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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Science, Ltd
    British journal of dermatology 146 (2002), S. 0 
    ISSN: 1365-2133
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: We report on a 74-year-old female patient with a primary cutaneous CD20+, diffuse large cell B-cell lymphoma of the lower leg resembling a chronic non-healing leg ulcer. There was no evidence of systemic involvement on computed tomography (CT) scans of the chest, abdomen and pelvis; a slightly enlarged lymph node in the right groin showed dermatopathic lymphadenopathy on histology and immunohistochemistry. Involvement of the bone marrow and peripheral blood was ruled out by punch biopsy and fluorescent activated cell sorter (FACS) analysis of the blood, respectively. Therapeutic anti-CD20 monoclonal antibody rituximab was given at 375 mg m−2 i.v. once weekly for 7 weeks, without adverse effects, resulting in a minor improvement in the centre of the ulcerated tumour. Unfortunately, the response was not maintained, and after 7 weeks of treatment the patient started to develop new tumour lesions at the border of the ulcer. Local radiotherapy was started and combined photon and electron beam irradiation induced complete remission of the B-cell lymphoma.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1365-2559
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Aims: Ductal carcinoma in situ (DCIS) is a pre-invasive form of mammary carcinoma with no microscopic evidence of cancer cell invasion through the basement membrane. However, for initiation of invasion, tumour cells have to acquire and focus proteolytic activity on to the cell surface in order to infiltrate the surrounding extracellular matrix. The receptor (uPA-R or CD87) for the serine protease urokinase-type plasminogen activator (uPA) plays a central role in invasion and metastasis. This study was performed to determine and localize m-RNA and protein of uPA-R in ductal carcinoma in situ of the breast.〈section xml:id="abs1-1"〉〈title type="main"〉Methods and resultsWe analysed uPA-R mRNA and protein expression by in-situ hybridization and immunohistochemistry, respectively, in 50 formalin-fixed, paraffin-embedded specimens of DCIS. Three different antibodies were used to stain cell-associated uPA-R; chicken polyclonal antibody (pAb) HU277 and monoclonal antibodies (mAb) IID7 and 3936. In all cases, myoepithelial and stromal cells reacted with either antibody. Especially, reaction of macrophage-like cells with mAb 3936 resulted in a well-marked and bright staining. Applying mAb IID7, in 46 of the 50 breast specimens tumour cells showed a positive immunoreaction. Likewise pAb HU277 stained tumour cells in 40 of the 50 cases, whereas mAb 3936 reacted with only 24 of the 50 tissue sections. Endothelial cells were marked by both mAb IID7 and pAb HU277 (46/50 and 35/50, respectively); mAb 3936 did not label at all. All of the cell types stained by mAb IID7 and pAb HU277 also displayed reactivity with uPA-R mRNA-specific antisense oligonucleotides in in-situ hybridization.〈section xml:id="abs1-2"〉〈title type="main"〉ConclusionsOur results reveal the presence of the tumour invasion-related receptor for the protease uPA not only in invasive ductal breast carcinoma but also in different types of DCIS.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Clinica Chimica Acta 66 (1976), S. 195-207 
    ISSN: 0009-8981
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1998
    Keywords: Bronchopulmonary dysplasia (BPD) ; Artificial ventilation ; Radiology ; Histology ; Gestational age ; Differential diagnoses
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract In a group of 70 premature and newborn infants, treated with artificial ventilation, 24.3% developed bronchopulmonary dysplasia (BPD). Only in very few cases did the typical radiological stages, as described by Northway, succeed each other in a chronological order. It is impossible to differentiate BPD stage I or II from RDS stage III and IV without a knowledge of the clinical course and of the duration of artificial ventilation. The lower the gestational age, the more severe and earlier do the radiological and histological changes occur. The radiological differential diagnosis of BPD includes Wilson-Mikity-syndrome, congenital pulmonary lymphangiectasia, neonatal tuberculosis, cystic fibrosis and Hamman-Richsyndrome.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 216 (1974), S. 205-218 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Glomeruläre Kbrinniederschläge, das Hauptmerkmal der generalisierten Shwartzman-Reaktion, kann bei Kaninchen und Ratten durch eine kontinuierliche intravenöse Infusion von Endotoxinen ausgelöst werden. Im Vergleich zu virginellen Kaninchen führte die Infusion von Endotoxin beim trächtigen Tier in einer kürzeren Zeit und quantitativ vermehrt zu Fibrinniederschlägen in der Niere. Dies weist erneut auf die stärkere Empfindlichkeit von trächtigen Tieren gegenüber Gerinnungsvorgängen hin. Die Infusion von Endotoxoid mit geringer pyrogener Aktivität resultierte nicht in glomerulären Fibrinniederschlägen, obwohl ein Abfall der Thrombozyten entstand. Die Ergebnisse deuten darauf hin, daß Endotoxoid eine ähnliche cytotoxische Aktivität auf Plättchen wie das Endotoxin ausübt, jedoch der Teil des Moleküls, der glomeruläre Fibrinniederschläge hervorruft, durch die biochemische Alteration verloren ging.
