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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Graefe's archive for clinical and experimental ophthalmology 149 (1949), S. 318-354 
    ISSN: 1435-702X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 279 (1954), S. 411-412 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 282 (1955), S. 378-388 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 325 (1969), S. 987-990 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Nachuntersuchungen der Entnahmestelle von Tibiacorticalisspänen zeigen, daß eine völlige Durchbauung der Corticalis nur bei Menschen unter 20 Jahren auftritt. In späteren Lebensjahren füllt sich die Lücke mit Spon giosa aus, die Corticalisränder der Spanentnahmestelle verstärken sich entsprechend Tragepfeilern. Es bleibt ein ovaler Defekt, der offensichtlich keine Stabilitätsminderung des Knochens bedingt. Auf eine korrekte Spanentnahme, vor allem die Erhaltung der drei Tibiakanten, muß aber hingewiesen werden. Frakturen treten nur bei fehlerhafter Spanentnahme oder zu früher Belastung auf.
    Notes: Summary Later examination of the site of removal of cortical tibia chips shows that complete restitution of cortical bone occurs only in people under 20 years of age. In older people the gap is filled by spongiosa, the cortical margins of the site of chip removal becoming reinforced like supporting pillars. There remains an oval defect which obviously causes no loss of bone stability. Removal of chips must be done correctly, however, leaving intact, above all, the three edges of the tibia. Fractures occur only after faulty removal of chips or premature weight bearing.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European archives of oto-rhino-laryngology and head & neck 169 (1956), S. 257-276 
    ISSN: 1434-4726
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 64 (1968), S. 282-284 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 59 (1966), S. 99-102 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neural transmission 5 (1953), S. 291-305 
    ISSN: 1435-1463
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary 1. In 44 tumors of the region of the sella, the authors found, in the EEG, eleven times lateral differences and signs of focuses, respectively, in 27 cases general alterations; six were normal. 2. The general encephalographic alterations were marked by: 1. Bilaterally thetawaves (4 to 7 Hz) with high frontal accentuation. 2. Extension over a large region, chiefly paramedian but also basal. 3. The frequency (4 to 7 Hz), on an average, was deeper than it was with the so-called “normal ones” (6 to 7 Hz). 4. The amplitude (30 to 150 μV) was higher than the one of the α-waves. 5. In cases with considerable water-retention big steep potentials were found. The thetawaves were increased and decreased, respectively, by charges (hyperventilation, water test) or after dehydration. 3. The appearance of bilateral theta-waves is considered to be caused by the regulation disturbances of the diencephalo-hypophyseal system without any direct pressure effect on the hypothalamus by the tumor. The disturbance of the carbohydrates metabolism causally participates in the intrasellary chromophil HA, while the hydrometabolism causally participates in the chromophobe tumors. The craniopharyngeomata are generally marked by considerable changes in EEG, which may be caused by a functional disturbance arisen at the time of early childhood.
    Abstract: Résumé 1. Les auteurs ont trouvé dans l'EEG, dans 44 tumeurs de la région sellaire, onze fois des différences latérales ou des signes focaux, en 27 cas des altérations générales et six fois un état normal. 2. Les altérations encéphalographiques étaient généralement les suivantes: 1. Des ondes théta bilatérales d'une accentuation haute frontale (4 à 7 Hz). 2. Extension sur une vaste région, particulièrement paramédiane bien que basale. 3. La fréquence moyenne (4 à 7 Hz) était plus basse que chez les soi-disant «normales» (6 à 7 Hz). 4. L'amplitude (30 à 150 μV) était plus haute que celle des ondes α. 5. Dans des cas avec une retention considérable d'eau, les auteurs ont fréquemment trouvé de grands potentiels aigus. Les ondes théta étaient augmentées ou diminuées par des charges (hyperventilation, épreuve de dilution) ou après déshydratation. 3. Les troubles régulateurs du système diencéphalo-hypophysaire, sont probablement la cause des ondes théta bilatérales et non un effet direct d'une compression blastomateuse sur l'hypothalamus. Le trouble métabolique des hydrates de carbone sont liés aux AH intrasellaires chromophils tandis que l'hydrométabolisme aux tumeurs chromophobes. Les craniopharyngéomes sont, en général, marqués par des changements dans l'EEG à la suite d'un trouble né au temps de la première enfance.
    Notes: Zusammenfassung 1. Bei 44 Tumoren der Sellagegend fanden sich im EEG elfmal Seitendifferenzen bzw. Herdbefunde, in 27 Fällen Allgemeinveränderungen und sechsmal ein normales Bild. 2. Die allgemeinveränderten Hirnstrombilder zeigten folgende Kennzeichen: 1. Bilateral ausgeprägte Thetawellen (4 bis 7 Hz) mit hochfrontaler Betonung. 2. Ausdehnung über ein größeres Gebiet, vorwiegend paramedian aber auch basal. 3. Die Frequenz (4 bis 7 Hz) lag im Durchschnitt tiefer als bei den sogenannten “Normalen” (6 bis 7 Hz). 4. Die Amplitude (30 bis 150 μV) war höher als die der α-Wellen. 5. Bei Patienten mit erheblicher Wasserretention zeigten sich häufig große steile Potentiale, durch Belastungen (Hyperventilation, Wasserstoß) oder nach Entwässerung kam es zur Vermehrung bzw. Verminderung der Thetawellen. 3. Das Auftreten der bilateralen Thetawellen wird als Folge der Regulationsstörungen des Zwischenhirn-Hypophysen-Systems angesehen, ohne daß eine direkte Druckwirkung des Tumors auf den Hypothalamus vorzuliegen braucht. Bei den intrasellären chromophilen HA ist die Störung des Kohlehydrathaushaltes, bei den chromophoben Tumoren vor allem der Wasserhaushalt ursächlich beteiligt. Die Craniopharyngeome zeichneten sich allgemein durch schwerere Veränderungen im EEG aus, die als Folge einer im frühen Kindesalter einsetzenden Funktionsstörung angesehen werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1437-1596
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Law
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1432-1459
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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