Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
Filter
  • 3D-CT  (1)
  • Asymptomatic bacteriuria  (1)
  • Asymptomatische Bakteriurie  (1)
  • Clinical trial  (1)
  • Diagnosis  (1)
Material
Years
Keywords
  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Vesico-renal reflux ; Renal parenchymal scar ; Urinary tract infection ; Asymptomatic bacteriuria ; Uroepithelial cell ; Vesico-renaler Reflux ; Nierenparenchymnarbe ; Harnwegsinfektion ; Asymptomatische Bakteriurie ; Uroepithelzelle
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 62 Patienten (14 Knaben, 48 Mädchen), bei denen an insgesamt 85 Niereneinheiten ein vesico-renaler Reflux (Grad 2–4) erfolgreich operiert worden war, wurden im Durchschnitt 9,3 Jahre postoperativ auf das Auftreten von Harnwegsinfektionen (HWI) und von neuen Nierenparenchymnarben (NN) verfolgt. Bei den männlichen Patienten traten postoperativ bis auf einen Knaben keine HWI bzw. NN auf. Ähnliches galt auch für etwa 45% der Mädchen. Beide Gruppen von Patienten wiesen vor Operation hohe Refluxgrade auf. Bei den übrigen Mädchen, deren präoperative Reflux-Grade im Durchschnitt relativ niedrig lagen, traten jedoch postoperativ über Jahre noch HWI auf. NN entwickelten sich vorwiegend in dieser Zeit. Untersuchungen der Fähigkeit von Uroepithelzellen (UEZ), das Bakterienwachstum zu hemmen, zeigten, daß die UEZ dieser Patienten das Bakterienwachstum nicht supprimieren konnten. Somit entsprachen diese Mädchen bezüglich ihrer UEZ-Funktion Patientinnen mit asymptomatischer Bakteriurie. HWI und NN bei Reflux scheinen somit durch unterschiedliche Ursachen ausgelöst zu werden.
    Notes: Summary 62 patients (14 boys, 48 girls) representing 85 refluxive renal units (Grade 2–4) were investigated after successful operation for the development of further urinary tract infections (UTI) and renal scars (RS). The mean follow-up was 9.3 years. With the exception of one boy, none of the male patients developed any UTI or new RS. A similar result was obtained for about 45% of the girls. These two groups of patients presented with high-grade reflux before surgery. The remaining female patients (about 55%), however, presenting with lower-grade reflux before surgical treatment, developed further UTI as well as new RS despite surgical correction of their reflux. Investigations on the capacity of uroepithelial cells (UEC) to suppress bacterial growth revealed a deficient antibacterial effect of UEC in these patients. Such an UEC defect has also been shown in patients with asymptomatic bacteriuria. In conclusion, different reasons seem to be responsible for recurrent UTI and the development of RS in patients with reflux.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISSN: 1433-0474
    Keywords: Schlüsselwörter Nephroblastom ; Klinische Studie ; Präoperative Chemotherapie ; Diagnostische Sicherheit ; Therapiereduktion ; Key words Nephroblastoma ; Clinical trial ; Pre-operative chemotherapy ; Diagnostic accuracy ; Reduction of therapy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Background: In a new study the intensity of treatment used in the former Wilms' Tumor Study of the „Gesellschaft für Pädiatrische Onkologie und Hämatologie“ (GPOH) since 1980 had to be reduced maintaining the good results. Methods: 1989 the strategy of the International Society of Pediatric Oncology (SIOP) with pre-operative chemotherapy after diagnostic imaging was adopted. The pretreatment should reduce the tumorsize to allow complete tumor resection in most patients. Results: Of 505 patients enrolled in the study over 5.25 years from 78 participating centers, 486 had a nephroblastoma, 14 another malignant tumor and 5 a benign renal lesion. Of 438 patients with nephroblastoma aged between 0.5 and 16 years 85.4 % received pre-operative chemotherapy. Compared to the prior study the percentage of patients with irradiation (22.8 %) was lowered and the cumulative dose of Adriamycin for higher stages and unfavourable histology reduced. The 91 % probability of crude survival after 3 years for all nephroblastoma patients was similiar to the former study. Conclusions: The concept of general pre-operative chemotherapy for nephroblastoma was accepted by GPOH with evident reduction of treatment intensity compared to the prior study.