    Notes: Summary Glomerular fibrin deposition, the hallmark of the Generalized Shwartzman Reaction, can be produced by a continuous infusion of a sublethal dose of endotoxin in rabbits and rats. The infusion of the active endotoxin into pregnant rabbits produced disseminated intravascular coagulation in a shorter time and quantitatively more pronounced than in the non-pregnant animal. Although the higher susceptibility of pregnant animals to endotoxin is well established, the infusion of an endotoxoid with little pyrogenic activity did not result in glomerular fibrin deposition, but a decrease in platelet number was noted. These data indicate that the endotoxoid has the cytotoxic activity of the original endotoxin molecule but the part of the molecule which induces fibrin deposition in the microcirculation is missing after the biochemical alteration.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Virchows Archiv 348 (1969), S. 1-15 
    ISSN: 1432-2307
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei zwei Fällen von vorzeitiger Placentarlösung mit Störungen der mütterlichen Hämostase ohne Fibrino- bzw. Fibrinogenolyse-Symptomatik ließen sich in den fetalen Organen disseminierte intravasale Gerinnsel als morphologisches Indiz einer gleichzeitigen perinatalen fetalen Hämostase-Störung nachweisen. Bei einem dritten Fall, in dem mütterlichen Blut im clot-observation-test eine Fibrinolyse beobachtet wurde, fehlten dagegen auch in den fetalen Organen disseminierte intravasale Gerinnsel. Die formal gleichsinnigen Hämostase-Veränderungen erlauben bislang nicht ohne weiteres auch die Annahme identischer pathogenetischer Vorgänge bei Mutter und Kind. Die disseminierte intravasale Gerinnung im fetalen Organismus kann in utero auftreten, obwohl der mütterliche Organismus nur sehr diskrete Zeichen einer vorzeitigen Lösung der Placenta und einer Verbrauchsreaktion aufweist. Die Bedeutung einer möglichen Freisetzung thromboplastischer Aktivitäten aus der Placenta, die Bedeutung eines hämorrhagischen Schocks nach transplacentarer Blutung und die Bedeutung des im Gefolge einer utero-placentaren Insuffizienz nach vorzeitiger Placentarlösung auftretenden Schocks mit respiratorischer und metabolischer Acidose für die Auslösung einer disseminierten intravasalen Gerinnung mit bzw. ohne sekundäre Fibrinolyse im fetalen Organismus werden diskutiert.
