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  • Knochenmarktransplantation  (2)
  • Anti-hGH-Antiserum  (1)
  • Corticosteroid therapy  (1)
  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Bone marrow transplantation ; Acute leukaemia ; Knochenmarktransplantation ; akute Leukämie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Rahmen der Arbeitsgemeinschaft Knochenmarktransplantation München wurden von August 1975 bis Juni 1980 insgesamt 17 Patienten mit rezidivierter, akuter Leukämie mit Knochenmark von HLA-identischen Geschwistern transplantiert. Die antileukämische und immunsuppressive Vorbehandlung bestand aus BCNU, Cytosin-Arabinosid, Cyclophosphamid in hoher Dosierung und Ganzkörperbestrahlung mit etwa 9 Gy Körpermitteldosis an einer60Co-Doppelbestrahlungsanlage. Die Prophylaxe einer Graft-versus-Host Krankheit (GvHK) wurde in allen Fällen mit Methotrexat durchgeführt, bei neun Patienten wurde als zusätzliche GvHK-Prophylaxe das Knochenmark mit Anti-T-Zell-Globulin inkubiert, von dem die Antikörper gegen hämopoetische Stammzellen absorbiert waren. Zwei von fünf auswertbaren Patienten, die unbehandeltes Knochenmark erhalten hatten, entwickelten chronische GvHK, während kein Patient nach ATCG-Inkubation des Knochenmarkes eindeutige GvH-Krankheit bekam. Sechs Patienten leben in Vollremission zwischen einem und 33 Monaten nach Knochenmarktransplantation (KMT). Fünf Patienten starben mit Rezidiven zwischen 3 1/2 und 24 Monaten nach KMT, drei Patienten mit interstitieller Pneumonie innerhalb von 3 Monaten nach KMT und drei Patienten innerhalb von 4 Wochen ohne ausreichende Knochenmarkfunktion. Vier von 13 Patienten, die vor mehr als 6 Monaten transplantiert wurden, überleben zur Zeit 11, 14, 19 und 33 Monate in Vollremission. Unsere Ergebnisse bestätigen, daß selbst in fortgeschrittenen Stadien akuter Leukämie durch KMT noch langfristige Remissionen erreichbar sind.
    Notes: Summary Seventeen patients with relapsed, acute leukemia were grafted with bone marrow from HLA-identical siblings by the ‘Munich Cooperative Group for Bone Marrow Transplantation’ during the period from August 1975 to June 1980. The antileukemic and immunosuppressive conditioning treatment consisted of high doses of Bischlorethyl nitrosourea, Cytosine-Arabinoside and Cyclophosphamide, as well as, total body irradiation of about 9 Gy (midline body dose) from dual60Cobalt sources. Methotrexate was given to all patients for prophylaxis of graft-versus-host disease (GvHD). Nine patients received marrow that was treated with anti-T-cell globulin (ATCG) “in vitro”. — Crossreacting antibodies against hemopoietic stem cells were removed by absorption. Two of 5 evaluable patients given untreated marrow developed chronic GvHD, while patients given ATCG-treated marrow did not show unequivocal symptoms of GvHD. Six patients are in complete remission one to 33 months following bone marrow transplantation (b.m.t.) Five patients died with relapses of leukemia between 3 1/2 and 24 months following b.m.t., 3 patients died with interstitial pneumonia within 3 months of b.m.t. and 3 patients died with insufficient graft function within 4 weeks of b.m.t. Four of thirteen patients that were grafted more than 6 months ago are presently alive and in continuous complete remission at 11, 14, 29 and 33 months following b.m.t. Our results confirm that longterm remissions can be obtained with b.m.t. in patients with acute leukemia in advanced stage.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Knochenmarktransplantation ; Vermeidung von GvH ; T-Zell-Globulin ; Bone marrow transplantation ; Prevention of GvH ; Preincubation of donor bone marrow ; Specific anti-T-cell globulin
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary An in vitro incubation of incompatible donor bone marrow by xenogenic anti-T-cell globulin (ATG) suppressed an otherwise lethal GvH reaction in animal models. An application of this principle to clinical bone marrow transplantation was successfully tried in three patients with acute lymphoblastic leukemia. Preparation of the specific anti-human T-cell globulin (ATCG-H) was carried out by absorption of anti-human thymocyte globulin with liver-kidney homogenate, chronic lymphocytic leukemia cells of B-cell type, and erythrocytes. Subsequent testing revealed that the serum still reacted with human T-cells but no longer reduced the number of colony-forming units in culture (CFU-C). All three bone marrow recipients were treated by chemotherapeutic conditioning and total body irradiation followed by grafting of in vitro treated bone marrow from HLA-identical siblings. The transplantation of the bone marrow was well tolerated and no major side effects were encountered. No patient so far (24, 7, 6 months) has shown any signs of GvHD. The in vitro pretransplantation treatment of bone marrow with anti T-globulin may be a new approach to the prevention for GvHD in man.
