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  • 1
    Publication Date: 2021-02-05
    Language: English
    Type: article , doc-type:article
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Palo Alto, Calif. : Annual Reviews
    Annual Review of Medicine 28 (1977), S. 311-327 
    ISSN: 0066-4219
    Source: Annual Reviews Electronic Back Volume Collection 1932-2001ff
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Analytical chemistry 37 (1965), S. 1245-1249 
    ISSN: 1520-6882
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Analytical chemistry 37 (1965), S. 1280-1281 
    ISSN: 1520-6882
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Analytical chemistry 38 (1966), S. 480-484 
    ISSN: 1520-6882
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Analytical chemistry 38 (1966), S. 1453-1457 
    ISSN: 1520-6882
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Thomsen-Friedenreich Antigen ; Erdnußagglutinin ; Neuraminidase ; Autoradiographie ; Fluorescenzmikroskop ie ; Thomsen-Friedenreich antigen ; Peanut agglutinin ; Neuraminidase ; Autoradiography ; Fluorescence microscopy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary 1. Three different methods are described for the visualisation of the Thomsen-Friedenreich (TF) antigen on cell suspensions, formalin-fixed and paraffin embedded or frozen tissue sections: a) Rosette formation with chicken and sheep erythrocytes. b) Fluorescence-microscopy with fluorescein labelled peanut agglutinin. c) Autoradiography with3H-labelled peanut agglutinin. 2. The TF antigen was shown, as far as presently investigated, to be exposed on various blood cells, glomerula of the kidney and normal mammary gland after neuraminidase treatment. Mammary gland was also shown to possess TF receptors without prior treatment with neuraminidase. 3. The exposure of this cryptantigen can be brought about by bacterial or viral neuraminidase and is followed by an antigen/antibody reaction, which can lead to possible pathological consequences.
    Notes: Zusammenfassung 1. Drei verschiedene Methoden zur Darstellung von sog. Thomsen-Friedenreich (TF)-Antigenen in Zellsuspensionen, an Formalin-fixiertem und in Paraffin eingebettetem Gewebe sowie in Gefrierschnitten werden beschrieben: a) Rosetten-Bildung mit Hühner- und Schaferythrocyten. b) Fluorescenzmikroskopie mit Fluorescein-markiertem Erdnußagglutinin. c) Autoradiographie mit3H-markiertem Erdnußagglutinin. 2. Nach Neuraminidasebehandlung konnten TF-Antigene — soweit bisher untersucht — auf verschiedenen Blutzellen, in Nierenglomerula und in normalem Brustdrüsengewebe nachgewiesen werden. Ein Teil derartiger Antigene lag im Brustdrüsenparenchym auch bereits als freie Rezeptoren vor, d. h. waren nicht von Neuraminsäure bedeckt. 3. Die Freilegung dieser Kryptantigene kann im Rahmen von Infektionen durch bakterielle und virale Neuraminidase erfolgen. Dabei kommt es zu einer Antigen/Antikörper Reaktion mit unter Umständen klinisch relevanten Folgen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 57 (1979), S. 533-533 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: schistocytes ; erythrocytes ; red cell fragmentation ; microangiopathic hemolytic anemia ; Schistocyten ; Fragmentocyten ; Erythrocyten ; mikroangiopathisch-hämolytische Anämie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 100 gesunden Probanden sowie bei 50 Patienten, die sich Operationen unterschiedlichen Schweregrades unterzogen hatten, wurden quantitative Bestimmungen fragmentierter Erythrocyten (Schistocyten) im peripheren Venenblut (Ausstrichpräparate und Thoma-Zählkammer) durchgeführt. 1. Bei den Normalpersonen wurden durchschnittliche Schistocytenzahlen von 1–2‰ ermittelt. Der Mittelwert betrug in der Zählkammer 1,4‰ (maximale Streubreite: 0–5‰), in den Ausstrichpräparaten 2,03‰ (maximale Streubreite: 0–6‰). 2. Bei den operierten Patienten wurden 2 Std post operationem erhöhte Schistocytenzahlen festgestellt, die offenbar in Abhängigkeit von dem Schweregrad des Eingriffs und der Gabe von Bluttransfusionen im Mittel zwischen 6 und 10‰ lagen. Bereits nach 24 Std war es in vielen Fällen wieder zu einem Abfall auf Normwerte gekommen. 3. Zwei splenektomierte Patienten wiesen höhere Schistocytenzahlen auf (18 bzw. 35‰), die über einen längeren Zeitraum persistierten. 4. Der Durchschnittswert fragmentierter Erythrocyten in 12 unterschiedlich alten Blutkonserven lag bei 2,5‰ 5. Beide angewandten Untersuchungsmethoden eignen sich in der Praxis als Auswertungsverfahren. Die Schistocytenwerte liegen lediglich in der Regel bei der Auszählung in den Ausstrichpräparaten etwas höher als bei der Bestimmung in der Thoma-Zählkammer. Durch die quantitative Bestimmung fragmentierter Erythrocyten ist ein empfindlicher Gradmesser für Störungen der Mikrozirkulation gegeben.
    Notes: Summary Fragmented erythrocytes (schistocytes) were counted in blood smears and Thoma chambers of venous blood from 100 healthy subjects and from 50 patients who underwent various surgical procedures. The results showed to be as follows: 1. The average number of schistocytes in healthy controls of both sexes was 1–2‰ (medium in Thoma chamber 1.4‰, in blood smears 2.03‰, with a range from 0–5‰ and 0–6‰, respectively). 2. There was an increase in the number of schistocytes two hours after a surgical procedure (average 6‰), the degree of which correlated with the extent of the operation. Higher values of fragmented erythrocytes were counted after intraoperative blood transfusion (average 10‰). In most cases schistocyte values returned to normal at about 24 hours after surgery. 3. The highest schistocyte counts (18–35‰) were observed in two patients undergoing splenectomy with persistence of elevated counts for a longer time period. 4. The average schistocyte number in stored blood of various age was 2.5‰. 5. Both counting of schistocytes in Thoma chambers and in blood smears are applicable, though the values obtained with the latter technique are slightly higher. Quantitative estimation of schistocytes proves a useful method for evaluating disturbances in microcirculation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of cancer research and clinical oncology 93 (1979), S. 181-188 
    ISSN: 1432-1335
    Keywords: Breast cancer, Thomsen-Friedenreich antigen ; Lectins ; Histology
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Serum levels of antibodies against the Thomsen-Friedenreich (TF) antigen were determined for a group of patients with malignancies of the breast, as well as a control group of healthy persons and patients with no breast disease. Despite recent claims of anti-TF levels being severely depressed in patients with breast cancer, we were unable to show any significant differences between the two groups. Standardised anti-TF containing sera or solutions of the TF specific agglutinin from peanuts (PNA) were absorbed with membrane preparations from normal and cancerous breast tissue, but again no differences in absorption were noted. Histological examination, by contrast, showed both free and sialic acid-covered receptors to be present on both normal and malignant breast epithelium. Based on these findings it was concluded that determination of serum anti-TF is an unsatisfactory method of diagnosing breast cancer and that the TF antigen cannot be considered to be carcinoma associated.
    Type of Medium: Electronic Resource
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