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  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    s.l. : American Chemical Society
    The @journal of organic chemistry 51 (1986), S. 265-267 
    ISSN: 1520-6904
    Quelle: ACS Legacy Archives
    Thema: Chemie und Pharmazie
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    facet.materialart.
    Unbekannt
    Leiden : Periodicals Archive Online (PAO)
    Journal for the Study of Judaism in the Persian, Hellenistic, and Roman Period. 20 (1989) 238-240 
    ISSN: 0047-2212
    Thema: Geschichte , Theologie und Religionswissenschaft
    Notizen: Reviews
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  • 3
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Oxford, UK : Blackwell Science Ltd
    Alimentary pharmacology & therapeutics 20 (2004), S. 0 
    ISSN: 1365-2036
    Quelle: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Thema: Medizin
    Notizen: Aim : To assess the pharmacokinetics of alosetron, its effect on in vivo enzyme activities, and influence of demographic factors during repeated dosing.Methods : Thirty healthy men and women received 1 mg oral alosetron twice-daily for 29.5 days and a single oral dose of a metabolic probe cocktail before and on the last day of alosetron dosing. Serum alosetron concentrations were measured on days 1, 8, 15, 22 and 29. Probe-substrate and metabolite concentrations were measured after each cocktail dose.Results : Alosetron accumulation in serum was negligible. Exposure to alosetron did not alter probe-metabolite/substrate ratios associated with CYP2C19, 2E1, 2C9, or 3A4 activity, but modestly decreased those associated with CYP1A2 and N-acetyltransferase activity. Systemic exposure to alosetron was higher in women, positively correlated with age and body mass index, and negatively correlated with CYP1A2 activity. Incidence of constipation was higher in women, but not associated with alosetron concentration.Conclusions : Single dose data can reliably predict the pharmacokinetics of alosetron after repeated doses. Alosetron exhibits limited potential for inhibition of cytochrome P450-mediated metabolism. Interindividual differences in alosetron pharmacokinetics associated with demographic factors may be related to strong dependence on metabolism by CYP1A2.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 4
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 325 (1969), S. 952-954 
    ISSN: 1435-2451
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Unter den 32 Patienten, die in der Zeit zwischen 1966 und 1968 mit manifester Tetanuserkrankung zur stationären Behandlung kamen, waren 21 weder aktiv noch passiv immunisiert worden. Die übrigen 11 hatten teils Tetanol, teils heterologes Serum oder eine Kombination beider erhalten. Nach der stationären Aufnahme wurden alle aktiv immunisiert und mit heterologem oder homologem Serum behandelt. Bestimmungen des neutralisierenden Antitoxintiters zeigten bei vergleichbarer Dosierung die Überlegenheit des humanen Hyperimmunglobulins. Aus immunologischen Überlegungen wird bei manifester Erkrankung die Gabe von homologem Serum empfohlen.
    Notizen: Summary Amongst the 32 patients, who came to us for hospital treatment for manifest tetanus between 1966 and 1968, 21 were neither actively nor passively immunised. The remaining 11 had received either Tetanol or heterologous serum or a combination of the two. After admission to hospital, they were all actively immunised and treated with either heterologous or homologous serum. Determination of the neutralising antitoxin titres demonstrated the superiority of the human hyper-immunoglobulin using comparative dosage. As a result of immunological consideration, we would recommend administration of homologous serum in cases, where the disease is manifest.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 5
    ISSN: 1572-8854
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Geologie und Paläontologie , Physik
    Notizen: Abstract α-Parabutylchloral (2,4,6-tris(1′,1′,2′-trichloropropyl)-1,3,5-trioxane, C12H15Cl9O3) crystallizes in the orthorhombic space groupP212121 (No. 19) witha=12.165(6),b=9.964(5),c=17.433(9) Å,Z=4. The finalR value is 0.043 for 1667 observed reflections.β-Parabutylchloral crystallizes in the orthorhombic space groupPna21 (No. 33), witha=12.387(6),b=10.488(5),c=16.605(8) Å,Z=4. The finalR value is 0.047 for 1417 observed reflections. Unlike the geometric isomersα- andβ-parachloral (CCl3CHO)3 which exist in boat andcis,cis-chair conformations, theα- andβ-forms of parabutylchloral (CH3CHClCCl2CHO)3 are now shown by X-ray crystallography not to be geometric isomers. Both forms exist incis,cis-chair conformations and the isomerism arises from the chirality of the side chains at theβ-carbon atoms. In theα-form only two of the side chains have the same chirality, but in theβ-form the chirality at all theβ-carbon atoms is the same. The X-ray results are supplemented by1H and13C nuclear magnetic resonance spectroscopy and by mass spectrometry.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 6
    ISSN: 1434-601X