    Notes: Summary Two cases of premature separation of the placenta are described in which disturbances in maternal hemostasis developed without evidence of fibrinolysis or fibrinogenolysis. A disseminated intravascular coagulation in the fetal organs served as evidence that fetal hemostasis (perinatal) also was disturbed at the same time. In a third case the clot observation test showed fibrinolytic activity in the maternal blood. The organs of the infant failed to disclose intravascular coagulation. Although the structural changes in the hemostasis may be similar, they do not allow one to assume that pathogenic processes in mother and infant are identical. Disseminated intravascular coagulation in the fetus may develop in utero, although the mother may show only slight evidence of premature separation of the placenta and of disseminated intravascular coagulation. The following pathogenetic mechanisms causing disseminated intravascular coagulation in the fetus are discussed: the possible release of thromboplastin (activity) from the placenta, the role of shock after transplacental hemorrhage, and the importance of shock after uteroplacental insufficiency from premature separation of the placenta, resulting in respiratory and metabolic acidosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Virchows Archiv 363 (1974), S. 113-122 
    ISSN: 1432-2307
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Thirty-two rabbits were exposed to normobaric hyperoxia (100% oxygen at 1 ata) for 30 to 85 hours. A disseminated microthrombosis (DIC) representing a generalized intravascular activation of coagulation was first seen after 33 hours. The microthrombi were found mainly in the form of hyaline globules in the terminal vessels of the kidney, less often in other organs. The formation of pulmonary hyaline membranes (PHM) was observed only after oxygen exposure in excess of 54 hours. These findings support that the PHM following oxygen exposure in animal experiments, as PHM in the newborn and the adult, may be considered to be the expression and result of an intravascular coagulation activation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Virchows Archiv 350 (1970), S. 225-239 
    ISSN: 1432-2307
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1. Disseminierte intravasale Gerinnsel werden als Ausdruck einer generalisierten plasmatischen Gerinnungsaktivierung im Obduktionsgut operativ korrigierter und nicht korrigierter connataler cyanotischer Vitien (49 Fälle) außerordentlich häufig sichtbar. 20 der operierten Fälle mit angeborenen cyanotischen Herzfehlern und 10 der nicht operierten Fälle zeigten in einem oder in mehreren der untersuchten Organe fibrinreiche intravasale Mikrothromben, nicht selten kombiniert mit einer ausgeprägten Makrothrombose. 2. Die Häufigkeit disseminierter intravasaler Gerinnsel im Obduktionsgut angeborener Herzfehler mit Blausucht entspricht der Häufigkeit, mit der Mikrothromben bei Schockfällen verschiedenster Ätiologie, die mit einer generalisierten Hypercoagulabilität einhergehen, sichtbar werden. Acidose und Hypoxämie in der terminalen Strombahn begünstigen bei connatalen cyanotischen Vitien die Ausbildung einer derartigen generalisierten Hypercoagulabilität und disseminierten intravasalen Gerinnung. Durch Operationen im EKK mit per- und postoperativer Hypotension und Hypozirkulation wird die präexistente chronische generalisierte Hypercoagulabilität bei derartigen Vitien überdies akzentuiert und der Verbrauch von Gerinnungsfaktoren akzeleriert. 3. Die Träger angeborener cyanotischer Vitien mit generalisierter plasmatischer Hypercoagulabilität versterben häufig unter dem pathoanatomischen Bild pulmonaler hyaliner Membranen und der klinischen Symptomatik eines Atemnotsyndroms. 18 der Fälle mit dissemininierter intravasaler Gerinnung zeigten pathoanatomisch gleichzeitig pulmonale hyaline Membranen In 85% der Fälle mit pulmonalen hyalinen Membranen fanden sich andererseits disseminierte intravasale Gerinnsel in der terminalen Strombahn der Organe. Pulmonale hyaline Membranen treten sowohl bei nicht operativ korrigierten als auch bei operativ korrigierten cyanotischen Herzmißbildungen auf. 4. Pulmonale hyaline Membranen sind wie disseminierte intravasale Gerinnsel morphologisches Äquivalent einer voraufgegangenen plasmatischen Hypercoagulabilität und Verbrauchscoagulopathie. Die bei angeborenen Herzfehlern mit Cyanose als Ausdruck der subakuten oder chronischen generalisierten Hypercoagulabilität mit Verbrauch von Gerinnungsfaktoren im Blute kreisenden Fibrinmonomeren können nicht nur intravasal zu disseminierten intravasalen Gerinnseln, sondern nach Extravasation in den Alveolarraum extravasal auch zu pulmonalen hyalinen Membranen polymerisieren. Der Tod an einem klinisch fast unbeeinflußbaren Atemnotsyndrom ist eine der häufigsten Spätkomplikationen dieser generalisierten plasmatischen Hypercoagulabilität bei connatalen Vitien. Auf die Bedeutung der Extravasation plasmatischer Fibrinmonomere für die Aktivität des sog. Antiatelektasefaktors wird verwiesen.
