bei denen die Diagnose seit 22±32 Monate bekannt war. Die Hämodynamik bei Erstvorstellung war durch einen mittleren rechtsatrialen bzw. pulmonalarteriellen Druck von 8,6±5 bzw. 58,9±17 mmHg, einen Cardiac Index von 1,8±0,6 l/min/m2 und einen pulmonalvaskulären Widerstand von 1574±787 dyn×s×cm-5 gekennzeichnet. Bei jeweils einem Drittel der Patienten wurden restriktive und obstruktive Ventilationsstörungen dokumentiert. Spirometrisch konnten bei der Mehrzahl der Patienten endexspiratorische Veränderungen im Sinne einer „small airways disease“ erfasst werden. Zusätzlich zeigten zwei Drittel aller untersuchten Patienten eine Diffusionsstörung. Die spiroergometrisch gemessene kardiopulmonale Leistungsfähigkeit war bei 46 Prozent der Patienten hochgradig eingeschränkt. Bei 51 Patienten wurde im Rahmen eines „bridging to transplant“ Konzeptes eine inhalative Therapie mit Iloprost begonnen. Diese Behandlung wurde bei 20 Patienten mehr als ein Jahr und bei sechs Patienten länger als zwei Jahre durchgeführt. Bei etwa einem Viertel dieser Patienten musste trotz anfänglich erfolgreicher Inhalation die Umstellung zur intravenösen Iloprostapplikation begonnen werden. Darunter konnten zwei Drittel der Patienten soweit stabilisiert werden, dass eine Überführung in die ambulante Betreuung möglich wurde. Ein Drittel verstarb in der Wartezeit auf die Transplantation, was wir u.a. auf das bereits weit fortgeschrittene Krankheitsstadium der Patienten zurückführen. Die Behandlung mit inhalativem und intravenösem Iloprost bei Patienten mit Pulmonaler Hypertonie stellt eine wesentliche Erweiterung der konservativen Behandlung dar. Neben der bereits etablierten intravenösen Therapie mit Prostanoiden für Patienten mit PPH im NYHA-Stadium III/IV kann der endgültige Stellenwert der inhalativen Gabe von Iloprost erst nach Abschluss der zur Zeit laufenden kontrollierten Studien beurteilt werden.
    Notes: Summary Follow-up data for 81 consecutive patients with primary pulmonary hypertension (PPH) and pulmonary hypertension related to connective tissue diseases or liver cirrhosis, entered into a multicenter registry in Berlin between 1/96 and 11/99, are described. At entry into the registry the diagnosis of PPH was known for 22±32 months. Hemodynamically, these patients were characterized by a right atrial pressure of 8.6±5 mmHg, a mean pulmonary arterial pressure of 58.9±17 mmHg, a cardiac index of 1.8±0.6 l/min/m2 and a pulmonary vascular resistance of 1574±787dyn×s×cm–5. In about one third of the patients, a restrictive and/or obstructive pulmonary physiology was found while the majority showed signs compatible with small airway disease. Furthermore, diffusion abnormalities were found in about 65% of the patients. When added to conventional medical therapy the treatment with inhaled or continuously infused prostanoids represents a major improvement in the treatment of patients with PPH. Aerosolized iloprost therapy was started in 51 patients and was continued for 12 and 24 months in 20 and 6 patients, respectively. This therapy was well tolerated without any significant changes in pulmonary function or signs of toxicity. About 25% of these patients had to be switched to continuous intravenous therapy due to progressive clinical and hemodynamic deterioration. About two thirds of these “rescue patients” could be stabilized on intravenous therapy and discharged from the hospital. Based on the currently available evidence, the continuous infusion of prostanoids represents an important part of the standard therapy in the treatment of patients with PPH. These first long-term data on inhaled iloprost therapy in this patient group illustrate the potential value of this well-tolerated and effective treatment within the concept of a differentiated treatment plan for patients with PPH. However, the true importance of prostanoid inhalation in comparison to continuous intravenous therapy in PPH remains to be determined in randomized controlled trials.
    Type of Medium: Electronic Resource
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