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  • 1
    ISSN: 1365-2036
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Seven days of dosing with either 30 mg or 60 mg of lansoprazole were compared with placebo in a double-blind, randomized, three-way cross-over study in 12 male healthy volunteers. Twenty-four-hour intragastric pH was measured after 7 days of dosing with each regimen, as well as 3 and 7 days after the end of dosing. During dosing with placebo, intragastric pH was above 4 for a median of 51 minutes. pH values were significantly raised to above 4 for 8.45 and 8.33 hours on Day 7 of dosing with lansoprazole 30 and 60 mg, respectively, but returned to normal by the third day after stopping dosing. No clinically relevant influence on endocrine function (serum concentrations of insulin, aldosterone, testosterone, parathormone, glucagon, T3, T4, TSH, LH, FSH, STH. prolactin, circadian Cortisol profile, ACTH test) was observed. No serious adverse clinical or laboratory events were noted.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 56 (1978), S. 929-935 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Chronic hepatic diseases ; HCG test (testosterone/oestradiol-17β) ; LH-RH-test (LH/FSH) ; Chronisch leberkranke Männer ; HCG-Test (Testosteron/Östradiol-17β) ; LH-RH-Test (LH/FSH)
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 27 Männern im Alter zwischen 31 und 60 Jahren mit chronischen Lebererkrankungen −10 mit alkohol-toxischer Lebercirrhose (ACi), 10 mit hepatitischer Lebercirrhose (HCi) und 7 mit chronisch-aggressiver Hepatitis (CHAH) — wurden im Plasma Gesamttestosteron (T) und Gesamtöstradiol-17β (E2) vor und nach Gabe von HCG i.m. sowie LH und FSH vor und 30 und 60 min nach Gabe von LH-RH i.v. bestimmt. T, E2, LH und FSH wurden mittels spezifischer RIAs gemessen. Das basale T lag bei ACi deutlich niedriger als beim Kontrollkollektiv und bei HCi und CHAH. Die Stimulierbarkeit von T war in allen 3 Patientengruppen eingeschränkt. Das mittlere basale E2 war in keiner Gruppe im Vergleich mit Normalpersonen verändert. Nach Stimulation zeigte sich nur bei ACi eine inadäquate Reaktion. Sowohl vor wie nach Stimulation mit LH-RH war in allen 3 Patientengruppen eine Erhöhung von LH und FSH zu beobachten. Die Ergebnisse weisen darauf hin, daß sich bei chronisch leberkranken Männern oft eine primäre inkretorische und exkretorische Hodeninsuffizienz findet, deren Ausprägung wahrscheinlich in erheblichem Maße von der Ätiologie und dem Stadium der Lebererkrankung abhängt. Eine zusätzliche hypophysäre Insuffizienz liegt offenbar nicht vor.
    Notes: Summary In 27 male patients (age 31–60 years) with chronic hepatic deseases−10 of which with alcoholtoxic cirrhosis (ACi), 10 with hepatitic cirrhosis (HCi) and 7 with chronic aggressive hepatitis (CHAH)—total testosterone (T) and total oestradiol-17β (E2) in plasma were determined before and after HCG i.m. as well as LH and FSH before and 30 min and 60 min after LH-RH i.v. T, E2, LH and FSH were evaluated by specific RIA. Basal T was significantly decreased in ACi in comparison to normals and to HCi and CHAH. The increase after stimulation with HCG was reduced in all patient groups. Mean E2 before stimulation was altered in none of the groups compared to controls. After HCG there was an inadequate response only in ACi. Before as well as after stimulation with LH-RH, LH and FSH were increased in all patient groups. Our results point to the following: In males with chronic hepatic failure a testes insufficiency often occurs, which may depend on the etiology and the stage of the liver disease. An additional pituitary insufficiency appears not to exist.