    Notes: Summary 1. Disseminated intravascular coagulation as evidence of generalized activation of plasmatic hypercoagulation is commonly seen in the autopsy material of surgically corrected and unoperated cyanotic congenital heart disease (49 cases). Twenty of the operated cases and ten of the non-operated ones showed in one or several of the organs examined fibrinous intravascular microthrombi, sometimes combined with extensive macrothrombi. 2. Besides the increase of hematocrit and blood viscosity, the hemolysis, acidosis, and hypoxemia in the terminal bloodstream are conditions that favour generalized hypercoagulability and disseminated intravascular coagulation in cases of congenital cyanotic heart disease. The generalized hypercoagulability, which may occur even pre-operatively, can be intensified and the consumption of coagulation factors can be accelerated by operations employing the open heart bypass with hypotension and hypoperfusion during and after the operation. 3. Cases of cyanotic congenital heart disease with generalized plasmatic hypercoagulability often die with anatomical evidence of pulmonary hyaline membranes; clinically they often show symptoms of respiratory distress. In 18 cases with disseminated intravascular coagulation there were pulmonary hyaline membranes. On the other hand disseminated intravascular coagulation in the terminal bloodstream of other organs was found in 85% of the cases with pulmonary hyaline membranes. Pulmonary hyaline membranes are found both in unoperated and in surgically corrected cyanotic congenital heart disease. 4. Both the pulmonary hyaline membranes and disseminated intravascular microthrombi represent morphological equivalents of a recent plasmatic hypercoagulability and consumption coagulopathia. Fibrinmonomers, which appear in cases with cyanotic congenital heart disease as an expression of an acute or chronic generalized hypercoagulability with consumption of coagulation factors, may polymerize not only intravascularly into disseminated intravascular microthrombi but may also polymerize extravascularly as pulmonary hyaline membranes. 5. The main terminal complication of generalized plasmatic hypercoagulability caused by cyanotic congenital heart disease is respiratory distress which clinically is almost incurable. The importance of extravasation of plasmatic fibrin-monomers for the activity of the socalled surfactant is discussed.
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Virchows Archiv 348 (1969), S. 187-204 
    ISSN: 1432-2307
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1. Bei der Obduktion perinataler Todesfälle mit pulmonalen hyalinen Membranen lassen sich außerordentlich häufig disseminierte intravasale Gerinnsel in der terminalen Strombahn von Leber, Lunge Nebennieren, Milz und Nieren nachweisen. Im vorliegenden Material fanden sich derartige Gerinnsel in 86,2%. 2. Der Nachweis dieser Mikrothromben wird als morphologischer Ausdruck eines nach verschiedensten Geburtskomplikationen (vorzeitige Lösung der Placenta, Placenta praevia, Lageanomalien, protrahierte Geburten, Zwillingsschwangerschaft, Diabetes mellitus der Mutter u. ä.) auftretenden, bereits intrauterin inszenierten, perinatal fortbestehenden Kreislaufschocks im fetalen und Neugeborenen-Organismus gewertet. Als pathogenetisches Bindeglied zwischen den intravasalen Mikrothromben und dem Kreislaufschock müssen intrauterine Asphyxie, d. h. Acidose und Hypoxämie in der terminalen Strombahn gelten. 3. Acidose und Hypoxämie des fetalen und Neugeborenen-Organismus führen zu Thrombocytenaggregation und Faktorenverbrauch, zu plasmatischer Hypercoagulabilität und Permeabilitätsstörung. Plasmatische Hypercoagulabilität und Permeabilitätsstörungen sind die Voraussetzung für die Ausbildung pulmonaler hyaliner Membranen im Extravasalraum. Pulmonale hyaline Membranen sind in diesem Sinne als morphologische Schockäquivalente, als Ausdruck einer im Schock auftretenden Gerinnungsaktivierung mit Ausbildung plasmatischer Fibrinmonomere zu verstehen. 4. Der für den unreifen Neonatus charakteristische Plasminogen-Mangel begünstigt sowohl die intravasale Polymerisation plasmatischer Fibrinmonomere zu disseminierten intravasalen Gerinnseln, als auch ihre extravasale Polymerisation zu pulmonalen hyalinen Membranen.
