Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Zeitschrift für Herz-, Thorax- und Gefässchirurgie 12 (1998), S. 121-129 
    ISSN: 0930-9225
    Keywords: Schlüsselwörter Aorta – Verkalkung – Röntgen – Computertomographie – Herzchirurgie ; Key words Aorta – calcification – radiography – computed – tomography – cardiac surgery
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Purpose: Severe aortic calcification may complicate or even preclude cannulation of the ascending aorta, cross clamping, and insertion of bypass grafts. We set out to determine the incidence of aortic calcifications and to define predictors of operative complications. Methods: In a prospective evaluation of 100 consecutive candidates for open-heart surgery, we checked the pa and lateral chest radiographs for 11 indicators of aortic calcification. Patients with severe calcification were referred for spiral computed tomography (CT) with 3-dimensional reconstruction of aortic calcifications and echocardiography. Results: Evidence of aortic calcification was found in 70 patients (70%). In 4 patients, intraoperative complications due to aortic calcification were encountered. In one patient, surgery could not be completed. All 4 patients displayed linear calcifications of the ascending aorta on the lateral chest film. In another patient with CT proof of a completely calcified ascending aorta, aortic valve replacement was not attempted. In patients without linear calcifications of the ascending aorta, cardiopulmonary bypass could be instituted without problems. Radiographic features on the pa film were less sensitive and not specific for intraoperative complications. Echocardiography detected the lesion in 4/5 cases of severe calcification, but underestimated the extent of disease in 3 patients. CT predicted the intraoperative findings accurately in all 5 cases. Conclusions: Linear calcification of the ascending aorta on lateral chest radiographs is a both sensitive and specific predictor of intraoperative complications. 3D spiral CT facilitates surgical planning in such pateints. Careful preoperative screening may help to avoid exposing inoperable patients to the risk of thoracotomy.
    Notes: Zusammenfassung Zielsetzung: Verkalkungen der thorakalen Aorta können die Kanülierung oder das Abklemmen der Aorta aszendens und die Anlage von aortokoronaren Bypassgefäßen erschweren oder sogar verhindern. Ziel unserer Untersuchung war es, die Häufigkeit aortaler Verkalkungen bei herzchirurgischen Patienten zu erfassen und Kriterien zu bestimmen, die operative Komplikationen vorhersagen lassen. Methodik: In einer prospektiven Untersuchung wurden die p.a. und seitlichen Röntgen-Thoraxbilder von 100 konsekutiven Patienten (mittleres Alter: 65 Jahre, Spanne 43–87 Jahre, 34 Frauen) auf 11 Kriterien einer Aortensklerose hin untersucht. Alle Patienten waren für einen operativen Eingriff am offenen Herzen vorgesehen. Patienten mit Zeichen einer fortgeschrittenen Aortensklerose wurden zusätzlich mit der Spiral-Computertomographie (CT) und der Echokardiographie untersucht. Die CT-Abbildungen wurden durch dreidimensionale Rekonstruktionen ergänzt. Egebnisse: Bei 70 Patienten fanden sich Zeichen der Aortensklerose (70%). Intraoperative Komplikationen traten bei 4 Patienten ein. Bei einem Patienten konnte die geplante Operation nicht durchgeführt werden. Alle vier Patienten zeigten im seitlichen Röntgenbild des Thorax lineare Verkalkungen der Aorta aszendens. Bei einer fünften Patientin mit computertomographisch bestätigter weitgehender Verkalkung der Aorta aszendens wurde der geplante Aortenklappenersatz wegen dieses Befundes abgelehnt. Patienten ohne lineare Verkalkungen der Aorta aszendens im seitlichen Röntgenbild konnten ausnahmslos ohne Probleme operiert werden. Die Zeichen einer Aortensklerose im p.a. Röntgenbild waren in Bezug auf operative Komplikationen weniger sensitiv und weniger spezifisch. Echokardiographisch wurde die Aszendenssklerose in vier von fünf Fällen diagnostiziert, das Ausmaß der Verkalkung jedoch in drei Fällen unterschätzt. Die CT gab in allen fünf Fällen die operativ gefundenen Verhältnisse wieder. Schußfolgerungen: Lineare Verkalkungen der Aorta aszendens im seitlichen Röntgenthoraxbild stellen einen hochsensitiven und spezifischen Indikator zu erwartender operativer Komplikationen dar. Die 3D-Spiral-CT ermöglicht bei solchen Patienten eine weitgehende Operationsplanung. Eine aufmerksame präoperative Untersuchung herzchirurgischer Patienten auf Verkalkungen der thorakalen Aorta erlaubt es, inoperablen Patienten die Thorakotomie zu ersparen.