Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
Filter
  • Carcinom  (2)
  • Chemotherapie  (2)
  • Gastroenterostomy  (2)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of cancer research and clinical oncology 95 (1979), S. 273-280 
    ISSN: 1432-1335
    Keywords: Magencarcinom ; Nukleinsäure ; Synthese ; Chemotherapie ; Gastric cancer ; Nucleic acid synthesis ; Chemotherapy ; Predictive test
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Measurements of the rate of incorporation of radioactively labeled nucleic acid precursors into the DNA and RNA of gastric carcinoma cell suspensions indicated variable rates of proliferation for the tumors. The rate of incorporation generally correlates to the cytological level of differentiation of the carcinoma. Reduced differentiation of the tumors showed a corresponding increase in the rate of proliferation. Knowing the proliferation-dependent effect of most cytostatica, this results in a resistance to cytostatica of highly differentiated gastric cancers. The nucleic acid synthesis of proliferatively active tumors could only be partially inhibited by the cytostatica tested (5-fluorouracil, adriamycin). Carcinomas with metabolic possibility for compensation of the active mechanism of the cytostatica were biochemically resistant. Due to the resulting methodical problems and unaccountable patient-dependent causes of resistance, a conclusive statement about cytostatica-sensitive tumors is difficult to make in incorporation studies.
    Notes: Zusammenfassung Durch Messung der Einbaurate radioaktiv markierter Nucleinsäurepräkursoren in die DNA bzw. RNA bei Magenkarzinom-Zellsuspension ergaben sich Hinweise auf eine unterschiedliche Proliferationsaktivität der Tumoren. Der Markierungsindex korrelierte im allgemeinen mit demzytologischen Differenzierungsgrad des Karzionoms. Mit Entdifferenzierung der Tumoren stieg die Proliferationsrate an. Hieraus ergibt sich bei bekannter proliferationsabhängiger Wirkung der meisten Zytostatika eine weitgehende Zytostatika-Resistenz der hochdifferenzierten Magenkarzinome. Die Nucleinsäuresynthese proliferationsaktive Tumoren konnte nur teilweise durch die getesteten Zytostatika (5-Fluoro-Uracil, Adriamycin) gehemmt werden. Karzinome mit Stoffwechselkompensationsmöglichkeiten gegenüber dem Wirkungsmechanismus der Zytostatika erwiesen sich biochemisch resistent. Eine Aussage über zytostatikasensible Tumoren ist neben den sich hierbei ergebenden methodischen Problemen auch aufgrund nicht erfaßter Patient-bedingter Resistenzursachen anhand von Incorporationsstudien problematisch.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 344 (1977), S. 207-217 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastroenterostomy ; Duodenal reflux ; Epithelial lesions ; Nitrosoguanidine ; Rat
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Einfluß des chronischen duodenogastrischen Refluxes auf die Magenschleimhaut des nicht resezierten Magens wurde im Hinblick auf die Disposition der gastroenteralen Anastomose für die Krebsentstehung tierexperimentell an männlichen Wistarratten untersucht. Hierzu wurden Tiere mit einer Gastroenterostomie ohne Enteroanastomose und Tiere, bei denen ein Reflux durch eine Y-Gastroenterostomie nach Roux ausgeschlossen war, mit einer zeitlich unterschwelligen Cancerogendosis (Nitrosoguanidin) exponiert. Es wird gezeigt, daß auch unabhängig von der Cancerogenexposition ein chronischer duodenogastrischer Reflux zu adenomartigen Drüsenproliferationen mit z. T. atypischen Epithelregeneraten an der Anastomose führt, die durch eine Gastroenterostomie nach Roux verhindert werden können. Anastomosencarcinome, wie in früheren Untersuchungen am resezierten Magen bei sonst gleichen Versuchsbedingungen beschrieben, konnten nicht induziert werden. Somit spielen für die Krebsentstehung an der gastroenteralen Anastomose neben dem Reflux auch die durch die Magenresektion selbst hervorgerufenen Veränderungen eine nicht unwesentlilche Rolle.
