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  • Chronische Pankreatitis  (2)
  • Total Heart Replacement  (2)
  • Axillo-femoraler Bypass  (1)
  • 1
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Total Heart Replacement ; Artificial Heart ; Electrolyte-Metabolism ; Hyperaldosteronism ; Renal Function
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über das postoperative Verhalten des Wasser-, Säure-Basen- und Elektrolythaushaltes nach Totalersatz des Herzens berichtet. Es ist eine deutliche Tendenz zur Entwicklung einer Hypokaliämie bei hohen renalen Kaliumverlusten, einer Hypernatriämie und Hyperchlorämie bei stark eingeschränkter Urinausscheidung an Natrium und Chlorid sowie einer Wasserretention und metabolischen Alkalose erkennbar. Dieses Verhalten ist als Ausdruck eines sekundären Hyperaldosteronismus anzusehen.
    Notes: Summary It will be reported about the postoperative course of the water-, acid-base and electrolyte-metabolism after total heart replacement. There is a remarkable tendency for a development of hypokalemia with a great renal loss of potassium, a high serum concentration of sodium and Chorid, together with a restriction in the urinary excretion of this electrolytes, a water retention and metabolic alcalosis. This behaviour seems to be an expression of a secundary hyperaldosteronism.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 550-550 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Tumor ; Head of pancreas ; Duodenum saving resection ; Duodenumerhaltende Resektion ; Chronische Pankreatitis ; Pankreaskopftumor
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine duodenumerhaltende Resektion des Pankreaskopfes bei Patienten mit chronischer Pankreatitis hat gegenüber der partiellen Duodeno-Pankreatektomie (Whipple-Op.) den Vorteil: Erhaltung der Duodenumpassage, Erhaltung der exkretorischen Funktion des linken Pankreas, Resektatbegrenzung auf den Pankreaskopf unter Schonung der Pankreasnachbarstrukturen. Bei 29 Patienten mit großem Tumor im Pankreaskopf wurde die duodenumerhaltende Pankreaskopfresektion ohne Klinikletalität angewandt. Die postoperative Krankenhausliegezeit war im Durchschnitt 22 Tage, Spätletalität 6,9%. Bei einer durchschnittlichen Nachbeobachtungszeit von 2,1 Jahren sind 82% der Patienten wieder vollberufstätig.
    Notes: Summary The duodenum-preserving resection of the head of the pancreas in chronic pancreatitis includes the following advantages: preservation of the physiological duodenopassage, preservation of the excretory function of the left pancreas, and resection of only the head of the pancreas without damage to adjacent tissues. Of the 29 patients with a tumor of the head of the pancreas who underwent surgery using the duodenum-saving pancreas resection, the operative lethality was 0. The hospitalization time averaged 22 days, with a late lethality of 6.9%. When examined at an average of 2.1 years afterward, 82% of all patients were found to be completely resocialized.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 515-515 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Axillofemoral bypass ; High-risk patient ; Indication ; Long-term results ; Axillo-femoraler Bypass ; Risikopatient ; Indikationsstellung ; Langzeitergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An 95 Risikopatienten (Durchschnittsalter 68,28 Jahre) wurden 1970–1979 114 axillo femorale Bypassoperationen durchgeführt: in 84,48 % der 116 Extremitäten im Stadium III und IV. Derelektive Eingriff war mit einer Operationsletalität von 6,3 % belastet. Die kumulative 5-Jahres-Durchgängigkeit betrug für den unilateralen Bypass 51,60 % und für den bifemoralen Bypass 77,14 %. Häufigste Komplikation war mit 47,37 % die Transplantatthrombose, nur in 53,75 % gelang eine erfolgreiche Revision. Vorrangig erscheint daher eine strengere Indikationsstellung: Operation nur im Stadium III und IV sowie nur beim ßechten” Risikopatienten.
    Notes: Summary In 95 high-risk patients (average age of 68.28 years), 114 axillofemoral bypass operations were performed: 84.48 % of the 116 extremities were in stages III and IV. In elective operations, the operative mortality was 6.3 %. The unilateral bypass showed a cumulative 5-year patency rate of 51.60 %, the bifemoral bypass of 77.14 %. Graft thrombosis was the most common complication (47.37 %); successful revision was possible only in 53.75 %. Therefore we recommend a more strict indication: an operation should be performed only in cases in stages III and IV and only in a “real” high-risk patient.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 616-616 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Head resection ; Preservation of the duodenum ; Chronische Pankreatitis ; Pankreaskopfresektion ; Duodenumerhaltung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 15 Patienten mit chronischer Pankreatitis und Pankreaskopftumor wurde nach Malignomausschluß eine das Duodenum erhaltende Pankreaskopfresektion ausgeführt. Zur Überbrückung des Pankreasdefektes erfolgte Jejunuminterposition. Die Kliniksletalität war 0%. Nachbeobachtungszeit im Durchschnitt 31 Monate. 75% der Patienten waren wieder voll arbeitsfähig. Der Vorteil dieser Operation liegt im begrenzten Organtrauma, der Erhaltung der Duodenumpassage, Erhaltung des übrigen Pankreas für exound endokrine Funktion und Gewinnung des Pankreaskopftumors zur histologischen Beurteilung.
    Notes: Summary In 15 patients with chronic pancreatitis and a tumor of the head of the pancreas without malignancy, resection of the head of the pancreas preserving the duodenum was performed. For bridging the pancreas defect, jejunum is interposed. The clinical mortality was 0%. The follow-up time averages 31 months. 75% of the patients are completely restored. The benefit of this operation derives from the limited organ trauma, the protection of the duodenal passage, the protection of the remaining pancreas for the exo-endocrine functions and the presentation of the tumor of the pancreas for histological examinations.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Total Heart Replacement ; Artificial Heart ; Oxygen Debt ; Liver Function ; Postoperative Course
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über die Technik der postoperativen Versorgung der Versuchstiere nach Totalersatz des Herzens berichtet und auf einige allgemeine Versuchsergebnisse eingegangen. In den Jahren 1972–1973 wurden insgesamt 47 Totalherzimplantationen durchgeführt, die längste Überlebenszeit betrug 126 Std. Anhangsweise wird auf die Leberfunktion und die Sauerstoffschuld der Versuchstiere eingegangen.
    Notes: Summary It will be reported about the postoperative management after implantation of the total artificial heart and some main results. In 1972–1973, 47 total artificial heart replacements were done, the longest survival was 126 h. In the supplement, it is reported about the liver function and the oxygen debt of the experimental animals.
    Type of Medium: Electronic Resource
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