Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
Filter
  • 1995-1999  (3)
  • Arthroscopic lateral release  (1)
  • Autosomal-recessive inheritance  (1)
  • Chondropathie  (1)
Material
Years
  • 1995-1999  (3)
Year
Keywords
  • 1
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Autosomal-rezessiv vererbte Agammaglobulinämie ; Gestörte B-Lymphozyten-Reifung ; Deletion auf Chromosom 14 ; Key words Agammaglobulinemia ; Autosomal-recessive inheritance ; Blocked B-cell maturation ; Deletion on chromosome 14
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary We report the clinical and laboratory results of a family where one boy and one girl presented with a clinical picture resembling the X-linked agammaglobulinemia known as Bruton´s disease. Both children showed severe bacterial infections starting at the age of around 6 months, a lack of all immunoglobulin classes and absence of mature B-cells in the peripheral blood. With respect to reports from the literature these results are yet another indicator for the existence of an autosomal-recessiv disorder with the same clinical make-up as Bruton´s disease. A deletion on chromosome 14 leading to the disorder was identified. Discussion: In this case report a rare type of autosomal-recessive immunologic disorder with deficient B-cell development, that has to be taken into account in the differential diagnosis of primary lack of antibody production, is presented. The clinical course seems to be more severe than that found in X-linked agammaglobulinemia.
    Notes: Zusammenfassung Ein gemischtgeschlechtliches Geschwisterpaar konsanguiner Eltern mit dem klinischen Krankheitsbild einer infantilen, geschlechtsgebundenen Agammaglobulinämie (Bruton-Agammaglobulinämie) wurde untersucht. Beide Kinder zeigten bei der Erstvorstellung im 1. Lebenshalbjahr schwere bakterielle Infektionen mit deutlich verminderten Konzentrationen aller Immunglobulinklassen sowie ein Fehlen reifer B-Lymphozyten im peripheren Blut. Die Untersuchungsergebnisse ließen vermuten, daß bei beiden Kindern ein autosomal-rezessiver Erbgang vorliegt. Die Existenz einer solchen Erkrankungsform war bereits in früheren Beschreibungen weniger Fälle einer primären Agammaglobulinämie bei Mädchen vermutet worden. Durch Kopplungsanalyse konnte bei den Kindern ein Gendefekt auf Chromosom 14 lokalisiert werden. Diskussion: Bei dem beschriebenen Krankheitsbild handelt es sich um eine seltene Form eines humoralen Immundefekts mit autosomal-rezessivem Erbgang und gestörter B-Zell-Reifung, der in die Differentialdiagnose der Antikörpermangelkrankheiten aufgenommen werden sollte. Nach dem bisherigen Kenntnisstand scheint der Verlauf schwerer zu sein als bei Kindern mit der X-chromosomal vererbten Form des infantilen Antikörpermangels.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of orthopaedic surgery & traumatology 7 (1997), S. 271-275 
    ISSN: 1432-1068
    Keywords: Arthroscopic lateral release ; Patellar compression syndrome ; Section arthroscopique de l'aileron rotulien ; Syndrome fémoro-patellaire
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Dans cet article nous présentons la technique, les résultats ainsi que les complications et les indications de la section de l'aileron rotulien externe et la capsulorhaphie interne, à partir des résultats obtenus par l'examen de 7o malades souffrant les uns d'une légère latéralisation rotulienne externe et d'une hyperpression fémoro-patellaire externe (42 malades), les autres d'une luxation recidivante de la rotule (28 malades). La moyenne d'âge était de 26.2 ans (entre 9 et 54 ans). Au moment de l'examen de contrôle (m=64 mois) les malades ont été soumis à un examen clinique et radiologique. Les résultats ont été évalués conformément au score de Crosby et de Insall. 77 % des patients traités par relâchement latéral externe étaient satisfaits du résultat de l'opération (score analogue visuel) et 68 % des patients traités par capsulorhaphie. Par contre seulement 45 % des malades souffrant d'une ar-throse fémoro-patellaire traités par relâchement latéral externe parlaient d'une nette amélioration. Le score dit de Crosby et Insall donnait des résultats très significatifs mais ne montrait aucune différence parmi les résultats obtenus dans ces trois groupes. 13 % des malades souffraient d'un glissement de la rotule anormal en mobilisation active. Le test de glissement passif de la rotule montrait une hyper-mobilité de la rotule vers le côté latéral dans 37 % des cas et vers le côté médial dans 8o % des cas. Les radiographies des deux genoux montraient un angle de sulcus accru de 143 %. Cependant, aucune progression de l'arthrose n'a pu être relevée dans les articulations fémoro-patellaires opérées. Une hémarthrose post-opératoire précoce, nécessitant une révision, a été constatée dans un grand nombre de cas. Intérêt clinique: Vu les résultats sur les malades ayant souffert d'un syndrome d'hyperpression rotulienne sans arthrose patello-fémorale et les malades souffrant d'une luxation ou subluxation récidivante de la rotule, ces patients sont de bons candidats pour une section endoscopique de l'aileron rotulien externe et éventuellement pour capsulorhaphie interne. Dans une population relativement jeune la section endoscopique de l'aileron externe est une technique chirur-gicale relativement simple qui peut néanmoins être suivie par une technique “ouverte” en cas de défaillance de la première procédure.