    Notes: Zusammenfassung Hintergrund: Die intensive Therapie der von der Gesellschaft für Pädiatrische Onkologie und Hämatologie (GPOH) ab 1980 durchgeführten Wilmstumorstudie sollte in der Folgestudie unter Wahrung der guten Ergebnisse reduziert werden. Methode: 1989 wurde das Therapiekonzept der International Society of Pediatric Oncology (SIOP) mit präoperativer Chemotherapie nach bildgebender Diagnose übernommen, wobei der Tumor durch die Vorbehandlung verkleinert wird, damit er bei einem Großteil der Kinder vollständig entfernbar ist. Ergebnisse: Bei 505 in 5,25 Jahren aus 78 Kliniken gemeldeten Patienten hatten 486 ein Nephroblastom, 14 ein anderes Malignom und 5 eine benigne renale Läsion. Von 438 gemeldeten Nephroblastompatienten zwischen 0,5 und 16 Jahren erhielten 85,4 % präoperativ eine Chemotherapie. Der Anteil bestrahlter Nephroblastompatienten (22,8 %) und die kumulative Adriamycindosis bei hohen Stadien bzw. hoher Malignität wurden im Vergleich zur Vorstudie reduziert bei ähnlicher Überlebenswahrscheinlichkeit von 91 % nach 3 Jahren. Schlußfolgerung: Das Konzept einer generellen präoperativen Chemotherapie zur Nephroblastombehandlung ist in der GPOH mit gutem Ergebnis und deutlicher Therapiereduktion im Vergleich zur Vorstudie durchzuführen.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    ISSN: 1432-1084
    Keywords: Computed tomography ; Diagnosis ; MRI ; Radiography ; Ultrasonography ; Wilms' tumour
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The main strategy in the treatment of nephroblastoma, as described in protocol SIOP 9/GPO, is preoperative chemotherapy for patients between 6 months and 16 years of age. Before treatment the diagnosis is made only by diagnostic imaging without biopsy. From July 1988 to February 1991, 130 children with the tentative diagnosis of nephroblastoma were treated preoperatively. The initial diagnostic images (excretory urography, ultrasound, CT, MRI) have been analysed both prospectively and retrosperatively and the findings correlated with the intraoperative and histological results. Of the preoperatively treated patients 93.8% had a Wilms' tumour or one of its variants. Five patients had a different malignant tumour and 3 patients, i.e. 2.3% of those preoperatively treated or 1.6% of all registered patients, had benign tumours of the kidney. Wilms' tumour generally presented as a well-defined mass with an inhomogeneous morphology on CT. On ultrasound only 24% of the tumours were homogeneous. Intratumoral haemorrhage and cystic areas occurred frequently; calcifications were rare (8%). With regard to caval involvement only ultrasound and MRI enabled the correct diagnosis, while CT could not differentiate compressions from invasion. The pretherapeutic diagnostic imaging was of sufficient accuracy to start preoperative chemotherapy without diagnostic biopsy.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    ISSN: 1432-2102
    Keywords: Schlüsselwörter Morphologische Operatoren ; Partialvolumeneffekt ; Erosion ; Dilatation ; Bildverarbeitung ; 3D-CT ; Key words Morphological operators ; Partial volume effect ; Erosion ; Dilation ; Image processing ; 3D-CT
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Aim: The quality of segmentation and three-dimensional reconstruction of anatomical structures in tomographic slices is often impaired by disturbances due to partial volume effects (PVE). The potential for artefact reduction by use of the morphological image processing operators (MO) erosion and dilation is investigated. Design: The CT examinations of 31 patients with pathological alterations in lung or brain were segmented using automatic region growing and the MO were applied in a different number of iterations. The processed regions were 3D-reconstructed (shaded surface display, MIP, volume rendering) and the occurrence of PVE-related artefacts using the signal-to-background ratio (SBR) prior to and after MO application was compared. Results: For all patients under review, the artefacts caused by PVE were significantly reduced by erosion (lung: mean SBRpre=1.67, SBRpost=4.83; brain: SBRpre=1.06, SBRpost=1.29) even with only a small number of iterations. Region dilation was applied to integrate further structures (e.g. at tumor borders) into a configurable neighbourhood for segmentation and quantitative analysis. Conclusions: The MO represent an efficient approach for the reduction of PVE artefacts in 3D-CT reconstructions and allow optimized visualization of individual objects.
    Notes: Zusammenfassung Ziel: Die Segmentierung und 3D-Rekonstruktion anatomischer Strukturen in Schnittbildern erzielt häufig, bedingt durch Artefakte infolge des Partialvolumeneffektes (PVE), nur suboptimale Ergebnisse. Diese Störungen sollen durch Einsatz der morphologischen Bildverarbeitungsoperatoren (MO) Erosion und Dilatation reduziert werden. Methode: Bei 31 Patienten mit pathologischen Veränderungen in Lunge bzw. Gehirn wurden die CT-Daten mittels Regionenwachstum automatisch segmentiert und die MO mit einer unterschiedlichen Anzahl an Iterationsschritten angewendet. Die so bearbeiteten CT-Daten wurden dreidimensional rekonstruiert (MIP, Oberflächendarstellung, Volume Rendering) und anschließend das Auftreten von Artefakten anhand des Signal/Hintergrund-Verhältnisses (SBR) vor und nach Anwendung der MO verglichen. Ergebnisse: Bei allen ausgewerteten Patienten konnten durch die Bilderosion schon mit einer geringen Zahl von Iterationen Störungen durch PVE signifikant herabgesetzt werden (Lunge: mittleres SBRpre=1,67, SBRpost=4,83; Gehirn: SBRpre=1,06, SBRpost=1,29). Mit der Regionendilatation konnten in einer definierbaren Umgebung um die Ausgangsregion weitere Strukturen (z.B. an der Tumoroberfläche) in die Darstellung integriert werden. Schlußfolgerungen: Die MO stellen ein wirkungsvolles Verfahren zur Reduktion der Auswirkungen von PVE-Artefakten in 3D-CT-Rekonstruktionen dar und gestatten eine optimierte Visualisierung einzelner Objekte.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...