    Notes: Zusammenfassung Tierexperimentelle Befunde ergaben den Hinweis, daß bei Knochenmarktransplantation mit inkompatiblem Spendermark eine Vorinkubation des Spendermarkes mit xenogenem Anti-T-Zell-Globulin eine sonst toxisch verlaufende Graft versus Host-(GvH)Erkrankung vermeidet. Bei drei Patienten mit akuter lymphatischer Leukämie wurde dieses Prinzip bei der Knochenmarktransplantation erfolgreich klinisch angewandt. Zur Anwendung gelangte ein spezifisches antihumanes Anti-T-Zell-Globulin (ATCG-H), das durch mehrere Absorptionsschritte aus rohem antihumanem Globulin (ATG) gewonnen wurde. Eine Vortestung des Serums ergab eine unveränderte Reaktion gegen menschliche T-Zell-Lymphozyten ohne toxische Nebenwirkungen auf in vitro nachweisbare Vorläuferzellen der Hämopoese (CFU-C). Die Knochenmarktransplantation wurde bei allen drei Patienten nach üblicher Chemotherapie („Konditionierung“) und Ganzkörperbestrahlung mittels vorinkubiertem Spendermark von HLA-identischen Geschwisterndurchgeführt. Toxische Nebenwirkungen durch die Vorinkubation traten nicht auf. Anzeichen einer GvH wurden bisher (24, 7, 6 Monate) bei den Empfängern nicht beobachtet. Die in vitro -Vorinkubation von Spenderknochenmark kann somit als ungefährlicher neuer Versuch zur Vermeidung einer GvH beim Menschen empfohlen werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of pediatrics 119 (1975), S. 161-167 
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Autoimmune hemolytic anemia ; Interstitial nephritis ; Renal biopsy ; Corticosteroid therapy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über einen 15jährigen Jungen mit autoimmunhämolytischer Anämie vom chronischen Typ berichtet, bei dem sich 3 Jahre nach einer Milzexstirpation eine Niereninsuffizienz entwickelte. Durch eine percutane Nierenbiopsie konnte eine interstitielle Nephritis mit auffallend starken lymphocytären Infiltrationen und verödeten Glomeruli nachgewiesen werden. Die Niereninsuffizienz verschwand unter Steroiden. Die Nierenveränderungen scheinen Ausdruck der Immunerkrankung zu sein.
    Notes: Abstract A case is reported of a 15-year-old boy with chronic autoimmune hemolytic anemia who developed renal insufficiency 3 years after splenectomy. An interstitial nephritis with striking lymphocytic infiltrates and sclerosed glomeruli could be demonstrated by percutaneous renal biopsy. Renal symptoms disappeared promptly after corticosteroid therapy. The renal lesions are thought to have arisen as part of the autoimmune disease.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of pediatrics 140 (1983), S. 47-50 
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: Human growth hormone ; Lymphoproliferation ; Phytohaemagglutinin ; Anti-hGH-Antiserum
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract This study was designed to investigate the capacity of human growth hormone (hGH) to induce proliferation of human peripheral blood lymphocytes (PBL) and its effect on lectin-induced lymphoproliferation, as measured by [3H]-thymidine (3H-TdR) incorporation into lymphocyte DNA. We observed that hGH itself induced lymphoproliferation. Maximal responses were reached with 50 ng/ml after 4 days and 25 ng/ml after 7 days. Anti-hGH-antiserum completely blocked the stimulatory capacity of hGH. Further evidence for the specificity of the effect was obtained by the finding that no other hormone present in the hGH preparation produced any effect on lymphocyte cultures. In contrast to its stimulatory capacity, hGH reduced the proliferative response of PBL to phytohaemagglutinin (PHA). This effect was also neutralized by anti-hgH-antiserum. These results show a direct stimulatory effect of hGH on PBL and a regulatory effect of the hormone on lectin-induced lymphoproliferation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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