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  • Gelenkfraktur  (2)
  • Antilymphocytic globulin  (1)
  • Clinical scores  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 51 (1973), S. 487-493 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Antilymphocytic globulin ; immunosuppression ; side-effects ; serum sickness ; Antilymphocytenglobulin ; Immunsuppression ; Nebenwirkungen ; Serumkrankheit
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 127 mit ALG vom Pferd behandelten Patienten wurden die möglichen hämatologischen und klinischen Nebenwirkungen erfaßt, ihre prophylaktische Verhinderung und therapeutische Beherrschung geschildert. Durch Anwendung eines exakten Therapieschemas in Kombination mit Azathioprine und Corticosteroiden nach sorgfältiger Patientenauswahl und versuchter Erzeugung einer immunologischen Toleranz gegen Pferde-IgG, ließen sich Häufigkeit und Intensität von Nebenreaktionen signifikant verringern. Dies wird im Vergleich zweier Patientengruppen gezeigt. Die für die Auslösung der Nebenreaktionen verantwortlichen pathogenen Faktoren werden erörtert. Da prinzipiell unvermeidbare, lebensbedrohende Nebenwirkungen bisher nicht aufgetreten sind, wird die Frage nach der ärztlichen Verantwortbarkeit einer ALG-Therapie bejaht, jedoch sorgfältige klinische, klinisch-chemische und immunologische Überwachung gefordert.
    Notes: Summary In 127 patients treated with horse anti-human lymphocytic globulin (ALG) the possible haematological and clinical side effects, their prevention and treatment were recorded. Frequency and intensity of side reactions can be reduced significantly by the application of a strict therapy schedule in combination with azathioprine and corticosteroids, careful selection of patients and induction of immunological tolerance against horse-IgG. This is shown when comparing the two groups of patients. The pathogenic factors of the side-reactions are discussed. Because principally unavoidable, life-threatening side effects have not been observed, the answer to the question of the ethical justification of ALG therapy is positive. Careful clinical, biochemical and immunological controls are postulated.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of orthopaedic surgery & traumatology 4 (1994), S. 143-148 
    ISSN: 1432-1068
    Keywords: Ligament croisé antérieur ; Résultats cliniques ; Contrôle de qualité ; Mesure instrumentale de la laxité ; Evaluation isocinétique de la fonction musculaire ; Anterior cruciate ligament ; Clinical scores ; Quality control ; Instrumented laxity testing ; Isokinetic muscle force
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary An objective functional evaluation after acute repair of unilateral anterior cruciate ligament (ACL) rupture was performed in a homogeneous group of 37 patients at a mean of 44.4 months after trauma. A patient questionnaire, standardized clinical testing, instrumented laxity testing and concentric isokinetic muscle torque evaluation were included. Instrumented laxity testing proved to be closely correlated with the pivot shift test (r=0.54, p〈0.001) and the Lachman test (r=0.73, p〈0.001), but offered a far better resolution. The degree of anterior instability as measured could be shown to correlate negatively with the isokinetic flexor muscle torque (r=−0.61, p〈0.001) and the hamstring/quadriceps ratio (r=−0.44, p〈0.05). The intraindividual differences of instrumented laxity testing revealed that a significant degree of instability (〉2 mm) was present in 49% of the patients contrasting with the good result in the Lysholm score (mean=84.5 pts.) and a 74% rate of satisfied patients. Instrumented laxity testing makes a significant contribution to objective evaluation of functional results after ACL repair.
    Notes: Résumé Une évaluation fonctionnelle objective a été effectuée après réparation unilatérale de rupture du ligament croisé antéro-externe (LCAE) dans une série homogène de 37 patients, avec un recul moyen de 44,4 mois par rapport au traumatisme. Un questionnaire, un contrôle clinique standardisé, des tests instrumentaux de laxité ligamentaire ainsi qu'une évaluation du moment de torsion musculaire isokinétique concentrique furent utilisés. Le contrôle instrumental de la laxité ligamentaire peut être considéré comme très proche du test d'instabilité du pivot (r = 0,54, p 〈 0,001) et le signe de Lachman (r = 0,73, p 〈 0,001) mais est plus rapidement décisif. Le degré d'instabilité antérieure mesuré pourrait être considéré comme corrélé négativement avec le moment de torsion musculaire isokinétique concentrique (r = 0,61, p 〈 0,001) et le rapport ischio-jambiers/quadriceps (r = 0,44, p 〈 0,005). Les différences entre les sujets des tests instrumentaux de laxité ligamentaire révèlèrent qu'un degré significatif d'instabilité (〉 2 mm) existait chez 49 % des patients, ce qui contraste avec les bons résultats au score de Lysholm (moyenne : 84,5 points) et une proportion de 74 % de patients satisfaits. Ainsi le test instrumental de laxité ligamentaire apporte-t-il une contribution importante à l'évaluation fonctionnelle post-opératoire des ligamentoplasties du LCAE.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 501-501 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Comminuted fracture ; Distal humerus ; Ellbogen ; Gelenkfraktur ; Osteosynthese ; Nachuntersuchungen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei Trümmerbrüchen des Ellbogens kommt es fast immer zur Stufenbildung in den Gelenkflächen. Diese stellt eine absolute Indikation zur Operation dar. Zusammen mit einer Sammelstatistik der Deutschen AO wurden 245 distale intraarticuläre Humerusfrakturen ausgewertet. Verfahrenswahl. Operation in Bauchlage des Patienten, dorsaler Zugang (60 %), Olecranonosteotomie (52 %), Rekonstruktion mit verschiedenen Implantaten. Bei schwerer Weichteilverletzung temporär Fixateur externe. Sofortige kontrollierte Krankengymnastik aus der Gipsschiene (70 %). Ergebnisse. 29,5 % sehr gut, 39,6 % gut, 19,4 mäßig, 11,5 % schlecht.
    Notes: Summary Comminuted fractures of the distal humerus require operative treatment. Only by anatomical reconstruction of the joint can good functional results be achieved. Intensive postoperative kinesitherapy is of great importance. In a comprehensive statistical study by the German section of AO International 245 patients were reexamined. The remaining disability can be controlled in two-thirds of the cases to such an extent that no alterations are necessary in private or professional life. Of the results, 29.5 % could be classified as very good, an additional 39.6 % as good. 19.4 % as moderate, and 11.5 % as poor.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Elbow ; Humerus ; Intraarticular fracture ; Ellbogengelenk ; Humerus ; Gelenkfraktur ; Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Distale intraarticuläre Humerusfrakturen erfordern im allgemeinen eine operative Behandlung. Das funktionelle Ergebnis ist abhängig von der anatomischen Rekonstruktion der Gelenkflächen und von der frühzeitigen kontrollierten Nachbehandlung. Das Gesamtergebnis wurde bewertet mit 23,8% sehr gut, 36,0% gut, 22,3% mäßig und 17,9% schlecht. Hierbei ist zu berücksichtigen, daß 18% der Patienten polytraumatisiert waren und in 27% eine offene Gelenktrümmerfraktur vorgelegen hatte.
    Notes: Summary Intraarticular fractures require a surgical therapy. The functional results are depending on the anatomical reconstruction of the joint surfaces and on early kinesitherapy. Remaining disabilities may be controlled in 2/3 of the cases to such an extent that no alterations are necessary in private or professional life. The overall result was very good in 23.8%, good in 36.0%, moderate in 22.3% and bad in 17.9%. These bad results are due to the rate of polytraumatized patients (18%) and the high rate of open comminuted fractures (27%).
    Type of Medium: Electronic Resource
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