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: HCG test (testosterone/oestradiol-17β) ; LH-RH test (LH/FSH) ; SHBG ; Unbound testosterone ; Renal failure ; HCG-Test (Testosteron/Östradiol-17β) ; LH-RH-Test (LH/FSH) ; SHBG ; Freies Testosteron ; Nierenerkrankungen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 32 Männern mit chronischer Nierenerkrankung (Alter 22–60 J.), von denen 17 eine Kreatininclearance unter 20 ml/min (Gruppe I) und 15 über 20 ml/min (Gruppe II) hatten, wurden im Plasma Gesamttestosteron (T) und Gesamtöstradiol-17β (E2) vor und nach Gabe von HCG i.m., LH und FSH vor und 30 min und 60 min nach Gabe von LH-RH i.v. sowie die Testosteronbindungskapazität (TeBG), die freie Testosteronfraktion (%FT) und das „absolute“ freie Testosteron (AFT) bestimmt. Gegenüber Normalpersonen war T in Gruppe I vor und nach HCG, in Gruppe II nur nach HCG deutlich vermindert. E2 zeigte in beiden Gruppen normale Basalwerte, war jedoch in der Gruppe I nach HCG erniedrigt. Bis auf den LH-Wert nach Stimulation in der Gruppe II waren in beiden Gruppen LH und FSH vor und nach LH-RH im Vergleich zum Normalkollektiv erhöht. TeBG und %FT zeigten in beiden Gruppen keine Veränderungen, während AFT in beiden Gruppen vermindert war. Gegenüber der Gruppe II waren in der Gruppe I T vor und nach HCG und E2 nach HCG sowie AFT vermindert, LH und FSH vor und nach LH-RH erhöht. Zwischen keinem der Parameter T, AFT und E2 einerseits und LH und FSH andererseits bestand eine signifikante Korrelation. Zwischen Kreatininclearance und T, AFT, LH und FSH bestanden signifikante Korrelationen. Die Ergebnisse weisen auf eine primäre, von der Schwere der Nierenfunktionseinschränkung abhängige Schädigung des Hodens bei intaktem Rückkoppelungsmechanismus hin. Die Möglichkeit einer zusätzlichen zentralen Regulationsstörung im Sinne einer relativen Autonomie der hypophysären Gonadotropinsekretion wird diskutiert.
    Notes: Summary In 32 male patients with chronic renal failure (age 22–60 yrs), of which 17 showed a creatinine clearance below 20 ml/min (group I) and 15 above 20 ml/min (group II), plasma levels of total testosterone (T) and total oestradiol-17β (E2) were measured before and after stimulation with HCG i.m. LH and FSH were evaluated before and after stimulation with LH-RH i.v. Additionally, testosterone binding capacity (TeBG), free testosterone fraction (%FT) and “absolute” free testosterone (AFT) were determined. In comparison with normal persons T was clearly reduced before and after HCG in group I, whereas in group II it was reduced only after HCG. E2 showed normal basal values in both groups, but in group I it was decreased after HCG. Except for LH values after stimulation in group II, both groups showed increased LH and FSH levels before and after LH-RH in comparison with controls. TeBG and %FT did not show any changes in either group, whereas AFT was reduced in both of them. Comparing the results of group II and I we found in the latter decreased values for T before and after HCG and for E2 after HCG as well as decreased values for AFT, whereas LH and FSH before and after LH-RH were increased. There existed no significant correlation between any of the parameters T, AFT and E2 on the one hand and LH and FSH on the other hand. Significant correlations are found between creatinine clearance and T, AFT, LH and FSH. The results indicate a primary defect of the testis which gradually depends on the degree of renal insufficiency, but with well working feed-back mechanism. The possibility of an additional central regulation defect in the sense of a relative autonomy of the hypophyseal gonadotropin secretion is discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Acute myocardial infarction ; Plasma T3, rT3, T4, TSH ; Akuter Myocardinfarkt ; T3, rT3, T4 und TSH im Plasma
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über das Verhalten der Schilddrüsenhormone und des TSH im Plasma von Männern im Frühstadium eines akuten Myocardinfarktes berichtet. T3 war bereits bei Klinikaufnahme erniedrigt und fiel weiter rapide ab. rT3 war bei Klinikaufnahme erhöht und erreichte nach 19 Stunden sein Maximum. T4 und TSH zeigten keine wesentlichen Veränderungen. Die Ergebnisse deuten daraufhin, daß es in der Frühphase des Myocardinfarktes zu einer raschen Verschiebung der Monodejodination des T4 zugunsten von rT3 anstelle von T3 mit rapidem. Abfall des T3 und Anstieg des rT3 im Blut kommt.