    Notes: Summary The cancerogenic effect of continous duodenal reflux on the gastric mucosa has been investigated in male Wistar-rats after gastrointestinal anastomosis. Groups of animals with gastroenterostomy without enteroenteral anastomosis and with Roux-en-y-anastomosis preventing duodenal reflux were treated with lower dosages of the cancerogenic Nitrosoguanidine. Proliferative mucosal alterations near the gastroenteral anastomosis were observed. In addition the gastric mucosa was characterized by adenomatous lesions caused by duodenal reflux. The changes detected were not influenced by Nitrosoguanidine and did not appear in cases of Roux-en-y-anastomosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 347 (1978), S. 711-711 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastrectomy ; Stomach cancer ; Cancer, reconstruction ; Chemotherapy ; Magen ; Carcinom ; Gastrektomie ; Magenersatz ; Chemotherapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Anhand des Krankengutes der chirurgischen Universitätsklinik Ulm von 1960–1976 werden die Behandlungsergebnisse und 5-Jahres-Überlebenszeiten von 947 Patienten, die wegen eines Magencarcinoms behandelt wurden, dargestellt. Besonders herausgestellt wird die Zunahme der Frühcarcinome infolge der intensivierten präoperativen Diagnostik. Die makroskopischen und histologischen Wachstumsformen werden aufgeführt und die sich daraus ergebenden Konsequenzen für die chirurgische Therapie abgeleitet. Es ergibt sich, daß bei Patienten unter 70 Jahren die Gastrektomie im Prinzip Anwendung finden sollte. Es wird auf die Vorteile geeigneter Rekonstruktionsverfahren hingewiesen. Ferner werden die gebräuchlichen Chemotherapie-Schemata aufgefuhrt und die an der Universität Ulm laufende adjuvante Studie erwähnt.
    Notes: Summary Based on 947 patients operated on for gastric carcinoma between 1960 and 1976, results and 5-years survival times are demonstrated. Due to intensified preoperative diagnostic methods, there is an increase in early gastric cancer. Adequate surgical measures are related to the specific morphologic and histologic behavior of the gastric cancer. It is concluded that total gastrectomy should be performed in patients under 70 years of age. Suitable reconstructive procedures seem to be of value. Furthermore, chemotherapeutic treatment is dicussed, and our controlled randomized adjuvant therapy study presented.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 579-579 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Stomach ; Cancer ; 5-years survival ; Operative procedure ; Magen ; Carcinom ; 5-Jahres-Überlebenszeit ; Operationsverfahren
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir analysierten beim Magencarcinom in einer retrospektiven Studie den Einfluß der operativen Verfahrenswahl auf die Überlebenszeit. Es ergaben sich folgende Feststellungen: Waren Lymphknoten befallen, war die 5-Jahres-Überlebenszeit höher nach Gastrektomie, verglichen mit der Magenresektion. Esbestand kein Unterschied, wenn die Lymphknoten nicht befallen waren. Beim Magenfrühcarcinom ist die 5-Jahres-Überlebenszeit unabhÄngig von der operativen Verfahrenswahl.
    Notes: Summary In a retrospective study we analysed the survival rate of gastric cancer patients correlated to surgical procedure. The conclusions are as follows: 5-year survival rate was higher after total gastrectomy vs. partial gastrectomy in tumors with involvement of lymph nodes. There was no difference in tumors without involved lymph nodes. 5-year survival rate in early gastric cancer does not depend on surgical procedure.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 344 (1977), S. 109-114 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastric carcinoma ; Gastroenterostomy ; Bacterial flora ; Nitrit ; Rat
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Anlage einer Gastroenterostomie ohne Enteroanastomose führt zu einer Veränderung der bakteriellen Magenbesiedlung, wobei besonders der Anteil nitritspaltender Bakterien erhöht ist. Dies hat ein Ansteigen der Nitrit-Konzentration im Magensaft zur Folge. Die hierdurch mögliche vermehrte Bildung carcinogener Nitrosamine wird im Hinblick auf das Entstehen eines Carcinoms im operierten Magen diskutiert. Da die beschriebenen Veränderungen durch eine Gastroenterostomie nach Roux weitgehend verhindert werden, soll dies bei der Passagewiederherstellung nach Operation am Magen berücksichtigt werden.
    Notes: Summary A gastroenterostomy without enteroanastomosis leads to a change in the bacterial flora of the stomach, where-by in particular the proportion of nitrite-decomposing bacteria, is enhanced. This results in an increase of nitrite concentration in the gastric fluid, which may possibly be accompanied by an augmented production of carcinogenic nitrosoamine. This latter aspect is considered with respect to the origin of carcinoma in the operated stomach. Since the reported changes will be largely prevented by a Roux-Y-gastroenterostomy, this should be taken into consideration for reconstruction of the alimentary tract after gastric surgery.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...