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Key words Dynamic hip screw ; Gamma nail ; Loading capacity ; Schlüsselwörter DHS-Osteosynthese ; γ-Nagel-Osteosynthese ; Stabilitätsprüfung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An 24 paarigen Leichenfemora wurden instabile pertrochantäre Frakturen (nach Jensen) imitiert. Rechtes und linkes Femur wurden jeweils abwechselnd durch DHS- und γ-Nagel-Osteosynthese versorgt und einer Stabilitätsprüfung unterzogen. Zyklische Belastungen wurden jeweils um 500 N bis zur maximalen Belastbarkeit gesteigert. Zudem wurden die plastische Verformung gemessen und die Folgen der Belastungsversuche radiologisch dokumentiert. Die mittlere plastische Verformung war bei den DHS- gegenüber den γ-Nagel-Osteosynthesen erhöht, die maximale Belastbarkeit war stati-stisch signifikant erniedrigt. Die Femurschaftfraktur fand sich als Folge der Belastungsprüfung bei der γ-Nagelung 5mal häufiger als bei der DHS-Osteosynthese.
    Notes: Abstract In 24 human cadaver femora standardized in-stable pertrochanteric osteotomies were created. The right and left femur of each pair were alternately selected for os-teosyntheses with the gamma nail and the dynamic hip screw. Afterwards an examination of stability was per-formed. Cyclical loads were increased in 500 N increments to the maximum loading capacity, while the deformation rate was continuously measured. Radiographs were taken to prove the results of loading. The mean deformation was much greater in the DHS group than for the gamma nail, the maximum load to failure was significantly lower. Femoral shaft fractures caused by the loading occured five times as often in the gamma nail osteosyntheses than in the DHS.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Dynamic hip screw ; Gamma nail ; Loading capacity ; DHS-Osteosynthese ; γ-Nagel-Osteo-synthese ; Stabilitätsprüfung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An 24 paarigen Leichenfemora wurden instabile pertrochantäre Frakturen (nach Jensen) imitiert. Rechtes und linkes Femur wurden jeweils abwechslend durch DHS-und γ-Nagel-Osteosynthese versorgt und einer Stabilitätsprüfung unterzogen. Zyklische Belastungen wurden jeweils um 500 N bis zur maximalen Belastbarkeit gesteigert. Zudem wurden die plastische Verformung gemessen und die Folgen der Belastungsversuche radiologische dokumentiert. Die mittlere plastische Verformung war bei den DHS- gegenüber den γ-Nagel-Osteo-synthesen erhöht, die maximale Belastbarketi war statistisch signifikant erniedrigt. Die Femurschaftfraktur fand sich als Folge der Belastungsprüfung bei der γ-Nagelung 5mal häufiger als bei der DHS-Osteosynthese.
    Notes: Abstract In 24 human cadaver femora standardized instable pertrochanteric osteotomies were created. The right and left femur of each pair were alternately selected for osteosyntheses with the gamma nail and the dynamic hip screw. Afterwards an examination of stability was performed. Cyclical loads were increased in 500 N increments to the maximum loading capacity, while the deformation rate was continuously measured. Radiographs, were taken to prove the results of loading. The mean deformation was much greater in the DHS group than for the gamma nail, the maximum load to failure was significantly lower. Femoral shaft fractures caused by the loading occured five times as often in the gamma nail osteosyntheses than in the DHS.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...