    Notes: Summary The changes of thyroid hormones and TSH in plasma of males in the early stage of myocardial infarction are described. Already on admission T3 was diminished and went on falling. On admission rT3 was elevated and reached its maximum after 19 hours. T4 and TSH did not show essential alterations. The results suggest that in the early stage of myocardial infarction a rapid shift of the monodeiodination of T4 to rT3 occurs instead of T3 with a quick decrease of T3 and increase of rT3 in the blood.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 54 (1976), S. 293-301 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Hypothalamus ; growth hormone-inhibiting-factor ; pituitary hormones ; gastrointestinal hormones ; islet cell hormones ; Hypothalamus ; Wachstumshormon-Inhibiting-Faktor ; Hypophysenhormone ; gastrointestinale Hormone und Inselzellhormone
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Somatostatin ist ein aus dem Hypothalamus von Schafen isoliertes Peptid, welches die Ausschüttung von Wachstumshormon in vivo und in vitro hemmt. Darüber hinaus blockiert Somatostatin die Sekretion zahlreicher anderer Hormone: TSH, Insulin, Glukagon, Gastrin, VIP und GIP. Unter bestimmten Bedingungen läßt sich auch eine Wirkung auf die Ausschüttung von Prolactin und ACTH nachweisen. Die Wirkung von Somatostatin ist nicht auf das Endokrinium begrenzt: die Sekretion der Magensäure und die exokrine Pankreasfunktion wird gehemmt; eine Minderung von Thrombozytenadhäsivität mahnt zur Vorsicht bei der Anwendung am Menschen. Immunhistochemisch läßt sich Somatostatin auch außerhalb des Hypothalamus nachweisen: in anderen Hirnregionen, im Magen, Dünndarm und besonders in den Langerhansschen Inseln. Es fragt sich, ob man — in Anbetracht des weiten Wirkungsspektrums und der Lokalisation in vielen Körperregionen — diese Substanz noch als Wachstumshormon inhibiting factor ansehen soll, oder ob es sich nicht um ein Gewebshormon mit vielfältiger Wirkung handelt.
    Notes: Summary Somatostatin, a peptide isolated from ovine hypothalami, prevents growth hormone secretion in vivo and in vitro. Moreover, somatostatin interferes with the secretion of various other hormones: TSH, insulin, glucagon, gastrin, VIP and GIP. Under certain conditions a blunting effect on the secretion of prolactin and ACTH can be demonstrated. There is evidence that somatostatin is effective even outside of the endocrine system. It interferes with the release of gastric acid as well as the secretion of the exocrine pancreas. Impairment of platelet function may be harmfull if somatostatin is used in men. Immunohistochemically somatostatin can be demonstrated outside of the hypothalamus: in various parts of the brain, in the stomach, in the intestine and the islets of Langerhans. In view of its influence on the secretion of numerous hormones and the wide distribution throughout the body the question arises whether somatostatin represents just the growth hormone inhibiting factor. It may very well be a tissue factor with multiple effects on cell membranes of various organs.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 232 (1981), S. 630-631 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 238 (1985), S. 553-554 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1432-119X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine
    Notes: Abstract  The clonal rat calvaria cell line RCJ3.1C5.18 (RCJ) undergoes chondrogenic differentiation after long-term culture post confluence. To allow flexible genetic manipulation, a tetracycline-regulated gene expression system was established in this cell line. Treatment with tetracycline in operational doses does not affect the differentiation of RCJ cells with respect to the markers tested. After stable transfection with pUHD15.1 containing the tetracycline transactivator (tTA) in the presence of pTK-hyg for hygromycin selection, 28 clones were isolated and characterized for alcian blue staining of cartilage-specific proteoglycans and for collagen type II expression. Clone R-tTA-24 was selected on the basis of phenotype and displayed tetracycline-dependent downregulation of luciferase activity (tet-OFF system) by two orders of magnitude (57–149-fold) after stable transfection with the reporter gene pBI-EGFP/luc. The novel, chondrogenic cell line R-tTA-24 may be stably transfected with various genes of interest for tetracycline- regulated gene expression using neomycin selection and may be a valuable tool to study the process of chondrogenic differentiation in vitro.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Human genetics 〈Berlin〉 1 (1964), S. 163-169 
    ISSN: 1432-1203
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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