    Schlagwort(e): PACS. 25.80.Ls Pion inclusive scettering and absorption
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Physik
    Notizen: Abstract: The absorption of π+ on Ar was studied at pion energies of 70, 118, 162, 239 and 330MeV, and on N and Xe at 239MeV. Twenty-six absorption reaction channels with at least two energetic charged particles in the final state have been evaluated. Partial cross-sections have been determined according to the number of protons, neutrons and deuterons in the final state.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 7
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Journal of molecular medicine 66 (1988), S. 914-919 
    ISSN: 1432-1440
    Schlagwort(e): Erythropoietin ; Hypertension ; Erythropoietin ; Hypertonie
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Die Wirksamkeit von rekombinantem humanem Erythropoietin (rhEpo) bei der Korrektur der Anämie des terminal niereninsuffizienten dialysepflichtigen Patienten ist in mehreren Studien belegt. Eine deutliche Verbesserung der physischen Leistungsfähigkeit konnte durch ergometrische Untersuchungen dokumentiert werden. Neben seltenen Shunt-Thrombosen ist die einzige relevante unerwünschte Wirkung von rhEpo die Entwicklung oder Aggravierung einer Hypertonie bei etwa 30% der behandelten Patienten. Bei ca. 2% der Patienten kam es zur hypertensiven Enzephalopathie mit zentralnervöser Symptomatik. Als Ursache für diese Hypertonie-Entwicklung ist ein Anstieg des peripheren Widerstands anzunehmen. Belege dafür sind Messungen des regionalen Blutflusses mit Plethysmographie vor und nach Anämie-Korrektur mit rhEpo. Ursache für den Widerstandsanstieg wiederum dürfte eine Zunahme der Vollblutviskosität und eine Abnahme der peripheren hypoxiebedingten Vasodilatation sein. Zur Prävention der hypertensiven Komplikationen bei rhEpo-Therapie werden eine langsame Hämatokrit-Korrektur über 12–16 Wochen und eine Begrenzung des Ziel-Hämatokrits auf 30–35 Vol. % bei strikter Blutdruck- und Volumenkontrolle empfohlen.
    Notizen: Summary Recombinant human erythropoietin (rhEpo) has been demonstrated in several studies to be effective in correcting the anemia of regular dialysis patients. This was accompanied by a significant improvement of the physical work capacity shown by exercise testing. The main side effect of rhEpo treatment has been the development or aggravation of hypertension in approximately 30% of the treated patients. In 2% hypertensive encephalopathy and convulsions occured. Data obtained by measurements of regional blood flow indicate the peripheral resistance did increase probably due to rise of blood viscosity and reversal of preexisting hypoxic vasodilatation. To avoid hypertensive complications anemia should be corrected slowly over a period of 12–16 weeks. Target hematocrit should not exceed 30–35 vol. %. Blood pressure and volume status should be monitored closely.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 8
    ISSN: 1432-1440
    Schlagwort(e): Liver cirrhosis ; Ascites ; Renin-angictensin-aldosterone-system ; Renal functional impairment ; Sodium excretion ; Captopril
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Summary Ascites in patients with cirrhosis of the liver frequently is refractory to diuretic treatment. It was postulated that vasoconstriction of the renal cortex, mediated by activation of the renin-angiotensin-aldosterone-system (RAAS), may be one course of the disturbed sodium- and water-excretion in these patients. We therefore investigated in 14 cirrhotic patients with ascites under constant diuretic treatment the effects of low-dose captopril therapy on urinary sodium- and potassium-excretion, body weight, abdominal girth, serum-sodium,-potassium, creatinine-clearance, plasma-renin-activity (PRA), plasma-aldosterone (PA) and mean arterial pressure (MAP). After a control period of 4 days the patients received 2 × 6.25 mg/d captopril for 5 days and 4 × 6.25 mg/d for further 5 days. Treatment was followed by a second control period without captopril. PRA increased significantly after 2 days of captopril treatment. 2 × 6.25 mg/d captopril induced a significant increase in sodium excretion and a significant decrease of body weight. MAP decreased slightly but significantly without clinical signs of hypotension. 4 × 6.25 mg/d captopril resulted in a further reduction of body weight and a further enhancement of sodium excretion. Three days after withdrawal of captopril sodium output was significantly reduced again. Conclusion: In cirrhotic patients low-dose captopril seems to be efficient in the treatment of ascites resistant to diuretics without causing major side effects.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 9
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 242 (1987), S. 444-446 
    ISSN: 1432-0711
