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  • 1
    ISSN: 1434-601X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Physics
    Notes: Abstract Mass and charge transfer was investigated for the system136Xe+208Pb at 5.9 MeV/nucleon incident energy with aΔE —E-time of flight telescope. The angle and energy integrated cross section for the strongly damped events was found to be 510 mb, very close to the total reaction cross section. The width of the mass distribution as function of the total kinetic energy loss was measured and is compared to the width of the corresponding charge distribution. An upper limit of 1 μb has been found for processes with very large mass transfer.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1434-601X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Physics
    Notes: Abstract Investigation of the system32S+48Ca at 125 MeV incident energy reveals that “exotic” reactions, like the 4p-transfer (32S,28Mg) and the double charge exchange (32S,32Si) occur with large cross sections of 0.23 mb and 2.7 mb, respectively.
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    The European physical journal 291 (1979), S. 179-182 
    ISSN: 1434-601X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Physics
    Notes: Abstract The fragmentation of the total reaction cross section was investigated for16O +208Pb atE c.m.=84 MeV andE c.m.=92 MeV. Total cross sections for the inelastic, transfer and fission channels were measured. The sum of the inelastic and transfer channels accounts for 30% of the total reaction cross section; the residual strength is found in a compoundfission process.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1434-601X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Physics
    Notes: Abstract The production of superheavy elements in binary reactions of the type208Pb (136Xe, X) Y was investigated atE c.m.=470 MeV. The experiment was designed to search for delayed fission products from elements withZ between 108 and 116 and fission lifetimes ofΤ≳10−12 s. No fission events were observed the upper limit for the formation cross section being 1.2 Μbarn.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Surgical and radiologic anatomy 20 (1999), S. 419-423 
    ISSN: 1279-8517
    Keywords: Lateral calcaneal artery ; Calcaneal fracture ; Flap ; Avascular necrosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract An anatomic study of the lateral extraosseous and intraosseous arterial supply of the calcaneus and the lateral soft tissue was carried out on 10 fresh lower adult cadaver legs using different anatomic and radiologic procedures (plastination, modified Spalteholz clearing technique, digital subtraction and rotational angiography and computed tomographic angiography). Consistent patterns of extraosseous and intraosseous lateral calcaneal vascular anatomy were demonstrated. The lateral calcaneal artery is a branch of the anterior tibial artery which crosses over the calcaneal tuberosity and forms a large lateral arch with the lateral tarsal artery which is a branch of the dorsalis pedis artery. The intraosseous circulation is supplied laterally by the lateral calcanear artery, medially via the short branches of the lateral plantar artery. Comparing magnet resonance images after fresh calcaneal fractures the lateral calcanear artery may be interrupted by the impacted lateral bulge, by the conventional lateral surgical approach, or by applying a lateral osteosynthesis plate. This may cause avascular bone necrosis. Furthermore the lateral calcanear artery can clinically serve as a vascular pedicle for a local rotational skin flap to cover soft tissue defects of the heel.
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Surgical and radiologic anatomy 20 (1998), S. 419-423 
    ISSN: 1279-8517
    Keywords: Lateral calcaneal artery ; Calcaneal fracture ; Flap ; Avascular necrosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé L'étude anatomique de la vascularisaiton artérielle extra et intraosseuse du calcanéus et des parties molles a été faite sur 10 jambes fraîches de cadavres d'adultes. Différentes techniques anatomiques et radiologiques ont été utilisées : plastination, diaphanisation (technique de Spaltholtz modifiée), angiographie numérisée par soustraction, angiographie rotationnelle et angiographie par tomographie computérisée. Les aspects habituels de l'anatomie vasculaire de la région latérale du calcanéus ont été décrits : l'ACL est un rameau de l'artère tibiale postérieure ; elle surcroise la tubérosité calcanéenne et constitue une large arcade latérale avec l'artère tarsienne latérale, branche de l'artère dorsale du pied. La moitié de la circulation intraosseuse passe par l'ACL, médialement par des rameaux courts de l'artère plantaire latérale. Lorsqu'on examine les images obtenues en IRM lors de fractures récentes du calcanéus, on constate que l'ACL risque d'être lésée par l'élargissement latéral du calcanéus écrasé. Elle peut l'être aussi lors de l'abord latéral classique de l'os ou lors de l'application d'une plaque d'ostéosynthèse. Le risque en est la nécrose ischémique de l'os. Enfin, l'ACL peut constituer un pédicule vasculaire intéressant pour un lambeau local de rotation, lors de la couverture des pertes de substances cutanées du talon.