    Notes: Summary 1. After death in the perinatal period disseminated intravascular microthrombi can be found extremely often in small vessels of the liver, lungs, adrenals, spleen, and kidneys in the newborn infant (in 82,2% of the examined cases). 2. These microthrombi are considered as the morphological expression of an anoxemic shock in the fetal and neonatal organism, a shock initiated already intra-uterine and extending to the perinatal period. It occurs after various birth complications (abruptio placentae, placenta praevia, abnormal positions of the fetus, prolonged labor, twin pregnancies, diabetes mellitus of the mother and others). Intravascular microthrombi are the pathogenic link between intra-uterine asphyxia, i.e., acidosis and hypoxemia in the small vessels and fetal and neonatal shock. 3. Acidosis and hypoxemia of the fetal and neonatal organism induce aggregation of the thrombocytes and consumption of clotting-factors, hypercoagulability of plasma and disorder of permeability. The formation of pulmonary hyaline membranes in the extravascular space depends on the hypercoagulability of plasma and the disorders of permeability. Pulmonary hyaline membranes must be considered as morphological shock equivalents; they are symptoms of a shock-induced coagulation which provokes the formation of fibrin monomers in the plasma. 4. The deficiency of plasminogen, a characteristic of the immature newborn infant, favours the intravascular polymerization of plasma fibrin monomers to disseminated intravascular microthrombi as well as the extravascular polymerization of fibrin monomers to hyaline membranes of the lungs.
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  • 10
    ISSN: 1432-2307
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Proteolytic enzyme activities in acute autodigestive pancreatitis were demonstrated histochemically by a modified “fibrinolysis autograph” technique, a substrate-film method used to localize plasminogen activators and proactivators in cryostat sections. In the “olive-oil pancreatitis” of the dog proteolytic enzymes released from acini and lobuli by necrobiosis diffused into the substrate films during incubation and produced sharply defined, punched out areas of lysis in the overlying films by liquefying the bovine fibrin. The proteolytic digestion of the substrate differed from perivascular (near endothelial cells) plasmin-induced fibrinolysis by its relationship to areas of “quasi-specific, tryptic necrosis” of the parenchyma. The proteolytic substrate-film digestion was absent over integer and completely necrotic, “exhausted” areas of the exocrine pancreas. The longer cryostat sections were incubated the more regions of proteolysis and fibrinolysis fused. After Ca++ was added the plasminogen activated fibrinolysis occurred more slowly because of the fibrin network formed. In contrast, non-specific proteolysis was not delayed over fresh regions of autodigestive parenchymal necrosis. The results indicate how important proteases released from tissues are in the pathogenesis of autodigestive pancreatitis.
    Notes: Zusammenfassung Mit einer Modifikation der Substratfilm-Methode der „fibrinolysis autographs“ zum histochemischen Nachweis gewebseigener Plasminogen-Aktivatoren und -Proaktivatoren läßt sich an Kryostat- Schnitten die bei der akuten autodigestiven Pankreatitis auftretende proteolytische Enzymaktivität histochemisch demonstrieren. Fibrinfilme als Substrate der bei der Pankreatitis freiwerdenden Proteasen zeigen bei der experimentellen „Olivenöl-Pankreatitis“ des Hundes über frisch der Nekrobiose unterworfenen Acini und Lobuli scharf umschriebene, ausgestanzte Lyseareale. Dagegen fehlt über integeren und vollständig nekrotischen, „ausgebrannten“ Parenchymbezirken die proteolytische Substratfilm-Aufhellung. Die initiale proteolytische Substratfilm-Andauung läßt sich von der perivasalen, d.h. an die Nachbarschaft von Endothelzellen gebundenen Fibrinolyse nach Aktivierung von Plasminogen zu Plasmin durch die gewebseigenen Aktivatoren aufgrund ihrer topochemischen Beziehung zu „quasispezifischen tryptischen Parenchymnekrosen“ abgrenzen. Bei längerer Schnitt-Inkubation dagegen konfluieren Proteolyse- und Fibrinolyse-Bezirke. Nach Ca++-Zusatz tritt die Plasminogen-bedingte Fibrinolyse infolge Fibrin-Vernetzung verzögert auf, die unspezifische Proteolyse über frischen autodigestiven Parenchymnekrobiosen wird nicht verzögert. Die Befunde beweisen die Bedeutung der im Gewebe freiwerdenden Proteasen für die Pathogenese der autodigestiven Pankreatitis.
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