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Zusammenfassung Die AL-Bestrahlungstechnik bei 71 Patientinnen wies eine geringe Nebenwirkungsrate auf, es gabkeine strahlungsbedingten Fisteln, die Tumorprogredienzrate war günstig. Wegen der kurzen Behandlungsdauer von 10–15 min konnte die Bestrahlungenambulant ohne Anästhesie durchgeführt werden, es gab keine Embolien. Frühkomplikationen bestanden zumeist aus Blasenstörungen nach Einlage der intravesicalen Meßsonde. Selten gab es Darmblutungen oder Diarrhoen. Nach unseren Ergebnissen ist die Afterloading-Methode der herkömmlichen Radium-Bestrahlung deutlich überlegen.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 10
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Journal of molecular medicine 63 (1985), S. 967-977 
    ISSN: 1432-1440
    Schlagwort(e): Drug treatment ; Chronic glomerulonephritis ; Prospective controlled therapeutic trials ; Medikamentöse Behandlung ; Chronische Glomerulonephritis ; Prospektive kontrollierte Therapiestudien
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Pathogenese und Mechanismen der Progression chronischer Glomerulonephritiden (GN) sind bisher nicht geklärt. Dennoch gibt es erfolgversprechende, prospektive, kontrollierte Therapie-Studien sowie neue Therapie-Ansätze. So wurden beispielsweise Patienten mit idiopathischermembranöser GN monatlich mit Chlorambucil (0,2 mg/kg/Tag) oder Prednison (0,6 mg/kg/Tag) im Wechsel über sechs Monate behandelt. Im Vergleich zu den unbehandelten zeigte sich bei den behandelten Patienten innerhalb von drei Jahren ein günstiger Verlauf der Nierenfunktionsparameter. In einer anderen Studie erhielten Patienten mitmembrano-proliferativer GN Typ I über ein Jahr täglich 975 mg Aspirin und 225 mg Dipyridamol. Bei den behandelten trat im Gegensatz zu den nichtbehandelten Patienten eine Stabilisierung der Nierenfunktion und eine Normalisierung der vorher beschleunigten Thrombozyten-Überlebensrate ein. In einer weiteren kontrollierten Therapie-Studie wurde gezeigt, daß die Langzeit-Prognose derdiffus-proliferativen Lupus-Nephritis (Typ IV WHO) besser ist, wenn eine kombinierte Behandlung mit Cyclophosphamid (100 mg/Tag) und Prednison (30 mg/Tag) über mehrere Monate erfolgt als eine alleinige Prednison-Behandlung (40 mg/Tag). Dagegen gibt es bisher bei einigen Formen der chronischen GN, z.B. derIgA-Nephritis, noch keine Evidenz für eine Therapie, die den Verlauf der Nephritis entscheidend beeinflussen kann. Neuere Therapie-Ansätze, wie die Gabe von Cyclophosphamid (über drei Monate) oder von Cyclosporin A beiglomerulärer Minimal-Läsion mit steroid-abhängigem nephrotischen Syndrom, werden in Therapie-Studien überprüft. Einige kontrolliert durchgeführte Untersuchungen weisen darauf hin, daß die Progression der chronischen GN durch eine Diät mit geringem Proteingehalt günstig beeinflußt werden kann. Der Einfluß von Eicosanoiden und deren Inhibitoren auf den Verlauf chronischer GN, speziell der glomerulären Sklerosierung, ist bisher noch nicht ausreichend untersucht worden. Insgesamt ist eine Entwicklung zu einer zunehmend differenzierten medikamentösen Behandlung der chronischen GN festzustellen, die generell durch die Bereitschaft zu einem aktiven therapeutischen Vorgehen unterstützt werden sollte.
    Notizen: Summary This paper sets out the arguments for drug treatment of chronic glomerulonephritides (GN). Although the pathogenesis and mechanism of progression of chronic GN remained to be clarified, on the basis of controlled studies performed to date, there is a strong case to be made for an aggressive treatment approach to this disease spectrum. For instance, in patients with idiopathicmembranous glomerulonephritis a six months treatment with chlorambucil (0.2 mg/KG/day) or prednisone (0.6 mg/KG/day) each given once a day over a period of three months has recently been shown to improve the outcome of the renal functional parameters after three years follow up. In another controlled trial a daily dose of 225 mg dipyridamole and 975 mg aspirin given over 12 months in patients withmembrano-proliferative GN type I has been reported to normalize the increased platelet consumption rate and to stabilize the glomerular filtration rate. A third trial has demonstrated that the combined use of cyclophosphamide (100 mg/day) and prednisone (30 mg/day) over several months was superior to the use of prednisone alone (40 mg/day) in improving the long-term prognosis ofdiffuse-proliferative lupus nephritis (type IV, WHO). In some entities, however, as in IgA-nephritis there is still no evidence for a specific treatment improving the course of the chronic glomerular disease. Other therapeutic problems have to be solved: thus, in patients withminimal change nephropathy with a steroid dependent nephrotic syndrome the benefit of cyclophosphamide (given over three months) or of cyclosporin A is still being investigated. Furthermore, there is some evidence that progression of chronic GN, particularly that of glomerular sclerosing, can be prevented by a low protein diet. The role of eicosanoides and their inhibitors in this context has not yet been fully investigated. The different drug trials and new therapeutic concepts indicate a rapid development of chronic GN treatment. Therefore, a failure to treat actively is difficult to understand.
    Materialart: Digitale Medien
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