    Notes: Summary An anatomic study of the lateral extraosseous and intraosseous arterial supply of the calcaneus and the lateral soft tissue was carried out on 10 fresh lower adult cadaver legs using different anatomic and radiologic procedures (plastination, modified Spalteholz clearing technique, digital subtraction and rotational angiography and computed tomographic angiography). Consistent patterns of extraosseous and intraosseous lateral calcaneal vascular anatomy were demonstrated. The lateral calcaneal artery is a branch of the anterior tibial artery which crosses over the calcaneal tuberosity and forms a large lateral arch with the lateral tarsal artery which is a branch of the dorsalis pedis artery. The intraosseous circulation is supplied laterally by the lateral calcanear artery, medially via the short branches of the lateral plantar artery. Comparing magnet resonance images after fresh calcaneal fractures the lateral calcanear artery may be interrupted by the impacted lateral bulge, by the conventional lateral surgical approach, or by applying a lateral osteosynthesis plate. This may cause avascular bone necrosis. Furthermore the lateral calcanear artery can clinically serve as a vascular pedicle for a local rotational skin flap to cover soft tissue defects of the heel.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Orthopäde 26 (1997), S. 489-497 
    ISSN: 1433-0431
    Keywords: Key words Biodegradation ; Polylactide ; Medial ankle fracture ; Distal radius fracture ; Radial head fracture ; Schlüsselwörter Biodegradation • Polylactid • Innenknöchelfraktur • Radiusfraktur • Radiusköpfchenfraktur
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Biodegradable Implantate bieten gegenüber metallischen Implantaten Vor- und Nachteile. Zahlreiche Anwendungsideen stellen sich dar. Darunter ist der Fixationsstift für gering belastete osteochondrale Fragmente am gründlichsten untersucht. Die primäre Festigkeit für Anwendungen am distalen Radius wurde vergleichbar zu herkömmlichen Implantaten wie der 1,8-mm-Kirschner-Draht gemessen. Eine prospektiv randomisierte Studie mit 183 Radiusköpfchenfrakturen zeigte gleichwertige Ergebnisse bei Metall und Polymer und insbesondre keine erhöhte Komplikationsrate für die Stifte aus Polylactid (Polypin®). Für diese Indikation und vergleichbare Lokalisationen ist eine Anwendung zu empfehlen. Die Gesamtbehandlungskosten können damit gesenkt werden, auch wenn das einzelne Implantat teurer ist. Hochfeste Polylactidschrauben haben in einer klinischen Langzeitstudie extrem lange Resorptionszeiten von 5–7 Jahren erbracht.
    Notes: Summary The application of biodegradable implants is combined with advantages and disadvan- tages. They offer a great deal of innovative ideas. Best evaluation has been done with pins for the fixation of low loaded osteochondral fractures. When using 2,7 mm Polypin® primary mechanical stabilility of distal radius fractures is comparable with the fixation by 1,8 mm K-wires. A prospective and randomised study with two years follow up, including 183 radial head fractures, showed no significant difference in results and complications in metal and polyactide implants. For this localisation and other comparable indications the implant can be recommended. Despite the more extensive degradable device overall costs can be reduced with the polymer implant. Orien- truded polyactide screws showed good clinical results, newetheless resorption was extremely late within 5 to 7 years.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Unfallchirurg 102 (1999), S. 43-49 
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Key words Occult fracture • Conventional radiography • Scintigraphy • CT • MRI ; Schlüsselwörter Okkulte Fraktur • Konventionelle ; Radiographie • Szintigraphie • CT • MRT
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Begriff „okkulte Fraktur“ kennzeichnet das Fehlen sichtbarer Frakturzeichen in der zur Erstdiagnose durchgeführten konventionellen Radiographie bei dennoch vorhandener Fraktur. Die Diagnosestellung gelingt erst im Verlauf oder mittels weiterführender Diagnostik. Die hierzu durchgeführten Szintigraphie- und CT-(Computertomographie)Untersuchungen verfügen jedoch nur über eine mäßige Sensitivität und Spezifität. Mit der Magnetresonanztomographie (MRT) steht ein Verfahren zur Verfügung, das sowohl die Frühdiagnose der „okkulten Fraktur“ als auch die Diagnose etwaiger chondraler und ligamentärer Begleitverletzungen erlaubt. In der vorliegenden Studie berichten wir über 23 Patienten mit einer traumatischen Fraktur in 5 verschiedenen anatomischen Regionen, bei denen die Diagnose bei negativem Röntgenbefund mit der MRT gestellt werden konnte.
    Notes: Summary The term “occult fracture” defines the lack of visible fracture signs in conventional radiography although a fracture exists. The diagnosis is made in the sequel or through further diagnostic procedures. The use of scintigraphy and CT examinations is limited by their moderate sensitivity and specificity. In contrast, MRI is a diagnostic tool that allows early diagnosis of a fracture and of accompanying chondral or ligament damage. We report on 23 patients with traumatic fractures at 5 different anatomical sites, all of which were negative by x-ray, but the diagnosis could subsequently be made with MRI.