    Notes: Summary Based on the results of 70 patients with mild lateral tracking and lateral compression of the patella, intact (22 patients) or defective (20 patients) cartilage of the patellofemoral joint, and recurrent patellofemoral dislocation (28 patients) we present the technique, results, complications and indications for the lateral retinacular release and medial imbrication of the vastus medialis obliquus. The average age of the patients was 26.2 years (range 9–54). At time of follow-up (m = 64 months) the patients were examined clinically as well as radiologically. The results were evaluated according to a Crosby and Insall score. 77% of the patients with mild lateral tracking and lateral compression (lateral release) were satisfied with the operative result (visual analog scale), as well as 68% of the patients with recurrent patellofemoral dislocation (lateral release and medial imbrication). Only 45% of the patients with patellofemoral arthritis (lateral release) reported an improvement in their condition after this procedure. The Crosby and Insall score showed significant improvement but did not show any difference between the 3 groups. 13% of the patients showed an abnormal lateral tracking of the patella in active motion. The passive patellar glide test showed patellar hypermobility to the lateral side in 37% of the cases and to the medial side in 80%. X-rays of both knees showed a sulcus angle of 143°. No progression in osteoarthritis in the operated patellofemoral joint was found. Hemarthrosis complicated a high number of cases in the early postoperative period, and in 3 cases an open revision was necessary. Clinical relevance: According to our results patients with patellar compression syndrome without patellofemoral arthrosis and patients with recurrent dislocation or subluxation of the patella are good candidates for endoscopic lateral release and medial imbrication of the medial vastus obliquus. In a young population endoscopic lateral release is a relatively simple surgical procedure making an open technique in failed cases possible later on.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Arthroskopie 12 (1999), S. 17-21 
    ISSN: 1434-3924
    Keywords: Schlüsselwörter Gonarthrose ; Débridement ; Chondropathie ; Key words Gonarthrosis ; Debridement ; Chondropathy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Long term results after arthroscopic débridement of the knee for evaluating the operative outcome in arthritis of grade III or IV are still missing. In the present retrospective study, patients who met specific criteria were evaluated for examination. Of 452 patients, 182 treated by arthroscopic débridement of the knee joint were reviewed. The average age was 63.2 years and follow-up had a minimum of 10 years. All patients were monitored using a subjective rating scale, a standardized scoring scale, and radiographs of the knee. Criteria for the study were a medial and lateral gonarthrosis of grade III or IV without meniscal tears. Only 10 patients (5.5%) were still satisfied with the operative result (subjective analog scale), whereas 54 patients (29.7%) reported a good result up to 5 years after arthroscopy. 131 cases (72%) rated their results as good for up to one year. Almost one third of patients (28%) reported no relief of pain at all. Generally, the mean scoring scale decreased from preoperatively 44 points (max. 100) to 23 points postoperatively. The radiographic outcome showed that in nearly all cases the preoperative arthrosis had increased at time of follow-up. In comparing the results there was no significant age difference and no significant difference in the frequency of severe articular surface degeneration or duration of complaints (p 〉 0.05). Results of arthroscopic therapies reported in literature are different due to the fact that studies contain patients of different osteoarthritic conditions mixed with additional meniscal tears and a follow-up ranging from 1–2 years. With the following study we report on patients with an isolated grade II or IV arthritis who underwent arthroscopic débridement of the knee. With a follow-up of 10 years it is possible for the surgeon and the patient to estimate the success rate of an arthroscopic débridement individually, which might end up in a total replacement of the knee.
    Notes: Langzeitergebnisse nach arthroskopischem Kniegelenkdébridement zur Einschätzung des Therapieerfolgs bei III- und IVgradiger Arthrose fehlen bislang. In der vorliegenden, retrospektiven Studie gelangte ein Patientengut mit streng umschriebenen Kriterien zur Untersuchung. 182 von 452 Patienten im durchschnittlichen Alter von 63,2 Jahren wurden in einem Nachuntersuchungsintervall von mindestens 10 Jahren einer subjektiven Bewertung des Operationsergebnisses, einer objektiven körperlichen sowie einer radiologischen Untersuchung unterzogen. Eingangskriterien waren eine III- oder IV-gradige, mediale und laterale femorotibiale Gonarthrose ohne Meniskuspathologie mit Therapieform eines arthroskopischen Débridements. Die Auswertung der subjektiven Analogskala zum Nachuntersuchungszeitpunkt zeigte in nur noch 10 Fällen (5,5%) eine Besserung des Operationsergebnisses, in 54 Fällen (29,7%) bis zu 5 Jahren und in 131 Fällen (72%) bis zu 1 Jahr. Knapp 1 / 3 der Patienten (28%) hatten nie eine Besserung der Beschwerden erfahren. Der angewandte modifizierte Score nach Lysholm mit einer Gesamtpunktzahl von 100 Punkten hatte sich von präoperativ durchschnittlich 44 Punkten sogar auf 23 Punkte verschlechtert. Radiologisch hatte sich eine zu erwartende Zunahme der Gonarthrose eingestellt. Eine Korrelation zwischen Patientenalter, arthroskopischem Befund und Nachuntersuchungsergebnis bzw. Dauer der Beschwerdefreiheit bestand nicht (p 〉 0,05). Die Mannigfaltigkeit der in der Literatur vorgefundenen Ergebnisse arthroskopischer Therapieformen spiegelt ein unüberschaubares Miteinander verschiedener Erkrankungsstadien, -lokalisationen und zusätzlicher Meniskuspathologien wider. 1- bis 2jährige Operationsergebnisse stellen dabei das durchschnittliche Nachuntersuchungsintervall dar. In der vorliegenden Studie gelang es, am isolierten Erkrankungsbild der III- oder IVgradigen Arthrose die Wertigkeit des arthroskopischen Débridements über einen Zeitraum von 10 Jahren abzuklären. Damit werden Arzt und Patient die individuelle Einschätzung des Therapieerfolgs über einen angemessenen Zeitraum ermöglicht, der in vielen Fällen in der endoprothetischen Versorgung des Kniegelenks münden kann.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...