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  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Plasmaseparation ; Myasthenia gravis ; Anti-Acetylcholin-Rezeptor-Antikörper ; Plasma separation ; Myasthenia gravis ; Anti-acetylcholine receptor antibodies
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary A patient with myasthenic crisis was successfully treated with a new method of plasma exchange using a hollow-fiber filter connected to a standard dialysis pump. The filter allows PE to be performed at more clinical centers and probably at lower costs than current methods applying blood cell separators.
    Notes: Zusammenfassung Bei einer Patientin mit einer myasthenischen Krise wurde erstmals ein neuartiges Verfahren zur Plasmapherese angewandt. Dabei erfolgte die Plasmaseparation mittels eines Membranfilters in der Form eines Hohlfaserbündels. Der hierbei erforderliche apparative Aufwand ist erheblich geringer als bei den bisher zum Plasmaaustausch verwandten Blutzellseparatoren. Das neue Verfahren erscheint geeignet, der Plasmapherese zu einer weiten klinischen Anwendung zu verhelfen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Myasthenia gravis ; Acetylcholine-receptor ; Acetylcholine-receptor antibodies ; Autoimmune disease ; Plasmapheresis ; Myasthenia gravis ; Acetylcholin-Receptor ; Acetylcholin-Receptor-Antikörper ; Autoimmunerkrankung ; Plasmapherese
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 65 Patienten mit Myasthenia gravis (MG) wurden Antikörper gegen Acetylcholin-Receptoren (ACh-R) in der IgG-Fraktion des Patienten-Serums bestimmt (Immunpräzipitations-Assay mit125Jod-α-Bungarotoxin und menschlichem ACh-R als Antigen). Bei 91% der Patienten zeigte sich eine erhöhte Antikörper-Konzentration bis zum 500fachen des oberen Referenzbereichs. Eine Kontrollgruppe von 77 Patienten mit anderen gesicherten Autoimmunerkrankungen oder positiven Antikörpern gegen Muskulatur wies in keinem Fall erhöhte ACh-R-Antikörper-Konzentrationen auf. Damit ist der in-vitro Nachweis von ACh-R-Antikörpern ein empfindlicher und hochspezifischer Test für die Diagnostik der MG. Der Test eignet sich ebenfalls für die Verlaufskontrolle unter Therapie mit Immunsuppressiva oder Plasmapherese. Immunfluoreszenz-Untersuchung auf Antikörper gegen Muskelgewebe ist für die MG-Diagnostik weniger empfindlich und nicht spezifisch.
    Notes: Summary The sera of 65 patients with myasthenia gravis (MG) were analysed for antibodies against the nicotinic acetylcholine receptor (ACh-R) using an immunoprecipitation assay (125I-α-bungarotoxin bound to human ACh-R as antigen). In 91% of MG sera elevated antibody titers were found ranging up to 500 times reference values. A control group of 77 patients showing various autoimmunological phenomena had ACh-R antibody concentrations within the reference range. The demonstration of antibodies against ACh-R provides a sensitive and highly specific tool for the diagnosis of MG. In addition, the test is helpful in following patients under treatment with immunosuppressive drugs or plasmapheresis. Antibodies against striated, smooth, or heart muscle (indirect immunofluorescence test) are much less sensitive and nonspecific for the diagnosis of MG.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Adult-onset mixed myopathy ; Nemaline myopathy ; Minicore disease ; Central core disease ; Polymyositis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary A woman, aged 75 years, presented with a 15-year history of progressive, generalized, painful muscle weakness and wasting. Clinical and laboratory investigation revealed a sporadic muscle disorder. Muscle biopsy showed a mixed pattern of nemaline myopathy with minicores and central cores and severe atrophy of type-1 and type-2 fibers. A trial of immunosuppressive treatment did not improve her condition, which clinically mimicked chronic progressive polymyositis. Mixed myofibrillar myopathies of this type have so far only been described among the group of congenital myopathies.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Intensivmedizin und Notfallmedizin 34 (1997), S. 110-123 
    ISSN: 1435-1420
    Keywords: Key words Neuromuscular diseases ; Guillain-Barré syndrome ; chronic inflammatory demyelinating polyneuritis ; myasthenia gravis ; Lambert-Eaton syndrome ; poly-/dermatomyositis ; Schlüsselwörter Neuromuskuläre Krankheiten ; Guillain-Barré-Syndrom ; Chronisch entzündliche demyelinisierende Polyneuritis ; Myasthenia gravis ; Lambert-Eaton-Syndrom ; Poly-/Dermatomyositis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Übersichtsarbeit befaßt sich mit der Differentialdiagnose und Therapie von Erkrankungen des neuromuskulären Systems. Kardinalsymptom ist eine generalisierte Muskelschwäche, die de novo auftritt oder als krisenhafte Dekompensation einer vorbestehenden Erkrankung entsteht. Typische klinische Befundkonstellationen erlauben die rasche diagnostische Eingrenzung, unterstützt durch wenige gezielte technische Zusatzuntersuchungen. Die Abgrenzung seltenerer Erkrankungen als Ursache einer bedrohlichen Muskelschwäche erfordert eingehendere Untersuchung und besonders ausführliche anamnestische und fremdanamnestische Erhebungen. Die Intensivbehandlung neuromuskulärer Krankheiten zeichnet sich durch einige Besonderheiten aus, aus denen sich Konsequenzen für Monitoring, Sedierung, Schmerztherapie und Beatmung ergeben. Im speziellen Teil wird die intensivmedizinisch relevante Stufentherapie neuromuskulärer Erkrankungen detailliert besprochen.
    Notes: Summary This review deals with the differential diagnosis and treatment of critically ill neuromuscular patients. Acute muscular weakness may be a sign of newly acquired neuromuscular disorders or of an exacerbation of a previously existing disease. Typical features of the more common neuromuscular conditions are presented and the problems of neurocritical care delineated. The appropriate ancillary tests are presented. Intensive care management includes adapted strategies for monitoring, sedation, pain treatment, and artificial respiration as applied to the critically ill neuromuscular patient. Specific treatments for disorders including Myasthenia gravis, the Lambert-Eaton myastenic syndrome, Guillain-Barré syndrome, chronic inflammatory neuropathies and myositis are summarized proposing a step-wise escalation of treatment modalities.
    Type of Medium: Electronic Resource
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