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  • 9
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Key words Metacarpal fracture • Analysis of literature • Conservative treatment • Operation ; Schlüsselwörter Mittelhandbruch • Literaturrecherche • Konservative Therapie • Operation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Da auch heutzutage die Behandlung der Mittelhandbrüche kontrovers diskutiert wird, wurde eine Literaturanalyse durchgeführt, um die unterschiedlichen Therapien, Indikationen und deren Ergebnisse aufzuzeigen. Aus der Literatur vom 1. 1. 1984–31. 03. 1996 wurden Daten von 1602 nachuntersuchten Patienten verglichen; 522 operativ versorgte Patienten wurden mit Kirschner (K)-Drähten, Schrauben, Plättchen, Cerclage oder Minifixateur externe behandelt. Die konservativen Ansätze reichen von der Immobilisation bis hin zu unterschiedlichsten frühfunktionellen Methoden mit verschiedensten Hilfsmitteln oder gar ohne jede Fixation des Bruches. Die frühfunktionelle Therapie mit einem Brace kam bei 95 % zu sehr guten und guten Ergebnissen, hatte aber eine Therapieabbruchrate von bis zu 23 % aufgrund von lokalen Druckstellen und Hautnekrosen (3 %). Die teilweise Ruhigstellung mit unterstützendem Handcast, Tape etc. kam bei 94 % zu sehr guten und guten Ergebnissen. Hierbei traten keine Komplikationen auf. Jeweils 85 % sehr gute und gute Resultate erzielten die operativen Verfahren und die Immobilisationsbehandlung. Die Reposition von Mittelhandknochen (MHK)-V-Frakturen hatte nur bei 15 % der Patienten Erfolg. Metarkapalefrakturen mit Dislokationen unter 30 °, einer Verkürzung von weniger als 5 mm, einer Rotationsfehlstellung unter 10 °, keiner Gelenkstufe und ohne relevantes Weichteiltrauma benötigen nach unseren Ergebnissen keine Operation und sollten auch nach den Ergebnissen der Literaturrecherche frühfunktionell behandelt werden. Bei Überschreitung dieser Grenzen ist eine primäre operative Therapie gerechtfertigt. Die Immobilisation von Mittelhandfrakturen über mehr als 3–4 Wochen ist nicht sinnvoll.
    Notes: Summary As the treatment of metacarpal fractures is today still a controversial subject, we conducted an analysis of the literature in order to present the different therapy guidelines, indications, and their results. The data from the follow-up of 1602 patients was taken from literature which dated from 1 January 1984 to 31 March 1996. A total of 522 patients who underwent surgery received K-wires, screws or external minifixateur. The conservative approaches ranged from immobilization to various methods of mobilization with different aids or without fixation of the fracture. The mobilization in a brace provided good to excellent results in 95 % of the cases; however, the failure rate of therapy was 23 % because of local bruises and skin necrosis (3 %). The mobilization with handcast, tape etc. attained good to excellent results in 94 % of the cases. Here, no complications occurred. Both the immobilization treatment and the surgery provided good to excellent results in 85 % of the cases. The reposition of fractures of the fifth metacarpal was successful in only 15 % of the cases. Fractures with dislocations below 30 °, a shortening of less than 5 mm, no rotational displacement or that below 10 °, no articular incongruency, and no relevant soft tissue trauma do not need surgery according to our results and should be treated with early mobilization as suggested by the survey. Beyond these limits a primary surgical therapy is justified. The immobilization of metacarpal fractures over a period of more than 3–4 weeks is not necessary.
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  • 10
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Key words Foreign-body reactions • Biocompatibility • Biodegradable implants • Classification • ; Osteolysis ; Schlüsselwörter Fremdkörperreaktionen • Biokompatibilität • Biodegradierbare Implantate • Klassifikation • Osteolysen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Biodegradierbare Implantate finden zunehmend Einsatz in Unfallchirurgie und Orthopädie. Die Anzahl der erhältlichen Implantate und der dabei eingesetzten verschiedenen Polymere nimmt ständig zu, wobei die Biokompatibilität problematisch bleibt. Diese wird von einer Vielzahl verschiedener Faktoren beeinflußt. Lokale Fremdkörperreaktionen können bei der Verwendung biodegradierbarer Implantate auftreten und müssen klinisch dokumentiert werden. Um eine Vergleichsmöglichkeit verschiedener Implantate zu ermöglichen, ist ein standardisiertes Instrument zur Klassifizierung solcher Fremdkörperreaktionen erforderlich. Basierend auf unseren klinischen und experimentellen Erfahrungen wurde ein Klassifikationssystem entwickelt, das eine systematische Dokumentation gewährleistet. Hierzu werden Fremdkörperreaktionen in Osteolysen (O-0 bis O-4), extraartikuläre (EA-0 bis EA-4) und intraartikuläre (IA-0 bis IA-4) Weichteilreaktionen unterteilt.
    Notes: Summary Biodegradable implants are increasingly used in orthopedic and trauma surgery. Many different implants consisting of different biodegradable polymers are currently available. Different factors contribute to the biocompatibility of these implants, and local foreign-body reactions remain a matter of concern. Therefore, it is mandatory to document and compare the tissue reactions caused by various biodegradable implants in experimental or clinical studies. We have developed a standardized system of classification based on our previous experimental and clinical observations. Foreign-body reactions are differentiated into osteolyses (O-0 to O-4), extra-articular (EA-0 to EA-4) and intra-articular (IA-0 to IA-4) soft-tissue reactions.
    Type of Medium: Electronic Resource
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